Sivu 6/7

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Lähetetty: Ke Kesä 24, 2026 11:45 pm
Kirjoittaja JohanPomppas
manearia kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 8:47 pm
Vittu - vaikka suomenpystykorva pystyy repimään ihmisen pehmyttä läskiä, sillain että tulee vakavia kudosvaurioita, siihen nyt ei paljoa tarvita... Kyse on siitä, että sille labbikselle on jalostettu ns. pehmeä suu... Sitte taas pitbull jalostettu repimään toisia koiria kehässä hengiltä. Eli kyse on purutyylistä, ei voimasta. :roll: On ihan vajaaälystä lässyttää "niin mutku labbiksen puruvoma ja chihutki puree..." Kaikki pitit, staffit, bullyt jne. ei ole aggressiivisia eikä pure koskaan - mutta sitte jos puree, niin jälki on yleensä paljon pahempaa kuin monen muun samat puruvoimat omaavan.

Toki tuollasessa tapauksessa, kun joku menee härkkimään koiraa yllättäen ja se säikähtää ja tokasee yhen kerran naamasta, niin samat vammat on seurauksena, oli sitte labbis, pitti tai saksanpaimenkoira. Sen nyt tajuaa kuka hyvänsä - tai pitäs tajuta. :roll:

Sekin on fakta että kaikki nuo edellä mainitut läskipää rodut ei ole myöskään kalluilla, vaan ihan ns. tavallisissa perheissä, tavallisilla ihmisillä, mutta vahinkoja sattuu siksikin, että vähätellään näitä ominaisuuksia, mitä IHMINEN on niille JALOSTANUT ja otetaan söpöjä kuvia, kun kersat makaa koirien päällä, repii korvista, suupielistä, hännästä tai kaivaa niiden silmiä jne. (joo - olen nähnyt aikoinaan "sulosen" videon, jossa vauva makaa koiran päällä ja yrittää kaivaa silmää koiran päästä) että "kattokaa nyt! Tässä se meidän vaarallinen pitti!"... Koiran pitää kestää lähes mitä paskakäytöstä ihmiseltä - ja yleensä kyseisten rotujen edustajat kestää, koska niillä on korkea kipukynnys. Sitte jonain päivänä sillä koiralla kiehahtaa yli - ehkä se on vanha ja kipeä, eikä enää jaksa yhtään enempää hassunhauskaa karvoista ja korvista repimistä ja päällä makaamista jne. - niin se "ihan yllättäen" puri ja "ei se koskaan aiemmin"...

Yritettäis ymmärtää, että ne ominaisuudet, mitä kullekin rodulle on jalostettu tekee joistain koirista pikkusen eri kaliiberin otuksia, ja jos semmosen haluaa omistaa, niin myöntää asian ensin itelleen ja pitää sen elukkansa kuten vastuullisen ihmisen kuuluu. Siihen ei sitte sisälly vähättelyä "niin mutku ne labbikset ja chihutki..." Vastuullinen ihminen myös huolehtii, ettei se oma muppe kirmaile irtaallaan raatelemaan naapurin mummon villakoiraa, ja vastuullinen omistaja pitää huolen, ettei se mico-jennica makaa koiran päällä ja revi sen korvia... Ja viettejä ei sitte muuten pysty kouluttamaan koiralta pois, että kaikki ei todellakaan ole kouluttamisesta kiinni.

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Lähetetty: Ke Kesä 24, 2026 11:55 pm
Kirjoittaja manearia
JohanPomppas kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 11:45 pm
manearia kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 8:47 pm
Vittu -
No niin, ensimmäisestä sanasta oli jo selvää, että silkkaa öyhötystä tulossa.

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 12:04 am
Kirjoittaja JohanPomppas
manearia kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 11:55 pm
No voi VITTU!! Jos noin herkkä oot, niin ei voi mitään... Minä ole mitään öyhöttänyt. :roll:

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 12:11 am
Kirjoittaja manearia
JohanPomppas kirjoitti: To Kesä 25, 2026 12:04 am
manearia kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 11:55 pm
No voi VITTU!! Jos noin herkkä oot, niin ei voi mitään... Minä ole mitään öyhöttänyt. :roll:
Olisit edes lukenut kaikki viestini, niin tietäisit, että suurin piirtein samoilla linjoilla ollaan. Labbikset puree, pitit puree, DNA ja vietit, koulutus & kasvatus jne.

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 12:32 am
Kirjoittaja JohanPomppas
manearia kirjoitti: To Kesä 25, 2026 12:11 am
Olen jopa lukenut joka ikisen viestin tästä ketjusta. En vaan tykkää siitä, että höpötetään puruvoimasta kun kuitenkin oletan että koiranomistajat tajuaa, että enempi kyse on purutyylistä kuin -voimasta... Se nyt vaan on tosiasia, että jotkut rodut on vaarallisempia. Se nyt on vakio, että jos koira puree - ja varsinkin lasta - niin siihen tullaan aina ulisemaan tappotuomiota, koska tottakai sellasen älyllisesti taaperon tasolla olevan, viettien ja vaistojen varassa toimivan, ihmiseen verrattuna todella eri tavalla asioita ymmärtävän ja kokevan elukan pitää aina olla se, joka "osaa käyttäytyä" tilanteessa kun tilanteessa, vaikka ihmiset käyttäytyis miten tahansa.

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 7:57 am
Kirjoittaja Le chat bleu
Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:00 pm
lonesjucca kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 11:52 am
Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 10:54 am Jos tilanne olisi ollut täysin sama mutta koirana joku bullrotuinen, niin tässä ketjussa ei olisi yhtään puolustelevaa kommenttia, vaan pelkästään niitä missä vaaditaan kaikkia bullrotuja kiellettäväksi. Missä nyt on kaikki piikille tätä koiraa vaativat? Yksi taisi olla.
nii no tässä ei elämänkallulta ole koira karannut vaan joku vahtimaton paskalapsi mennyt härkkimään koiraa. oisko siks? ne bullrotusethan on aina niitä, että emmä pitäny kiinni koiraa ja sit tapahtu..
Niin, mutta jos tässä sama lapsi olisi härkkinyt bullrotuista ja se olisi purrut/näykkäissyt naamaan, niin tämä kommenttiketju olisi täynnä niitä, ketkä vaatii koiraa piikille ja kukaan ei puolustaisi koiraa kuten nyt.
Jotain näyttöä tästä? Siten keskustelu olisi toisenlaista, että pitti tekisi todennäköisesti pahempaa jälkeä kuin vaikka mäyräkoira, jolloin erilainen keskustelukin olisi perusteltua.

Enemmistö näkyy olevan sitä mieltä, että lepäämässä olevaa koiraa ei mennä härkkimään rodusta riippumatta, ja että vika on vanhempien eikä koiran.

Ylipäätään ihmettelen, että jostakin näykkäisystä saadaan näin suuria otsikoita. Eikö maailmassa oikeasti ole mitään olennaisempaa uutisoitavaa. Aikaa montaa lasta on koira vähän rouhaissut kun lapsi on toiminut osaamattomasti, ja se menee ihan oppimisen piikkiin, näin minuakin. Ei siinä ole mitään uutisoitavaa minusta.

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 9:37 am
Kirjoittaja Transventtiili
Le chat bleu kirjoitti: To Kesä 25, 2026 7:57 am
Transventtiili kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 8:00 pm
lonesjucca kirjoitti: Ti Kesä 23, 2026 11:52 am

nii no tässä ei elämänkallulta ole koira karannut vaan joku vahtimaton paskalapsi mennyt härkkimään koiraa. oisko siks? ne bullrotusethan on aina niitä, että emmä pitäny kiinni koiraa ja sit tapahtu..
Niin, mutta jos tässä sama lapsi olisi härkkinyt bullrotuista ja se olisi purrut/näykkäissyt naamaan, niin tämä kommenttiketju olisi täynnä niitä, ketkä vaatii koiraa piikille ja kukaan ei puolustaisi koiraa kuten nyt.
Jotain näyttöä tästä? Siten keskustelu olisi toisenlaista, että pitti tekisi todennäköisesti pahempaa jälkeä kuin vaikka mäyräkoira, jolloin erilainen keskustelukin olisi perusteltua.

Enemmistö näkyy olevan sitä mieltä, että lepäämässä olevaa koiraa ei mennä härkkimään rodusta riippumatta, ja että vika on vanhempien eikä koiran.

Ylipäätään ihmettelen, että jostakin näykkäisystä saadaan näin suuria otsikoita. Eikö maailmassa oikeasti ole mitään olennaisempaa uutisoitavaa. Aikaa montaa lasta on koira vähän rouhaissut kun lapsi on toiminut osaamattomasti, ja se menee ihan oppimisen piikkiin, näin minuakin. Ei siinä ole mitään uutisoitavaa minusta.
No näiden rotujen ympärillä pyörineiden keskustelujen perusteella olen kyllä melkoisen varma että lynkkausta olisi ollut kommentit täynnä. Toki olisi hienoa olla väärässä ja mahtavaa jos ihmiset oikeasti on tuota mieltä, että koiraa ei mennä härkkimään ja että ei ollut koiran vikaa tämä.

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 1:43 pm
Kirjoittaja Sfo
Kuusi sivua lässytystä :?

Mä olen varma että tuo labbis ei purrut kovin pahasti. Yksi hammas taisi varmaan raapasta, niin lapsi kiljuu kuin olisi teuraaksi menossa ja kasvot vuotavat runsaasti verta.

Eiköhän nyt tullut selväksi kuuden sivun opetuksella kaikille, että vierasta koiraa ei mennä lääppimään yllättäen takaapäin, oli se minkä rotuinen tahansa.
Kakaroiden vanhemmat opettakoot tämän kakaroilleen myös. Nykyään tuntuu että kakarat saavat tehdä mitä vaan ja vanhemmat vaan lässyttää että kylläpä meidän Iiris-Petteri on niin toimelias :roll: .

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 3:06 pm
Kirjoittaja Mikromuovi
JohanPomppas kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 11:45 pm
manearia kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 8:47 pm
Vittu - vaikka suomenpystykorva pystyy repimään ihmisen pehmyttä läskiä, sillain että tulee vakavia kudosvaurioita, siihen nyt ei paljoa tarvita... Kyse on siitä, että sille labbikselle on jalostettu ns. pehmeä suu... Sitte taas pitbull jalostettu repimään toisia koiria kehässä hengiltä. Eli kyse on purutyylistä, ei voimasta. :roll: On ihan vajaaälystä lässyttää "niin mutku labbiksen puruvoma ja chihutki puree..." Kaikki pitit, staffit, bullyt jne. ei ole aggressiivisia eikä pure koskaan - mutta sitte jos puree, niin jälki on yleensä paljon pahempaa kuin monen muun samat puruvoimat omaavan.

Toki tuollasessa tapauksessa, kun joku menee härkkimään koiraa yllättäen ja se säikähtää ja tokasee yhen kerran naamasta, niin samat vammat on seurauksena, oli sitte labbis, pitti tai saksanpaimenkoira. Sen nyt tajuaa kuka hyvänsä - tai pitäs tajuta. :roll:

Sekin on fakta että kaikki nuo edellä mainitut läskipää rodut ei ole myöskään kalluilla, vaan ihan ns. tavallisissa perheissä, tavallisilla ihmisillä, mutta vahinkoja sattuu siksikin, että vähätellään näitä ominaisuuksia, mitä IHMINEN on niille JALOSTANUT ja otetaan söpöjä kuvia, kun kersat makaa koirien päällä, repii korvista, suupielistä, hännästä tai kaivaa niiden silmiä jne. (joo - olen nähnyt aikoinaan "sulosen" videon, jossa vauva makaa koiran päällä ja yrittää kaivaa silmää koiran päästä) että "kattokaa nyt! Tässä se meidän vaarallinen pitti!"... Koiran pitää kestää lähes mitä paskakäytöstä ihmiseltä - ja yleensä kyseisten rotujen edustajat kestää, koska niillä on korkea kipukynnys. Sitte jonain päivänä sillä koiralla kiehahtaa yli - ehkä se on vanha ja kipeä, eikä enää jaksa yhtään enempää hassunhauskaa karvoista ja korvista repimistä ja päällä makaamista jne. - niin se "ihan yllättäen" puri ja "ei se koskaan aiemmin"...

Yritettäis ymmärtää, että ne ominaisuudet, mitä kullekin rodulle on jalostettu tekee joistain koirista pikkusen eri kaliiberin otuksia, ja jos semmosen haluaa omistaa, niin myöntää asian ensin itelleen ja pitää sen elukkansa kuten vastuullisen ihmisen kuuluu. Siihen ei sitte sisälly vähättelyä "niin mutku ne labbikset ja chihutki..." Vastuullinen ihminen myös huolehtii, ettei se oma muppe kirmaile irtaallaan raatelemaan naapurin mummon villakoiraa, ja vastuullinen omistaja pitää huolen, ettei se mico-jennica makaa koiran päällä ja revi sen korvia... Ja viettejä ei sitte muuten pysty kouluttamaan koiralta pois, että kaikki ei todellakaan ole kouluttamisesta kiinni.
Aamen. Se on juurikin näin.

Tässä nyt otettiin esille bordercolliet ja sellainen on nähty jopa suojelukokeessa mutta erään harrastajan mielestä rodun ei kuulu purra eli se on epärodunomainen jos se on soiva peli suojelukokeeseen.

https://www.facebook.com/groups/4597405 ... 493618073/

https://www.facebook.com/groups/4597405 ... 583791164/

https://www.facebook.com/groups/4597405 ... 040450685/
Oikein servicedog... noh servidog hyökkää viattoman ohikulkevan koiran kimppuun pyörätuoli perässään..

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 4:56 pm
Kirjoittaja manearia
Mikromuovi kirjoitti: To Kesä 25, 2026 3:06 pm Tässä nyt otettiin esille bordercolliet ja sellainen on nähty jopa suojelukokeessa mutta erään harrastajan mielestä rodun ei kuulu purra eli se on epärodunomainen jos se on soiva peli suojelukokeeseen.

https://www.facebook.com/groups/4597405 ... 493618073/

https://www.facebook.com/groups/4597405 ... 583791164/

https://www.facebook.com/groups/4597405 ... 040450685/
Oikein servicedog... noh servidog hyökkää viattoman ohikulkevan koiran kimppuun pyörätuoli perässään..
Jostain syystä linkit eivät toimi, mutta sen voin sanoa, että kyllä helvetissä bordercolliekin osaa purra ja jopa repiä pahasti. Noista pienistä, näteistä en tiedä, mutta ainakin työlinjaiset kuten oma koira voivat reagoida hyvinkin äkäisesti jos sitä ärsyttää ja/tai jos koulut jäänyt käymättä. Niillä melko samanlaiset puruvoimat kuin piteillä ja vahvat leuat vaikka päämuoto ei yhtään samanlainen.

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Lähetetty: Pe Kesä 26, 2026 2:57 pm
Kirjoittaja Mikromuovi
manearia kirjoitti: To Kesä 25, 2026 4:56 pm
Mikromuovi kirjoitti: To Kesä 25, 2026 3:06 pm Tässä nyt otettiin esille bordercolliet ja sellainen on nähty jopa suojelukokeessa mutta erään harrastajan mielestä rodun ei kuulu purra eli se on epärodunomainen jos se on soiva peli suojelukokeeseen.

https://www.facebook.com/groups/4597405 ... 493618073/

https://www.facebook.com/groups/4597405 ... 583791164/

https://www.facebook.com/groups/4597405 ... 040450685/
Oikein servicedog... noh servidog hyökkää viattoman ohikulkevan koiran kimppuun pyörätuoli perässään..
Jostain syystä linkit eivät toimi, mutta sen voin sanoa, että kyllä helvetissä bordercolliekin osaa purra ja jopa repiä pahasti. Noista pienistä, näteistä en tiedä, mutta ainakin työlinjaiset kuten oma koira voivat reagoida hyvinkin äkäisesti jos sitä ärsyttää ja/tai jos koulut jäänyt käymättä. Niillä melko samanlaiset puruvoimat kuin piteillä ja vahvat leuat vaikka päämuoto ei yhtään samanlainen.
Hoh hoijaa. Nyt ei keskustella puraisuista joihin kykenee koira kuin koira.

Laita nyt ihmeessä video missä bordercollie repii ihmiseltä raajat irti.

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Lähetetty: Pe Kesä 26, 2026 6:14 pm
Kirjoittaja JohanPomppas
Le chat bleu kirjoitti: To Kesä 25, 2026 7:57 am
Tottakai pitti tekee pahempaa jälkeä kuin mäyräkoira, mutta nuo mäyräkoiratkin muuten pystyy tekemään pahaa jälkeä. Mieti sitä, että ne tappelee luolassa mäyrän, ketun jne. kanssa, että kyllä ne leukojaan osaa käyttää nekin, vaikka yleensä mielletäänkin akkojen tissinvälikoiriksi.

Toki nämä uutisoinnit koirien puremista on melkosta liioittelua, kun miettii kuin paljon koiria suomessa on ja miten vähän ne loppujen lopuksi kellekään vammoja tai kuolemia aiheuttaa... Varsinkin, kun joka päivä ihmiset pahoinpitelee ja tappaa ihmisiä ja kaiken lajisia muita elukoita. Ihminen se on ainut paskaelukka ja vaarallisin ja ainut hullu koko luomakunnassa.

Vanhemmat ei opeta pentujaan olemaan härkkimättä koiria, koska eivät ole koskaan oppineet sitä itsekään. Ehkä se pitäis sitten alkaa varhaiskasvatuksessa ja koulussa opettamaan. Niinhän tuo penikkojen kasvatus on muutenkin ulkoistettu yhteiskunnalle jo aikaa sitten.

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Lähetetty: Pe Kesä 26, 2026 6:15 pm
Kirjoittaja JohanPomppas
Mikromuovi kirjoitti: To Kesä 25, 2026 3:06 pm
Niin, no ihminenhän nuo on jalostanut ja ne toimii, kuten ihminen on halunnut. Turha siitä elukkoja syyllistää... :roll:

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Lähetetty: Pe Kesä 26, 2026 10:32 pm
Kirjoittaja Nipe
Näissä keisseissä ollaan aina sankoin joukoin puollustamassa koiran tekosia. Kyllä vika on tässäkin tapauksessa koiran omistajassa ja myös yhtälailla siinä koirassa. Entisaikaan nuo ihmisiä purevat koirat yleensä omistajan toimesta vietiin piikille tai navetan taakse.

Tilanne on ihan sama kun joku osuisi minuun kaupassa ja hakkaisin sen henkihieveriin. Syyksi sanoisin ettei vika ole minussa vaan siinä vastapuolessa ja sen vanhemmissa joka ei kertonut ettei ihmisiin saa törmäillä. Nyt valoja päälle taas väki

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Lähetetty: Pe Kesä 26, 2026 10:40 pm
Kirjoittaja manearia
Mikromuovi kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 2:57 pm
manearia kirjoitti: To Kesä 25, 2026 4:56 pm
Mikromuovi kirjoitti: To Kesä 25, 2026 3:06 pm Tässä nyt otettiin esille bordercolliet ja sellainen on nähty jopa suojelukokeessa mutta erään harrastajan mielestä rodun ei kuulu purra eli se on epärodunomainen jos se on soiva peli suojelukokeeseen.

https://www.facebook.com/groups/4597405 ... 493618073/

https://www.facebook.com/groups/4597405 ... 583791164/

https://www.facebook.com/groups/4597405 ... 040450685/
Oikein servicedog... noh servidog hyökkää viattoman ohikulkevan koiran kimppuun pyörätuoli perässään..
Jostain syystä linkit eivät toimi, mutta sen voin sanoa, että kyllä helvetissä bordercolliekin osaa purra ja jopa repiä pahasti. Noista pienistä, näteistä en tiedä, mutta ainakin työlinjaiset kuten oma koira voivat reagoida hyvinkin äkäisesti jos sitä ärsyttää ja/tai jos koulut jäänyt käymättä. Niillä melko samanlaiset puruvoimat kuin piteillä ja vahvat leuat vaikka päämuoto ei yhtään samanlainen.
Hoh hoijaa. Nyt ei keskustella puraisuista joihin kykenee koira kuin koira.

Laita nyt ihmeessä video missä bordercollie repii ihmiseltä raajat irti.
Kaikki raajat tallessa, mutta voisin vaikka YV:nä laittaa kuvan omasta vammasta jos lupaat ettet levitä sitä eteenpäin.

Edit: Ja tosiaan kyseessä oma koira joka flippasi kun en tajunnut mitään sen varoituksista, sillä edellinen näytti hampaat merkiksi, että "nyt vittuun siitä" kun tämä taas tuijotti suoraan silmiin, ja silti emännällä oli pakko poistaa ne hemmetin takiaiset korvien ympäriltä. Eli en yritä mustamaalata bortsuja mitenkään.