Mitä kengät kertovat?
Re: Mitä kengät kertovat?
Todetaan nyt vielä Misrille, että minä olen itsenäisesti todennut, että ei voida luotettavasti osoittaa, että void-alueen aiheutti kenkä tai kengät. Käräjäoikeus on omalla tahollaan päätellyt samoin.
Hyvin monet asiantuntevat henkilöt ovat päätelleet samoin kuin minä. Tuo ei ole minusta lähtöisin. Näin voidaan päätellä.
Kenkien pohjien puhtaus mielestäni vielä vahvistaa sitä ajatusta, että kengät eivät ole surmatöiden aikana olleet surmaajan jalassa. Siltä se näyttää.
Hyvin monet asiantuntevat henkilöt ovat päätelleet samoin kuin minä. Tuo ei ole minusta lähtöisin. Näin voidaan päätellä.
Kenkien pohjien puhtaus mielestäni vielä vahvistaa sitä ajatusta, että kengät eivät ole surmatöiden aikana olleet surmaajan jalassa. Siltä se näyttää.
Juuri näin Misri, ymmärsit mitä tarkoitin.Misri kirjoitti:NGn kertoman nukkumajärjestys oli, suuaukolta katsoen: vasemmalta - oikella > Irmeli, NG-itse,Seppo,Tuulikki. Eli Sepon paikka löytöhetkellä, vastasi hänen verijälkiään teltassa. Sensijaan Sepon paikka ei vastannut NGn-kertomaa nukkumajärjestystä.
Matlock'ille, ei ole kiistetty vaan ei täsmännyt NG sanoman kanssa, kuten näet Misrin kirjoituksesta.
Jos se en ollut minä ja jos se et ollut sinä, niin oliko se joku kolmas?
Olen ihmetellyt tätä nukkumajärjestys keskustelua. On täysin mahdollista, että on pantu nukkumaan siinä järjestyksessä kuin NG on kertonut. Nukkuva ihminen ei kuitenkaan ole kuin kivipatsas, joka illalla pannaan siihen paikalleen vaikkapa vasemmalle kyljelleen ja aamulla herätellään siitä samasta paikasta ja samasta asennosta elämään uutta päivää.Blackman kirjoitti:Juuri näin Misri, ymmärsit mitä tarkoitin.Misri kirjoitti:NGn kertoman nukkumajärjestys oli, suuaukolta katsoen: vasemmalta - oikella > Irmeli, NG-itse,Seppo,Tuulikki. Eli Sepon paikka löytöhetkellä, vastasi hänen verijälkiään teltassa. Sensijaan Sepon paikka ei vastannut NGn-kertomaa nukkumajärjestystä.
Matlock'ille, ei ole kiistetty vaan ei täsmännyt NG sanoman kanssa, kuten näet Misrin kirjoituksesta.
Nämä ovat olleet eläväisiä nuoria ja paikat ovat voineet vaihtua ja muuttua, ainakin siltä osin, kuka makasi siellä kummallakin äärilaidalla. Tilanne on voinut olla myöhemmin toinen. Ei ihminen ole kuin kivinen patsas nukkuessaankaan.
Just joo, neljä henkilöä tuossa teltassa ja paikkoja vaihdetaan nukkuessa

Mikäs sen mukavampaa - ollaan välillä päällekkäinkin, se ei ole välttämättä epämukavaa.Blackman kirjoitti:Just joo, neljä henkilöä tuossa teltassa ja paikkoja vaihdetaan nukkuessa![]()
![]()
![]()
![]()
Huom. Sariola sanoit itse nukkuessa, olis voinut nousta melkoinen metakka, jos joku alkanut tuossa tilassa vaihtamaan paikkaa.
Jälleen mättää jokin NG kertomuksessa, vaikka Sariola koittaa selitellä tämänkin jotenkin.
Sorry taas ot.
Jälleen mättää jokin NG kertomuksessa, vaikka Sariola koittaa selitellä tämänkin jotenkin.
Sorry taas ot.
-
Matlock
- Christopher Lorenzo
Ehkä paikat ovat vaihtuneet, kun porukka on rampannut aamuyöstä ulkona ja Ng muistaa siksi väärin. Mitä hyötyä hänelle olisi valehdella Sepon nukkumapaikka?Blackman kirjoitti:Jälleen mättää jokin NG kertomuksessa, :
Pasilan mies.
Niin kohtahan ollaan tilanteessa, ettei mikään NG:n kertoma pidä paikkaansa.
....ja pyöriin ei koskettu........???????
....ja pyöriin ei koskettu........???????
Niin, mitäs hyötyä hänellä ja äidillään oli liioitella vammoja, no oikeudessahan se selvisi, oli muka kamalan vammautunut tekemään mitään, eli ei pystynyt käymään edes kusella, ei paskalla, vaikka oli dokannut jurrit edellisiltana, ei janottanut, eikä ollut tajuissaan, kelikin oli ihan sopivan helteinen, mutta krapulassa ei vaan janottnut, jo on kumma!
Kuitenkaan paskat ja kuset eivät olleet farkkujen sisällä, sillä sinne ne olisivat tulleet tajuttomalta ihmisetä, eikö vaan?
Sairaalassakaan ei laitettu katetria, eikä paskakippoa, jonne olisi voinut ulostaa, joten on ilmeisesti käynyt itse vessassa, koska hoitotiedoissa ei mitään merkintöjä noista ei ole!
Kuitenkaan paskat ja kuset eivät olleet farkkujen sisällä, sillä sinne ne olisivat tulleet tajuttomalta ihmisetä, eikö vaan?
Sairaalassakaan ei laitettu katetria, eikä paskakippoa, jonne olisi voinut ulostaa, joten on ilmeisesti käynyt itse vessassa, koska hoitotiedoissa ei mitään merkintöjä noista ei ole!
-
Matlock
- Christopher Lorenzo
Vaippa sinne laitetaan eikä noita jätöksiä yleensä mihinkään kirjailla, jos siihen ei ole mitään erityistä syytä, kuten ehkä joissain suolistovaivoissa tms.Hessu52 kirjoitti:Niin, mitäs hyötyä hänellä ja äidillään oli liioitella vammoja, no oikeudessahan se selvisi, oli muka kamalan vammautunut tekemään mitään, eli ei pystynyt käymään edes kusella, ei paskalla, vaikka oli dokannut jurrit edellisiltana, ei janottanut, eikä ollut tajuissaan, kelikin oli ihan sopivan helteinen, mutta krapulassa ei vaan janottnut, jo on kumma!
Eivät kaikki tajuttomat suinkaan koko ajan kuseskele ja paskantele.
Pasilan mies.
-
Matlock
- Christopher Lorenzo
Mikäs siinä nyt niin kummallista on, jos jurrinen Nisse ei huomannut, kun Sepi ja tyttö vaihtoivat paikkaa ulkoa tultuaan.Blackman kirjoitti:Niin kohtahan ollaan tilanteessa, ettei mikään NG:n kertoma pidä paikkaansa.
Nää on taas näitä juttuja, että jos Nisse muistaisi asiat prikulleen, sanottaisiin, että sehän vasta varma merkki syyllisyydestä juuri onkin, ei kukaan voi noin hyvin muistaa yksityiskohtia.
Pasilan mies.
Liikutaan hieman väärässä topiccissa - eli OT ia pukkaa, mutta korjataan tämä nyt kuitenkin tänne heti Matlockin vääriä luuloja, ettei jää väärää tietoa kummittelemaan. Keskustelua aiheesta voi jatkaa sitten vaikkapa Gustafssonin vammoista keskustelussa.Matlock kirjoitti:Vaippa sinne laitetaan eikä noita jätöksiä yleensä mihinkään kirjailla, jos siihen ei ole mitään erityistä syytä, kuten ehkä joissain suolistovaivoissa tms.
Eivät kaikki tajuttomat suinkaan koko ajan kuseskele ja paskantele.
Kyllä ne "jätökset" kirjataan potilaspapereihin - tai oikeammin WC -reissut, pissaamiset ja vatsan toiminta. Joskus niitä seurataan hyvinkin tarkasti. Potilaiden vatsan toiminta on merkittävä hoidon seurannan väline. Etenkin jos potilaan tajunnan taso on alentunut. Ja tässä tullaan edelleen siihen tosiseikkaan, että edes tuota ei ole Gustafssonin osalta toteutettu. Uskoisin kuitenkin, että poika on vatsansa käynyt toimittamassa sairaalassa ollessaan.
Potilaspapereihin olisi voitu kirjata vaikka seuraavasti:
Päivittäiset toiminnot:
Potilas toiminut istenäisemmin iltapäivällä kuin aamupäivällä. Käynyt suihkussa ohjatusti ja wc.ssä itsenäisesti. Vatsa toiminut. Kävellyt fysioterapuetin kanssa käytävällä... jne..
Sitten vielä tuo, että kyllä ne tajuttomat pissii ja ulostaa housuunsa, jopa todennäköisemmin, kuin hereillä olevat tai krapulaansa pois nukkuvat.
-
Matlock
- Christopher Lorenzo
No tämähän ei todista muuta kuin, että hoitohenkilökunta on ollut huolimatonta, jos ei vatsantoimintaa ja virtsaamista muodossa tai toisessa tehtynä ole kirjannut.awa kirjoitti:Kyllä ne "jätökset" kirjataan potilaspapereihin - tai oikeammin WC -reissut, pissaamiset ja vatsan toiminta. Joskus niitä seurataan hyvinkin tarkasti. Potilaiden vatsan toiminta on merkittävä hoidon seurannan väline. Etenkin jos potilaan tajunnan taso on alentunut. Ja tässä tullaan edelleen siihen tosiseikkaan, että edes tuota ei ole Gustafssonin osalta toteutettu. Uskoisin kuitenkin, että poika on vatsansa käynyt toimittamassa sairaalassa ollessaan.
Potilaspapereihin olisi voitu kirjata vaikka seuraavasti:
Päivittäiset toiminnot:
Potilas toiminut istenäisemmin iltapäivällä kuin aamupäivällä. Käynyt suihkussa ohjatusti ja wc.ssä itsenäisesti. Vatsa toiminut. Kävellyt fysioterapuetin kanssa käytävällä... jne..
.
Pasilan mies.
Ohoh..... joo juurikin tytöt oikein kilpailee kuka pääsee kännisen viereen nukkumaan. Sellaisia ne tytöt ovat......Matlock kirjoitti: Mikäs siinä nyt niin kummallista on, jos jurrinen Nisse ei huomannut, kun Sepi ja tyttö vaihtoivat paikkaa ulkoa tultuaan.
Epäilen enemmin, että olisivat mahdollisimman kaukana kännisestä, kun ei koskaan tiedä mitä tulee paluupostissa.......
-
Matlock
- Christopher Lorenzo
Jos Tuulikki on kaveerannut Sepon kanssa ja he ovat jossain vaiheessa vaihtaneet paikkaa keskenään, en ymmärrä, mitä ihmeen dramatikkaa siinä nyt oikein on.
Pasilan mies.