JanitaSlim kirjoitti: Ti Heinä 02, 2024 2:55 pm
Mielensäpahoittajat ovat niitä, jotka pyrkivät kontrolloimaan muiden käytöstä, joka ei heidän mielestään ole asiallista. Et sä hei voi noin tehdä, koska se ei ole asiallista.. niinpä niin.
En ole kanssasi eri mieltä. Silti pidän kiinni oikeudestani halveksia ja olla pitämättä henkilöistä, jotka ovat mottipäisiä, ajattelemattomia, huonokäytöksisiä ja luulevat omaavansa vain oikeuksia tai kiinnittävät huomiotaan vain asioihin, jotka heille "kuuluu". Esimerkiksi sellaisista miehistä, joiden mielestä naisten tehtävänä maapallolla on miellyttää ja palvellla heidän tarpeitaan.
En ole mikään yleismielenipahoittaja, mutta jos huomaan itseeni tai läheisiini kohdistuvaa huonoa käytöstä, huomautan asiasta varmasti.
Pidän myös persettäni (koirani ja monen muun asian ohella) omaisuutenani. Lasteni kuvaamiseen en enää puuttuisi, koska ovat aikuisia ja tekevät itse arviot kulloisestakin tilanteesta.
Aloin tässä vakavissani miettiä tilannetta, jossa joku lähestyisi minua pyytämällä, että saisiko ottaa perseestäni kuvan. En suuttuisi, vaan kysyisin, mihin tarkoitukseen. Jos tyyppi olisi rehellinen ja kertoisi, että lataisi sen Ylilaudan runkkusivuille kaltaistensa pällisteltäväksi, saattaisin jopa antaa luvan tietyin ehdoin: Ei kasvoja, ei tunnistettavaa taustaa ja haluan nähdä kuvan ennen julkaisua. Jälkikäteen saattaisi hymyilyttää. Tuskin edes yrittäisin etsiä kuvaa tai siihen liittyviä mielipiteitä. Sainpahan yhdelle jampalle mukavan päivän.
Mun luonteellani en siis kirkuisi, juoksisi karkuun tai soittaisi poliisille. Ne ovat eri tyyppejä ne.
Jos pitäisin selitystä epäuskottavana tai ukkoa limaisena ja itseriittoisena, humalaisena tai muuten huonosti käyttäytyvänä, saattaisin todeta että hurauta tumppuus ja kuvaa vaan hei omaa persettäs. Enkä silloinkaan soittaisi poliisille tai vaivaisi asialla sen enempää päätäni.
Se olisi täysin eri asia kuin tilanne, jossa sattumalta törmäisin perseeni kuvaan ja sen yhteyteen kirjoitettuihin kommentteihin. Silloin iskisi kiukku, että kenen helvetin luvalla tämä on tehty.
Uskon Janita myös sinun ymmärtävän tämän. Joten älä niputa mua mielensäpahoittajiin. En pidä heistä ja heitä on nykyään aivan liikaa. Suosin suoraa ja reilua lähestymistapaa, myös tällaisissa asioissa. Kaikille inceleillekin haluaisin sanoa, että naistenvihaamisen ja nettiuhon sijaan he voisivat vaikka peseytyä, treenata hiukan vuorovaikutustaitoja ensin tutussa ympäristössä (ei toisten incelien seurassa) ja sen jälkeen lähteä rohkeasti laskemaan verkkoja vesille livetilanteissa. Onni suosii rohkeaa, eikä aika heitäkään. Se kuuluu elämään eikä ole kenenkään syytä.