JasseHames kirjoitti: Su Tammi 30, 2022 5:02 pmEi se ole tilastollisesti kovin epätodennäköistä, että jos valitaan satunnaisesti neljä 30-50-vuotiasta naista, niin kolmella heistä on lapsia. Melkein sama toisaalta koskee tummia hiuksia.
Tätä asiaa voidaan tarkastella myös niin päin, että JSM on ollut sen tyyppinen sarjamurhaaja, jolla on uhriprofiili. Eli meillä on sen tyylinen tekijä, jolla on uhriprofiili ja sitten kaikki tiedetyt uhrit ovat viinaan meneviä 25-45-vuotiaita tummatukkaisia naisia, joilla on lapsia. Sitten yleisellä tasolla kaikkeen JSM:n toimintaan liittyy auto ja kyydin tarjoaminen päihtyneille naisille.
JasseHames kirjoitti: Su Tammi 30, 2022 5:02 pmPeltonen oli asunut vanhempiensa luona yli 40-vuotiaaksi ja hänellä oli mielenterveysongelmia. Uhriprofiili siis täsmää keskimääräistä haavoittuvampaan henkilöön kuten JSM-tapauksessa. Se sattuma minua taas kiinnostaa, että tämä on Helsingin vuoden 1991 ainoa selvittämätön henkirikos, ja se osuu ajallisesti JSM-tapauksen Meriläisen ja Lukkarisen väliin.
Oliko Peltosella oikeasti mielenterveysongelmia, vai oliko tämä "masennus" joku sellainen juttu, mikä liittyi tähän mieheen, jota hän pelkäsi? Peltosen "masennus" on jokatapauksessa vähän eri tasoinen mielenterveysongelma, kuin vaikkapa Lukkarisen vaikea kaksisuuntainen. Itse koen myös, että Peltonen on ollut liian vanha JSM:n uhriksi, enkä oikein näe sellaista mahdollisuutta, että Peltonen olisi tarvinnut humalaisena kyytiä tältä sarjamurhaajalta.
Tässä on myös sekin juttu, että Peltosen ja Lukkarisen surmien väli ei sovi siihen, mitä on tiedossa JSM:n syklistä.
Vuodelta 1991 on Helsingistä myös
Mirja Anneli Mertanen-Wehnertin katoaminen, mikä taitaa myös olla henkirikos.
JasseHames kirjoitti: Su Tammi 30, 2022 5:02 pmPoliisin epäilemistä henkilöistä itselläni ei ole mitään tietoa eikä pitäisi olla kovin paljon muillakaan. Poliisi ei myöskään ole kertonut julkisuuteen kaikkea relevanttia tietoa, jotka ovat epäilystensä perusteena. Siitä on vielä vähemmän tietoa ulkopuolisilla. Toisin sanoen en ryhdy tekemään poissulkemisia perustuen tietoon, jota minulla ei ole mahdollista tarkistaa.
Mulla on tiedossa Hautalan kommentit liittyen joihinkin epäiltyihin. Lisäksi mulla on yhtä sun toista tiedossa useammasta tekijäksi sopivasta henkilöstä. Kaiken kaikkiaan tiedän kolme henkilöä, joka sopisivat tekijäksi erittäin hyvin...
JasseHames kirjoitti: Ma Tammi 31, 2022 8:37 pm- Sarjamurhaajan pääsääntöisesti kaavamaisessa toimintatavassa on vaihtelua enemmän tai vähemmän riippuen tekijästä, eli kaikki saman tekijän henkirikokset eivät välttämättä tapahdu tietyllä tekovälineellä tms.
Lukkarisen surman tekijä on piqueristi, joka saa seksuaalisen tyydytyksen teräaseella tappamisesta, Peltosen surmaaja taas on nauttinut kuristamisesta. Tässä on olennainen ero. Sarjamurhaajat kyllä käyttävät eri tekotapoja, mutta eivät tämän tyyppiset sarjamurhaajat.
vasikka kirjoitti: Ma Tammi 31, 2022 6:57 pmMinä olen pohtinut, että olisiko Peltonen sarjamurhaajan kolmas uhri? Kaksi muuta olisivat Argillander ja Poussu. Uskon, että ainakin Argillanderin ja Poussun murhaajat ovat yksi ja sama henkilö. Kuitenkin niin, että tämä ei ole Linhdolmin, Ketolan ja Kekkosen surmaaja.
Argillanderin ja Poussun surmannut henkilö oli erittäin väkivaltainen raiskaaja, jonka motivaationa on ollut raivon purkaminen uhriin. Peltosen surmaajan motiivi taas on liittynyt kuristamiseen. Lisäksi tämä Peltosen surmaaja on halunnut ilkkua poliisille, jättämällä ruumiin löydettäväksi, mikä viittaa siihen, että hänellä, tai hänen lähisukulaisellaan, kuten isällä, tai veljellä, on ollut ongelmia poliisin kanssa.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden