Jos oletetaan että Jukka oli todella vielä täysin ok kunnossa siinä vaiheessa kun tyttö näki hänet sängyn päädyssä seisomassa ja ikkuna oli jo rikki, olettaisin että ikkuna on jotenkin mennyt osittain rikki riidan aikana. Tytön kuvauksista tuosta kohtaa ei kuitenkaan mun mielestä voi vetää täysin varmoja johtopäätöksiä. Nimittäin äidin olinpaikka oli tuossa epävarma ja vaihteli myöhemmissä kuulusteluissa. Olettaen, että tyttö näki isänsä vain pienen hetken, saattaisihan se ehkä olla mahdollista, että Jukka oli jo puolikunnossa saatuaan joko puukosta tai halosta mutta tyttö ei huomannut. Siksi isä olisi myös komentanut muksun äkkiä pois tilanteesta.Eikös tuo oven avaaminen / sirpaleet selity sillä, että Jukka rikkoi sisääntullessaan vain pienen reiän saadakseen käden pujotettua sisäpuolelle. Ja loput lasista Annu rikkoi vasta tapettuaan Jukan. Siinä välissä Annu kävi verannalla ovesta kulkien. Lasinsirpaleitahan oli vain siitä pienestä reiästä irronneina - ja Annu sai ne kyllä lakaistua ovi aukosta, jos siinä mitään lakaistavaa olikaan.
Onkohan muuten harjat tutkittu hyvin? Niistä voisi vieläkin löytyä lasia ja verta.
Chili
Tarkastaja Clouseau
Mulla on mielikuva, että tyttö sanoi jossain kuulustelussa myöhemmin, että isä nojasi sängyn päätyyn mutta voi olla että olen kehittänyt valemuiston. Harmiksi kuulustelijat keskeyttivät tytön oliko siinä sairaalakuulustelussa kun tämä alkoi kertoa ovesta, joka oli jotenkin...
Jotta tyttö olisi nähnyt, että ikkuna oli rikki, verhon on kuitenkin täytynyt olla jo alhaalla. Ennen kuin se tempaistiin alas, se keräsi lasinpalasia kuin pussi. Senhän näkee siitä kasasta siinä lattiallakin, alasvalahtaneen verhon päällä. Miten lie olisivat sirpaleet sitten lennelleet verhon sivusta olohuoneeseen asti.
Tyttö kertoi myösi menneensä sen himmentimen lähelle siinä rikotun oven vieressä silloin ekalla kertaa. Mitä se käytännössä tarkoitti jäi ekassa kuulustelussa epäselväksi ja myöhempiin on hankalampi luottaa.
Harjaa ja rikkalapiota keskellä keittiön lattiaa ei tutkimuksissa noteerattu.