Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
härkä
Jack Bauer

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja härkä »

Bussilipuista vielä.

Kysyin Jämsän matkahuollosta. Puhelimella
Liput ovat jäljentyviä kahteen paperiin. Ei lämpöpaperia.
Kestävät ainakin muutaman kuukauden luettavina, ehkä vuosiakin.
Maksupääteostot ovat edelleen tallennettuna Jyväskylässä, matkahuollon keski-suomen pääpaikassa. Jos päivämäärällä 19.2 on pankkikortilla maksettu, löytyvät tositteet 6 vuoden takaa.
Tosi ystävällisiä siellä Jämsässä ovat.

T
Härkä
nurich
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja nurich »

Ja saisi poliisikin laittaa uutista johonkin isompaan lehteen, kuka sitä tietää vaikka Jane Doemme olisi reissannut kuukausitolkulla Lapissa! (No siis ehkä liioittelua, mutta ymmärrätte kai mitä ajan takaa...)

Mutta siis periaatteessa meillä ei ole tietoa siitä, missäpäin hän on liikuskellut. On saattanut olla vaikka Vaasassa vierailevana Saksan kielen dosenttina tai Oulussa kielikylpypäiväkodin hoitajana. Tai vaikka mitä muuta. Ainoa syy miksi tämä tapaus on rajoittunut tiettyyn alueeseen ovat ne bussiliput, yksi havainto ja löytymispaikka.

Hienoa Härkä! Nyt eikun Jyväskylään niitä tietoja lueskelemaan! Jos olisi lauantaina lätkähtänyt 7 oikein lotossa, sponssaisin jonkun teistä paikan päällä olevista tätä täyspäiväisesti selvittämään. Vaan ei tullut taaskaan kun 2 oikein :(
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

Miten nurich se lehti-juttu etenee?

Olisin odottanut vuosipäivänä suurempaa uutisointia, hieman herättelyä, mutta ei mitään.

Onhan tämä tosiaan vähän valju juttu jos vertaa vaikka Ulvilan tapaukseen ja kun ei mitään uutta ole tiedossa niin lehdistö ei mielellään tuhlaa palstatilaa. Aina siihen täytteeksi löytyy joku uutinen Nykäs-Masasta.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
miinushka
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja miinushka »

Heissan pitkästä aikaa kaikille!

Herttinen, kun hetken on täydellisessä nettipimennossa, niin tänne tulee yhtäkkiä yli kymmenen sivua tekstiä ja tapahtumia! Hyvä hyvä!

Tiedustelin tuota kuva-asiaa. Vainajahan oli tosiaan ollut kasvot maata kohden, eli tietenkään ei näyttänyt samalta kuin jos jostain meistä otettaisiin nyt valokuva. ;) Siinä sivukuvassa on tosiaan luomi, oli ihonvärinen, mutta hieman koholla. Solisluun luomitilanteesta ei kuulemma muistikuvia.
Hiuksista sen verran, että eivät kuulemma ole olleet värjätyt, oli selvitetty ruumiinavauksessa. Tukka oli sojottanut aika lailla ympäriinsä, eikä sitä oltu ollenkaan suoristettu, eli kuvissa pituus on vain arvioitu. Ja siis tämä vainajahan on tosiaan ollut jo haudattu kuvien tekohetkellä, eli ei oikein enää voinut mittailla. :)
Hiukset olivat olleet tumman ruskeat, kuvissa on kyllä punertavamman ruskeat kuin luonnossa.
Väriä vainajamme oli hakenut hiuksiin sillä hiuslisäkkeellä, jonka väri muistuttaa kuulemma suuresti BK:n hiustenväriä! Lisäkettä oli todennäköisesti pidetty otsalla, korkean otsan peittämiseksi, mutta sitähän ei pysty enää varmaksi sanomaan, kun toinen ei enää ole kertomassa asioiden todellista laitaa.

Toivon todellakin, että tämä ratkeaisi nyt, yhteneväisyyksiä ainakin löytyy!
Eikös tuo BK ollut mainittu kanssa huomattavan laihaksi, tämä vainajahan oli ollut ainakin todella laiha.

En tiedä selvensikö vai sekottiko tämä selitys enemmän, mutta.. :)
Quis custodiet ipsos custodes?
Blues
Rico Tubbs

^
Kas, jäsen M on palannut. Olikin jo ikävä.

Olisiko Barbaralla vähän sävytetyt hiukset noissa kuvissa?
elisa_day
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

^ Ainakin itse olin katsovinani, että hieman juurikasvua pukkaa..

edit. uudemmassa kuvassa näyttäisi olevan ainakin raitoja (siis Barbaralla, jos joku putosi kärryiltä.. :) )
Blues
Rico Tubbs

^
No niin minustakin ja tuossa "kauniimmassa" kuvassa näyttäis ihan kuin olisi raitoja.

Mie olen nyt laajentanut niitä tutkimuksia Jämsästä Jyväshyvään ja siellä on kyllä ollut jos jonniimoista pippaloa, ihan katulähetysjuhlista alkaen.

Kas lisäsit raidatkin, joten toistolla tehoa :D
elisa_day
Jack Bauer

Toistolla tehoa on minfon motto! :mrgreen:

Laukku löytyi Oriveden rautatieasemalta vai bussiasemalta? Parissa lähteessa puhuttiin vain asemasta, mutta oliko siis rautatieasema?

Rautatieasemalta löytöpaikalle on metsän läpi noin 4 kilometriä. Orituvalta löytöpaikalle oli 1,5 km. Onko kuinka varmaa, että hän on käynyt Orituvalla? Tietä pitkin Orituvalta Oriveden rautatiemasemalle on 8,5 km, linja-autoasemalle 5,3 km. Jos on kulkenut löytöpaikalleen Orituvan kautta, niin hänen olisi tarvinnut mennä riista-aidan portista, joista lähin (jos en eilen väärin katsonut) oli Orituvalta muutama sata metriä Tre suuntaan.

Sori, nyt ei varmaan ole päätä eikä häntää tekstissä, koitan vaan kuumeisesti miettiä naisen viimeisiä reittejä, mistä tullut ja mihin mennyt ja mitä kautta.. :roll:
Blues
Rico Tubbs

Siinäpä hyvä kysymys. Ilmeisesti bussiasemalta, vaikka monessa paikassa mainitaankin Oriveden aseman bussikatos, minkä taas kuvittelin olevan rautatieasemalla sijaitseva bussikatos.
Tarkemmin Orivettä tuntematta en uskalla sanoa enempää.

Linja-autoasema lienee ihan keskustassa ja rautatieasema jossain sivummassa?
elisa_day
Jack Bauer

Blues kirjoitti: Linja-autoasema lienee ihan keskustassa ja rautatieasema jossain sivummassa?
Linja-auto asema sijaitsee keskustassa, lähempänä 9-tietä, rautatieasema taasen etelämpänä ja huomattavan paljon kauempana keskustasta. Veikkaisin, että rautatieaseman ympäristössä on omakotitaloasutusta.

Noista bussilipuista vielä(kin).. Onko varma, että päivämäärä 19.2 ja teksti Jämsä-Tampere olivat samasta lipusta? Jossakin jutussa (Aamulehti?) sanottiin, että lippuja saattoi olla useampiakin, olivat eri värisiä ne palaset.. :roll:
Blues
Rico Tubbs

^
Näin olen mie ymmärtänyt että olivat kaikki samanvärisistä palasista nuo tiedot, ja vielä tuo kilometrimäärä 98km.

Millainen tuo oriveden linja-autoasema on? Kuvaa kellään?
kid

Viesti Kirjoittaja kid »

Entä jos vainajamme olisi ensin lymyillyt Saksassa (Saksan kolikot) ja tullut sitten piileskelemään Suomeen? Suomessa huomannut, ettei kakssenttisiä kolikoita käytetä täällä ja ne olivat sen vuoksi vain jääneet lompakkoon. Suomessa on reissaillut hetken ja / tai ollut matkalla Jämsään tarkoituksenaan löytää kunnon piilopaikka / paikka kuolla. Huomannut, että Jämsä onkin turhan eläväinen (...) ja muistanut samalla Oriveden, pienemmän mestan. Hoidellut itsensä Orivedelle ja tehnyt sitten kaikkeen väsyneenä itsemurhan keskelle hakkuuaukeaa.

Onkohan tiedossa, milloin tuo hakkuuaukea on hakattu paljaaksi? Ennen sitä vainaja siellä tuskin on ollut...
Rezah
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Juu, tuo viimeisen reitin kartoitus helpottaisi huomattavasti :lol:

Ja jos kaupan/kioskin kassa on puhunut tämän oletetun naisen kanssa?, niin eikö sieltä päin löydy yhtään turva/liikennekamaraa, josta näkyisi ko. hlö?
There are no crimes behind enemy lines
Blues
Rico Tubbs

Reittikartta tulossa, kunhan saan merkattua kaikki oleelliset tiedot siihen. Kotvasen kestää vielä.
Scilla
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Scilla »

Teoria mikä lie.

Entäpä jos tämä nainen on lähtenyt karkuun jotakin.
Tullut joskus suomeen miehen perässä. Miehestä paljastunut hirviöluonne esiin, manipuloinut, pitänyt henkisessä vankilassa, fyysistä väkivaltaakin ehkä. Naisella ei yhteyksiä omaisiin kuin miehen valvonnassa, naisen kadottua mies on pitänyt naisen nimellä yhteyttä omaisiin esim sähköpostitse, tai sitten ei ole ketään joka kaipaa.
Eli nainen on elänyt ilman kontakteja ulkomaailmaan tai ne ovat tapahtuneet valvotusti.
Sitten on tullut mitta täyteen, riidan yhteydessä nainen uhannut lähteä ja mies on silpunnut passin merkiksi naiselle siitä että pako on mahdoton ilman sitä/muita henkilökohtaisia kortteja. Mies lähtee kotoa töihin ja nainen karkaa, ottaa mukaan mitä kerkeää haalimaan, silputun passin joka tukisi tarinaa poliisille kerrottaessa miehestä. Nainen hyppää bussiin Jämsästä, mies tulee kotiin ja tajuaa tapahtuneen/näkee naisen nousevan bussiin tms, lähtee perään. Asemalla nainen näkee miehen tulleen etsimään ja pakenee ennenkuin mies kerkeää näkemään, tavarat jää. Juoksee metsään piiloon ja kuolee ennemmin kuin eläisi miehen kanssa.
Toinen vaihtoehto että mies saa kiinni ja lavastaa kuoleman.
Ja jos nainen on esim prostituoitu, niin parittajathan takavarikoivat työläistensä passit juuri pakenemisen estämiseksi. Himoksella tällaiselle bisnekselle varmasti on kysyntää (turistit, pikkujoulut, kokoukset ym).
En tiedä onko jo joku tätä teoriaa ehdottanut, ihan muutamia viimeisimpiä sivuja en jaksanut lukea ja tämä teoria on jo tovin pyörinyt päässä.
Vastaa Viestiin