Sivu 7/16

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Lähetetty: To Kesä 18, 2026 7:39 pm
Kirjoittaja Tiinas
Kräki kirjoitti: To Kesä 18, 2026 7:26 pm Nämä ovat olleet suomessa 1,5-2vuotta. Ei hitto saatu siinä ajassa töihin vielä. Onneksi somalit ja irakilaiset saatiin 30vuodessa oppimaan kieltä ja töihin!
Aivan. Sompanssien työttömyys huitelee 60 % ja ne jotka ovat "töissä" polkevat ruokaa ihmisille tai ajavat laitonta raiskaustaksia.

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Lähetetty: To Kesä 18, 2026 8:30 pm
Kirjoittaja Nile Jarvis
Tiinas kirjoitti: To Kesä 18, 2026 7:39 pm
Kräki kirjoitti: To Kesä 18, 2026 7:26 pm Nämä ovat olleet suomessa 1,5-2vuotta. Ei hitto saatu siinä ajassa töihin vielä. Onneksi somalit ja irakilaiset saatiin 30vuodessa oppimaan kieltä ja töihin!
Aivan. Sompanssien työttömyys huitelee 60 % ja ne jotka ovat "töissä" polkevat ruokaa ihmisille tai ajavat laitonta raiskaustaksia.
Mutta kumpia on enemmän työttöminä: somaleita, vai ukrainalaisia? Seuraava haittaisänmaallisille vaikea matemaattinen tehtävä on ratkaista kummatko tulevat kalliimmaksi suomalaiselle yhteiskunnalle? En pidä hengitystä vastausta odotellessa.

Kuva

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Lähetetty: To Kesä 18, 2026 8:33 pm
Kirjoittaja Nile Jarvis
Kräki kirjoitti: To Kesä 18, 2026 7:26 pm Nämä ovat olleet suomessa 1,5-2vuotta. Ei hitto saatu siinä ajassa töihin vielä. Onneksi somalit ja irakilaiset saatiin 30vuodessa oppimaan kieltä ja töihin!
Ilmeisesti sinua ei haittaa se palkastasi veroina otetun 42% päätyminen ukrainalaisten ja ryssien taskuihin. Sen sijaan aika marginaalinen somalityöttömien joukko verrattuna tuohon kahteen ryhmään aiheuttaa ahdistusta. Se ei sinua kiusaa, että ne ryssät on olleet vielä somaleita kauemmin Suomessa työttöminä.
Suomessa työttömien ulkomaalaisten työnhakijoiden selvästi suurin yksittäinen ryhmä ovat ukrainalaiset. Heidän määränsä on kasvanut merkittävästi tilapäisen suojelun myötä. Seuraavaksi suurimmat ryhmät työttömissä ovat perinteisesti virolaiset, venäläiset sekä irakilaiset.

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Lähetetty: To Kesä 18, 2026 8:41 pm
Kirjoittaja Tiinas
Ukrainalaiset ovat kuitenkin ensimmäisten vuosiensa aikana työllistyneet selkeästi paremmin kuin kansainvälisen suojelun perusteella tulleet.

Suurimmat kansallisuusryhmät kansainvälistä suojelua saavien joukossa ovat Irak, Afganistan, Somalia ja Syyria. Joukossa on kuitenkin paljon muitakin kansallisuuksia.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c ... f1f1620735

Auts, hups

Heikompi aines tuijottaa taas absoluuttisia lukuja eikä %-osuuksia. Peruskoulupudokkaille liian vaikea asia ymmärtää

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Lähetetty: To Kesä 18, 2026 8:43 pm
Kirjoittaja Nile Jarvis
Tiinas kirjoitti: To Kesä 18, 2026 8:41 pm Ukrainalaiset ovat kuitenkin ensimmäisten vuosiensa aikana työllistyneet selkeästi paremmin kuin kansainvälisen suojelun perusteella tulleet.

Suurimmat kansallisuusryhmät kansainvälistä suojelua saavien joukossa ovat Irak, Afganistan, Somalia ja Syyria. Joukossa on kuitenkin paljon muitakin kansallisuuksia.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c ... f1f1620735

Auts, hups
Mitä vitun väliä sillä on jos työttömiä ukrainanalaisia on kuusi-seitsemän kertaa enemmän kuin somaleita? :roll:

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Lähetetty: To Kesä 18, 2026 8:46 pm
Kirjoittaja Nile Jarvis
Tiinas kirjoitti: To Kesä 18, 2026 8:41 pm
Heikompi aines tuijottaa taas absoluuttisia lukuja eikä %-osuuksia. Peruskoulupudokkaille liian vaikea asia ymmärtää
Heikompi aines nimenomaan ei ymmärrä kokonaiskustannuksista mitään. Jos Suomessa on yksi X-kansallisuuden omaava henkilö ja tämä on työtön niin haittaisänmaallisen mielestä tämä on yhteiskunnan kannalta suurempi kustannus ja ongelma kuin yli 7000 työtöntä ukrainalaista. Ei vittu mitä täältä saa lukea. :mrgreen:
*pltmtxtvp*tm

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Lähetetty: To Kesä 18, 2026 8:48 pm
Kirjoittaja manearia
Tämä oma pieni kotikaupunki on sitten kerrankin onnistunut jossain, sillä jokainen itselle tuttu Ukrainan pakolainen (sanotaanko että noin 20?) puhuu molemmat kansalliskielet sujuvasti sekä käy töissä. :mrgreen:

Osa on jo muuttanut takaisin, osa Tanskaan, ja osalla ihan vakituinen elämä ja luultavasti jäävät. Nämä eivät kuitenkaan valita rasismista yhtään, eli pitäisi siirtyä lähemmäs Lähi-Itää ja palata 11 vuotta ajassa taaksepäin.

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Lähetetty: To Kesä 18, 2026 8:49 pm
Kirjoittaja Nile Jarvis
Tiinas kirjoitti: To Kesä 18, 2026 8:41 pm Ukrainalaiset ovat kuitenkin ensimmäisten vuosiensa aikana työllistyneet selkeästi paremmin kuin kansainvälisen suojelun perusteella tulleet.

Ukrainalaiset ovat hakeneet tilapäistä suojelua, tai pakolaisasemaa.
Suomessa on tällä hetkellä arviolta noin 60 000 – 64 000 ukrainalaista. Sodan alettua yli 70 000 ukrainalaista on hakenut Suomesta tilapäistä suojelua, mutta osa on palannut kotimaahansa tai muuttanut muualle. He muodostavat nykyään Suomen suurimman ulkomaalaisryhmän
Toisekseen hyviin tapoihin kuuluu linkata sellainen lähde jonka kaikki pystyvät lukemaan. Ei niin,että väitetään jotain ja sitten linkataan juttu joka vaatii palveluun kirjautumista.

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Lähetetty: To Kesä 18, 2026 8:52 pm
Kirjoittaja Nile Jarvis
manearia kirjoitti: To Kesä 18, 2026 8:48 pm Tämä oma pieni kotikaupunki on sitten kerrankin onnistunut jossain, sillä jokainen itselle tuttu Ukrainan pakolainen (sanotaanko että noin 20?) puhuu molemmat kansalliskielet sujuvasti sekä käy töissä. :mrgreen:

Osa on jo muuttanut takaisin, osa Tanskaan, ja osalla ihan vakituinen elämä ja luultavasti jäävät. Nämä eivät kuitenkaan valita rasismista yhtään, eli pitäisi siirtyä lähemmäs Lähi-Itää ja palata 11 vuotta ajassa taaksepäin.
Sinun subjektiivisesta kokemuksestako pitäisi tehdä kokonaisuutta käsittelevä johtopäätös? :roll:

Väitätkö sinä, ettei esim. somalit ole kokeneet rasismia? Luetko tätä palstaa? Tällä palstalla syytää haittaisämaallisten joukko päivittäin rasismia ja ihmisvihaa. Luuletko, että nuo ihmiset siviilielämässä ajattelevat toisin?

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Lähetetty: To Kesä 18, 2026 8:58 pm
Kirjoittaja Nile Jarvis
manearia kirjoitti: To Kesä 18, 2026 8:48 pm Tämä oma pieni kotikaupunki on sitten kerrankin onnistunut jossain, sillä jokainen itselle tuttu Ukrainan pakolainen (sanotaanko että noin 20?) puhuu molemmat kansalliskielet sujuvasti sekä käy töissä. :mrgreen:
Hyvin uskottavaa. Kaksikymmentä tyyppiä on olleet muutaman vuoden Suomessa ja ovat oppineet sujuvasti puhumaan molempia kieliä. Ja tälläistä paskaako pitäisi uskoa? :lol: :roll:

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Lähetetty: To Kesä 18, 2026 8:59 pm
Kirjoittaja sepponenhe
Nile Jarvis kirjoitti: To Kesä 18, 2026 8:49 pm
Toisekseen hyviin tapoihin kuuluu linkata sellainen lähde jonka kaikki pystyvät lukemaan. Ei niin,että väitetään jotain ja sitten linkataan juttu joka on maksumuurin takana.
Tuo linkki EI ollut maksumuurin takana. Mitä kuvittelet voittavasi valehtelemalla. Kysyn vaan. Hävisitkö väittelyn vai mikä painaa.

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Lähetetty: To Kesä 18, 2026 9:03 pm
Kirjoittaja Nile Jarvis
sepponenhe kirjoitti: To Kesä 18, 2026 8:59 pm
Nile Jarvis kirjoitti: To Kesä 18, 2026 8:49 pm
Toisekseen hyviin tapoihin kuuluu linkata sellainen lähde jonka kaikki pystyvät lukemaan. Ei niin,että väitetään jotain ja sitten linkataan juttu joka on maksumuurin takana.
Tuo linkki EI ollut maksumuurin takana. Mitä kuvittelet voittavasi valehtelemalla. Kysyn vaan. Hävisitkö väittelyn vai mikä painaa.

Lukeakseen pitää olla kirjautunut Iltalehden sivuille. Ei kiitos. Hyviin tapoihin kuuluu linkata sellaiset jutut jotka ovat vapaasti luettavissa.

Ukrainalaisia työttömiä on muuten 5,67 kertaa enemmän kuin työttömiä somaleita. Silti haittaisänmaallisille on mahdoton tehtävä hahmottaa kumpi ryhmä tulee suomalaiselle yhteiskunnalle kalliimmaksi. :mrgreen:

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Lähetetty: To Kesä 18, 2026 9:08 pm
Kirjoittaja ASierra
Nile Jarvis kirjoitti: To Kesä 18, 2026 9:03 pm
sepponenhe kirjoitti: To Kesä 18, 2026 8:59 pm
Nile Jarvis kirjoitti: To Kesä 18, 2026 8:49 pm
Toisekseen hyviin tapoihin kuuluu linkata sellainen lähde jonka kaikki pystyvät lukemaan. Ei niin,että väitetään jotain ja sitten linkataan juttu joka on maksumuurin takana.
Tuo linkki EI ollut maksumuurin takana. Mitä kuvittelet voittavasi valehtelemalla. Kysyn vaan. Hävisitkö väittelyn vai mikä painaa.

Lukeakseen pitää olla kirjautunut Iltalehden sivuille. Ei kiitos. Hyviin tapoihin kuuluu linkata sellaiset jutut jotka ovat vapaasti luettavissa.
Ei muuten pidä paikkansa. Ihan ilman kirjautumista luettavissa. Yp?

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Lähetetty: To Kesä 18, 2026 9:09 pm
Kirjoittaja Nile Jarvis
ASierra kirjoitti: To Kesä 18, 2026 9:08 pm
Ei muuten pidä paikkansa. Ihan ilman kirjautumista luettavissa. Yp?
Ei ole. Vähintä mitä voi tehdä on kopioida se juttu tänne. Osaatteko kopioida?

Ja miksi levität valeuutista
Hei, Iltalehden lukija.
Voit lukea tämän yli kuusi kuukautta vanhan artikkelin, kun kirjaudut sisään Alma-tunnuksellasi. Mikäli sinulla ei ole vielä Alma-tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksuttomast

Re: Antirasistinen koulutus espoon ala-asteille?!?!

Lähetetty: To Kesä 18, 2026 9:11 pm
Kirjoittaja ASierra
Nile Jarvis kirjoitti: To Kesä 18, 2026 9:09 pm
ASierra kirjoitti: To Kesä 18, 2026 9:08 pm
Ei muuten pidä paikkansa. Ihan ilman kirjautumista luettavissa. Yp?
Ei ole. Vähintä mitä voi tehdä on kopioida se juttu tänne. Osaatteko kopioida?

Ja miksi levität valeuutista
Hei, Iltalehden lukija.
Voit lukea tämän yli kuusi kuukautta vanhan artikkelin, kun kirjaudut sisään Alma-tunnuksellasi. Mikäli sinulla ei ole vielä Alma-tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksuttomast
Todiste siitä että tuo teksti kuuluu ko. juttuun? Ai ei ole