Myös Lapuan tapauksessa "R" väitettiin nähneen vähän joka paikassa. Seinäjoella keikalla, Lapualla pikaruokalassa.. Vääriä havaitoja kaikki tyynni.
Havainnon tekijöiden pitäisi ilmoittatua, vaikka tänne
Esitutkinnan loputtua tutkinnan aikana kertyneestä aineistosta kootaan vasta esitutkintapöytäkirja.Hurjimus kirjoitti: Pe Marras 22, 2024 11:14 am Tutkimuksen alkaessa poliisilla oli myös epäilyä henkirikoksesta näiden velkojen vuoksi.
Voisi olettaa, että silminnäkijöiden taustoja siksi on selvitetty, mutta kaikki mahdollista
Tapaus on avoin, eikä siitä saa tutkinta asiapapereita..
No kyllä kuule voi aloittaa ja on juhlakahvittelijoita, vaikka päässäsi olisitkin muuta päättänyt.J1L5 kirjoitti: Pe Marras 22, 2024 5:36 pm Jos ihminen on kahviton 18 vuotiaaksi, ei hän aloita enään juomaan koskaan. Ei ole olemassa satunnais- tai juhlakahvittelijoita (vrt. bilepolttajat).
Nyt kyllä kiinnostaisi tietää, että mitä haet tällä kahvisekoilullasi?J1L5 kirjoitti: Pe Marras 22, 2024 5:36 pm Oliko Ismo ehdottomasti sellainen, että ei kahvia ennen nukkumaan menoa. Läheisillä on varmasti tiedossa, jos on.
Sitä, että Ismo ei ole ollut kahvilassa. Vaan joku toinen. Erilaisilla oljenkorsilla voisi koittaa sulkea pois, että Ismo olisi ollut siellä.
Huh, kiitos! Mietin, että oon vissiin vähän tyhmä, mutta sun kommentti pelasti.Hattu kirjoitti: La Marras 23, 2024 2:30 am Yllä mainittu idea on mielestäni ihan hyvä. Kartoittaa henkilön arkisia pikkutapoja ja miettiä sopivatko ne havaintokuvioon. Mutta teoria tupakoinnista tai kahvinjuonnista ontuu. Minä aloitin tupakoinnin täysi-ikäisenä ja kahvin juonnin satunnaisesti varsin varttuneena. Hyi minä, en sovi standardiin![]()
Et varmasti ole tyhmä, näemmä osaat skannata laajemmin asioita, mutta tuo tapasi hakata asiat kiveen sattuu ainakin omaan silmäänJ1L5 kirjoitti: La Marras 23, 2024 2:55 amHuh, kiitos! Mietin, että oon vissiin vähän tyhmä, mutta sun kommentti pelasti.
Vanhaan hyvään aikaan kahvi oli kahvia ja siinä oli kofeiinia. Se piristää ja saattaa haitata nukkumista, kyllä minäkin muistan että varsinkin vanhempi väki vouhotti tota, "ei kahvia illalla, menee unet".J1L5 kirjoitti: La Marras 23, 2024 2:55 am Yritin miettiä vielä omalle kohdalle. Oon pikkukersasta lähtien kuunnellut 15 vuotta, eräiden sukulaisten valitusta, "mulle ei kahvia klo18 jälkeen". Jos tuollainen tyyppi katoaisi, ja joku kertoisi havainnon, että on nähty Parkanon Shellillä iltakahvilla 23:00. Havainto olisi aivan varmasti väärä.
Paikka jonka nimi on kahvila tarjoilee muutakin kuin kahvia. Eikö olekin suuri yllätys? Minäkin innokkaana kahvinjuojana olen erehtynyt juomaan joskus kahvilassa vaikkapa virvoitusjuoman.J1L5 kirjoitti: Pe Marras 22, 2024 5:36 pm Meikäläisen älykkyys kasvaa kokoajan (tai tyhmyys)Ismo nähtiin kahvilassa, rekonstruktion mukaan joi kahvia. Onko hän kahvi-ihminen? Jos ihminen on kahviton 18 vuotiaaksi, ei hän aloita enään juomaan koskaan. Ei ole olemassa satunnais- tai juhlakahvittelijoita (vrt. bilepolttajat). Oliko Ismo ehdottomasti sellainen, että ei kahvia ennen nukkumaan menoa. Läheisillä on varmasti tiedossa, jos on. Mä oon 15 vuotta kuullut sivusta kun läheiset hokee aina kylässä "ei kahvia illalla, otan vettä". Tiedän suvustani jokaisen, joka juo teetä, kuka kuumaa vettä, kahvia, kaakaota. Ja mitä aikarajoitukset.