Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)
Re: Ulvila - Kysymyksiä ja vastauksia (ketju 2)
Juu, tuo oli yksi ongelma, kun sitä teroituspuikkoa ei löytynyt, mutta ensimmäisen kerran oivalsin itse, että miten eri tavalla me otamme vastaan tietoa - siinä missä muut ryhtyvät perustelemaan perusteluja ja kyseenalaistamaan viestin tuojaa, niin otan vain vastaan viestin, koska ajattelen, että minun kyvyt ja resurssit eivät riittäisi pohtimaan viestin yksityiskohtien ja johtopäätösten oikeellisuutta.
Viesti oli: kidutusta oli hoitamassa ammatimies anatomian tuntemuksella.
Ja te nyt voitte sitten suuressa viisaudessanne ryhtyä pohtimaan, että oliko vai ei kyseenalaistamalla tämän kirurgian asiantuntijan lausuntoa - itselläni eivät resurssit siihen riitä, enkä näe siinä edes mitään järkeä, jos tuollainen tieto annettiin jo keväällä 2010 käräjäoikeudessa.
Mutta ymmärrän - tämähän ei taida oikein sopia teidän skenaarioihinne AA:n syyllisyydestä, joten te muutatte todistusaineistoa sen sijaan, että ryhtyisitte sorvaamaan vääräksi osoittautuneita skenaarioitanne. Inhimmillistä - ja sehän on vain se ihmisen luku, josta nyt ei ole tullut vielä saaneeksi voittoa - tuleeko saaneeksi sitten koskaan. Mene ja tiedä.
Lisäys: tässä nyt vielä on lueteltu nämä kuolemansynnit, ja voi tarkistaa, ettei mikään oma toiminta perustu tällaiseen toimintamotiiviin totuuden ja oikeudenmukaisuuden sijasta:
Ylpeys (turhamaisuus)
Kateus
Viha
Laiskuus
Ahneus
Ylensyönti
Himo
Toivon mukaan ei nyt kuitenkaan mene ihan määriteltyihin "kuolemansynteihin" asti tämä toiminta.
Viesti oli: kidutusta oli hoitamassa ammatimies anatomian tuntemuksella.
Ja te nyt voitte sitten suuressa viisaudessanne ryhtyä pohtimaan, että oliko vai ei kyseenalaistamalla tämän kirurgian asiantuntijan lausuntoa - itselläni eivät resurssit siihen riitä, enkä näe siinä edes mitään järkeä, jos tuollainen tieto annettiin jo keväällä 2010 käräjäoikeudessa.
Mutta ymmärrän - tämähän ei taida oikein sopia teidän skenaarioihinne AA:n syyllisyydestä, joten te muutatte todistusaineistoa sen sijaan, että ryhtyisitte sorvaamaan vääräksi osoittautuneita skenaarioitanne. Inhimmillistä - ja sehän on vain se ihmisen luku, josta nyt ei ole tullut vielä saaneeksi voittoa - tuleeko saaneeksi sitten koskaan. Mene ja tiedä.
Lisäys: tässä nyt vielä on lueteltu nämä kuolemansynnit, ja voi tarkistaa, ettei mikään oma toiminta perustu tällaiseen toimintamotiiviin totuuden ja oikeudenmukaisuuden sijasta:
Ylpeys (turhamaisuus)
Kateus
Viha
Laiskuus
Ahneus
Ylensyönti
Himo
Toivon mukaan ei nyt kuitenkaan mene ihan määriteltyihin "kuolemansynteihin" asti tämä toiminta.
Alethes doksa meta logu
Niin. Onneksi on muita, joiden kyvyt ja resurssit riittävät. Mutta näinhän se menee. Toinen toistamme tukien vaikeissa tilanteissa.Sirpa kirjoitti: ...siinä missä muut ryhtyvät perustelemaan perusteluja ja kyseenalaistamaan viestin tuojaa, niin otan vain vastaan viestin, koska ajattelen, että minun kyvyt ja resurssit eivät riittäisi pohtimaan viestin yksityiskohtien ja johtopäätösten oikeellisuutta.
All is pretty.
- Andy Warhol
- Andy Warhol
Aivan, ja siksi usein kyselenkin näiden arvostelijoiden kykyä ja perustaa kyetä arvioimaan määrättyjä asioita ja asiantuntijoita, jotta tietäisi viestien luetettavuuden ja viestintuonnin perustan, ettei motiivi todellisuudessa olisi missään oman egon vahvistamisessa tai vaikkapa juuri, heh, näissä edellä luetelluissa kuolemansynneissä, vaan se olisi oikeudenmukaisuudessa ja totuudessa.
Näin ei valitettavasti spekulaatio tällä palstalla kuitenkaan ole mennyt - kuten itsekin tiedät - useimmiten siellä vilahtelevat taustalla juuri alhaiset motiivit ja tunteet totuuden sijasta.
----
Jos motiivi on alhanen, niin kyse ei ole "toinen toistemme tukemisesta" vaikka se siltä näyttäisi - tämä tulee valitettavan usein esille "hyvien ystävien" taholta, jotka haluavat jakaa esim. parisuhteissa käypiä neuvoja. Usein tuollainen toiminta on esim. henkilön itsensä tiedostamatonta - tai siis ei itse tiedosta tekonsa takana olevaa motiivia - yllytää esim. eroamaan sen sijaan, että tukisi rakoilevaa ystävättärensä liittoa pysymään pystyssä. Tämä nyt tällaisena arkiesimerkkinä, millä on monet elementit ihmisen toimintaan.
Näin ei valitettavasti spekulaatio tällä palstalla kuitenkaan ole mennyt - kuten itsekin tiedät - useimmiten siellä vilahtelevat taustalla juuri alhaiset motiivit ja tunteet totuuden sijasta.
----
Jos motiivi on alhanen, niin kyse ei ole "toinen toistemme tukemisesta" vaikka se siltä näyttäisi - tämä tulee valitettavan usein esille "hyvien ystävien" taholta, jotka haluavat jakaa esim. parisuhteissa käypiä neuvoja. Usein tuollainen toiminta on esim. henkilön itsensä tiedostamatonta - tai siis ei itse tiedosta tekonsa takana olevaa motiivia - yllytää esim. eroamaan sen sijaan, että tukisi rakoilevaa ystävättärensä liittoa pysymään pystyssä. Tämä nyt tällaisena arkiesimerkkinä, millä on monet elementit ihmisen toimintaan.
Alethes doksa meta logu
Koska en motiiviani kuolemansynneistä löytänyt, jatkan aiheesta 'asiantuntijat'.
Moniin eri asioihin on pyydetty asiantuntijalausuntoja, joista tunnetuin lienee Häke-tallenne. Asiantuntijoita on monta ja konsestusta ei ole syntynyt, vaan jokainen asiantuntijataho kertoo oman näkemyksensä. Sitten onkin ripakopallinen todisteita, joista on tasan yksi ja ainoa asiantuntija näkemyksensä esittänyt. Kaksi ääripään esimerkkiä; kirurgin lausunto tekijän anatomian tuntemuksesta, jota kukaan ei tunnu kyseenalalistavan ja toisessä ääripäässä lausunto saatananpalvonnasta, jonka lähes kaikki kyseenalaistavat. Mietinkin nyt sitä, miksi joissain asiantuntijalausunnoissa roikutaan kiinni sitkeästi ja toiset skipataan samantien sivuun.
Moniin eri asioihin on pyydetty asiantuntijalausuntoja, joista tunnetuin lienee Häke-tallenne. Asiantuntijoita on monta ja konsestusta ei ole syntynyt, vaan jokainen asiantuntijataho kertoo oman näkemyksensä. Sitten onkin ripakopallinen todisteita, joista on tasan yksi ja ainoa asiantuntija näkemyksensä esittänyt. Kaksi ääripään esimerkkiä; kirurgin lausunto tekijän anatomian tuntemuksesta, jota kukaan ei tunnu kyseenalalistavan ja toisessä ääripäässä lausunto saatananpalvonnasta, jonka lähes kaikki kyseenalaistavat. Mietinkin nyt sitä, miksi joissain asiantuntijalausunnoissa roikutaan kiinni sitkeästi ja toiset skipataan samantien sivuun.
Älä oleta
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Minun ymmärtääkseni tuo lausunto 'ihmisanatomiantuntemuksesta' on Joutsenlahden. Mutta jos jostain löytyy viite siihen, että patologi olisi virallisesti lausunut surmaajan tunteneen anatomiaa, laita se pliis tänne.
Minä olen ymmärtänyt, että se on tutkijoiden tulkinta siitä, että nuo pistot ovat sattuneet osumaan haimaan. Vai pernaan...vai mihin se oli.
Minä olen ymmärtänyt, että se on tutkijoiden tulkinta siitä, että nuo pistot ovat sattuneet osumaan haimaan. Vai pernaan...vai mihin se oli.
Nuotio & Äreät Tiput
Mä olen nähnyt asian niin, että mitä on haettu niin se vastaa kysyvälle.
Jos lähtökohtana on ulkopuolinen ja kostoa janoava murhaaja. Haetaanko vainajasta erikseen dramaattisia jälkiä puukoniskuista ja kuinka ne ovat toteutuneet suhteessa tutkintaan tai tapaukseen.
Kuolemaan johtaneita puukoniskuja on monet uhrit saaneet kertahipaisulla anatomiasta tietämättömien toimesta. Ammattilaisuudestako kertoi puukon kiertäminen haavassa sattuman kaupalla toisessa kyljessä sijaitsevat sisäelimet.
Jos lähtökohtana on ulkopuolinen ja kostoa janoava murhaaja. Haetaanko vainajasta erikseen dramaattisia jälkiä puukoniskuista ja kuinka ne ovat toteutuneet suhteessa tutkintaan tai tapaukseen.
Kuolemaan johtaneita puukoniskuja on monet uhrit saaneet kertahipaisulla anatomiasta tietämättömien toimesta. Ammattilaisuudestako kertoi puukon kiertäminen haavassa sattuman kaupalla toisessa kyljessä sijaitsevat sisäelimet.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Minua on tässä jutussa hämmästyttänyt se, että puukoniskuja ei tutkitakaan niin kuin CSIssa; ei tukita kumman kätinen puukottaja on ollut, ei mitata millilleen jokaisen reijän syvyyttä ja etsitä täsmälleen oikeaa asetta joka ikiseen löytyneeseen reikään, vaikka niitä olisi 100.
Ei tutkita lyöjän asentosuhdetta uhrin asentoon, ei tutkita tarkkaan syntyneiden haavojen ikää toisiinsa nähden, ei tutkita onko jotkut haavoista tehty kuoleman jälkeen. Ei sitten mitään kunnollista.
Todetaan ainoastaan, että reikiä on niin ja niin monta, joista niin ja niin monta on aiheuttanut niin ja niin vakavaa vauriota. That's it.
Vähän mä oon pöllö ja yksinkertainen, mutta oikeasti tähän caseen saakka luulin, että oikeasti kunnolla, tai edes pikkasen enemmän tutkitaan. Edes se kätisyys ja iskun suunta. Ja terän koko.
Ei tutkita lyöjän asentosuhdetta uhrin asentoon, ei tutkita tarkkaan syntyneiden haavojen ikää toisiinsa nähden, ei tutkita onko jotkut haavoista tehty kuoleman jälkeen. Ei sitten mitään kunnollista.
Todetaan ainoastaan, että reikiä on niin ja niin monta, joista niin ja niin monta on aiheuttanut niin ja niin vakavaa vauriota. That's it.
Vähän mä oon pöllö ja yksinkertainen, mutta oikeasti tähän caseen saakka luulin, että oikeasti kunnolla, tai edes pikkasen enemmän tutkitaan. Edes se kätisyys ja iskun suunta. Ja terän koko.
Nuotio & Äreät Tiput
Jonkin aikaa aihetta täällä seuranneena, epäoleellisia kysymyksiä rikoksen ratkaisemiseksi, mutta
1. Vihdoin ja viimein ainakin minä sain lukea ensimmäistä kertaa jonkun ensihoitajan kuulustelua Isotalon blogista. Aiemmin jo olen ollut utelias sen suhteen, mitä ambulanssin henkilökunta (ollut siis kaksi ambulanssia, toinen tarkistamassa Jukkaa ja toinen Annelia) on kertonut? Löytyneekö muualta tietoa?
2. Entä se sosiaalityöntekijä, joka hälytettiin yöllä paikalle, mitä on mahtanut kertoa?
3. Kuka aikoinaan siivosi talon sitten kun sen sai siivota? Sukulaiset, joku firma? Heiltä kyselty mitään?
4. Annelin mahd. kännykästä, eikö tosiaan mistään löydy tietoa, muistaako sukulaiset että olisi kännyä käyttänyt vuonna 2006 tai aiemmin, entä mikä numero oli ilmoitettu kouluun/päivähoitoon/neuvolaan jne. huoltajan numeroksi?
5. Onko siitä kirjeestä, missä kerrottiin "toisen katoavan ja toisen kuolevan" (Puputti ja Lahti?) mitään muuta infoa? Tuntuu vajonneen maan alle? Miten tämä on voitu selittää, jos kirje tullut ennen tapahtumia ja niin tosiaan kävi?
1. Vihdoin ja viimein ainakin minä sain lukea ensimmäistä kertaa jonkun ensihoitajan kuulustelua Isotalon blogista. Aiemmin jo olen ollut utelias sen suhteen, mitä ambulanssin henkilökunta (ollut siis kaksi ambulanssia, toinen tarkistamassa Jukkaa ja toinen Annelia) on kertonut? Löytyneekö muualta tietoa?
2. Entä se sosiaalityöntekijä, joka hälytettiin yöllä paikalle, mitä on mahtanut kertoa?
3. Kuka aikoinaan siivosi talon sitten kun sen sai siivota? Sukulaiset, joku firma? Heiltä kyselty mitään?
4. Annelin mahd. kännykästä, eikö tosiaan mistään löydy tietoa, muistaako sukulaiset että olisi kännyä käyttänyt vuonna 2006 tai aiemmin, entä mikä numero oli ilmoitettu kouluun/päivähoitoon/neuvolaan jne. huoltajan numeroksi?
5. Onko siitä kirjeestä, missä kerrottiin "toisen katoavan ja toisen kuolevan" (Puputti ja Lahti?) mitään muuta infoa? Tuntuu vajonneen maan alle? Miten tämä on voitu selittää, jos kirje tullut ennen tapahtumia ja niin tosiaan kävi?
- Toripolliisi
- Andy Sipowich NYPD
Miksi lasten sukunimi on Auer eikä isän mukaisesti Lahti?
..saapa nähä..
-
ulkosuomalainen
- Michael Knight
Lahdessa ei ole hohtoa.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)
When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Confucius
Ensimmäinen lapsi syntyi avioliiton ulkopuolella (taisi olla jopa niin, että Auerin silloinen miesystävä tunnusti lapsen omakseen eikä Lahti näinollen tunnustanut isyyttään) ja lapselle ei merkitty biologisen isänsä sukunimeä.Toripolliisi kirjoitti:Miksi lasten sukunimi on Auer eikä isän mukaisesti Lahti?
http://www.om.fi/Etusivu/Julkaisut/Esit ... erusteella
Jos lapsi syntyy avioliiton ulkopuolella ja isyys on vahvistettu, lapsen vanhemmat voivat valita kumman vanhemman sukunimen lapsi saa (ks. jäljempänä: "Lapsi saa äidin sukunimen" ja "Lapsen sukunimen muuttaminen isän sukunimeksi").
---
Vanhemmat eivät kuitenkaan voi valita lapsen sukunimeä silloin, kun vanhemmilla on yhteisessä huollossa yhteinen alaikäinen lapsi, vaan myöhemmin syntynyt lapsi saa aina saman sukunimen kuin hänen sisaruksellaan jo on.
---
Lapsi saa äidin sukunimen myös, jos isyyttä ei ole vahvistettu sillä hetkellä, kun lapsi ilmoitetaan väestötietojärjestelmään. Lapsen sukunimi voidaan isyyden vahvistamisen jälkeen muuttaa isän sukunimeksi (ks. jäljempänä: "Lapsen sukunimen muuttaminen isän sukunimeksi").
Jos uskomme, että JL:n sisäelimiin oli tehty "ammattimaisia kierteitä", niin meidän pitää olettaa, että joku ammattikunta yleensäkin tekee kierteitä ihmisten sisäelimiin ja että uhrin sisäelimiin tehdyt kierteet vastasivat kyseisen ammattikunnan tekemiä kierteitä.Sirpa kirjoitti:Jos kopioit viestiäni. Niin kopioi se sitten kokonaan. Se on tässä. Tällä anatomian tuntemuksella ei nyt voi olla mitään tekemistä lasten kanssa askartelulla tai savitöillä.Sirpa kirjoitti:Se ei oikein toimi, koska käräjäoikeudessa asiantuntija todisti "veitsi on ollut ammattimaisessa käytössä" sekä "siinä on tiedetty, että mistä henki lähtee". Itse arvelisin, että tuo "ammattimaisessa käytössä" voisi tarkoittaa myös tuota murhahetkeä, koska on todistettu - myös käräjäoikeudessa - ne ammattimaiset kierteet sisäelimissä. Mistään ei ainakaan ole tullut ilmi, että AA olisi mitenkään taitava veitsenkäsittelijä - vielä vähemmän ammattilainen.
Pitääkö tässä nyt kädestä pitäen ja rautalangasta vääntää, että sisäelimiin tehdyt ammattimaiset kierteet tarkoittavat yhtä kuin anatomian tuntemusta!
Ja missään ei ole tullut esille, että Anneli Auerilla olisi tämän tasoista, ammattimaista anatomian tuntemusta.
Ja koko keskustelu - josta tämä on pätkä - on siis edellisellä sivulla.
Mikähän tuo ammattikunta mahtaisi olla. Ainakaan minun tiedossani ei ole, että mikään ammattikunta vääntäisi kierteita ihmisten sisäkaluihin. Mutta kyllähän tällainenkin asia nopeasti todeksi muuttuu, kun joku sopivassa asemassa oleva tokaisee, että kaikesta näkee, että ammattireiska on ollut paikalla!
Joku taisi jossain vaiheessa todistaa, että paikalla oli käyty kunnon pystypaini ja että uhri ei ollut luovuttanut henkeään helpolla. Lopulta taisi käydä niin, että mikään fyysinen todiste ei viitannutkaan pystypainiin. Ei pisaraakaan verta seinillä jne.
Mitä sitten tulee AA:n syyllisyyden puolesta puhuviin seikkoihin, niin kyllähän niitäkin voidaan yksin kappalein selitellä parhain päin. Mutta monelle niistä muodostuu kuitenkin johdonmukainen kokonaisuus: perheessä on jatkuvia riitoja ja väkivaltaa, avioerosta puhutaan, JL hakee asuntoa ja työtä muualta. Eräänä marraskuisena yönä JL puukotetaan hengiltä. Vaimo kertoo ulkopuolisesta huppumiehestä, mutta hänestä ei löydy jälkeäkään, vaikka puoli Suomea on käyty läpi. Äiti uhkailee lapsiaan ja kieltää kertomasta yön tapahtumista. Lopulta äiti tunnustaa teon, mutta peruu puheensa liukkaan asianajanan astuttua kuvaan.
Tämän rinnalla puheet "ammattimaisista kierteistä" tuntuvat, anteeksi vain, lapsellisilta. Tai puheet siitä, että joku on joskus nähnyt Ulvilassa auton jossain. Epäilemättä, mutta auto ei ole nykypäivänä kovin harvinainen näky edes maaseudulla.
^Muistelen, että epäily ihmisanatomiaa tuntevasta surmaajasta tuli siitä, että veitsi oli osunut pernaan. Sinällään vähän ontuva peruste, koska ihmisnahan sisäpuolella on aika paljon muitakin tärkeitä elimiä - perna ei ole edes tärkeimmästä päästä, vaan se voidaan tarvittaessa ihmiseltä poistaakin.
Tärkeimmät, kuten sydän ja aivot, on suojattu kohtalaisen hyvin luustolla.
Tärkeimmät, kuten sydän ja aivot, on suojattu kohtalaisen hyvin luustolla.
-
ulkosuomalainen
- Michael Knight
Naista "ammattimaisista kierrepistoista" oli aikoinaan juttua lehdissa. Yksi lahteena mainittu oli tama monialatodistaja unitutkija Alihanka, joka jostain syysta siina vaiheessa kommentoi kierteispistoja pernaan.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010050 ... 4_uu.shtml
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 40#p363077
Edelleen niista oli puhetta ainakin KO:ssa, jossa tekninen tutkija Makinen todisti, ettei ollut keksinyt kierteispistoja omasta paastaan vaan oli mielestaan kuullut ne avanneelta laakarilta ruumiinavauksessa. Tama ei niita ilmeisesti kuitenkaan avauslausuntoonsa kirjoittanut.
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... n*#p433663
Veitsi ei myoskaan ollut ollut ammattimaisessa kaytossa, Fiskarsin asiantuntijatodistajan mukaan. Muistaakseni muoto oli, etta se oli ollut kovassa mutta ei ammattimaisessa kaytossa. Tama "ammattimainen kaytto" on naita minfo/Manner/media/ legendoja.
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... n*#p433685
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010050 ... 4_uu.shtml
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 40#p363077
Edelleen niista oli puhetta ainakin KO:ssa, jossa tekninen tutkija Makinen todisti, ettei ollut keksinyt kierteispistoja omasta paastaan vaan oli mielestaan kuullut ne avanneelta laakarilta ruumiinavauksessa. Tama ei niita ilmeisesti kuitenkaan avauslausuntoonsa kirjoittanut.
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... n*#p433663
Veitsi ei myoskaan ollut ollut ammattimaisessa kaytossa, Fiskarsin asiantuntijatodistajan mukaan. Muistaakseni muoto oli, etta se oli ollut kovassa mutta ei ammattimaisessa kaytossa. Tama "ammattimainen kaytto" on naita minfo/Manner/media/ legendoja.
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... n*#p433685
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Confucius
Confucius
Tuota, tuota .... Ihan tähän Ulvilan tapaukseen liittymättä - olen kyllä tuosta veitsen "oikeaoppisesta" käsittelystä ( kiertäminen ) kuullut - tietyissä piireissä sitä kerrotun mukaan oikein opetellaankin. Mutta määritelmä "ammattikunta" ei oikein istu ko. piireihin.Edwin kirjoitti:
... lyhennetty ....
Jos uskomme, että JL:n sisäelimiin oli tehty "ammattimaisia kierteitä", niin meidän pitää olettaa, että joku ammattikunta yleensäkin tekee kierteitä ihmisten sisäelimiin ja että uhrin sisäelimiin tehdyt kierteet vastasivat kyseisen ammattikunnan tekemiä kierteitä.
Mikähän tuo ammattikunta mahtaisi olla. Ainakaan minun tiedossani ei ole, että mikään ammattikunta vääntäisi kierteita ihmisten sisäkaluihin. Mutta kyllähän tällainenkin asia nopeasti todeksi muuttuu, kun joku sopivassa asemassa oleva tokaisee, että kaikesta näkee, että ammattireiska on ollut paikalla!
.... lyhennetty ....
Joka tapauksessa sen kiertämisen "idea" on siis saada aiheutettu haava vuotamaan mahdollisimman paljon - ja vähentää kiinnihyytymisen mahdollisuutta.