Punkkaritytön surma Tampereella 1993

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Kosti
Hetty Wainthropp
Viestit: 482
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2023 3:04 am

Re: Punkkaritytön surma Tampereella 1993

Viesti Kirjoittaja Kosti »

paccasucco kirjoitti: Ti Loka 03, 2023 12:13 am

Rikoslehden arvailujen mukaan yhdyntäyritys tapahtui sen jälkeen, kun uhri oli jo lakannut hengittämästä. Täytyy vain tyytyä toteamaan, että uskomattomilta tuntuvat latvakakkosten mieltymykset.

Muistui tätä kirjoittaessa mieleeni Etelä-Karjalassa 1940-luvun lopulla tapahtunut erikoinen tapaus. Mieshenkilön todettiin tunkeutuneen ruumishuoneelle ja suorittaneen siellä "epäilyttäviä toimia". Alibi-lehti kirjoitti joskus aiheesta samoin kuin Etelä-Saimaakin.
Kiitos Rikoslehden artikkelista!^^
Kalervo Palsa käsitteli aihepiiriä ("ruumiiden kanssa pelehtimistä") sarjakuvassaan Eläkeläinen muistelee huumorin myötä, vaikka onhan tuollainen toiminta l. nekrofilia, kohtuullisen morbidia kyllä. Vaikka tuskin olikaan Mansessa -93 alkuperäinen tarkoitus ruumiiseen yhtyminen, niin sinnikäs kaveri kun yritti. Ei lannistunut ihan pienistä, jos näin voidaan sanoa.
Eih bennek, eih blavek
Peni
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: La Joulu 17, 2022 2:49 am

Re: Punkkaritytön surma Tampereella 1993

Viesti Kirjoittaja Peni »

Kosti kirjoitti: Ti Loka 03, 2023 12:52 amKalervo Palsa käsitteli aihepiiriä ("ruumiiden kanssa pelehtimistä") sarjakuvassaan Eläkeläinen muistelee huumorin myötä, vaikka onhan tuollainen toiminta l. nekrofilia, kohtuullisen morbidia kyllä. Vaikka tuskin olikaan Mansessa -93 alkuperäinen tarkoitus ruumiiseen yhtyminen, niin sinnikäs kaveri kun yritti. Ei lannistunut ihan pienistä, jos näin voidaan sanoa.
Voi kuule sattua kenelle tahansa jos menee hurmos ja paniikki päälle esim jos on viimeistä kertaa katsomassa vaikka äitiään/kaveria ruumishuoneella tms.

Mulla ex poikakaveri kuoli aikoinaan,niin pyysin polttohautauksen jälkeen tuhkat perikunnalta,että voin ripotella Pasin tuhkia pullataikinan sekaan,paistaa ne sekä tuntea kuinka hän vielä kerran liukuu suolessani.
Pienen minigrip pussukan sain.En kaikkea.Kaipa se muuki suku sitten teki niistä pullataikinaa?

Voi hitto se oli sekavaa aikaa muutenki.
Somalit on neekereitten mustalaisia.
Kosti
Hetty Wainthropp
Viestit: 482
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2023 3:04 am

Re: Punkkaritytön surma Tampereella 1993

Viesti Kirjoittaja Kosti »

^No, ihmisiä sitä kuitenkin vaan ollaan. Eikö joku filosofi tai vastaava suuri ajattelija joskus sanonut, että "mikään inhimillinen ei ole minulle vierasta"? Näin muistelisin. Ja elämä on sekavaa, kaikki ei sitä vaan myönnä.

Tässä tapauksessa sentään tekijä jäi onneksi kiinni. Vaikka liian lievällä tuomiolla sitten pääsikin.
Eih bennek, eih blavek
Olinko eka
Harjunpää
Viestit: 327
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 4:24 am

Re: Punkkaritytön surma Tampereella 1993

Viesti Kirjoittaja Olinko eka »

"Sunnuntai-iltana, 19.12.-93 löydettiin Tampereelta,surmattuna 14-vuotias ns. punkkarityttö.
"22.6.-94 Tampereen käräjäoikeus tuomitsi 18-vuotiaan miehen taposta ja hautaamattoman ruumiin ilkivaltaisesta pitelystä 12 vuodeksi vankeuteen."
"Samalla mies tuomittiin Leinolan päiväkodin polttamisesta 1,2 miljoonan markan korvauksiin sekä sakkoihin kahdesta rattijuopumuksesta."

Ennen vanhaan saatiin tuomiot selvissä tapauksissa maaliin kohtuu nopeasti :roll:
Oikeus määräsi jutun asiakirjat salaisiksi 30 vuodeksi. Niin se aika rientää.
DooM
Lauri Hanhivaara
Viestit: 136
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 3:24 am

Re: Punkkaritytön surma Tampereella 1993

Viesti Kirjoittaja DooM »

Peni kirjoitti: Ti Loka 03, 2023 1:07 am



Mulla ex poikakaveri kuoli aikoinaan,niin pyysin polttohautauksen jälkeen tuhkat perikunnalta,että voin ripotella Pasin tuhkia pullataikinan sekaan,paistaa ne sekä tuntea kuinka hän vielä kerran liukuu suolessani.
No nyt on mukavan sekavaa settiä! Saitko orgasmin?!
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8299
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Punkkaritytön surma Tampereella 1993

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Nekrofiili on huomannut että on juuri nyt pikkuinen julkkis, koska käynyt poistamassa somensa. Mutta emme anna sen haitata jutun esillä oloa. Mitä epämukavampaa sen paskakasan elo on niin se tekee oikeutta näin jälkikäteen murhaamalleen lapselle.

Jos joku tietää tämän saastaan yhteistyökummpaneita, niin voisi vinkata mikä nekrofiili toisella puolella onkaan.

Todennäköisesti käyt itse näitä lukemassa, niin alkaako mieli tekemään ruumiin naintia kun asiat palautuvat nenäsi eteen?
Onko juuri nyt hiukan vittumaista olla HENRI VUOLLE Tampere, lapsen murhaaja nekrofiili?
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Still love
Roger Murtaugh
Viestit: 885
Liittynyt: Su Syys 02, 2018 12:00 am

Re: Punkkaritytön surma Tampereella 1993

Viesti Kirjoittaja Still love »

kakkosurpo kirjoitti: Ti Loka 03, 2023 11:23 am Nekrofiili on huomannut että on juuri nyt pikkuinen julkkis, koska käynyt poistamassa somensa. Mutta emme anna sen haitata jutun esillä oloa. Mitä epämukavampaa sen paskakasan elo on niin se tekee oikeutta näin jälkikäteen murhaamalleen lapselle.

Jos joku tietää tämän saastaan yhteistyökummpaneita, niin voisi vinkata mikä nekrofiili toisella puolella onkaan.

Todennäköisesti käyt itse näitä lukemassa, niin alkaako mieli tekemään ruumiin naintia kun asiat palautuvat nenäsi eteen?
Onko juuri nyt hiukan vittumaista olla HENRI VUOLLE Tampere, lapsen murhaaja nekrofiili?
Henri Vuolle löytyy Ig:sta nyt nimellä juhevu. Ei ole poistanut ainakaan sitä, mutta muuttanut tilin yksityiseksi. Nekrofiilillä on uusi maisemakuva profllissa, ja seurattavien ja seuraajien lukumäärä näkyy edelleen kaikille.
Nimeton
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: La Kesä 30, 2012 10:55 am

Re: Punkkaritytön surma Tampereella 1993

Viesti Kirjoittaja Nimeton »

Mies jätti nimensä vaihtamatta, eikä ilmeisesti ole sotkeutunut vakaviin rikoksiin myöhemmällä iällä. Internetistä löytyvien tietojen perusteella hän näyttää pyrkineen kunnolliseen elämään. Ehkä hän on tehnyt voitavansa rikoksen sovittamiseksi, vaikka teko järkyttävä onkin.

Olin Vuolteen kanssa samassa vankilassa 90-luvulla. Jotkut väkivaltarikoksia tehneistä vangeista selvästi halusivat päteä teoillaan, oli niissä kehumista tai ei, kuten eräskin naisystävänsä kymmenillä veitseniskuilla surmannut mies. Hän taitteli metallihenkaria ja uhosi tappavansa sillä vartijan, ylpeillen, että "viimeksi kun suutuin, tuli raato." Häpeällisilläkin teoilla siis pystyi vankilassa hankkimaan ainakin hullun mainetta, jos sellainen tuotti tyydytystä. Sellaiseen ei Vuolle sortunut, vaikka Hullu-Henana kuulemma aiemmin tunnettiinkin.

Toki jotkut pysyvät vankila-ajan rauhallisena ja toinen luonto paljastuu siviilissä. Vuolle ei kuitenkaan otsikoissa ole rikosten vuoksi sittemmin ollut. Keskusteluketjussa esitetyt vihjailut Thaimaassa jatketuista pahanteoista ovat pelkkää mielikuvitusta, kunnes toisin todistetaan.

Tuttavuutemme ei ollut pitkäaikainen, mutta ainakin sinä aikana hän käyttäytyi järkevästi ja osallistui vankilassa hyödyllisiin aktiviteetteihin. Saattaa olla, että psykiatrisella avulla oli osuutensa asiassa. Monelle vangille määrättiin rauhoittavia lääkkeitä, mutta eivät nekään pahimmista sekopäistä normaaleja tehneet. Vuolle vaikutti tavalliselta, vakavamieliseltä kaverilta ja tutustuttaessa kertoi minulle tehneensä päihteiden sekakäytön vuoksi "pahan jutun", josta ei halunnut enempää puhua. Oliko se vastuun pakenemista vai katumusta? Sitä en voi tietää, mutta raskaalta hänen mielensä vaikutti. Näkemissäni lehtijutuissa en muista sekakäyttöä mainitun, joten mikähän lienee totuus asiassa. Vuolteen paremmin tuntevat osaavat varmaan kertoa siitä lisää.

Ensimmäisestä ketjuun laitetusta kuvasta tunnistin Vuolteen helposti. Toisista en olisi tunnistanut, ellei nimeä olisi mainittu. Vankilatuttavuutemme aikaan hänellä oli melko pitkät, siistit hiukset ja nuorukainen oli laiha hujoppi, eikä lainkaan tuollainen jäntevän näköinen heppu kuin noissa kuntosalikuvissa. Toivottavasti lihakset on hankittu pelkällä kuntoilulla ja päihteiden käyttö pysyy aisoissa Thaimaassakin. Niistä olisi kannattanut pysyä erossa jo nuorena.
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8299
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Punkkaritytön surma Tampereella 1993

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Kyllähän sinun pitäisi vanhana vempualana tietää kuinka kannattaa linnassa kehuskella lapsen tapolla tai tekemänsä ruumiin naimisella. Kait sinä nyt tuon tiedät kuinka suosittuja jamppoja ne kongilla ovat?
Lapsen ruumiin naiminen lienee edelleen sellainen asia että kaikki toimet yksin on automaattinen lusimismuoto. Ja sittenkin voi tulla välillä nokka kipeäksi kun tilaisuus tulee.
Vai oletko yksi heistä joka tykkäsi olla lukitussa talossa lukkojen takana 23/7?

Älä helvetissä selitä tämän Taikku juttuja. Kyse on vain siitä kuinka paljon pahaa se on siellä tehnyt.
Ei tuollainen paskakasa mihinkään muutu vuosien varrella, aivan rinnastettavissa Veikko "Jammu" Siltavuoreen, muuten kuin toinen näistä paskakasoista on vielä elossa.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
llhata
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 2:54 pm

Re: Punkkaritytön surma Tampereella 1993

Viesti Kirjoittaja llhata »

Olinko eka kirjoitti: Ti Loka 03, 2023 1:41 am "Sunnuntai-iltana, 19.12.-93 löydettiin Tampereelta,surmattuna 14-vuotias ns. punkkarityttö.
"22.6.-94 Tampereen käräjäoikeus tuomitsi 18-vuotiaan miehen taposta ja hautaamattoman ruumiin ilkivaltaisesta pitelystä 12 vuodeksi vankeuteen."
"Samalla mies tuomittiin Leinolan päiväkodin polttamisesta 1,2 miljoonan markan korvauksiin sekä sakkoihin kahdesta rattijuopumuksesta."

Ennen vanhaan saatiin tuomiot selvissä tapauksissa maaliin kohtuu nopeasti :roll:
Oikeus määräsi jutun asiakirjat salaisiksi 30 vuodeksi. Niin se aika rientää.
Tapauksesta tulee siis 30 vuotta joulukuussa. Ja ensi kesäkuussa asiakirjat tulevat julkisiksi. Sitä odotellessa, toivottavasti Henalla edes vähän puntti tutisee…
Dongding
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Syys 15, 2023 10:31 am

Re: Punkkaritytön surma Tampereella 1993

Viesti Kirjoittaja Dongding »

Hei, olen hena. Olen myös Henri vuolle tai Henkka, isi, iskä, rakas. Riippuen siitä kuka puhuttelee tai vastaa. Iihtata, miksi minulla puntti tutisisi jostain tapahtuneesta minkä asiakirjat muodostuvat julkisiksi ja joissa ei ole mitään pahempaa tai perverssimpää, mitä eri huhuissa on varmasti vuosikymmenien varrella liikkunut? Stilllove mitä tavoittelut julkaisemalla tässä vaimoni nimen jolla ei ole mitään osaa tai arpaa mihinkään menneeseen? Joka ei ole pieni ihminen ja muodosta mielipidettään menneiden tapahtumien perusteella vaan kohtaa ihmisen ihmisenä?

Se ihminen, ihmisraunio joka olin tapahtumien hetkellä ei ole enään olemassa. Se nuori poika joka ei ymmärtänyt kuinka paha oli olla. Yritti turruttaa sitä pahaa oloaan ja hukassa olemistaan päihteillä ja mikä johti oman omatunnon vastaisesti pahan tekemiseen, pahan olon purkamiseen satuttamalla muita mutta ymmärtämättä sitä kierretä että se aiheutti joka kerta itselle lisää pahaa oloa ja tarpeen entistä voimakkaammin yrittää turruttaa sitä omaa pahaa oloa. Sitä ihmistä ei enään ole. Olen äärettömän pahoillani niistä tunteista ja hetkistä joita olen syyttömille ihmisille tuottanut. Kannan tekojani ikuisesti mukanani, mutta en voi mitään mennyttä tapahtumaa muuttaa toiseksi.

Vastenmielisenä ja surullisena koen sen, että kun joku henkilö tällä foorumilla julkaisi nimeni, varasti henkilökohtaista omistamaan kuvamateriaalia jne. Mitä saavutut sillä? Et mitään muuta kuin sen, että lapseni ja läheiseni ovat saaneet tämän seurauksena osakseen törkeää häiriköintiä. Miten he näihin menneisiin tapahtumiin liittyvät tai mitä ovat tehneet ansaitakseen sen? Ymmärrän että tämä foorumi on surullisten ja katkerien ihmisten floorumi mutta tuossa osuu pilkka ja katkeruus vähän kohteeseen. Kaikki läheiset ja tärkeä ihmiset tietävät menneisyyteni ja ovat literally tehneet sen perusteella mitä itse näkevät tehneet valinnan pysyä lähellä.

Miksi en ole muuttanut nimeäni? Mitä se olisi muuttanut? Minkä tapahtuman se olisi tehnyt tapahtumattomaksi? Ennemmin tsi myöhemmin se muutettiin nimi olisi jostain löytänyt jonkun tällaisen foorumin. Olen käynyt menneiden tapahtumien jälkeen vuosien terapian, hyääkdynynt menneet tapahtumat. Käytännössä kuukausia tapahtuneen jälkeen ymmärtänyt, että ainoa asia mitä voin tehdä on yrittää rakentaa mahdollisimman hyvä elämä. Olla hyvä ihminen ja tukea lähellä olevia apua tarvitsevia että heillä olisi mahdollisimman hyvä olla. Tämä on ainoa tapa jolla pystyn kunnioittamaan edesmenneen tellun elämää ja muistoa ja antamaan edes jonkun merkityksen tapahtumille. Että hänen elämänsä on tuottanut jotain positiivista ja merkitystä tulevissa elämän taphtumissa.

Tiedän tämän turhaksi ja monille varmasti negatiivisia tunteita aiheuttavaksi avautumistasi, mutta olen koko aikuiselämäni ollut avoin menneisyydestäni, käsitellyt menneet tapahtumat ja jatkanut eteenpäin. Toivon että tämä edes jossakin satunnaisessa henkilöstä aiheuttaa edes hetken harkinnan mitä heidän sanomisensa voivat aiheuttaa kuten tässä tapauksessa lasteni ja läheisten häiriköinnissä vuosikymmenten takaisista tapahtumista joista he kyllä ovat tietoisia.


En tämän foorumin seuraamista jatka joten minua on tämän kautta turha turha haukkua, uhkailua, inhota tai kiitellä. Päätin kuitenkin että minun on muiden vastaavien osalta kommentoitava ja ehkä joku täysin syytön jonkin viestiketjun yhteydessä jää vaille ansaitsematonta häiriköintiä.

-Henkka
Dongding
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Syys 15, 2023 10:31 am

Re: Punkkaritytön surma Tampereella 1993

Viesti Kirjoittaja Dongding »

Ps. Suonetta anteeksi tai olette tai olette suonematta (onko tuollaista sanaa olemassa) pari puhelimen oikeinkikirjoituksen tuottamaa häröpalloa. Hyvästi foorumi kaikkea hyvää jokaiselle tasapuolisesti 🙂
Dongding
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Syys 15, 2023 10:31 am

Re: Punkkaritytön surma Tampereella 1993

Viesti Kirjoittaja Dongding »

No kerran lukihäiriö aina lukihäiriö, koittakaa saada selvää väärinkirjoituksien lomasta.
viivahattu
Javier Pena
Viestit: 1792
Liittynyt: Ti Touko 02, 2023 10:10 am

Re: Punkkaritytön surma Tampereella 1993

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

Jo sanan "enään" käyttäminen oikeuttaa kaiken mahdollisen pilkan maan ja taivaan välillä, lukihärö tai ei.
purrmiau
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Marras 06, 2015 11:43 pm

Re: Punkkaritytön surma Tampereella 1993

Viesti Kirjoittaja purrmiau »

Dongding kirjoitti: Ti Marras 21, 2023 8:59 pm Hei, olen hena. Olen myös Henri vuolle tai Henkka, isi, iskä, rakas. Riippuen siitä kuka puhuttelee tai vastaa. Iihtata, miksi minulla puntti tutisisi jostain tapahtuneesta minkä asiakirjat muodostuvat julkisiksi ja joissa ei ole mitään pahempaa tai perverssimpää, mitä eri huhuissa on varmasti vuosikymmenien varrella liikkunut? Stilllove mitä tavoittelut julkaisemalla tässä vaimoni nimen jolla ei ole mitään osaa tai arpaa mihinkään menneeseen? Joka ei ole pieni ihminen ja muodosta mielipidettään menneiden tapahtumien perusteella vaan kohtaa ihmisen ihmisenä?

Se ihminen, ihmisraunio joka olin tapahtumien hetkellä ei ole enään olemassa. Se nuori poika joka ei ymmärtänyt kuinka paha oli olla. Yritti turruttaa sitä pahaa oloaan ja hukassa olemistaan päihteillä ja mikä johti oman omatunnon vastaisesti pahan tekemiseen, pahan olon purkamiseen satuttamalla muita mutta ymmärtämättä sitä kierretä että se aiheutti joka kerta itselle lisää pahaa oloa ja tarpeen entistä voimakkaammin yrittää turruttaa sitä omaa pahaa oloa. Sitä ihmistä ei enään ole. Olen äärettömän pahoillani niistä tunteista ja hetkistä joita olen syyttömille ihmisille tuottanut. Kannan tekojani ikuisesti mukanani, mutta en voi mitään mennyttä tapahtumaa muuttaa toiseksi.

Vastenmielisenä ja surullisena koen sen, että kun joku henkilö tällä foorumilla julkaisi nimeni, varasti henkilökohtaista omistamaan kuvamateriaalia jne. Mitä saavutut sillä? Et mitään muuta kuin sen, että lapseni ja läheiseni ovat saaneet tämän seurauksena osakseen törkeää häiriköintiä. Miten he näihin menneisiin tapahtumiin liittyvät tai mitä ovat tehneet ansaitakseen sen? Ymmärrän että tämä foorumi on surullisten ja katkerien ihmisten floorumi mutta tuossa osuu pilkka ja katkeruus vähän kohteeseen. Kaikki läheiset ja tärkeä ihmiset tietävät menneisyyteni ja ovat literally tehneet sen perusteella mitä itse näkevät tehneet valinnan pysyä lähellä.

Miksi en ole muuttanut nimeäni? Mitä se olisi muuttanut? Minkä tapahtuman se olisi tehnyt tapahtumattomaksi? Ennemmin tsi myöhemmin se muutettiin nimi olisi jostain löytänyt jonkun tällaisen foorumin. Olen käynyt menneiden tapahtumien jälkeen vuosien terapian, hyääkdynynt menneet tapahtumat. Käytännössä kuukausia tapahtuneen jälkeen ymmärtänyt, että ainoa asia mitä voin tehdä on yrittää rakentaa mahdollisimman hyvä elämä. Olla hyvä ihminen ja tukea lähellä olevia apua tarvitsevia että heillä olisi mahdollisimman hyvä olla. Tämä on ainoa tapa jolla pystyn kunnioittamaan edesmenneen tellun elämää ja muistoa ja antamaan edes jonkun merkityksen tapahtumille. Että hänen elämänsä on tuottanut jotain positiivista ja merkitystä tulevissa elämän taphtumissa.

Tiedän tämän turhaksi ja monille varmasti negatiivisia tunteita aiheuttavaksi avautumistasi, mutta olen koko aikuiselämäni ollut avoin menneisyydestäni, käsitellyt menneet tapahtumat ja jatkanut eteenpäin. Toivon että tämä edes jossakin satunnaisessa henkilöstä aiheuttaa edes hetken harkinnan mitä heidän sanomisensa voivat aiheuttaa kuten tässä tapauksessa lasteni ja läheisten häiriköinnissä vuosikymmenten takaisista tapahtumista joista he kyllä ovat tietoisia.


En tämän foorumin seuraamista jatka joten minua on tämän kautta turha turha haukkua, uhkailua, inhota tai kiitellä. Päätin kuitenkin että minun on muiden vastaavien osalta kommentoitava ja ehkä joku täysin syytön jonkin viestiketjun yhteydessä jää vaille ansaitsematonta häiriköintiä.

-Henkka
Hyvä ja aiheellinen äänenavaus. T. Entinen klasulainen
Vastaa Viestiin