BODOM: Poikien moottoripyörät
> Jopa minä, vaahtosammuttimen kokoinen tiesion tuollaiset asiat, sillä ei silloin ollut muuta viihdettä, kuin radion kuuntelu ja lehtien ja kirjojen luku.
No, et varmasti tiennyt.
> Ei olisi ollut myöskään mitenkään mahdotonta, etteikö Nissekin olisi tiennyt asiaa.
Missä vaiheessa olisi amisjannu tutustunut lääketieteen uusimpiin tutkimuksiin vierailla kielillä?
> Toisekseen, ei hänellä ollut mitään pelättävää, sillä hän tiesi, että häneltä kysyttäisiin mahdollisesta murhaajasta ja hänen tuntomerkeistään, kuten sitten kävikin.
Oikeasti hänellä olisi ollut paljonkin pelättävää, jos hän olisi ollut murhaaja, sillä hän ei voinut tietää etukäteen, miten hypnoosi vaikuttaa ja voiko sen aikana mahdollisesti puhua ohi suunsa.
No, et varmasti tiennyt.
> Ei olisi ollut myöskään mitenkään mahdotonta, etteikö Nissekin olisi tiennyt asiaa.
Missä vaiheessa olisi amisjannu tutustunut lääketieteen uusimpiin tutkimuksiin vierailla kielillä?
> Toisekseen, ei hänellä ollut mitään pelättävää, sillä hän tiesi, että häneltä kysyttäisiin mahdollisesta murhaajasta ja hänen tuntomerkeistään, kuten sitten kävikin.
Oikeasti hänellä olisi ollut paljonkin pelättävää, jos hän olisi ollut murhaaja, sillä hän ei voinut tietää etukäteen, miten hypnoosi vaikuttaa ja voiko sen aikana mahdollisesti puhua ohi suunsa.
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
Mitäpä luulisit että Nisse olisi viestittänyt yleisölle jos olisi kieltäytynyt hypnoosista? Oliko hänellä todellisuudessa edes muuta vaihtoehtoa? Joo ei.Jukka kirjoitti: > Toisekseen, ei hänellä ollut mitään pelättävää, sillä hän tiesi, että häneltä kysyttäisiin mahdollisesta murhaajasta ja hänen tuntomerkeistään, kuten sitten kävikin.
Olisi kait tuo kieltäytyminen tullut kyseeseen ihan uhrin suojelun nimissä. Eli olisiko tervettä palauttaa mieleen traumaattiset tapahtumat, jotka voisivat vahingoittaa psyykkisesti. Tai siis ainakin luulen. Siksi kait tuo "unohtaminen" juuri suggestoitiin. Ja jälkeenpäin poliisi ei paljastanut saaneensa tarkkoja tietoja hypnoosista. Tämä ehkä liittyi niihin uhkauskirjeisiin, joita poliisi taisi saada parikin kappaletta.Loka kirjoitti: Mitäpä luulisit että Nisse olisi viestittänyt yleisölle jos olisi kieltäytynyt hypnoosista? Oliko hänellä todellisuudessa edes muuta vaihtoehtoa? Joo ei.
Mistä sinä Jukka noin varmasti tiedät minun sen aikaisista titämyksistäni.
Opin jo viisivuotiaana lukemaan ja sen jälkeen olen ahminut kirjoitettua tekstiä sen minkä olen kerinnyt.
Ehkä kaikki, ja tuskin murto-osakaan luetusta tiedosta on jäänyt mieleeni, mutta entisaikaan oli toisin, silloin kun "Isä lampun osti", että luettiin ja taas luettiin, ei toki koulukirjoja, vaan kaikkea sarjiksista dekkareihin ja seikkailukirjoista kauhutarinoihin, joten kyllä sitä tietoa on ollut.
Opin jo viisivuotiaana lukemaan ja sen jälkeen olen ahminut kirjoitettua tekstiä sen minkä olen kerinnyt.
Ehkä kaikki, ja tuskin murto-osakaan luetusta tiedosta on jäänyt mieleeni, mutta entisaikaan oli toisin, silloin kun "Isä lampun osti", että luettiin ja taas luettiin, ei toki koulukirjoja, vaan kaikkea sarjiksista dekkareihin ja seikkailukirjoista kauhutarinoihin, joten kyllä sitä tietoa on ollut.
Kun Jukka tuolla aiemmin väitti, että miten amisjätkä olisi voinut tietää hypnoosista mitään, kun ei osannut kieliä, niin ihan selvyyden vuoksi, hypnoosista on kirjoitettu Suomessakin JO 1880 LÄHTIEN, joten kyllä asioista tietoa on ollut, sillä sitä on väitetty samaanien käyttäneen jo 10000- 15000 vuotta sitten.
Jukan kannattaisi itsensä lukea jotain, ennen kuin alkaa toisia arvostelemaan sen takia, kun ei itse tiedä mitään.
Jukan kannattaisi itsensä lukea jotain, ennen kuin alkaa toisia arvostelemaan sen takia, kun ei itse tiedä mitään.
Kukaan oikeudessa kuultu todistaja ei maininnut sitä, että Nisse olisi ennen Bodomin tapausta viettänyt vapaa-aikaansa kirjastossa tutkimassa lääketieteellistä kirjallisuutta. Oikeudessa NG ilmoitti lukeneensa lähinnä Tex Willeriä.Hessu52 kirjoitti:Kun Jukka tuolla aiemmin väitti, että miten amisjätkä olisi voinut tietää hypnoosista mitään, kun ei osannut kieliä, niin ihan selvyyden vuoksi, hypnoosista on kirjoitettu Suomessakin JO 1880 LÄHTIEN, joten kyllä asioista tietoa on ollut, sillä sitä on väitetty samaanien käyttäneen jo 10000- 15000 vuotta sitten.
Väitätkö Jukka, ettei Gusse olisi voinut lukea lehtiä, joissa siihen aikaan oli asiaa, eikä suurin osa mainoksia, kuten nykyään.
Silloin oli reporttereja, jotka tosiaan tekivät tutkivaa journalismia, eivätkä kurkkineet julkkisten makuukamareihin.
Esimerkkeinä Avun Matti Jämsä ja ties mitä kaikkea kokenut Veikko Ennala.
Silloin kirjoitettiin hypnoosista ihan tavallisissakin lehdissä, joten saattoihan niitä Tex Willeriinkin joutua, en ihan ole varma, sillä en niitä kaikkia ole lukenut, vaikka kaverillani niitä olikin paljon.
Ne olivat epäkäyt'nnöllisiä kokonsa puolesta, sillä ne luisuivat kapeutensa takia aina lehtipinosta pois, mutta se on jo eri tarina.
Itseäni kiehtoi Jules Wernen romaanit, jotka ovat ihmeen hyvin pitäneet paikkansa ennustuksissaan, esim. paikka, johon ensimmäinen kuualus laskeutui.
Taisi olla Apollo I ja laskupaikka Hiljaisuuden meri.
Paikkojen nimethän kuun pinnalla eivät tietenkään silloin 1800 luvulla eivät olleet samat, kuin nykyään.
Eivät omat lukemiseni pelkkiin lehtiin jääneet ja sitten mitä kirjoituksiini tulee, niin minulla on kyllä sitten tärkeämpiin kirjoitusiini oikolukija, joten olen tottunut kirjoittamaan teksitini lukematta, tai korjailematta niitä jälkeenpäin sen kummemmin.
Silloin oli reporttereja, jotka tosiaan tekivät tutkivaa journalismia, eivätkä kurkkineet julkkisten makuukamareihin.
Esimerkkeinä Avun Matti Jämsä ja ties mitä kaikkea kokenut Veikko Ennala.
Silloin kirjoitettiin hypnoosista ihan tavallisissakin lehdissä, joten saattoihan niitä Tex Willeriinkin joutua, en ihan ole varma, sillä en niitä kaikkia ole lukenut, vaikka kaverillani niitä olikin paljon.
Ne olivat epäkäyt'nnöllisiä kokonsa puolesta, sillä ne luisuivat kapeutensa takia aina lehtipinosta pois, mutta se on jo eri tarina.
Itseäni kiehtoi Jules Wernen romaanit, jotka ovat ihmeen hyvin pitäneet paikkansa ennustuksissaan, esim. paikka, johon ensimmäinen kuualus laskeutui.
Taisi olla Apollo I ja laskupaikka Hiljaisuuden meri.
Paikkojen nimethän kuun pinnalla eivät tietenkään silloin 1800 luvulla eivät olleet samat, kuin nykyään.
Eivät omat lukemiseni pelkkiin lehtiin jääneet ja sitten mitä kirjoituksiini tulee, niin minulla on kyllä sitten tärkeämpiin kirjoitusiini oikolukija, joten olen tottunut kirjoittamaan teksitini lukematta, tai korjailematta niitä jälkeenpäin sen kummemmin.
Kysymykseeni Gussen lukemisista.
Vaikka perästä onkin jäänyt puuttumaan kysymysmerkki, niin lause on raksennettu kysymyksen muotoon.
Älä skoone ala takertua tuollaisiin seikkoihin.
Tiedän tasan tarkkaan mitä mieltä olet asioista ja teoriani saattavat liipata hieman liian likeltä, esimerkiksi moottoripyörien tutkimisen kohdalla.
Niistä ei saisi kirjoittaa, tai ainakaan olla sitä mieltä, ettei niitä tutkittu, kuin päällisin puolin ja silloinkin hyvin noeasti.
Poliisilla ei taida olla niistä yhtään valokuvakaan, niin paljon niille annettiin arvoa todistuskappaleina.
Niillä oli ajettu niemeen ja niihin ei sen jälkeen koskettu, vakuutti eräs paikalla ollut todistaja, joten mitäpä noita tutkimaan ja myöhäistä se enää silloin olisi ollutkaan, kun kiilusilmä oli käynyt kamat ja murha puukon jo tyhjentämässä pois.
Astalo, eli kivi löytyy edelleenkin järvestä, kun oikeasta kohtaa osaa katsoa, näin ovat nääpikkäät, sano.
Vaikka perästä onkin jäänyt puuttumaan kysymysmerkki, niin lause on raksennettu kysymyksen muotoon.
Älä skoone ala takertua tuollaisiin seikkoihin.
Tiedän tasan tarkkaan mitä mieltä olet asioista ja teoriani saattavat liipata hieman liian likeltä, esimerkiksi moottoripyörien tutkimisen kohdalla.
Niistä ei saisi kirjoittaa, tai ainakaan olla sitä mieltä, ettei niitä tutkittu, kuin päällisin puolin ja silloinkin hyvin noeasti.
Poliisilla ei taida olla niistä yhtään valokuvakaan, niin paljon niille annettiin arvoa todistuskappaleina.
Niillä oli ajettu niemeen ja niihin ei sen jälkeen koskettu, vakuutti eräs paikalla ollut todistaja, joten mitäpä noita tutkimaan ja myöhäistä se enää silloin olisi ollutkaan, kun kiilusilmä oli käynyt kamat ja murha puukon jo tyhjentämässä pois.
Astalo, eli kivi löytyy edelleenkin järvestä, kun oikeasta kohtaa osaa katsoa, näin ovat nääpikkäät, sano.
-
maatyöläinen
- Alibin satunnaislukija
No onhan täällä käynyt joku historiaankin perehtynyt, kun oikaisee minun lapsuskestani, sillä tottahan se oli tietenkin Apollo 11 kun kuussa kävi ja rauhallisuuden mereen laskeutui.
Päivämäärästä en ole varma, mutta olisiko ollut 20 elokuuta 1969.
Apollo 1 tuhoutui tulipalossa, ja sen astronautit kuolivat.
Tämähön ei kuulu mitenkään Bpdpmin tapahtumiin, mutta tuli tuo oikaistua.
Niin ja jukan vastausta odotan edelleen.
Päivämäärästä en ole varma, mutta olisiko ollut 20 elokuuta 1969.
Apollo 1 tuhoutui tulipalossa, ja sen astronautit kuolivat.
Tämähön ei kuulu mitenkään Bpdpmin tapahtumiin, mutta tuli tuo oikaistua.
Niin ja jukan vastausta odotan edelleen.
Suonet anteeksi, että tartun taas tähän. On tietysti jännittävä kehitellä teorioita pelkästään irtolauseiden ja omien oletusten perusteella, eikä niissä toki mitään väärääkään sinänsä ole, muutakuin ymmärryksen puute rikostutkintaa kohtaan. Ihan yhtä kätevästi voisi "joku" keksiä teorian koskien vaikkapa Oittaan kartanon asukkaita tai vieraita koskien. Missäänhän ei mainita, että Oittaan kartanon paskahuussin alustaa olisi tutkittu vai onko? Poliisi ei ilmeisesti ole kiinnostunut aiheesta koska ei edes kuvia paskahuussista ole olemassa? Mistä voit ylipäänsä edes tietää mitä kuvia ja kuinka paljon poliisilla on tuolta rikospaikalta? Todennäköisesti todella monta ja monelta eri suunnalta, eikö vain? No kuitenkin, en siis halua piikitellä, vaan luoda jonkinnäköistä kuvaa tuonsuuntaisesta teorianrakentelusta.Hessu52 kirjoitti:...teoriani saattavat liipata hieman liian likeltä, esimerkiksi moottoripyörien tutkimisen kohdalla.
On toki myös minun mielestäni todennäköistä että moottoripyörät liittyvät tapauksen selviämiseen jollain tavalla, se on totta. Jossainhan on mainittu lintupojilta kysytyn moottoripyörän sivukotelon aukiolosta tai vastaavasta. Tämä tosin viittaa enemmän siihen että moottoripyöriä on kuin onkin tutkittu, enemmän kuin päinvastoin. Äkkiä mietitittynä epäilisin siis kotelon olleen auki kun rikospaikkatutkijat paikalle tulivat. Olisivatko tutkijat sitten katsoneet ainoastaan sivukotelon eivätkä sen viereisen penkin alle ollenkaan? Mahdollista toki mutta ei todennäköistä. Tämä voi olla niitä asioita, mitä pidetään tarkoituksella vähän enemmän pimennossa tutkijoiden puolelta. Niihinhän saattaa liittyä jotain juuri sellaista, mitä ainoastaan surmaaja tietää. Oli se surmaaja sitten kuka tahansa.