Anton, 4, kaapattiin
-
Ralle Ryökäle
- Hercule Poirotin viikset
Re: Anton, 4, kaapattiin
Venäläiset nostivat kauhean äläkän diplomaattiteitse tapahtuneesta salakuljetuksesta, aivan kuin he itse olisivat toimineet aina lain mukaan ja diplomaattisesti oikein.
Jopa ulkoministeri Lavrov paheksuu Suomen tapaa hoitaa asiansa. Miksi kukaan eikä mikään suomalainen taho ota esille tapaus Stig Berglingiä?
Hän, elinkautiseen vankeuteen tuomittu Neuvostoliiton hyväksi vakoillut ruotsalainen upseeri tuomittiin elinkautiseen vankeuteen Ruotsissa -79. Bergling pakeni lomallaan Suomen kautta Neuvostoliittoon ja ylitti Suomen ja Neuvostoliiton rajan diplomaattiauton tavaratilassa vuonna -87. Bergling oli ennen pakenemistaan ollut muutaman päivän Neuvostoliiton lähetystön tiloissa Helsingissä.
Häntä avustaneet diplomaatit karkoitettiin Suomesta.
Nyt sitten venäläiset itse nostavat asista tapansa mukaan kauhean metelin, vaikka itse auttoivat rajan yli etsintäkuulutetun rikollisen, kun taas Anton on Suomen kansalainen ja oikeuden päätäksen mukaan kuuluu isälleen.
Kuka poliitikoista ottaa tapaus Berlingin esille Lavrovin kanssa ja toteaa että vuoroin vieraissa!
Jopa ulkoministeri Lavrov paheksuu Suomen tapaa hoitaa asiansa. Miksi kukaan eikä mikään suomalainen taho ota esille tapaus Stig Berglingiä?
Hän, elinkautiseen vankeuteen tuomittu Neuvostoliiton hyväksi vakoillut ruotsalainen upseeri tuomittiin elinkautiseen vankeuteen Ruotsissa -79. Bergling pakeni lomallaan Suomen kautta Neuvostoliittoon ja ylitti Suomen ja Neuvostoliiton rajan diplomaattiauton tavaratilassa vuonna -87. Bergling oli ennen pakenemistaan ollut muutaman päivän Neuvostoliiton lähetystön tiloissa Helsingissä.
Häntä avustaneet diplomaatit karkoitettiin Suomesta.
Nyt sitten venäläiset itse nostavat asista tapansa mukaan kauhean metelin, vaikka itse auttoivat rajan yli etsintäkuulutetun rikollisen, kun taas Anton on Suomen kansalainen ja oikeuden päätäksen mukaan kuuluu isälleen.
Kuka poliitikoista ottaa tapaus Berlingin esille Lavrovin kanssa ja toteaa että vuoroin vieraissa!
...tie auki taivasta myöten, eikä koskaan takaisin.
-
Aizerbaidzan
- Angus MacGyver
Helsingin Sanomat kirjoitti:http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Poli ... 5246092300
Poliisi seuraa Suomeen Venäjältä haetun pojan turvallisuutta
19.5.2009 18:02
Matti Mielonen
Helsingin Sanomat
Kokemäen poliisi on kiinnostunut suomalaisen isän Venäjältä hakeman pojan turvallisuudesta. Pojan isän Paavo Salosen mukaan muita yhteydenottoja viranomaisilta ei ole tullutkaan, kuin poliisilta, joka on soittanut ja käynyt kerran.
Venäjän syyttäjänvirasto aikoo Ilta-Sanomien mukaan pyytää Suomea kuulustelemaan Salosta ja tämän auttajia.
Satakunnan poliisi vahvisti tiistaina, että Salosella on tarpeen vaatiessa oikeus kääntyä poliisin puoleen, kun "äiti kerran on pojan vienyt ilman laillista oikeutta".
Poliisin mukaan ei ole kuitenkaan viitteitä, että äiti olisi uudestaan poikaa viemässä, joten poliisi on toiminut "matalalla profiililla".
Kokemäkeläinen Salonen haki poikansa Venäjältä pojan äidin luota huhtikuun puolivälissä. Apuna oli Salosen mukaan "paikallisia ystäviä".
Suomeen poika päätyi suomalaisen diplomaatin auton tavaratilassa.
Salosen mukaan Venäjän syyttäjänvirasto on jo tutkinut tapauksen ja hän kiistää syyllistyneensä rikokseen.
Salosen mukaan Tampereen käräjäoikeus on vahvistanut hänen olevan pojan huoltaja.
Venäjän ulkoministeri Sergei Lavrov on esittänyt ulkoministeri Alexander Stubbille (kok) vastalauseen viisivuotiaan Anton-pojan "kaappaamisesta" Venäjältä Suomeen.
Ulkoministeriöstä kerrottiin tiistaina, että heidän osaltaan tapaus on käsitelty.
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Ja nyt Il:n mukaan Venäjä on jättänyt Suomelle kaNootin:
Venäjä haluaa tietää, toimittiko lapsen salakuljettanut konsuli virkavelvollisuuksiaan avustaessaan Antonin Suomeen. Jos näin oli, Venäjä kysyy myös, mitä virkavelvollisuuksiin kuuluu.
Venäjä pyytää selvityksiä myös ulkoministeriön johdon lausunnoista, joissa esitettiin ymmärrystä konsulin toiminnalle. Venäjän mukaan tällaiset lausunnot ovat ristiriidassa valtioiden välisten suhteiden perusperiaatteiden ja Wienin yleissopimusten kanssa.
Suomi aikoo vastata noottiin tavan mukaisesti.
- Vastaamme tähän rauhallisesti niin kuin diplomaattisiin kirjeisiin on tapana vastata, asianmukaisesti ja faktapohjalta, ulkoministeri Alexander Stubb (kok) kommentoi STT:lle.
Stubbin mukaan Suomi ei ryhdy nootin vuoksi muihin toimiin. Hän ei koe tarpeelliseksi selitellä omia lausuntojaan. Stubb kommentoi aiemmin, että suomalaisilla on hyvä omatunto sekä oikeudellisesti, poliittisesti että inhimillisesti.
- Inhimillisestä näkökulmasta tilanne oli erittäin vaikea, ja ymmärrän virkamiehen toiminnan.
Nootti on valtion virallinen tiedonanto tai ilmoitus toiselle valtiolle. Se on normaali ja arkinen työväline diplomaattisessa kanssakäymisessä.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Ei ole sukulaisuus-, tai muitakaan suhteita Venäjälle.Damien kirjoitti: Höpö ja höpö jälleen..Sukulaisuuksia kenties naapurimaan puolelle?
Olivat ensimmäiset viestini tänne koko foorumiin rekkautumiseni jälkeen ja tämä jäänee viimeiseksi. Totesin, ettei tämä ollutkaan mukava foorumi, kun heti käytiin piikittelemään henkilökohtaisuuksilla.
Postasin tuon Antonin äidin (?) "kirjelmän" ketjuun vain syystä, että sellainen osui silmään aiheesta googlatessani, enkä ollut törmännyt Iltapäivälehtien aihetta käsittelevien uutisten yhteydessä tarinan "toiseen puoleen", eikä täällä tuota ollut ennestään. Mitään henk. koht. mielipidettä koko aiheesta minulla ei ole. Ymmärsin, että täällä foorumissa puidaan rikoksia eri näkökulmista ja yritetään selvittää niitä ja postasin tuon tänne siksi. Ajattelisin, että ko. tapaus kun on monin paikoin kesken, on olemassa mahdollisuus että sankari-isä onkin tositarinan pahis, mutta mielipidettä siitä minulla ei tosiaan ole.
Olen ollut käsityksessä, että huoltajuusoikeudenkäynnit täällä yleensä päättyvät sen alkujaan suomalaisen eduksi (huom. en kirjoittanut sellaista, että syy siihen että näin on, olisi kansalaisuudessa). Kiitin nimimerkki Chopperia oikaisusta ja kyselin tilastoja tuon oikaisun tueksi (käsitykseni ei ehkä ihan siitä muutu, että netissä joku kirjoittaa "höpöhöpö" tai "ei pidä paikkansa" sen enempiä perustelematta).
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Öö...No sitä tämä nettielämä välillä on.Ei siitä kannata ottaa niin henkilökohtaisestijanita kirjoitti: Ei ole sukulaisuus-, tai muitakaan suhteita Venäjälle.
Olivat ensimmäiset viestini tänne koko foorumiin rekkautumiseni jälkeen ja tämä jäänee viimeiseksi. Totesin, ettei tämä ollutkaan mukava foorumi, kun heti käytiin piikittelemään henkilökohtaisuuksilla.
itseensä jos ei satu tunnistamaan itseään sitten kuvauksesta.
Kiitos postauksesta mutta kirjoituksesi perusteella sai erittäin vahvan kuva ettäjanita kirjoitti:Postasin tuon antonin äidin (?) "kirjelmän" ketjuun vain syystä, että sellainen osui silmään aiheesta googlatessani, enkä ollut törmännyt Iltapäivälehtien aihetta käsittelevien uutisten yhteydessä tarinan "toiseen puoleen", eikä täällä tuota ollut ennestään. Mitään henk. koht. mielipidettä koko aiheesta minulla ei ole. Ymmärsin, että täällä foorumissa puidaan rikoksia eri näkökulmista ja yritetään selvittää niitä ja postasin tuon tänne siksi. Ajattelisin, että ko. tapaus kun on monin paikoin kesken, on olemassa mahdollisuus että sankari-isä onkin tositarinan pahis, mutta mielipidettä siitä minulla ei tosiaan ole.
todella vahva mielipide sinulla siitä on.
Ihan sama kuinka kyselet joltakin jälkeenpäin tilastoja rikottuun teesiisi.janita kirjoitti:Olen ollut käsityksessä, että huoltajuusoikeudenkäynnit täällä yleensä päättyvät sen alkujaan suomalaisen eduksi (huom. en kirjoittanut sellaista, että syy siihen että näin on, olisi kansalaisuudessa). Kiitin nimimerkki Chopperia oikaisusta ja kyselin tilastoja tuon oikaisun tueksi (käsitykseni ei ehkä ihan siitä muutu, että netissä joku kirjoittaa "höpöhöpö" tai "ei pidä paikkansa" sen enempiä perustelematta).
Esitä ensin teesille tilastoja ja kysele vasta sen jälkeen tilastoja vastalauseeseen.
Omasta mielestäni kirjoituksesi oli oma mielipiteesi eikä koskenut millään tavalla
yleistä käsitystä(esim huoltajuuden saamisesta) tai sisältänyt minkään näköisiä tukia
tuon väitteesi perusteluksi.Näin ollen en nähnyt syytä perustella omaa höpöhöpö-väitettäni.
Jos kuitennin otit kirjoituksestani niin itseesi, en voi muuta kuin toivottaa hyvää päivänjatkoa
ja sanoa hei hei..
edit.
janita kirjoitti:mutta lähes aina huoltajuuskiistat, joissa toinen osapuolista on alkujaankin suomalainen, ratkaistaan tämän eduksi.
jaksoi hauskuuttaa, kiitos siitä.Olen ollut käsityksessä, että huoltajuusoikeudenkäynnit täällä yleensä päättyvät sen alkujaan suomalaisen eduksi (huom. en kirjoittanut sellaista, että syy siihen että näin on, olisi kansalaisuudessa).
Nettielämä on minullekin tuttua, enkä miellä itseäni järin herkkähipiäiseksi. Uutena käyttäjänä en tunne vakifooumilaisia siinä määrin, että osaisin olla ottamatta "henkilökohtaisesti" minulle henkikökohtaisesti osoitettua spekulaatiota syntyperästäni (?). Ja kyllä, edelleenkin olen syntyperältäni ja sukulaisuusuhteiltani suomalainen. Mitään esittäytymisosastoa en tältä foorumilta löytänyt, vaikka rekkauduttuani koetinkin sellaista katsella.Damien kirjoitti:Öö...No sitä tämä nettielämä välillä on.Ei siitä kannata ottaa niin henkilökohtaisesti
itseensä jos ei satu tunnistamaan itseään sitten kuvauksesta.![]()
Sen verran jäi vielä kiinnostamaan, että mistä kohtaa postauksestani tällaisen kuvan saa? Onko vika kirjoittajassa (voisin ottaa opikseni itseilmaisun suhteen), vaiko lukijassa?Damien kirjoitti:Kiitos postauksesta mutta kirjoituksesi perusteella sai erittäin vahvan kuva että
Millä tavalla tuo väite tuli rikotuksi? "Ei pidä paikkansa" ei minun mielestäni rikkonut sitä (tämä on mielipide). Kyllä voin olla hyvinkin väärässä tuon asian suhteen ja koska en itse löytänyt tilastoja sen tueksi suuntaan tai toiseen (yritin etsiä), kyselin niiden perään siltä, joka tiesi kertoa että olen väärässä.Damien kirjoitti:Ihan sama kuinka kyselet joltakin jälkeenpäin tilastoja rikottuun teesiisi.
Esitä ensin teesille tilastoja ja kysele vasta sen jälkeen tilastoja vastalauseeseen.
Mikä tässä hauskuuttaa?Damien kirjoitti:janita kirjoitti:mutta lähes aina huoltajuuskiistat, joissa toinen osapuolista on alkujaankin suomalainen, ratkaistaan tämän eduksi.jaksoi hauskuuttaa, kiitos siitä.Olen ollut käsityksessä, että huoltajuusoikeudenkäynnit täällä yleensä päättyvät sen alkujaan suomalaisen eduksi (huom. en kirjoittanut sellaista, että syy siihen että näin on, olisi kansalaisuudessa).
Kumoavatko nuo toisensa?
Huoltajuusoikeudenkäynnit päättyvät yleensä alkujaan suomalaisen eduksi (?) -> Syy ei minun uskoakseni ole kansalaisuus vaan se, että tämä suomen kansalainen monista syistä johtuen on yleensä se, joka oikeudessa arvoidaan lapsen kannalta paremmaksi huoltajaksi. Yleensä sillä alkujaan suomalaisella on mm. parempi asema työelämässä ja näin ollen parempi elatuskyky. Maahamuuttajan työllisyysnäkymätkään eivät välttämättä ole auvoiset (mm. puutteet kielitaidossa). Perusteet on ymmärtääkseni ihan samoja kuin ihan suomalaisvanhempienkin välisissä huoltajuuskiistoissa ja päämääränä lapsen edun turvaaminen. Kirjoitin tosiaankin vain sen, että suomalainen + ulkomaalaistaustainen tapauksissa ratkaisu on yleensä sen suomalaisen eduksi. En kommentoinut, että miksi. Jos jotain muuta rivien välistä tulkitsit, niin erehdyit.
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
No, vitsejä voi silti ymmärtää.Kenenkään kansallisuus ei liene täällä muiden asiajanita kirjoitti: Nettielämä on minullekin tuttua, enkä miellä itseäni järin herkkähipiäiseksi. Uutena käyttäjänä en tunne vakifooumilaisia siinä määrin, että osaisin olla ottamatta "henkilökohtaisesti" minulle henkikökohtaisesti osoitettua spekulaatiota syntyperästäni (?). Ja kyllä, edelleenkin olen syntyperältäni ja sukulaisuusuhteiltani suomalainen. Mitään esittäytymisosastoa en tältä foorumilta löytänyt, vaikka rekkauduttuani koetinkin sellaista katsella.
mutta tuo että heittäydytään välittömästi sen osapuolen kannalle joka tässä
maassa toimi väärin ja rikkoi lakia, herättää kysymyksiä.
Tietääkseni kansalaisuuden kysyminen ei ole loukkaavaa tai rasistista...
No, jotkut ovat herkkähipiäisempiä kuin jotkut toiset..
Selitetty tuossa ylempänä.janita kirjoitti:Sen verran jäi vielä kiinnostamaan, että mistä kohtaa postauksestani tällaisen kuvan saa? Onko vika kirjoittajassa (voisin ottaa opikseni itseilmaisun suhteen), vaiko lukijassa?Damien kirjoitti:Kiitos postauksesta mutta kirjoituksesi perusteella sai erittäin vahvan kuva että
Siis: esität aivan typerän väitteen/mielipiteen ja kun asiasta tulee vastamielipide, olet kyselemässäjanita kirjoitti:Millä tavalla tuo väite tuli rikotuksi? "Ei pidä paikkansa" ei minun mielestäni rikkonut sitä (tämä on mielipide). Kyllä voin olla hyvinkin väärässä tuon asian suhteen ja koska en itse löytänyt tilastoja sen tueksi suuntaan tai toiseen (yritin etsiä), kyselin niiden perään siltä, joka tiesi kertoa että olen väärässä.
tilastoja vaikka itsekään et niitä esittänyt oman väitteesi tueksi.
Tätä en selitä enää uudestaan..
En ole heittäytynyt kummankaan osapuolen kannalle. Jos ja kun näin tulkitsit, et ymmärtänyt lukemaasi.
Hyvää jatkoa tänne ja sellainen vinkki kuitenkin, ettei välttämättä kannata ihan ensimmäisenä ruveta vitsailemaan uusille käyttäjille.
Hyvää jatkoa tänne ja sellainen vinkki kuitenkin, ettei välttämättä kannata ihan ensimmäisenä ruveta vitsailemaan uusille käyttäjille.
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Ehkä voin elää tämän asian kanssa..janita kirjoitti:ja sellainen vinkki kuitenkin, ettei välttämättä kannata ihan ensimmäisenä ruveta vitsailemaan uusille käyttäjille.
-
John Doe
- Christopher Lorenzo
Aika "lämpöinen" tämä Janita....joka herättää mielenkiintoisia mielleyhtymiä,mutta olkoon nyt kertomatta.Aloittelija ei kuitenkaan mielestäni eroa millään tavalla muusta porukasta Minfossa=esitä väite,perustele,osoita lähde ja kaikki hyvin.MUTU jutut ei kelpaa täällä,eikä saakkaan kelvata. 
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Mutuissa olet oikeassa, jälleen kerran.John Doe kirjoitti:Aika "lämpöinen" tämä Janita....joka herättää mielenkiintoisia mielleyhtymiä,mutta olkoon nyt kertomatta.Aloittelija ei kuitenkaan mielestäni eroa millään tavalla muusta porukasta Minfossa=esitä väite,perustele,osoita lähde ja kaikki hyvin.MUTU jutut ei kelpaa täällä,eikä saakkaan kelvata.
Ymmärrän tosin sen että uudelle kirjoittajalle "paineet" kirjoittaa omia mielipiteitään
on kovemmat kuin hieman pidempään kirjoittaneelle.Näin se oli omalla kohdallakin.
Mutta hieman oudolta tuntuu sen varjolla vaatia erityiskohtelua...en olisi ainakaan itse aikoinaan kehdannut.
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Il
Eipä muuttanut tämäkään käsitystäni Antonin äidistä, vain vahvisti sitä.Yllättävää..Pikku-Antonin ja hänen isänsä Suomeen salakuljettanut diplomaatti tuntee toimineensa oikein, kertoo Helsingin Sanomat.
- Laillisin konstein he eivät olisi ikinä päässeet Suomeen. Ei kaduta, oikeusasioiden erityisasiantuntija Simo Pietiläinen toteaa Helsingin Sanomissa.
Pietiläinen auttoi Venäjälle yli vuosi sitten siepatun Anton-pojan ja hänen isänsä Paavo Salosen rajan yli kotimaahansa.
Perjantaina 8. toukokuuta Saloset istuivat farmari-Audin takapenkille ja matka kotimaahan alkoi.
- Ostin juomaa ja suklaata lapselle, ja sitten mentiin, Pietiläinen sanoo lehdelle.
Kymmenen kilometriä ennen Vaalimaan raja-asemaa Anton ja isä siirtyivät auton tavaratilaan. Matkustajat olivat rajalla liikkumatta ja äänettöminä. Ylitys sujui mutkitta eivätkä venäläiset rajavartiat syynännet autoa tarkemmin.
- Poika oli niin älyttömän reipas ja iloinen koko ajan, että ei siinä ollut mitään ongelmaa, Pietiläinen kehuu.
Matkustajat hyppäsivät kyydistä Haminassa ja Pietiläinen palasi samana iltana takaisin Pietariin.
Puun ja kuoren välissä
Ennen Suomen Pietarin-konsulaatin työntekijän rohkeaa päätöstä, Anton ja hänen isänsä olivat asuneet jo kolme viikkoa konsulaatin tiloissa vuorokauden ympäri. Isän viisumi oli vanhentumassa eikä uutta ei myönnetty. Antonin äiti oli tehnyt Paavo Salosesta rikosilmoituksen, joka ei johtanut mihinkään. Maasta isä ei kuitenkaan saanut poistua.
Pietiläinen tietää rikkoneensa diplomaatteja koskevia ohjeita, mutta katsoo toimineensa pakon edessä.
- Syyllistynkö vakavampaan rikkomukseen tekemällä sen minkä tein, vai silloin, jos kaksi Suomen kansalaista ei pääse takaisin kotimaahansa, Pietiläinen kertoo pohdinnastaan lehdelle.
Tulevaisuus avoin
Pietariin Pietiläisellä ei ole enää asiaa. Omasta tulevaisuudestaan hän ei tarkemmin kerro.
- Ulkoministeriö hoitaa tavarani pois sieltä. Irtisanottu en ole.
Hänen määräaikainen työsuhteensa on katkolla noin vuoden kuluttua. Suomen Rajavartiolaitos epäilee häntä avunannosta valtionrajarikokseen.
-
Loka
- Alibin Kestotilaaja
Tuo äidin kirjelmä vahvisti ajatusta että ehkä kumpikin vanhempi on ylittänyt rajoja vähän joka suhteessa tuon yhteisen pojan suhteen. Voin hyvin kuvitella että isä on skitsahdellut ja pojan äiti pelännyt. Voin myös hyvin kuvitella että äiti värittää tapahtumia omaksi edukseen. Pojan etu olisi varmasti jos saataisiin sopu ja molemmat vanhemmat saisivat lapseensa jotain oikeuksia? Mikä helvetti siinä on ettei aikuiset ihmiset tätä ymmärrä? (Antonin vanhemmat)
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Mtv3:n uutiset:
Äiti ei mielestäni vaikuta ollenkaan tasapainoiselta ihmiseltä, puhuu aivan mitä sylki suuhun tuo.
Kymmenen uutisissa asiasta lisää.Alkaa mennä jo aivan pöljän pyörittämiseksi sama homma...Anton-pojan äiti: En uskalla palata Suomeen
Missähän maassa lapsenkaappaajista pidetään?Venäjältä Suomeen salakuljetetun Antonin tapaus saa uusia käänteitä, raportoi MTV:n Moskovan-kirjeenvaihtaja Mirja Sipinen. Sipisen haastattelema Rimma Salonen pitää itseään syyttömänä ja ihmettelee, miten hänestä on Suomessa tehty hirviö.
Kuinka yksikään lapsestaan välittävä vanhempi antaa lapsen unohtaa toisen vanhempansa,Salonen kertoo MTV:n uutisille, että on edelleen pöyristynyt lapsensa dramaattisesta viemisestä Suomeen. Salosen mukaan Anton oli jo täysin unohtanut isänsä ja myös suomen kielen ja hän ihmettelee, kuinka isä ja poika ylipäätään selviävät kahdestaan.
ja erottaa tästä?
Ja tämä on taas täysin ristiriidassa tämän kanssa: "Ennen Suomen Pietarin-konsulaatin työntekijän rohkeaa päätöstä, Anton ja hänen isänsä olivat asuneet jo kolme viikkoa konsulaatin tiloissa vuorokauden ympäri."Rimma Salonen työskentelee Balahnan pikkukaupungissa lastenhoitajana samassa päiväkodissa, jossa Anton Salonenkin kävi vielä viikko sitten.
Syytteistä olisi varmasti luovuttu kun neiti olisi tullut "lomaltaan" takaisinSalonen lähti Venäjälle poikansa kanssa maaliskuussa 2008, omien sanojensa mukaan vain lomalle. Kun hän kuuli, että häntä syytettäisiin lapsikaappauksesta, hän päätti jäädä Venäjälle pysyvästi.
"Isä saatava oikeuteen ja vankilaan"
ja selvittänyt asian viranomaisten kanssa.Ei taaskaan oikein täsmää edellisiin väitteisiinsä
että pelkää ex-miestään jos tarkoitus oli oikein tulla takaisin.
Voiko tälle enää muuta kuin nauraa?Ei itse uskalla tulla vastaamaan syytteisiinSuomeen Salonen ei uskalla enää palata, sillä pelkää vankilatuomiota. Hän ei tiedä miten ja milloin asia täsmälleen etenee, mutta se on varmaa, että hän haluaa lapsen isän Paavo Salosen oikeuden eteen. Tätä varten hän on palkannut kansainväliseen oikeuteen erikoistuneen asianajajan.
Paavo Salonen Anton-poikansa kanssa Kokemäellä 15. toukokuuta 2009. Kuva: Lehtikuva
mutta vaatii ex:äänsä oikeuden eteen.Ei hele...![]()
Vice versa..Salosen mielestä olisi oikeutettua, että lapsen isälle tuomittaisiin lapsen salakuljetuksesta vankilatuomio.
Näin ollen varmasti ymmärtää meidän diplomaattimme tekemän päätöksen.Venäjän noottia Suomelle Salonen kiittelee ja sanoo että on oikein, että isänmaa tukee kansalaistaan.
Minulle alkaa tulla jo mieleen narsisti..Kirjeenvaihtaja Sipinen kuvailee Rimma Salosta mukavaksi, normaalin oloiseksi aikuiseksi naiseksi.
- Tapasin Balahnassa myös Salosen kollegoita ja he kaikki pitivät Rimma Salosta kaikin puolin hyvänä kasvattajana ja ovat sitä mieltä, että lapsen paikka on äitinsä luona. Anton-poikaa kuvailtiin kotikylässään hyvin reippaaksi ja sosiaaliseksi pojaksi, joka kommunikoi vain venäjän kielellä.
Äiti ei mielestäni vaikuta ollenkaan tasapainoiselta ihmiseltä, puhuu aivan mitä sylki suuhun tuo.