Lomallelompsis kirjoitti: Pe Elo 23, 2024 5:59 pm
Ja kyllä todellakin syylistäisimme konekuskia. Hän sitä ajoi ja tiesi mitä oli tekemässä, vakavaa ympäristörikosta. Joillekkin ei aivoja kasva syntyessä.
Kuljettaja suhtautui ylimielisesti. Asenne oli, että ei kiinnosta, siitä on yli menty ja mennään”, Sysivesi kertoo. Yliajo toistui keskustelun jälkeen.
kuljettaja vaikutti kuitenkin tietoiselta, että kyseessä on jokihelmisimpukan elinalue, sillä hän mainitsi, että jokirantaan on jätetty suojavyöhyke.
Kertoman mukaan kuljettajan reaktio oli ollut vähättelevä ja osin myös asiaton.
– Hän totesi siinä, että voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, Sysivesi kommentoi Ylelle.
metsäkonekuski oli ottanut hänen huomautuksensa takia yhteyttä työnjohtoonsa, mutta jatkanut tästä huolimatta joenylityksiään
Minä en ymmärrä miksi tässä syytellään yksin Stora Ensoa vahingon aiheuttamisesta. Metsäkoneurakoitsija on vahingon aiheuttanut. Yle oli jopa haastatellut urakoitsijaa mutta ei edes halunnut paljastaa yrityksen nimeä. Jos minä tilaisin palveluita urakoitsijalta ja tämä ohjeista huolimatta tekisi työn väärin, ei kai se minun syyni olisi? Miksi urakoitsijaa suojellaan? Ison firman syyttelyllä saa näyttävämmät otsikot?