Sivu 6/11

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 9:49 pm
Kirjoittaja ASierra
*pltmtxtvp*tm

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 9:51 pm
Kirjoittaja Tuulenvire
ASierra kirjoitti: To Kesä 25, 2026 9:45 pm
Hyviin tapoihin kuuluu linkata sellainen lähde jonka kaikki pystyvät lukemaan.
Se 57% ilmenee jo ketjun aloitusviestissä. Laskutoimituksen osalta en ala avaamaan, sillä oletuksena on, että jokainen täysi-ikäinen on Suomessa käynyt peruskoulun. Jos ei osaa laskea siitä huolimatta, niin oma häpeänsä.

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 9:59 pm
Kirjoittaja Como es?
manearia kirjoitti: To Kesä 25, 2026 7:32 pm
Tuulenvire kirjoitti: To Kesä 25, 2026 6:07 pm
ASierra kirjoitti: To Kesä 25, 2026 4:59 pm
Ruotsi on maailman turvallisin maa. T. Stubido.

Paitsi siellä raiskataan toiseksi eniten maailmassa naisia. Miksiköhän? Ja siellä aljon no-go alueita, jonne poliisikaan ei uskalla mennä
Tämä teidän yritys kääntää aina suomalaisen miehen väkivaltaisuuskeskutelut yleiseksi maahanmuuttokeskusteluksi ja rasistiölinäksi on jo niin nähty. Ylläpito voisi pikkuhiljaa puuttua tuohon teidän ketjun paskomisiin. Alkaa olla aika läpinäkyvää touhua muutoin.

Nyt jo 11 naista saanut tänä vuonna surmansa suomalaisen miehen toimesta. Ruumis joka toinen viikko.
Ymmärrän miksi uskonnolliset ja kulttuuriset arvot, sekä epäonnistuneet integraatiot ovat iso ongelma, mutta sehän ei vaikuta yhtään tohon statistiikkaan. Faktaa on, että Suomessa mies tappaa naisen joka toinen viikko. Se tästä nyt kyse.
Ei ole faktaa.
Ylen uutisoimasta 11 naisten murhasta 3 tekijää on epäiltyä, 1 tekijä ulkomaalainen.
Jäljellejääneistä 8 tekijästä 5:llä on rikollinen tausta ja/tai huumeet.
Eli jää 2 tapausta:
1. Malminkartanossa, jossa 69-vuotias mies surmasi astalolla vaimonsa raha-asioista syntyneen riidan vuoksi.
2. 56-vuotias mies, joka oletetusti tappoi Espoossa 75-vuotiaan kumppaninsa, joka vietti päivät pitkät kauppakeskuksessa pulloja keräten ollen ”paikallinen julkkis”.
Tuo Ylen uutinen oli valitettavan harhaanjohtava syyllistäessään kaikki suomalaiset miehet. Olisivat voineet laittaa otsikoksi esim.
”Naisten surmien tekijöistä suurin osa on rikollisia ja/tai huumeiden käyttäjiä”. Toki se olisi voinut leimata myös surmattuja naisia.
Mitenköhän noihin tekijöihin suomalaiset miehet olisivat voineet/voisivat vaikuttaa?

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 10:02 pm
Kirjoittaja Öyhö
Tuulenvire kirjoitti: To Kesä 25, 2026 9:47 pm Kuinka vitun monta kertaa se pitää sanoa, että olen porvari.
Mitä ymmärrät porvariudella? Nimittäin poliittisessa nelikentässä tunnut sijoittuvan hieman eri laitaan. Toisaalta olen itse outo lintu.

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 10:04 pm
Kirjoittaja Öyhö
Tuulenvire kirjoitti: To Kesä 25, 2026 9:30 pm Pitäisi suojella miehiä miehiltä?
Jepulis.

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 10:12 pm
Kirjoittaja manearia
Como es? kirjoitti: To Kesä 25, 2026 9:59 pm
manearia kirjoitti: To Kesä 25, 2026 7:32 pm
Tuulenvire kirjoitti: To Kesä 25, 2026 6:07 pm

Tämä teidän yritys kääntää aina suomalaisen miehen väkivaltaisuuskeskutelut yleiseksi maahanmuuttokeskusteluksi ja rasistiölinäksi on jo niin nähty. Ylläpito voisi pikkuhiljaa puuttua tuohon teidän ketjun paskomisiin. Alkaa olla aika läpinäkyvää touhua muutoin.

Nyt jo 11 naista saanut tänä vuonna surmansa suomalaisen miehen toimesta. Ruumis joka toinen viikko.
Ymmärrän miksi uskonnolliset ja kulttuuriset arvot, sekä epäonnistuneet integraatiot ovat iso ongelma, mutta sehän ei vaikuta yhtään tohon statistiikkaan. Faktaa on, että Suomessa mies tappaa naisen joka toinen viikko. Se tästä nyt kyse.
Ei ole faktaa.
Ylen uutisoimasta 11 naisten murhasta 3 tekijää on epäiltyä, 1 tekijä ulkomaalainen.
Jäljellejääneistä 8 tekijästä 5:llä on rikollinen tausta ja/tai huumeet.
Eli jää 2 tapausta:
1. Malminkartanossa, jossa 69-vuotias mies surmasi astalolla vaimonsa raha-asioista syntyneen riidan vuoksi.
2. 56-vuotias mies, joka oletetusti tappoi Espoossa 75-vuotiaan kumppaninsa, joka vietti päivät pitkät kauppakeskuksessa pulloja keräten ollen ”paikallinen julkkis”.
Tuo Ylen uutinen oli valitettavan harhaanjohtava syyllistäessään kaikki suomalaiset miehet. Olisivat voineet laittaa otsikoksi esim.
”Naisten surmien tekijöistä suurin osa on rikollisia ja/tai huumeiden käyttäjiä”. Toki se olisi voinut leimata myös surmattuja naisia.
Mitenköhän noihin tekijöihin suomalaiset miehet olisivat voineet/voisivat vaikuttaa?
Sukupuolesta oli nyt kyse - ei rikollisesta taustasta, ulkomaalaisuudesta tai huumeiden käytöstä.

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: Pe Kesä 26, 2026 12:01 am
Kirjoittaja lonesjucca
Tuulenvire kirjoitti: To Kesä 25, 2026 8:11 pm
lonesjucca kirjoitti: To Kesä 25, 2026 8:00 pm
Tuulenvire kirjoitti: To Kesä 25, 2026 7:35 pm

Ja kun nimenomaan suomalainen mies on tappanut naisen joka toinen viikko tänä vuonna, niin miksi pitää ketjut paskoa tuolla rasistisella mölinällä ja yrittää vääntää keskustelut aina yleiseksi maahanmuuttokeskusteluksi ja oman pahan olo oksennukseksi rasistisella mölinällä. Yleiselle maahanmuuttokeskustelulle on jo oma ketjunsa.
miks se ois meidä kaikkie mieste ongelma, jos 26 miestä o tappanu naise? meitä miehiä o semmoi 2 500 000, jotka ei oo tappanu..
Olisko siksi, että presidentti ei voi alkaa erikseen antamaan viestiä jokaiselle suomalaiselle miehelle?
Vuonna 2026 ensimmäisen viiden kuukauden kuukauden aikana Suomessa on surmattu nainen väkivaltaisesti joka toinen viikko, kertoo UN Women Suomi. Kaikissa tapauksissa rikoksesta epäillään miestä.

EU-tilastojen mukaan Suomessa naisista 57 prosenttia on kokenut fyysistä väkivaltaa, uhkailua tai seksuaalista väkivaltaa.

UN Women Suomen mukaan Suomi on yksi EU:n vaarallisimmista maista naisille. Naisten Linjan mukaan puolet suomalaisnaisista on kokenut parisuhteessaan henkistä väkivaltaa ja 29,7 prosenttia on kokenut vainoa elämänsä aikana
Tarkoittaa, että noin 1,3 miljoonaa yli 18-vuotiasta naista on kokenut fyysistä väkivaltaa, uhkailua tai seksuaalista väkivaltaa Suomessa.
ja vitut oo. meinaakko että naistelinjalla ois resursseja ottaa vastaan 1 300 000 puhelisoittoa?

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: Pe Kesä 26, 2026 12:19 am
Kirjoittaja Syanidi-Simo
lonesjucca kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 12:01 am
Tuulenvire kirjoitti: To Kesä 25, 2026 8:11 pm
lonesjucca kirjoitti: To Kesä 25, 2026 8:00 pm

miks se ois meidä kaikkie mieste ongelma, jos 26 miestä o tappanu naise? meitä miehiä o semmoi 2 500 000, jotka ei oo tappanu..
Olisko siksi, että presidentti ei voi alkaa erikseen antamaan viestiä jokaiselle suomalaiselle miehelle?
Vuonna 2026 ensimmäisen viiden kuukauden kuukauden aikana Suomessa on surmattu nainen väkivaltaisesti joka toinen viikko, kertoo UN Women Suomi. Kaikissa tapauksissa rikoksesta epäillään miestä.

EU-tilastojen mukaan Suomessa naisista 57 prosenttia on kokenut fyysistä väkivaltaa, uhkailua tai seksuaalista väkivaltaa.

UN Women Suomen mukaan Suomi on yksi EU:n vaarallisimmista maista naisille. Naisten Linjan mukaan puolet suomalaisnaisista on kokenut parisuhteessaan henkistä väkivaltaa ja 29,7 prosenttia on kokenut vainoa elämänsä aikana
Tarkoittaa, että noin 1,3 miljoonaa yli 18-vuotiasta naista on kokenut fyysistä väkivaltaa, uhkailua tai seksuaalista väkivaltaa Suomessa.
ja vitut oo. meinaakko että naistelinjalla ois resursseja ottaa vastaan 1 300 000 puhelisoittoa?
EU-tilastojen mukaan Suomessa naisista 57 prosenttia on kokenut fyysistä väkivaltaa, uhkailua tai seksuaalista väkivaltaa.

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: Pe Kesä 26, 2026 12:23 am
Kirjoittaja Syanidi-Simo
manearia kirjoitti: To Kesä 25, 2026 10:12 pm
Sukupuolesta oli nyt kyse - ei rikollisesta taustasta, ulkomaalaisuudesta tai huumeiden käytöstä.
Suomessa on aika paha päihdeongelma. Alkoholin lisäksi on tulleet amfetamiini ja peukku, jotka aiheuttavat agressiivisuutta. Suomi saattaa olla ihan kärkimaita amfetamiinin ja peukun käytössä asukaslukuun suhteutettuna.Mutta että kaikki tai edes suurin osa lähisuhdeväkivallasta tapahtuisi päihdeongelmaisten kodeissa ei kyllä voi pitää paikkansa, niin paha päihdeongelma ei Suomessa sentään ole. Kotien sisällä tapahtuu hirveyksiä. Ehkä tälläkin hetkellä.

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: Pe Kesä 26, 2026 12:40 am
Kirjoittaja lonesjucca
Syanidi-Simo kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 12:19 am EU-tilastojen mukaan Suomessa naisista 57 prosenttia on kokenut fyysistä väkivaltaa, uhkailua tai seksuaalista väkivaltaa.
[/quote]

Perustuen mihin aineistoon? 300 naistenlinjalle soittaneeseen? :roll: :lol:

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: Pe Kesä 26, 2026 1:09 am
Kirjoittaja Sipi
Mielestäni kaikkein yksinkertaisin ratkaisu naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamiseksi olisi se, että miehet lakkaisivat hakkaamasta naisiaan.

On ihan käsittämätöntä, miten lähisuhdevälkivallasta puhuttaessa koko Suomi on keräämässä rahaa joihinkin turvakoteihin, tehdään toimenpideohjelmia uhrien auttamiseksi, miten puhutaan lähtemisen vaikeudesta ja siitä, miten naiset voisivat voimaantua, lähteä, muuttua, tehdä asiat paremmin. Mikä on se turvallisin hetki parisuhteen päättymisen jälkeen, miten naisen kannattaa korttinsa pelata ja mistä saa apua.

Mitä vittua?

Miksi toimenpiteet osallistavat vain uhrit? Jos parisuhde on paska, erotkaa. Ja se, joka väkivaltaa käyttää on osapuoli, johon ne helvetin rajoitukset, ohjeet ja pakkokeinot pitäisi kohdentaa. Tarvittaisiin turvakoti miehille, jotka eivät osaa käyttäytyä. Heidän pitäisi olla niitä, jotka eristetään yhteiskunnasta.

Sama vääristymä pätee muihinkin miestyypillisiin rikoksiin, kuten nyt vaikka raiskauksiin. On ihan helvetin käsittämätöntä, että edelleen kansan syvät rivit suoltavat julkisuuteen nousseissa tapauksissa kommentteja siitä, oliko uhri humalassa, kulkiko hän yksin ja oliko hänellä ehkä pikkumekko päällään. Eli mitäs läksi, huora.

Jos sen sijaan saadaan uutisjuttu tilanteesta, jossa mies saa turpaansa baarin edustalla, se on pahoinpitely. Ei lehdistö kysele, oliko mies ehkä yksin liikenteessä yöaikaan (herranjumala sentään!), oliko hän humalassa tai ainakaan sitä, miten hän oli pukeutunut.

Joten mun viesti kaikille ihmisille, sukupuolesta riippumatta on seuraava: Jos olet liian kypsymätön käsittelemään omia demoneitasi, älä pura sitä muihin ihmisiin. Jos tunnet vihaa, surua, katkeruutta, ahdistusta, kostonhimoa tai koet olosi aggresiiviseksi, ensimmäinen eteesi tuleva naamataulu ei ole siinä sinun tarpeitasi varten. Pätee kaikkiin ihmisiin.

Jokainen lyönti kertoo älykkyyden vähyydesstä. Jokainen.

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: Pe Kesä 26, 2026 1:19 am
Kirjoittaja Syanidi-Simo
Sipi kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 1:09 am Mielestäni kaikkein yksinkertaisin ratkaisu naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamiseksi olisi se, että miehet lakkaisivat hakkaamasta naisiaan.

On ihan käsittämätöntä, miten lähisuhdevälkivallasta puhuttaessa koko Suomi on keräämässä rahaa joihinkin turvakoteihin, tehdään toimenpideohjelmia uhrien auttamiseksi, miten puhutaan lähtemisen vaikeudesta ja siitä, miten naiset voisivat voimaantua, lähteä, muuttua, tehdä asiat paremmin. Mikä on se turvallisin hetki parisuhteen päättymisen jälkeen, miten naisen kannattaa korttinsa pelata ja mistä saa apua.

Mitä vittua?

Miksi toimenpiteet osallistavat vain uhrit? Jos parisuhde on paska, erotkaa. Ja se, joka väkivaltaa käyttää on osapuoli, johon ne helvetin rajoitukset, ohjeet ja pakkokeinot pitäisi kohdentaa. Tarvittaisiin turvakoti miehille, jotka eivät osaa käyttäytyä. Heidän pitäisi olla niitä, jotka eristetään yhteiskunnasta.

Sama vääristymä pätee muihinkin miestyypillisiin rikoksiin, kuten nyt vaikka raiskauksiin. On ihan helvetin käsittämätöntä, että edelleen kansan syvät rivit suoltavat julkisuuteen nousseissa tapauksissa kommentteja siitä, oliko uhri humalassa, kulkiko hän yksin ja oliko hänellä ehkä pikkumekko päällään. Eli mitäs läksi, huora.

Jos sen sijaan saadaan uutisjuttu tilanteesta, jossa mies saa turpaansa baarin edustalla, se on pahoinpitely. Ei lehdistö kysele, oliko mies ehkä yksin liikenteessä yöaikaan (herranjumala sentään!), oliko hän humalassa tai ainakaan sitä, miten hän oli pukeutunut.

Joten mun viesti kaikille ihmisille, sukupuolesta riippumatta on seuraava: Jos olet liian kypsymätön käsittelemään omia demoneitasi, älä pura sitä muihin ihmisiin. Jos tunnet vihaa, surua, katkeruutta, ahdistusta, kostonhimoa tai koet olosi aggresiiviseksi, ensimmäinen eteesi tuleva naamataulu ei ole siinä sinun tarpeitasi varten. Pätee kaikkiin ihmisiin.

Jokainen lyönti kertoo älykkyyden vähyydesstä. Jokainen.
Olipas kerrassaan hieno kirjoitus!

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: Pe Kesä 26, 2026 1:30 am
Kirjoittaja lonesjucca
Sipi kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 1:09 am Mielestäni kaikkein yksinkertaisin ratkaisu naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamiseksi olisi se, että miehet lakkaisivat hakkaamasta naisiaan.

On ihan käsittämätöntä, miten lähisuhdevälkivallasta puhuttaessa koko Suomi on keräämässä rahaa joihinkin turvakoteihin, tehdään toimenpideohjelmia uhrien auttamiseksi, miten puhutaan lähtemisen vaikeudesta ja siitä, miten naiset voisivat voimaantua, lähteä, muuttua, tehdä asiat paremmin. Mikä on se turvallisin hetki parisuhteen päättymisen jälkeen, miten naisen kannattaa korttinsa pelata ja mistä saa apua.

Mitä vittua?
Vankila kallis Suomi köyhä.

Siksi narkkarit, jengiläiset, väkivallan uusijat yms. vähän väliä vapaalla. Tekee lisää rikoksia. Kierrettä ei katkaista. Tuomiot naurettavia.

Siksi.

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: Pe Kesä 26, 2026 2:33 am
Kirjoittaja blindpedestrian
EU-tilastojen mukaan Suomessa naisista 57 prosenttia on kokenut fyysistä väkivaltaa, uhkailua tai seksuaalista väkivaltaa.
Ja tekijät nuissa on varmasti miehiä? Naiset ei koskaan riitele keskenään?:D

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: Pe Kesä 26, 2026 2:51 am
Kirjoittaja Syanidi-Simo
blindpedestrian kirjoitti: Pe Kesä 26, 2026 2:33 am
EU-tilastojen mukaan Suomessa naisista 57 prosenttia on kokenut fyysistä väkivaltaa, uhkailua tai seksuaalista väkivaltaa.
Ja tekijät nuissa on varmasti miehiä? Naiset ei koskaan riitele keskenään?:D
Naisparien osuus kaikista parisuhteista on niin pieni, että sillä on tuskin mitään käytännön merkitystä tuohon 57%.