Persut sitä, persut tätä, öyh öyh...

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Gurney
Jessica Fletcher

Re: Persut sitä, persut tätä, öyh öyh...

Viesti Kirjoittaja Gurney »

^
Kahden (2) viikon aikana rutsari on luonut seuraavat nikit: hippulis, heroiinihemmo, predator, pullimatsinen, lompsisi, putsikostari, saksipotku, koululintuLasti, suolahden sulttaani, lirpacca, moimoimoi, sssaippuakauppiaas.

Näillä kirjoitellut. Lisäksi uusien nikkien listalla on noin 15 rutsarilta haiskahtavaa nikkiä, joilla ei ole vielä kirjoittanut.

Plus noin 200 aikaisemmin luotua ja poistettua.

Kaikilla nikeillä persuöyhöää ja haukkuu suomalaisia ja naisia.

Mieti bird, miksi sinusta "tuntuu" että persuöyhöstä saa bannia :lol: :lol:
Jos tosiasiat näyttävät olevan keskenään ristiriidassa, se tarkoittaa sitä, että joku niistä ei ole tosiasia
Bird
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Bird »

Rescuer kirjoitti: La Loka 03, 2026 5:54 pm Enpä ole huomannut, että täällä olisi jotain sallittu "persuille", mitä on "vassareilta" kielletty. Tuleeko tuo kuvitelma siitä, että yksi henkilö on kerännyt läjän banneja syynä "ot-persuilu" ja valittaa siitä jatkuvasti lautamiehissä? Sama henkilö, jolta ylläpito poistaa perseilyn takia tällä hetkellä varmaan kymmenisen nimimerkkiä viikossa, niin ettei niistä edes enää tuomioistuimessa jakseta mainita. Ne vain katoavat viesteineen.
Se on varmasti totta, että "vassarit" saavat täällä enemmän kuraa niskaansa kuin persut, mutta se ei johdut siitä että ovat vassareita vaan ihan puhtaasti oman käytöksensä takia. Toki se johtuu myös pitkälti siitä, että yhden kirjoittajan pari sataa nimimerkkiä on saanut (täysin aiheesta) paskaa niskaansa vuosien saatossa runsaasti. Kyllä täällä on paskaa saanut niskaansa puoluekannasta riippumatta jokainen, joka sitä on ansainnut.
Mutta eikö tässä nyt vähän tehdä sitä samaa, mitä itsekin kritisoin? Eli ensin todetaan havainto – että "vassarit" saavat täällä enemmän kuraa – ja sitten annetaan sille aika varma selitys: he saavat sitä, koska ovat itse ansainneet sen.

Mä en oikeastaan tiedä, mikä kaikki siihen vaikuttaa. Varmasti multinikkeily ja yksittäisten kirjoittajien pitkä historia vaikuttaa asiaan, ja varmasti kuraa tulee puoluekannasta riippumatta. Mutta en silti näe, miten siitä seuraa, että "vassareihin" kohdistuva yleinen läppä, ulkonäköön menevät heitot tai jatkuva OT-vassarointi olisi automaattisesti selitettävissä heidän omalla käytöksellään.

Ja just tuota tarkoitin sillä, että samoja sääntöjä pitäisi soveltaa kaikkiin. Jos joku yksittäinen kirjoittaja perseilee, banneja ja muuta moderointia voi aivan hyvin tulla. Mutta silloin pitäisi pystyä erottamaan sen yhden kirjoittajan käytös siitä, että kokonainen poliittinen ryhmä on palstan yleisessä puheessa jatkuvasti jonkinlaisena pilkan kohteena.

Enkä mä myöskään pidä kovin hyvänä perusteluna sitä, että joku on "ansainnut" kaiken saamansa paskan. Silloin pitäisi ensin määritellä, mitä sillä tarkoitetaan ja missä menee raja. Muuten päädytään helposti siihen, että omaa käytöstä ei tarvitse tarkastella lainkaan, koska toinen osapuoli on jo päätetty syylliseksi.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”
— Bertrand Russell

Life sucks and then you die. Get over it.
Bird
Perry Mason

Gurney kirjoitti: La Loka 03, 2026 7:29 pm ^
Kahden (2) viikon aikana rutsari on luonut seuraavat nikit: hippulis, heroiinihemmo, predator, pullimatsinen, lompsisi, putsikostari, saksipotku, koululintuLasti, suolahden sulttaani, lirpacca, moimoimoi, sssaippuakauppiaas.

Näillä kirjoitellut. Lisäksi uusien nikkien listalla on noin 15 rutsarilta haiskahtavaa nikkiä, joilla ei ole vielä kirjoittanut.

Plus noin 200 aikaisemmin luotua ja poistettua.

Kaikilla nikeillä persuöyhöää ja haukkuu suomalaisia ja naisia.

Mieti bird, miksi sinusta "tuntuu" että persuöyhöstä saa bannia :lol: :lol:
Vähättelemättä putsari-ilmiötä ja teidän antipatioita siihen liittyen, on kuitenkin pakko kysyä: jos nyt puhutaan tästä persu–vassari-aiheesta, niin uskotko oikeasti, että se liittyy vain putsariin ja hänen nikkeihinsä? Tää vastakkainasetteluhan rehottaa netissä valtoimenaan ihan ilman putsariakin.

Olis mielenkiintoista kuulla sun spekulaatio siitä, miksi musta "tuntuu", että persuöyhöstä saa bannia. Anna tulla vaan. :D Sen verran pakko toki oikaista, että kyse ei ole mistään mun tunteista, vaan havainnoista jne. Olenhan mä myös nimenomaan esittänyt tässä vain yhden mahdollisen selityksen sille, miksi vassari-OT:tä näyttää olevan paljon enemmän kuin OT-persuilua.

Mutta joo, huomasin itsekin, että ainakin pari uutta nikkiä on taas pukannut — lintuaiheistakin: koululintulasti ja joku isäveijolokki vai mitä olikaan. :lol:
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”
— Bertrand Russell

WalkingDisaster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Bird kirjoitti: Pe Loka 02, 2026 11:28 pm Tällä hetkellä taidat siis olla siellä persujen tohvelieläinosastolla. Tsemppihalit joka tapauksessa. Onhan jotkut tohvelieläimetkin ihania.
En ymmärrä termiä tohvelieläin, kuulin sen nyt ensimmäistä kertaa. Ja poistin sydämesi, koska se oli todella korni.

Mutta sanon sen, että olen mieluummin ylpeä Persu, kuin rajoja auki vaativa Vassari.

Muutenkin näytät kyseenalaistavan sitä, kun OT -persuilusta, muttei OT -vassaroinnista bannataan. Olisikohan kyse ihan vaan sitä, ettei mitään OT -vassarointia ole, vaan Vasemmistoa kritsoivilla on pääsääntöisesti argumentteja, joihin ei ylläpidolla ole tarpeen, eikä mahdollisuus puuttua? Eli puhutaan faktaa.

Itse olen seurannut politiikkaa sen verran, että näen, kuinka Vasemmisto (ml. Vihreät ja Demarit) ovat syösseet tätä maata sellaiseen jamaan, että siitä ulos pääseminen on tällä hallituskaudella tuottanut suurta tuskaa. Kuitenkin, ainoastaan seuraavalla kaudella vain oikeistohallitus (ilman RKP:tä) pystyy tilannetta parantamaan. Mikäli palataan vasemmistohallitukseen, kaikki on käytännössä menetetty.
Öyhö
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Öyhö »

Bird kirjoitti: La Loka 03, 2026 7:01 pm Olisi kiva kuulla esimerkkejä, millä tavoin persuja täällä ulkonäköä myöten solvataan samaan tapaan kuin vasemmistolaisia? Siis ihan tosissaan, en välttämättä tiedä. Vassareihin viitataan täällä joka tapauksessa varsin usein "mt-ongelmaisina sinitukkaisina läskeinä" jne. jne. jne.
Tunnistan tuon mt-ongelmainen vassari -käsitteen. Se on minusta wokeajan kv meemi. Osin myös havaintoon perustuva klise.

Lisäksi kuvasto tulee takkunet-tyyppisestä toiminnasta.

Vrt. Andy Ngon kuvagalleriat trans- ja anarkistirikollisista.

https://thepostmillennial.com/andy-ngo- ... aign=64470

Gallerioita levitteli nyös Vihreät somessa perussuomalaisten ehdokkaista. Nauroivat hiukka rumille ehdokkaille.

Persujen haukkuminen "setämiehiksi" esimerkiksi on ihan peruskauraa. Ulkonäön sijaan yleensä painotetaan tyhmyyttä, kouluttamattomuutta, ikää, ja tietysti spekuloidaan muukalaisvihalla.

Rumuushan olisi woke-väelle vähän nolo hyökkäys. Mutta tyhmäksi on kiva syyttää.

"Me ollaan nuoria ja koulutettuja"

Se on olevinaan itsekehu.
Konservatiivi-libertaari, entinen vihreä. Ei lue al-Hesaaria. Nuiva. Antinatsi. Antikommunisti. Anti-antifantti. Arhinmäki syytteeseen. GWh CO2++ U238 CPU AI UKR IL RSA ICE++ SCOTUS X
Bird
Perry Mason

WalkingDisaster kirjoitti: La Loka 03, 2026 10:03 pm
Bird kirjoitti: Pe Loka 02, 2026 11:28 pm Tällä hetkellä taidat siis olla siellä persujen tohvelieläinosastolla. Tsemppihalit joka tapauksessa. Onhan jotkut tohvelieläimetkin ihania.
En ymmärrä termiä tohvelieläin, kuulin sen nyt ensimmäistä kertaa. Ja poistin sydämesi, koska se oli todella korni.

Mutta sanon sen, että olen mieluummin ylpeä Persu, kuin rajoja auki vaativa Vassari.

Muutenkin näytät kyseenalaistavan sitä, kun OT -persuilusta, muttei OT -vassaroinnista bannataan. Olisikohan kyse ihan vaan sitä, ettei mitään OT -vassarointia ole, vaan Vasemmistoa kritsoivilla on pääsääntöisesti argumentteja, joihin ei ylläpidolla ole tarpeen, eikä mahdollisuus puuttua? Eli puhutaan faktaa.

Itse olen seurannut politiikkaa sen verran, että näen, kuinka Vasemmisto (ml. Vihreät ja Demarit) ovat syösseet tätä maata sellaiseen jamaan, että siitä ulos pääseminen on tällä hallituskaudella tuottanut suurta tuskaa. Kuitenkin, ainoastaan seuraavalla kaudella vain oikeistohallitus (ilman RKP:tä) pystyy tilannetta parantamaan. Mikäli palataan vasemmistohallitukseen, kaikki on käytännössä menetetty.
Siis senhän nimenomaan oli tarkoituskin olla korni. :D

Hyvä, että sanot avoimesti ja suoraan olevasi persu. Arvostan sitä. Kannattaa kuitenkin muistaa, että esim. minä en ole mikään "rajoja auki vaativa vassari", päinvastoin, joten tollainen vastakkainasettelu ei osu muhun.

Pakko myös kyseenalaistaa aika rankasti toi kolmas kappale: ihanko oikeasti olet sitä mieltä, ettei täällä ole lainkaan OT-vassarointia? Vasemmiston kritisointi ja OT-vassarointi ei myöskään ole sama asia. Edelliseen voi aivan hyvin esittää perusteluja ja faktaväitteitä, kun taas jälkimmäinen voi olla ihan yhtä lailla pelkkää "vassarit on sitä ja tätä" -tyyppistä yleistämistä sekä haukkumista ja näinhän täällä usein onkin.

Mitä "argumentteja" esim. niillä on, jotka vain väittää joidenkin muiden olevan "vassareita" ilman mitään perusteluja, tai heillä, jotka kirjoittaa vassareista sinitukkaisina läskeinä? Ei ne ole mitään argumentteja. :shock:

Entä miten moderointipäätöksestä päätellään väitteen olevan fakta? Siis jos ylläpito ei poista viestiä, siitäkö seuraa sinun päättelyssäsi, että viestin sisältö on faktaa? Mikäli näin, on kyllä aika hemmetin erikoinen tapa määritellä totuus. :D

Menee tietysti spekuloinnin puolelle, mutta oletkohan ehkä itse jo niin tottunut tuohon vassareita halventavaan puhetapaan, ettet edes huomaa, miten paljon täällä vassareita haukutaan, halveksitaan ja leimataan ihan vain "vassareina"?

Ja kyllä, kyseenalaistan myös sen ajatuksen, että jos jotakin vasemmistoon kohdistuvaa kritiikkiä ei poisteta, se automaattisesti tarkoittaisi sen olevan faktaa. Moderointipäätös ja väitteen todenperäisyys on kaksi aivan eri kysymystä.

Ylipäänsä kritiikki ≠ haukkuminen ≠ fakta.

Mä puolustan tässäkin aiheessa ennen kaikkea mahdollisimman todenmukaista kuvaa asioista ja sitä, että samoja mittareita sovelletaan eri suuntiin. En sitä, että vasemmisto pitäisi säästää kritiikiltä tai että oikeistoa pitäisi kohdella jotenkin erityisen ankarasti.

Ps. Tohvelieläimistä opetettiin peruskoulun biologian tunneilla.
— Bertrand Russell

NeroKatti
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja NeroKatti »

Kiinnostava kohtaaminen Persut oli jooo
Kirjoittaja McCall » "On kyllä loistava ketju. Upeaa seurata asiantuntijoiden argumentointia." :!:

JesseHames » "Olen siis parikymppinen, syrjäytynyt huumeidenkäyttäjä, joka on vieläpä älykkyydeltään simpanssin tasoa."
Vastaa Viestiin