Kadonneiden tavaroiden kohtalo

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Kadonneiden tavaroiden kohtalo

Järvessä kalanruokana
12
18%
Olisi pitänyt katsella ylöspäin
4
6%
Kivien koloissa
2
3%
Eikun ne kaivettiin maahan jonnekin
7
11%
Olivat missä tahansa, ne haettiin pois melko pian
21
32%
Ulkopuolisen murhaajan muistoesineinä
20
30%
 
Ääniä yhteensä: 66

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

*poistettu asiaton viesti*tm
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ensinnäkin "papis" ja peltirumpu, minun mielestäni kenkien piiloituspaikkaan ei ole matkaa kuin noin 800 metriä eestaas ja taas eestaas, siis siivu, eli sivu olisi noin 400 metriä, jonka ukko kuin ukko tempasee alta kolmen minuutin, no menköön viiteen.

Minäkin huonokuntoisena ja selkävaivaisena tein sukkasillaan aikoinaan sen kävelytestin alle kymmenen minuutin ja minulla selkä on ja oli silloin oikeasti paskana.

Sekin vielä, että tuon olisi joku tehnyt sukkasillaan, ei ole varmaa, vaan onhan sitä voinut kävellä samantien kengät jalassa perille ja sitten ottaa kengät pois, eli toisen kengän kärjellä painaa toisen kengän kantaan, mutta sitten toista kenkää pois ottaessaan, onkin joutunut avittamaan sormellaan, jolloin siihen kengän tamppiin vai mikä se on, on jäänyt verinen tahra.

Takaisin olisi ihan hyvin voinut kävellä vaikka paljain varpain, sillä siten kesäaikaan paljonkin kuljettiin, ja jalkapohjissa oli paksu nahka.

Kun peltirumpu halusit tietää noista vanhoista rekisteriotteista, niin käypä hommaamassa ne poikien otteet ja kerro noille muillekin mitä sait selville, kun minua eikä Motoristikkoa porukka oikein usko.

Käypäsepä Fabianinkadulla AKE:ssa kyselemässä niitä, niin sinut neuvotaan oikeaan paikkaan, josta otteet voit tilata.

Fabianinkadulla on AKE:n vieressä kohtuuhintainen parkkitalo, jonne voit jättää autosi, tai motukkasi säilöön, muutaman €:n tuntihintaan.

SE REKISTERIOTTEIDEN HANKKIMINEN TOSIN MAKSAA JONKIN VERRAN, MUTTA EI NIIN HIRVEÄSTI!

Saat aikanasi otteet postitse, mutta tilatessasi pyydä todiste siitä, ettei otteesta ole milloinkaan otettu kaksoiskappaletta, mutta jos on otettu, niin milloin ja kuka, samalla voit kysellä muita omistajia, jotka ovat pyörien haltijoina olleet, ja milloin ovat viimeiset merkinnät rekisteröinneistä olleet.

Otteet ovat mielenkiintoiset, aivan varmasti omalla tavallaan.

Usko, että tästä nousee hirveä älämölö, sillä sinua saatetaan alkaa syyttelemään joksikin Jäppinen nimisen kaverin tietojen urkkijaksi, kuten allekirjoittaneelle tehtiin, nyt jo palstalta pitkät ottaneen Urhon toimesta.

Niissä otteissa on jokin jippo, mutta mikä, kenties yhdessä voimme asian selvittää, kunhan olet ensin hankkinut omat otteet itsellesi.

Sitten noihin porukoitten pukeutumisiin.

Tytöt olivat melko kevyesti pukeutuneita, kun Gusse väitti yön olleen niin lämmin, että hän nukkui vain flanellinen paita ja farkut yllään.

Sepillä sensijaan oli kalsarit ja välihousut, pitkähihaista aluspaitaa, puseroa ja mitä vielä, niin, ja helkutin risat sukat.

Olisiko nuori mies ottanut tuossa tilanteessa kenkänsä pois jalasta, kun sukat olivat niin rikki, ettei ehjää kohtaa ollut juurikaan muualla, kuin sukkien varsissa.

Entä sitten tuo pitkät kalsarit ja välihousut, tytön kanssa redulla(slangia)?

Miksi Sepi oli ylipukeutunut lämpimänä yönä kalaan mennessään, kun gusse on simmareillaan käynyt häntä moikkaamassa murhaniemessä?

Olisiko Gusse riisunut kenkiään, jos niin ei ollut tehnyt Sepikään?

Jaa, tää taiski olla kadonneet kamat.

No kassiin on laitettu, mutta kengät eivät mahtuneet, joten ne vietiin kivenkoloon, loput kasin kanssa järveen.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Niin - Gustafssonillahan oli kahdet sukat - toiset oli riisuttu kenkiin ja toiset jalassa. Loogista.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:Ensinnäkin "papis" ja peltirumpu, minun mielestäni kenkien piiloituspaikkaan ei ole matkaa kuin noin 800 metriä eestaas ja taas eestaas, siis siivu, eli sivu olisi noin 400 metriä, jonka ukko kuin ukko tempasee alta kolmen minuutin, no menköön viiteen.

.
- Hessu, tämä ei ole mikään mielipidekysymys, kaikeksi onneksi. Matka on mitattu niin paikan päällä, kuin sen voi tehdä vaikkapa Google Earthissa.

Ongelmaksi saattaa muodostua, kuten kohdallasi epäilen asian olevan, että olet ollut väärällä paikalla, ehket väärällä, muttet siellä missä kenkäkätkö on
Ota mitatessasi huomioon sen aikaiset polut jne. niin saat tulokseksi aivan jotain muuta kuin 400 m. :shock:
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

^Polkuja pitkinkö se murhaaja kiilusilmä "sukkasilteen" tepsutteli (48v sitten)?

Sinulla moninikki lienee lähde "tiedoillesi" - kerrotko sen meille kaikille.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu, paikka hieman vaikea Google Earthistakaan löytää, mutta koordinaatit 60.14.155 ja 25.39.510 eivät paljon hitä.

Sitten mittaat vaan polkuja pitkin, saat tulokseksi reilut 700m, toki ei meillä ole tarkkaa tietoa mitä reittiä on kuljettu.

Linnuntietäkin matkaa tulee n. 550 m. GE stä mitattuna. :shock:
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Ns feikkikenkäkätkö, siis se joka esiintyy - 60 luvun lehtikuvissa, tuntemattomin kengin varustettuna sijaitsee taas G E . n kohdassa osapuilleen:

60. 14.21, 5

24. 40. 06,6

Q n sivuilla se oli J. Kivikolo, joka sijaitsee siis kartoissa vesilaitoksen
" yläpuolella " olevan jalankulkutien varrella, viitoitus perille ainakin ollut, en tiedä onko enää löydettäessä laitoimme, sittemmin kohentelimme.
peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

[quote="Hessu52"]Ensinnäkin "papis" ja peltirumpu, minun mielestäni kenkien piiloituspaikkaan ei ole matkaa kuin noin 800 metriä eestaas ja taas eestaas, siis siivu, eli sivu olisi noin 400 metriä, jonka ukko kuin ukko tempasee alta kolmen minuutin, no menköön viiteen.

Minäkin huonokuntoisena ja selkävaivaisena tein sukkasillaan aikoinaan sen kävelytestin alle kymmenen minuutin ja minulla selkä on ja oli silloin oikeasti paskana.

Sekin vielä, että tuon olisi joku tehnyt sukkasillaan, ei ole varmaa, vaan onhan sitä voinut kävellä samantien kengät jalassa perille ja sitten ottaa kengät pois, eli toisen kengän kärjellä painaa toisen kengän kantaan, mutta sitten toista kenkää pois ottaessaan, onkin joutunut avittamaan sormellaan, jolloin siihen kengän tamppiin vai mikä se on, on jäänyt verinen tahra.

Takaisin olisi ihan hyvin voinut kävellä vaikka paljain varpain, sillä siten kesäaikaan paljonkin kuljettiin, ja jalkapohjissa oli paksu nahka.

=> minusta on samantekevää, onko matka 800 metriä vai 1.6 kilometria edestakaisin. Lyhyt matka se on joka tapauksessa. Ja joku tuon matkan kuitenkin teki ja otti kiinni jäämisen riskin.

Kun peltirumpu halusit tietää noista vanhoista rekisteriotteista, niin käypä hommaamassa ne poikien otteet ja kerro noille muillekin mitä sait selville, kun minua eikä Motoristikkoa porukka oikein usko.

Käypäsepä Fabianinkadulla AKE:ssa kyselemässä niitä, niin sinut neuvotaan oikeaan paikkaan, josta otteet voit tilata.

Fabianinkadulla on AKE:n vieressä kohtuuhintainen parkkitalo, jonne voit jättää autosi, tai motukkasi säilöön, muutaman €:n tuntihintaan.

SE REKISTERIOTTEIDEN HANKKIMINEN TOSIN MAKSAA JONKIN VERRAN, MUTTA EI NIIN HIRVEÄSTI!

Saat aikanasi otteet postitse, mutta tilatessasi pyydä todiste siitä, ettei otteesta ole milloinkaan otettu kaksoiskappaletta, mutta jos on otettu, niin milloin ja kuka, samalla voit kysellä muita omistajia, jotka ovat pyörien haltijoina olleet, ja milloin ovat viimeiset merkinnät rekisteröinneistä olleet.

Otteet ovat mielenkiintoiset, aivan varmasti omalla tavallaan.

Usko, että tästä nousee hirveä älämölö, sillä sinua saatetaan alkaa syyttelemään joksikin Jäppinen nimisen kaverin tietojen urkkijaksi, kuten allekirjoittaneelle tehtiin, nyt jo palstalta pitkät ottaneen Urhon toimesta.

Niissä otteissa on jokin jippo, mutta mikä, kenties yhdessä voimme asian selvittää, kunhan olet ensin hankkinut omat otteet itsellesi.

=> olisin tuon jo tehnyt, jos asuisin lähempänä kuin nyt asun. Pelkkää uteliaisuuttani en viitsisi ajaa yli tuhatta kilometriä. Rekisteriotteen lisäksi minua kiinnostaisi tietää uuden ajokortin hankinnan ajankohta. Näillä kahdella tiedolla saattaisi jotakin mielenkiintoista selvitä. Ymmärsin, että olet asiaa jo selvittänyt. Kertoisitko lisää?

Vielä siitä kenkäjutusta. Jos Heikki todellakin näki teltan päällä maanneella henkilöllä kengät jalassa, niin sehän tarkoittaisi puolustuksen mukaan sitä, että teltan päällä makasikin Sepi, eikä Nisse. Mutta missä ihmeessä silloin oli Nisse?

Jos taas teltan päällä makasi sittenkin Nisse kengät jalassa, niin silloin paikalla todellakin oli ulkopuolinen henkilö ja koko kuviossa alkaa olla enemmän järkeä. Tässäkin tapauksessa eräs taho joutuisi ns. säveltämään uudestaan koko oopperan.


Sitten noihin porukoitten pukeutumisiin.

Tytöt olivat melko kevyesti pukeutuneita, kun Gusse väitti yön olleen niin lämmin, että hän nukkui vain flanellinen paita ja farkut yllään.

Sepillä sensijaan oli kalsarit ja välihousut, pitkähihaista aluspaitaa, puseroa ja mitä vielä, niin, ja helkutin risat sukat.

Olisiko nuori mies ottanut tuossa tilanteessa kenkänsä pois jalasta, kun sukat olivat niin rikki, ettei ehjää kohtaa ollut juurikaan muualla, kuin sukkien varsissa.

Entä sitten tuo pitkät kalsarit ja välihousut, tytön kanssa redulla(slangia)?

=> no mitä tarkoittaa redulla? En ole hesan slangin tuntia :D

Miksi Sepi oli ylipukeutunut lämpimänä yönä kalaan mennessään, kun gusse on simmareillaan käynyt häntä moikkaamassa murhaniemessä?

Olisiko Gusse riisunut kenkiään, jos niin ei ollut tehnyt Sepikään?

Jaa, tää taiski olla kadonneet kamat.

No kassiin on laitettu, mutta kengät eivät mahtuneet, joten ne vietiin kivenkoloon, loput kasin kanssa järveen.

=> edelleenkin uskon kenkien jemmaamisen erilleen muista tavaroista olevan vain osa lavastusta. Enkäpä niillä haluttiin osoittaa joku taho syylliseksi tapahtumiin tai sitten tekijä jemmasi kengät lapsellisuuttaan?
Muut tavarat varmaankin jemmattiin niiden todistusarvon takia (uimapuku, puukko ja Sepin takki) ja osa tietenkin lavastustarkoituksessa (lompakot ja kellot).

[/quote]
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

peltirumpu, puuduttaa hieman nuo pitkät lainaukset.... :shock:
peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

[quote="papillon"]peltirumpu, puuduttaa hieman nuo pitkät lainaukset.... :shock:[/quote]

Suo anteeksi, en osaa käyttää tuota lainausta oikein. Osaisitko neuvoa?
Lydia07
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

peltirumpu kirjoitti: Suo anteeksi, en osaa käyttää tuota lainausta oikein. Osaisitko neuvoa?
Minulta et kysynyt, vastaan silti. =)

Omat asetukset;

Salli aina BBCode: Kyllä

Lainaus toimii erillisessä ikkunassa ja jättää hakasulkujen väliset quote:t piiloon

Lainattua tekstiä voit poistaa maalaamalla tekstin ja siten del-näppäintä.
Älä kuitenkaan koske hakasulkuihin lauseen alussa tai lopussa
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
Lupu
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 100
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 1:11 pm

Viesti Kirjoittaja Lupu »

Eräällä saksankielisellä sivulla mainittiin lompakon löytymisestä vähän kauempaa saman polun varrelta kuin kengät. En ole huomannut mainintaa muualla. Mistä lienee kysymys?
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

lupu, on siitä lompsasta ollut juttua ajan mittaan, mutta oliko juuri saman polun varrella...eihän kengät olleet edes polun varrella, vaan Rantaojantien, joka oli tosin vaatimattomampi väylä kuin nykyisin.

No tyhjä lompsa löytyi joka tapauksessa, taisi olla jokin kokardin painama lisätuntomerkkinä. Mutta ei kuulema kuulunut seurueelle.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Voit halutessasi peltirumpu ottaa yhteyttä puhelimitse, tai netillä AKE-rekisteriin, jossa kaikki tiedot ovat tallella, Posti, eli Itella tuo haluamasi tiedot ovellesi.

Tietääkseni netissä on oikein kaavake, johon vaan motukan tiedot ylös ja sitten miltä ajalta tietoja haluat, näin se kait menee, mutta kun en itse noin tehnyt, niin en ole varma.

Ajokortista en ole tiedustellut, ainoastaan prätkistä, mutta olisihan se kiva tietää, kuinka Gusse on hoitanut tuon ajokorttiasian kuntoon.

Rekisterinumerot olivat Gussen UL-901 ja Sepin UN-331.
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

:oops:
En usko että tavaroita kuskaili Gusse, miksi olisi?
Kyllä siellä on ollut joku muu/muita jotka jelpanneet tai suojanneet
itseään, pelkkä paikallaolo tapahtumien aikana on jo sellaista, jota lähdettäisiin peittelemään. Jlotain Tulilahden tapaista yritetty matkia.
Vastaa Viestiin