Raisa Räisäsen tapaus vuodelta 1999, Tampere (ketju 1)

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
Lukittu
Astrokemisti
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Astrokemisti »

Ainakin jenkkilässä puhutaan Rohypnolista "daterape drug" -nimellä. En tiedä miten paljon Suomessa kyseistä ainetta liikkuu, jos liikkuu.
Viimeksi muokannut Astrokemisti, Su Touko 27, 2007 9:59 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

metallikukko kirjoitti:Mieleen tuli tämmöinen aika kaukaa haettu ajatus.
Olen kuullut juttua jostain huumeesta / lääkeaineesta joka tekee uhrista seksuaalisesti halukkaan miltei kenen kanssa tahansa.
Mahdollisista yhteisvaikutuksista alkoholin kanssa ei minulla ole tietoa.

Tältä tiimoilta mieleen tulee kaksi vaihtoehtoa:
Raisa sai lääkettä juomaan sotkettuna ja useampikin mies kävi mahdollisesti panemassa häntä.
Toinnuttuaan lääkkeistä hän alkoi uhkailla miehiä poliisilla jotka sitten vaiensivat tytön lopullisesti.

Toinen vaihtoehto on että tyttö kuoli aineen ja alkoholin yhteisvaikutuksiin .

Onko aine tuttu kellekkään?
Tuo on todella erittäin kaukaa haettua... :shock:
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Yggdrasil
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Yggdrasil »

Niin onhan essojen vetäminen tietty mahdollista mutta vähän turhan kaukaa haetulta vaikuttaa. Onko tosta mitään vihjettä edes vai ihan summa summassa hakua-ammuntaa.

Vaihtoehtojahan on tuhansia mitä lienee käynyt.
edit:tampereen tyttö kerkis enste.
Viimeksi muokannut Yggdrasil, Su Touko 27, 2007 10:04 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lost
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja lost »

Niin tuskin tuollaisesta edes tiedettiiin vuonna 1999. :lol:
Mimosa
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Mimosa »

Eikö tuo Rohypnoli ole sellainen aine joka ei niinkään tee halukkaaksi, vaan kyvyttömäksi vastustaa sitä jos joku sinut nappaa mukaansa?
Astrokemisti
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Astrokemisti »

Niin siis joo mäkin olen ajatellu Rohypnolin olevan vaikutuksiltaan jotakuinkin silmätippatyrmäystä vastaava, en tosin tiedä. "Tyrmäystipat" ei kyllä ehkä oikein sovi kuvioon jos ja kun Raisa on ollu tolkuissaan vielä siellä Sokoksen kulmilla [?]. Tietty jos vaikutukset olis iskeny vasta sen jälkeen.
lost
Olivia Benson

Mutta jospa Raisa onkin mennyt siitä Sokokselta takaisin Casablancaan, niin kuin hänen pitikin, ja siellä on sitten ujutettu näitä tyrmäistippoja juomaan tmv.
Mimosa
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Mimosa »

Mulla tulee vaan usein mieleen että paljonko näitä katoamisia pystyttäisiin estämään, jos kaverit pitäisivät silmällä toisiaan. En kyllä tiedä mikä nykyään on meininki. Mun kultaisessa nuoruudessa vuonna keppi ja kivi pidettiin kyllä aina kaverista huolta ja harvemmin tuli liikuttua missään yksin. Sovittiin aina että tullaan porukalla takaisin.
lost
Olivia Benson

Tässä Raisan tapauksessa kyllä olen monesti miettinyt, että mitäköhän Raisan kaveri on oikein miettinyt, kun on jättänyt ystävänsä kylmään lokakuun yöhön hepposissa vaatteissa ja vielä humalassa. Mutta no, en nyt halua syyllistää ketään.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Kyllä kaverista tosiaan täytyisi pitää enemmän huolta. Mutta Raisa taisi itse jotenkin haluta eroon kavereistaan. Mikä sitten oli syynä, ihan viimeistä totuutta ei välttämättä tiedetä.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Geepo
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Geepo »

metallikukko kirjoitti:Mieleen tuli tämmöinen aika kaukaa haettu ajatus.
Olen kuullut juttua jostain huumeesta / lääkeaineesta joka tekee uhrista seksuaalisesti halukkaan miltei kenen kanssa tahansa.
Mahdollisista yhteisvaikutuksista alkoholin kanssa ei minulla ole tietoa.

Tältä tiimoilta mieleen tulee kaksi vaihtoehtoa:
Raisa sai lääkettä juomaan sotkettuna ja useampikin mies kävi mahdollisesti panemassa häntä.
Toinnuttuaan lääkkeistä hän alkoi uhkailla miehiä poliisilla jotka sitten vaiensivat tytön lopullisesti.

Toinen vaihtoehto on että tyttö kuoli aineen ja alkoholin yhteisvaikutuksiin .

Onko aine tuttu kellekkään?
onhan noita huumeita kaikennäkösiä,mutta amfetamiini,essot (kuuluvat myös amfetamiineihin)tai kokaiini tuottavat seksuaalisia himoja (hyvä sanavalinta)..onko Raisan tapauksessa kyse aineista,sitä en tiedä. Mutta miksei,useinhan (uskomattomankin) jopa urheilupiireissä saattaa tavata viihdekäyttöä (mikä sitten sulkisi pois amfetamiinin) sellaista pintaliitoporukan harrastelua..en tiedä sitten
Heikot itkevät
Vahvat nauravat
Viisaat hymyilevät
metallikukko
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja metallikukko »

Voisiko olla mahdollista että Raisa olisi tieten tahtoen halunnut päästä eroon kavereistaan koska hänellä oli tapaaminen jonkun kanssa josta hän ei halunnut kavereittensakkaan tietävän?

Tällainen voisi olla esim joku ukkomies.
Raisahan oli avioerolapsi ja kaipasi ehkä jonkunlaista isähahmoa.
Sellainen läheinen aikuinen saattaisi löytyä esim koripallojoukkueen ympärillä pyörivästä porukasta.
metallikukko
Neuvoja-Jack

Tiedän nimittäin parikin tapausta joissa perheenisä on alkanut seurustella oman tyttärensä luokkakaverin kanssa.
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Hiphei ja hurraa.
Jos on avioerolapsi niin tuskinpa se nyt sitä tarkottaa että vanhat ukot kiinnostaa:)
Ja eikö tällä Raisalla ollut kuitenkin ihan hyvä isäsuhde että siihen tuskin ketään "setää" on tarvinnut korvikkeeksi etsiä:D
metallikukko
Neuvoja-Jack

Mutta ei mahdotonta.
Ei tunnu oikein sattumalta tuo Raisan eri matkoihin jäänti niissä kuteissa.

Tai voihan kyseessä olla joku linnavenkula jonka kanssa tyttö on ollut kirjeenvaihdossa yms.
Tuonikäisillä on taipumus ihastua kaikenmaailman hiippareihin.
Syy salailuun voisi olla siinä että Raisa tiesi etteivät perhe ja kaverit hyväksyisi miestä.

Seuraan nimittäin lähipiirissäni tällaista tragediaa kun nuorta, hyväuskoista ja rakastunutta naisihmistä kustaan silmään oikein urakalla.
Lukittu