Idols-Mia menehtyi äkillisesti

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Viesti Kirjoittaja Clyde »

WhoIam kirjoitti:Tramalia ei tarvitse ottaa paljonkaan kun menee pääsekasin ja liikuntakyvyttömäksi saati sitten että henki lähtee. Ite olen myös Tramalia syönyt leikkausten jälkeen ja syöpää sairastaessa ja siitä menee pää todella helposti sekaisin..
Itse komppaan tätä myös, todella vähästä menee tuosta lääkkeestä pää sekaisin. Ja Mia ei mikään lihava ole joten kertomattakin lienee selvää että lääkkeet vaikuttaa pieneen tyttöön erilailla. (En nyt sillä että WhoIam olisi läski :lol: )
Nanika ga tooku matteiru to
ketsku
Christopher Lorenzo
Viestit: 1503
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 11:59 pm

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Chopper kirjoitti:
hemuli kirjoitti:Voi se olla itsemurha, mutta saattoi se olla vahinkokin. Lueskelin netistä Zybanin haittavaikutuksista, ja siellä varoiteltiin yhteiskäyttöä tiettyjen lääkkeiden kanssa, ja myös tramadol mainittiin. (Tramal/tramadol on jonkinlainen opiaatti, jonka yliannostus voi johtaa hengityslamaan, kuten täällä joku jo mainitsikin.) Zybania ei myöskään saa käyttää jos on tai on ollut mielenterveydellisiä häiriöitä, ja ainakin minusta Mia vaikutti melkoisen maanisdepressiiviseltä.
Aivan,sen takia ärsyttää tälläiset kommentit jos ei oikeasti tiedä mitä lääkkeitä toinen käyttänyt ja mitkä niiden yhteisvaikutukset ovat noihin vieroituslääkkeisiin.Voi olla itsemurha tai vahinko mutta turha väittää olevansa varma asiasta.
(tiedän,lupasin olla puuttumatta ketskun kirjoituksiin mutta taas naksahti)
ketsku kirjoitti: Tupakasta vieroituslääkkeitä ei ole kun muutama, toimivat suht samoin mekanismein. Kipulääkkeistä vahvimmatkaan eivät aiheuta noiden kanssa tappavaa yhteisvaikutusta joten Mia on ottanut niitä yliannostuksen hyvin todennäköisesti :( Siitä mä olen ihan varma, että tyttö on tiennyt kyllä mitä tekee.
OIKEIN KÄYTETTYNÄ pelkkä zyban ja tramadoli eivät ole tappava yhdistelmä sinällään jollei Mia esim. kärsinyt epilepsiasta ja saanut jotain vakavaa kouristuskohtausta. Tramadoli nimittäin alentaa zybanin kanssa jonkin verran kouristuskynnystä. SEN SIJAAN zyban ei sovi masennuslääkkeiden kanssa eli olisiko kyse ehkä sellaisesta yhteisvaikutuksesta? Joka tapauksessa sekä lääkäri, että apteekkihenkilökunta ovat suurella todennäköisyydellä kertoneet lääkkeistä koska molemmat on aika tujua tavaraa. Edelleen olen sitä mieltä, että on ottanut vähän ylimääräistä..

http://www.kuopionlaakeinformaatiokesku ... l47-03.pdf

Se zyban on tuo bupropioni tuossa. Niin ja äkikseltään katsottuna zybanilla ei ole muiden kipulääkkeiden kanssa yhteisvaikutuksia kun juuri tramadolin. Mutta se oli äkikseltään katsottua.
briza3
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 6:21 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja briza3 »

Mian äiti ja kaksi pikkuveljeä asuivat joitakin vuosia samassa talossa, vuodesta 2001->? Mian näin kerran kun hän tuli Ruotsista tapaamaan läheisiään. Mukana taisi olla siskopuoli Ruotsista... Silloin Mia ei ollut tietenkään tunnettu.

Perheen sisäisestä kuviosta minulla on toki tietoa, koska samassa talossa ja portaikossa asuimme. Aika menoa oli ja koiraa/koiriakin pidettiin välillä parikin vrk:tta suljetussa autossa vikisemässä.

Itse oletan Mian kuolinsyyksi tietyillä kemikaaleilla tehtyä itsemurhaa. Miallehan se ukki/vaari mikä nyt olikaan, oli se läheinen henkilö. Äiti oli alkoholisti, ailahtelevainen, ja perhe muutti alvariinsa.

Tämä on tällaista pientä taustaa teemalle. Ja tämä siis on läheltä nähtyä, ja todella äänekkäästi kuultuakin.
otus
Axel Foley
Viestit: 2329
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 7:00 pm
Paikkakunta: Youranus

Viesti Kirjoittaja otus »

Idols-Mia joutui huonoon seuraan
14.11.2008 9:27
Idols-Mia oli yksinäinen ja joutui huonoihin piireihin, kertovat Mian ystävät Ilta-Sanomille.


Ystävien mukaan Mia yritti pyytää apua läheisiltään, mutta kukaan ei osannut auttaa. (PASI LIESIMAA)
Suuresta kaveripiiristä huolimatta Mia tunsi itsensä yksinäiseksi ja alakuloiseksi, kertoo Mian hyvä ystävä Heikki Uotinen Ilta-Sanomille.

- Mia soitti minulle pari viikkoa ennen kuolemaansa ja kertoi, että hänellä on tosi paha olla. Se on jäänyt vaivaamaan, koska aikataulumme menivät koko ajan ristiin, emmekä ehtineet tavata. Sitten se oli liian myöhäistä.

Uotisen mukaan Mia ei halunnut turvautua ammattiauttajaan tai pillereihin, vaan läheisiinsä.

- Mian kaikki sydänystävät jäivät Ruotsiin. Hänellä ei ollut oikein ketään, jolle sanoa, että minulla on todella paha olla ja jonka olkapäätä vasten itkeä, Uotinen muistelee.

Mian toinen läheinen ystävä kertoo, että Idolsin jälkeen Mian seuraan alkoi nopeasti hakeutua ihmisiä, jotka halusivat näyttäytyä julkisuudesta tutun henkilön kanssa. Kutsuja juhliin notkuvien juomapöytien ääreen alkoi sadella.

- Hän hakeutui vääriin porukoihin, jotka vain juhlivat yötä päivää ja käyttivät aineita pintaliitopiireissä. Enää ei ollut aikaa vanhoille ystäville, Riku Marttila paljastaa IS:ssa.

Uotinen sanoo, että Idols on raskas mylly nuorille ihmisille.

- Kaikilla on suuret paineet menestyä. Nuoret alkavat elää kauhean nuorena aikuisten elämää. Jos ahdistuu, niin terapeutit määräävät ensimmäisenä pillereitä, Uotinen toteaa.

Lue Mian äidin haastattelu tänään Iltalehdestä.

http://www.iltalehti.fi/viihde/200811148590561_vi.shtml
Jaahas taas hieman eri tietoa mitä äiskä sanoi..
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
Ainoska
Alibin satunnaislukija
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 12:35 pm

Viesti Kirjoittaja Ainoska »

Kuolintodistuksessa ei tunneta "vahinkoa". Kuoleman syy vaihtoehdot on tauti, ammattitauti, tapaturma, lääketieteellinen hoito tai tutkimustoimenpide, itsemurha, henkirikos, sota tai epäselvä. (Lunttasin lapseni kuolintodistuksesta mutta se nyt taitaa sama kaavake olla kaikilla).

Luulis että julkisuudessa olleiden tietojen mukaan rasti olis ollu kohdassa itsemurha, sen paremmin ihmistä tuntematta.
Porin

Viesti Kirjoittaja Porin »

Ainoska kirjoitti: (Lunttasin lapseni kuolintodistuksesta mutta se nyt taitaa sama kaavake olla kaikilla).
Riippuu iästä.
Kuolintodistuksia on
- 28 vuorokautta ja sitä vanhemmille
- alle 28 vuorokautta vanhoille ja kuolleena syntyneille

Kaksi versiota siis.

Tuossa versiossa minkä on ketjun henkilökin saanut on juuri nuo vaihtoehdot mitä kirjoitit.

Onhan siinä tosin se vaihtoehto "tapaturma" mikä on siis myös vahingoksi luettava, ja sitten ne täydentävät rivit eli tuohon voisi lisätä esimerkiksi "kotona", "muu" tai "ei tiedossa".
Vastaa Viestiin