Telttamysteeri?
Boisman ja verinen teltta hänen päällään olivat kuvanottohetkellä peitettyinä harmaalla huovalla, jossa oli kaksi yhdensuuntaista raitaa?kukkuu kirjoitti: kuvat
Onko kenelläkään ajatuksia noihin yläkuvassa oleviin kahteen viivaan. Alakuvasssa niitä ei enää ole?
Nyt korkki kiinni Teemu. En minä ainakaan siinä mitään huopaa näe.teemu kirjoitti:Boisman ja verinen teltta hänen päällään olivat kuvanottohetkellä peitettyinä harmaalla huovalla, jossa oli kaksi yhdensuuntaista raitaa?kukkuu kirjoitti: kuvat
Onko kenelläkään ajatuksia noihin yläkuvassa oleviin kahteen viivaan. Alakuvasssa niitä ei enää ole?
Tässä kuva toisesta kulmasta:

Re: Telttamysteeri?
Näitäkin kuvia ja tunnelmia on kirjoitettu mutta mystinen on tapahtumainkulku Gustafssonin teltassa olon ja ulostulon osalta.
SB kalassa , TM ulkopuolella kirjoittamassa ajankulukseen, kirjoitus jää kesken.
NG ja IB teltassa, jossa tilanne kiristyy, TM menee hakemaan SB apuun. SB kuulee jo kriittisiä ääniä, juosten teltalle. Ei pääse sisälle telttaan, viiltää teltan auki ja tulee temmatuksi sisään ja lyhyt taistelu. Kuolee suorin säärin kengät jalassa.
NG raahaa TM paikalle ja TM kokee loppunsa.
Kengät sitten, Teltassa ei nukuta kengät jalassa, joten ne on poistettava, jotta yllätyshyökkäystarina nukkuvien kimppuun saa tukea.
Tavaroiden vienti.
IB poistaminen teltasta, verijäljet kertovat, mitä?
DNA tutkimuksilla selvitetään läsnäolleita, mutta kuten KO painotti DNA:n puuttuminen ei poissulje ulkopuolista, joten vaikka KO:n mukaan verijälki tutkimus oli riittämätön oli se joiltain osin turhaa.
Mutta DNA kertoo tarinaa, kuka oli ja ei ollut missä ja miten. On siis Gustafssonin kertomus ja DNA piirros.
Nukkumapaikka sekin ristiriitainen, NG veret nurkassa IB nukkumapaikalla jne.
SB kalassa , TM ulkopuolella kirjoittamassa ajankulukseen, kirjoitus jää kesken.
NG ja IB teltassa, jossa tilanne kiristyy, TM menee hakemaan SB apuun. SB kuulee jo kriittisiä ääniä, juosten teltalle. Ei pääse sisälle telttaan, viiltää teltan auki ja tulee temmatuksi sisään ja lyhyt taistelu. Kuolee suorin säärin kengät jalassa.
NG raahaa TM paikalle ja TM kokee loppunsa.
Kengät sitten, Teltassa ei nukuta kengät jalassa, joten ne on poistettava, jotta yllätyshyökkäystarina nukkuvien kimppuun saa tukea.
Tavaroiden vienti.
IB poistaminen teltasta, verijäljet kertovat, mitä?
DNA tutkimuksilla selvitetään läsnäolleita, mutta kuten KO painotti DNA:n puuttuminen ei poissulje ulkopuolista, joten vaikka KO:n mukaan verijälki tutkimus oli riittämätön oli se joiltain osin turhaa.
Mutta DNA kertoo tarinaa, kuka oli ja ei ollut missä ja miten. On siis Gustafssonin kertomus ja DNA piirros.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Gustafssonin valuma- ja kosketusverijäljet olivat hänen ilmoittamansa makuupaikan kohdalla teltan viiston yläsauman kahta puolta, osin II-3 osiossa, osin III sivun sisäpuolella. Näitä jälkiä ei ollut Björklundin nukkumapaikalla. Yövuoron väite on vastoin ETP:stä tunnettuja tosiasioita.yövuoro kirjoitti:...
Uusi Suomi kirjoitti 17.6.1960, että Gustafssonin epäiltiin olleen teltan ulkopuolella murhaajan hyökätessä. En pysty tuota juttua skannaamaan. Missähän vaiheessa tästä teoriasta luovuttiin?
Gustafssonin verta oli siis nurkka-alueella kakkos- ja kolmossivut. Björklundin verta oli teltan ikkunapäädyssä keskellä ikkunan alla.
Gustafssonin verta oli myös nelossivulla.
Mikäli Gustafsson olisi nukkunut hyökkäyksen sattuessa ilmoittamallaan paikalla olisivat hänen vaatteensa verentyneet Björklundin ja Boismanin verestä ja noinollen BB siirtyneet hänen löytöpaikalleen.
Mikäli Gustafsson olisi nukkunut hyökkäyksen sattuessa ilmoittamallaan paikalla olisivat hänen vaatteensa verentyneet Björklundin ja Boismanin verestä ja noinollen BB siirtyneet hänen löytöpaikalleen.
Salosen havainto jalat ja rantaan siirtyvä mies.
Valaistuisolosuhteet olivat hyvät, kirkas kesäaamu.
Teltta osin poikittain polulla ja Salonen kulki pitkin polkua ja Gustafsson polun suuntaisesti. Miksi Salonen havaitsi vain jalat ei 180cm miestä, jonka muut todistajat kyllä havaitsivat.
Onnettomuusteoria pohdinnoissa mahdollistettu mp onnettomuus ( iskuala) eli tuo tukee että Gustafssonin olisi pitänyt erottua.
Puolustus nojasi vahvasti Gustafssonin tajuttomuuteen , eli ei ole voinut ryömiä esiin teltan alta ja tuskin sopivaa lievettä edes oli.
Valaistuisolosuhteet olivat hyvät, kirkas kesäaamu.
Teltta osin poikittain polulla ja Salonen kulki pitkin polkua ja Gustafsson polun suuntaisesti. Miksi Salonen havaitsi vain jalat ei 180cm miestä, jonka muut todistajat kyllä havaitsivat.
Onnettomuusteoria pohdinnoissa mahdollistettu mp onnettomuus ( iskuala) eli tuo tukee että Gustafssonin olisi pitänyt erottua.
Puolustus nojasi vahvasti Gustafssonin tajuttomuuteen , eli ei ole voinut ryömiä esiin teltan alta ja tuskin sopivaa lievettä edes oli.
^ Minä olen käsittänyt niin, että teltta oli siten, että sen länsipääty oli suunnilleen pitkin polun keskiviivaa ja itäpääty selvästi jo polun sivussa kohti itää, ei enää polulla lainkaan. Oikeudessa tuota lintupoikein havaintoa ja teltan päällä makailijan asentoa on tiettävästi käsitelty aika pitkään. Joka oli oikeudessa paikalla tietäisi tarkemmin. Minä olen arvellut niin, että henkilö ei makoillut aivan polun suuntaisesti, jos ei myöskään aivan poikittain polkuun nähden, vaan jotakin siltä väliltä. Tällöin on mahdollista, että siinä makoilevan henkilön jalat näkyivät esim. suunnilleen vyötäröön saakka, mutta pääosa jäi lintupoikien näkökulmasta katsottuna moottoripyörän ja koivun muodostamaan näkösuojaan. Varmaa ja tarkkaa tietoa ei ole, mutta näin on mahdollista. Jollakin voi olla tarkempia tietoja, esim. henkilöllä, joka oli oikeudessa paikalla, kun tätä asiaa käsiteltiin.
Oikeuden päätöksessä Gustafssonin verijäljet II- ja III-sivuilla, niiden nurkka-alueella liitettiin Gustafssonin itselleen ilmoittamaan nukkumapaikkaan, ei hänen Björklundille ilmoittamaansa.yövuoro kirjoitti:Gustafssonin verta oli siis nurkka-alueella kakkos- ja kolmossivut. Björklundin verta oli teltan ikkunapäädyssä keskellä ikkunan alla.
Isot verijäljet näkyvät havainnollisesti ETP:n liitteen 7 yleiskuvasta 54, joka esittää II- ja III-sivujen kulmaa ja niiden alla olevaa lattiaa mittakaavoineen, teltan ollessa pystytettynä, sisäpuoli sisään päin. Jäljet ovat pääosin ylhäällä III-sivulla ja katon lappeessa II-sivun puolella. Lattialla ja sen lähistöllä ei ole isoja jälkiä. Teltta on mitä ilmeisimmin ollut luhistuneena jälkien syntyessä. Voisitko Papillon antaa osoitteen tähän kuvaan, jos se on sillä lailla saatavilla? Linkit eivät vielä toimi tässä uudessa keskusteluohjelmassa, mutta osoitteen perusteella kuvaa voisi katsoa selaimella eri ikkunassa.
Isot verijäljet on liitetty Gustafssoniin sekä saksalaisessa että brittiläisessä laboratoriossa. Alla oleva lainaus on ETP:n liitteen 7 sivulta 12:
Björklundin ja Gustafssonin isot verijäljet III-sivun sisäpuolella ovat erillisiä. Jälkien perusteella heidän ei ole tarvinnut tahriintua toistensa vereen, suuremmassa määrin ainakaan. IV-sivulla, ulkopuolella olevat Gustafssonin kosketusverijäljet ovat kohdasta, mistä hänet löydetiin. Siinä paikassa nimenomaan pitäisi olla hänen kosketusverijälkiään, koska hänen kasvojensa on kuvattu olleen veressä ja hänen itsensä maanneen teltan päällä.Takapäädyn II-sivun puoleisella puolella (kuvassa 50 vasemmalla), on laaja verinen alue, joka on kosketusverta/vuotanutta verta. Alueelta on otettu kolme eri DNA-näytettä (M885/F, Nils Gustafsson, FSS), (BO/2, BKA, Nils Gustafsson) ja (BO/3, ei tulosta).
Verijälkien perusteella luontevin paikka Gustafssonin saamiselle ulos teltasta on II-3 aukko, liikkeen ollessa harjan suuntaisesti III-sivulle päin. Aukossa on hänen verijälkiään sekä sisä- että ulkopuolella. Mahdollisesti hänet on ensin vedetty ulos polulle, ja sitten nostettu teltan päälle. Vetäjää ei tiedetä.
Jos polku ja moottoripyörä ovat olleet niin, kuin sinä olet väittänyt niiden olleen, niin silloin moottoripyörä ei ole juurikaan peittänyt näkymää teltalle.
Teoriasi mukaan teltasta olisi näkynyt noin yli puolet, jolloin teltan päällä köllijä olisi varmasti näkynyt, kuten olisi näkynyt alaston Irmelikin, kuten Salosen Hessu viimeisimmissään kuulusteluissa poliisille vakuutti.
Siis vakuutti sitä, ettei alastonta tyttöä teltan päällä näkynyt ja jos olisi näkynyt, hän olisi sen kyllä muitanut aivan varmasti.
Nyt pojat olivat nähneet mielestään vain vaatemytyn, joka oli mitä ilmeisimmin ollut huovalla peitetty Tuulikki.
Joku tökkii taas pahasti tuossa sinun teoriassasi Sariola, sillä moottoripyörä ei ole voinut peittää näkymää telttaan, jos se on seisonut koivua vasten siten, kuin olet sen tuolla aiemmissa osioissa itse piirtänyt, tutkipa vaikka noita piirroksiasi!
Teoriasi mukaan teltasta olisi näkynyt noin yli puolet, jolloin teltan päällä köllijä olisi varmasti näkynyt, kuten olisi näkynyt alaston Irmelikin, kuten Salosen Hessu viimeisimmissään kuulusteluissa poliisille vakuutti.
Siis vakuutti sitä, ettei alastonta tyttöä teltan päällä näkynyt ja jos olisi näkynyt, hän olisi sen kyllä muitanut aivan varmasti.
Nyt pojat olivat nähneet mielestään vain vaatemytyn, joka oli mitä ilmeisimmin ollut huovalla peitetty Tuulikki.
Joku tökkii taas pahasti tuossa sinun teoriassasi Sariola, sillä moottoripyörä ei ole voinut peittää näkymää telttaan, jos se on seisonut koivua vasten siten, kuin olet sen tuolla aiemmissa osioissa itse piirtänyt, tutkipa vaikka noita piirroksiasi!
Tuo vaikuttaa järkevältä päättelyltä. Itse en ole noista verijäljistä saanut mitään järkevää tolkkua. Sensijaan olen kiinnittänyt huomiota siihen KRP:n veritutkimusryhmän johtajan vastaukseen, jonka hän esitti oikeudessa. Hänen vastauksensa mukaan mikään heidän tutkimuksissaan ei viitannut suoraan tai edes epäsuorasti NG:n syyllisyyteen. Minulle syntyi mielikuva, että tuo oli tarkoin harkittu ja etukäteen suunniteltu lausunto. Olen jopa arvellut, että tuon lausunnon antaja oli henkilökohtaisesti sitä mieltä, että tekijä ei voinut olla Gustafsson. Hän halusi sanoa ja sanoi tuon mielestään totuuden harvinaisen selkeästi ja yksiselitteisesti. Siihen täytyi olla vahvat perusteet.teemu kirjoitti: .......
Isot verijäljet on liitetty Gustafssoniin sekä saksalaisessa että brittiläisessä laboratoriossa. Alla oleva lainaus on ETP:n liitteen 7 sivulta 12:Björklundin ja Gustafssonin isot verijäljet III-sivun sisäpuolella ovat erillisiä. Jälkien perusteella heidän ei ole tarvinnut tahriintua toistensa vereen, suuremmassa määrin ainakaan. IV-sivulla, ulkopuolella olevat Gustafssonin kosketusverijäljet ovat kohdasta, mistä hänet löydetiin. Siinä paikassa nimenomaan pitäisi olla hänen kosketusverijälkiään, koska hänen kasvojensa on kuvattu olleen veressä ja hänen itsensä maanneen teltan päällä.Takapäädyn II-sivun puoleisella puolella (kuvassa 50 vasemmalla), on laaja verinen alue, joka on kosketusverta/vuotanutta verta. Alueelta on otettu kolme eri DNA-näytettä (M885/F, Nils Gustafsson, FSS), (BO/2, BKA, Nils Gustafsson) ja (BO/3, ei tulosta).
.....
Itse asiassa minä pidän tuota lausuntoa vahvimpana osoituksena siitä, että Nils Gustafsson on todennäköisesti syytön. Siis aivan todellisuudessa syytön, eikä vain todisteiden puuttuessa.
Tuo tulkinta ettei verijälkien perusteella välttämättä Gustafsson olisi vereentynyt B et B veriin on karkeaa tapahtumien nonsaleerausta. Verta roiskui, jäsenet liikkui ym.