Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Damien »

Lydia07 kirjoitti:Sivulla 30 oleva juttu on oikein hyvä, mutta rahattomuus ei oikein voi olla itsarin syy.
Jos naisella oli rahaa kukkarossa noin 100 euroa, niin Tampereelle pääsi jo 8 eurolla ja Ryanairin meno paluu Tre - Frankfurt saa alle 100 euron.
Sehän tuossa tökkii.Myöskään mielestäni soittimen kieliasetus ja sarjaukuva kielivät vain siitä,
että oli ulkomaalainen.Tuo röökijuttu taasen hämmentää...
Kallista(ja "harvinaista") tupakkaa, ja halpaa? :roll:
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

^tuo kieliasetus tuli vain siitä, että jos olisi ollut eestiläinen, niin Mp3-soittimen kielialue olisi luultavasti ollut eesti-venäjä-latvia-liettua.
Täältä kun ei kovin montaa laitetta saa missä kielet olisivat muita.

Rahana taas 100euroa on aika pieni, jos sillä pitää pärjätä ilman asuinpaikkaa tai Suomen sisäisiä siirtoja.
Mutta edelleen, vain spekulaatiota.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Blues
Rico Tubbs

Ja jos onkin rahaa, niin mihin mennä? Lienee kadonnut Saksasta jostain syystä, haluaako siis mennä sinne takaisin? Jos taas lähtenyt Britteinsaarilta, niin haluaako mennä sinne takaisin?
Onko paikkaa minne mennä? Tai istuuko yksin satasineen ilman määränpäätä?
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Blues kirjoitti:^tuo kieliasetus tuli vain siitä, että jos olisi ollut eestiläinen, niin Mp3-soittimen kielialue olisi luultavasti ollut eesti-venäjä-latvia-liettua.
Täältä kun ei kovin montaa laitetta saa missä kielet olisivat muita.

Rahana taas 100euroa on aika pieni, jos sillä pitää pärjätä ilman asuinpaikkaa tai Suomen sisäisiä siirtoja.
Mutta edelleen, vain spekulaatiota.
Jep.Mutta monet esim halvimmista mp3-soittimista täälläkään eivät sisällä
kuin englanninkielisen asetuksen.
Ja tuolla huntillakin pärjää, jos on joku, jonka luokse mennä, joka tarjoaa ruoat ja punkan.
Ristus että tämä juttu on niin yksinkertaisen typerä, selitys seisoo varmasti kaikkien nenän edessä. :x
buracee
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja buracee »

Damien kirjoitti:Tuo röökijuttu taasen hämmentää...
Eiköhän tohon liene aika turha takertua, siihen on tässäkin ketjussa tullut jo jokunen mahdollinen ja järkeenkäypä syy jo.. Mut itelle vois käydä näin: Jostain syystä olen jossain vieraassa kaupungissa ilman tupakkaa ja ensimmäinen kauppa joka tulee vastaan on vaikkapa Lidl. Itse kun olen parikyt vee opetellut tiettyyn merkkiin jota Lidlistä ei saa niin ostanpa ihan jonkun käteenosuvan askin suurempaan tupakantuskaan, jatkan matkaa ja kun huomaan R-Kioskin niin haen askin sitä "omaa" merkkiä ja jatkan matkaani.. Ja näinhän on voinut käydä jo jossain edellisessä kaupungissakin.
härkä
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja härkä »

[quote="Blues"]^mutta oliko hän menossa Tampereelle, tai takaisin lähtöpaikkaansa?
Jos tajusikin, että ei pääse sinne mistä on lähtenyt ja vaikka pääsisikin, niin siellä ei ole enää paikkaa minne mennä.

En tiedä. Spekulointia kaikki.

Itse yritän kuvitella itseni hänen paikalleen.
Mitä teet vieraassa maassa, jos sinulla on vähän rahaa, et osaa kieltä, ei ole paikkaa minne mennä? Koko elämäsi on kassissa mukanasi.[/quote]

Moi taas Blues !
Lavastetaan tilanne kuten esim. CSI:ssa
Tule Tampereelle, kutsutaan halukkaat mukaan poliisia myöten ja selvitetään case.
Hankitaan sponsorit ja mediat paikalle.
Avataan Ryanin tiedot ja miss suomi kuuluttaa ne. Leningrat Cowboys ja Puna-armeijan kuoro säestävät.
Ei vaiskaan, tää oli huumoria. Tuli vaan mieleen että on ollut monia, jotka ovat tätä tapausta vatvoneet. Voisi tosiaan järjestää tapaamisen halukkaille.
Mikäli olisi kiinnostusta, voisi yrittää järjestää tapaamisen alueelle.
Voisi käydä haudalla ja hiljentyä. Toisaalta ratkaista mysteeri.
Oletko mukana ?
T
Härkä
elisa_day
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Ai niin, mää katselin kans jokunen aika sitten läpi noita Britannian kadonneita, mutta sieltä ei oikein sopivia löytynyt (kauhea määrä oli kadonneita aasialaissyntyisiä tyttöjä).

Jos tämä vainaja olisi tämä Barbara, niin kuubalainen aviomies liittynee "karkaamiseen" hyvinkin vahvasti. Liian tulista ja tempperamenttista rakkautta kenties, ei sopinut saksalaisnaisen makuun sittenkään.. Tai mies petti B:tä minkä ehti, latino loverista en yhtään ihmettelis.. :lol:

Rahamäärä tässä tuskin on oleellinen asia, luulen, että lopputulos olisi tämä vaikka hänellä olisi ollut tuhansia euroja laukun pohjalla.
Blues
Rico Tubbs

Damien:
Pärjäähän sillä satasella JOS on paikka minne mennä, mutta jos ei olekaan?

Jos onkin vain satanen ja kassi, vieraassa maassa?

Mie en nyt ihan ymmärrä, että mikä noissa minun spekulaatioissa on niin väärin, että niin EI vaan voi olla?
Voin ihan kertoa, että Eestistä ei todellakaan löydä edes halpoja teknisiä laitteita, joissa on kielenä vain englanti. Täältä on yleensäkin vaikea löytää mitään, missä on kielenä englanti. Kaikissa on juurikin nuo mainitsemani kielet.

Hyvin selvää on se, että tällä löytyneellä on yhteys Saksaan. Hyvin todennäköistä on se, että yhteys Britteihin löytyy myös.
Jokaisella on ihan samanlainen mahdollisuus, kuin minulla, kollata kadonneita keski-euroopasta. Jokainen voi, ja jokaisen pitääkin, laittaa linkkejä mahdollisiin, potentiaalisiin kadonneisiin. Niin tää toimii.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Blues kirjoitti: Mie en nyt ihan ymmärrä, että mikä noissa minun spekulaatioissa on niin väärin, että niin EI vaan voi olla?
Voin ihan kertoa, että Eestistä ei todellakaan löydä edes halpoja teknisiä laitteita, joissa on kielenä vain englanti. Täältä on yleensäkin vaikea löytää mitään, missä on kielenä englanti. Kaikissa on juurikin nuo mainitsemani kielet.
Ei mikään muu kuin se mikä tässä jutussa haisee...
Miksi kukaan lähtee ihan vieraaseen maahan itseään tappamaan?
Tai että kukaan ei muka kaipaisi?Ne kai tässä ovat ne olennaisimmat kysymykset.
Siinä olen täysin samaa mieltä että joku yhteys sinne Saksaan on.
Blues
Rico Tubbs

Lisättäköön vielä, että en minä toimi pelkän intuition pohjalta.
Tietoa asioista saa kun osaa kysyä oikeista paikoista.

Asiat on olettamuksia niin kauan, kun niille löytyy jokin todellisuuspohja. Kaikilla on omat mielipiteensä. Ja niin pitääkin.

En sano, että Barbara on ainoa oikea vaihtoehto, Barbara on hakuammuntaa siinä kuin Andreakin. Vaan eipä kukaan aiemmin ole laittanut yhtään kuvaa/tietoa. Nyt saatiin keissiin lisää potkua ja se on tärkeää.

Kerroin asiasta oman mielipiteeni, sekä oman spekulaationi.
Ei sen tarvitse olla SE OIKEA.

Tärkeintä minulle, edelleen on löytää henkilöllisyys ko. Ihmiselle.
Blues
Rico Tubbs

Damien
Kuten olen tuolla useasti maininnut, niin yksi syy voisi olla se, että joku on antanut olettaa odottavansa tätä daamia luokseen.
Tavannut jossain kuppilassa, viettänyt intensiivisen viikon ja antanut vaarat osoitetiedot.

Itse tiedän kaksi tapausta, joissa ulkomaalainen mies on ilmoittamatta tullut Suomeen lomaromanssinsa perässä, kun on saanut oikeat osoitetiedot.
Miksei siis nainen voisi toimia niin?
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Blues kirjoitti: Miksei siis nainen voisi toimia niin?
Naisilla usein on enemmän järkeä päässä. :lol:
Suoraan sanottuna eniten tässä nyppii se ettei Orivedellä tunnu olevan todisteita
asiasta, tai ihmisiä jotka siitä haluaisivat puhua.
Ja eniten se, että kansallisuus, henkilöllisyys ja oikeastaan kaikki on auki.
Muutama vuosi jo tuosta on kulunut eikä poliisi voi kertoa enempää asiasta,
vaikka se saattaisi auttaa.
Blues
Rico Tubbs

^
Kaikki on todellakin auki, kukaan ei voi tietää mitä on tapahtunut.

Niin, ja todisteet ovat siinä, että passin palat olivat saksalaisesta passista, niitä oli sekä vainajan tavaroissa, että kassissa asemalla.
Mp3-soittimessa oli englanti kielenä, vaatteet olivat siellä myynnissä olevia.
Löytyi saksan senttejä, vesipulloja, kerrasto, joka kertoi kassin kuuluneen vainajalle, sarjakuvalehti...
Kukaan meistä ei tiedä mitä on tapahtunut. Kaikki spekulaatio on vain ja ainoastaan spekulaatiota.
Saatiin piirrokset vainajasta. Nekään ei kelvanneet, koska joku olisi tehnyt ne paremmin. Eipä vaan kukaan ilmoittautunut niitä tekemään.
Mahdolliset kadonneet ei kelpaa, mutta kukaan ei etsi muita potentiaalisia kadonneita, paitsi Härkä.

Mikä ihme siinä on, ettei mikään kelpaa?
Blues
Rico Tubbs

Tuo rööki-asia kiinnostaa myös kovasti. Mistä olet, Härkä, siitä kuullut?
Tai voiko tuon jostain muuten todentaa? Että mitä askeja on ollut?

Ihmettelen vain, kun ei niitä missään ole mainittu aiemmin. Utelias kato. Enkä myöskään ole poliisilta kuullut moisesta.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Damien kirjoitti:
Lydia07 kirjoitti:Sivulla 30 oleva juttu on oikein hyvä, mutta rahattomuus ei oikein voi olla itsarin syy.
Jos naisella oli rahaa kukkarossa noin 100 euroa, niin Tampereelle pääsi jo 8 eurolla ja Ryanairin meno paluu Tre - Frankfurt saa alle 100 euron.
Sehän tuossa tökkii.Myöskään mielestäni soittimen kieliasetus ja sarjaukuva kielivät vain siitä,
että oli ulkomaalainen.Tuo röökijuttu taasen hämmentää...
Mä olen vanha nelikymppiseen verrattuna, mutta jotenkin musta tuntuu oudolta, että sen ikäinen nainen (siis nelikymppinen) lukisi sarjakuvia ja kuuntelisi musiikkia ämpärillä? Ja sitten oliko niin, että oli kahdenlaisia matkalippujakin, aikuisten ja sitten jokin alennuslippu? ja kahta eri merkkiä savukkeita myös? Minusta tää on outoa!
Muista lähdekritiikki!
Vastaa Viestiin