WalkingDisaster kirjoitti: La Loka 03, 2026 10:03 pm
Bird kirjoitti: Pe Loka 02, 2026 11:28 pm
Tällä hetkellä taidat siis olla siellä persujen tohvelieläinosastolla. Tsemppihalit joka tapauksessa. Onhan jotkut tohvelieläimetkin ihania.
En ymmärrä termiä tohvelieläin, kuulin sen nyt ensimmäistä kertaa. Ja poistin sydämesi, koska se oli todella korni.
Mutta sanon sen, että olen mieluummin ylpeä Persu, kuin rajoja auki vaativa Vassari.
Muutenkin näytät kyseenalaistavan sitä, kun OT -persuilusta, muttei OT -vassaroinnista bannataan. Olisikohan kyse ihan vaan sitä, ettei mitään OT -vassarointia ole, vaan Vasemmistoa kritsoivilla on pääsääntöisesti argumentteja, joihin ei ylläpidolla ole tarpeen, eikä mahdollisuus puuttua? Eli puhutaan faktaa.
Itse olen seurannut politiikkaa sen verran, että näen, kuinka Vasemmisto (ml. Vihreät ja Demarit) ovat syösseet tätä maata sellaiseen jamaan, että siitä ulos pääseminen on tällä hallituskaudella tuottanut suurta tuskaa. Kuitenkin, ainoastaan seuraavalla kaudella vain oikeistohallitus (ilman RKP:tä) pystyy tilannetta parantamaan. Mikäli palataan vasemmistohallitukseen, kaikki on käytännössä menetetty.
Siis senhän nimenomaan oli tarkoituskin olla korni.
Hyvä, että sanot avoimesti ja suoraan olevasi persu. Arvostan sitä. Kannattaa kuitenkin muistaa, että esim. minä en ole mikään "rajoja auki vaativa vassari", päinvastoin, joten tollainen vastakkainasettelu ei osu muhun.
Pakko myös kyseenalaistaa aika rankasti toi kolmas kappale: ihanko oikeasti olet sitä mieltä, ettei täällä ole lainkaan OT-vassarointia? Vasemmiston kritisointi ja OT-vassarointi ei myöskään ole sama asia. Edelliseen voi aivan hyvin esittää perusteluja ja faktaväitteitä, kun taas jälkimmäinen voi olla ihan yhtä lailla pelkkää "vassarit on sitä ja tätä" -tyyppistä yleistämistä sekä haukkumista ja näinhän täällä usein onkin.
Mitä "argumentteja" esim. niillä on, jotka vain väittää joidenkin muiden olevan "vassareita" ilman mitään perusteluja, tai heillä, jotka kirjoittaa vassareista sinitukkaisina läskeinä? Ei ne ole mitään argumentteja.
Entä miten moderointipäätöksestä päätellään väitteen olevan fakta? Siis jos ylläpito ei poista viestiä, siitäkö seuraa sinun päättelyssäsi, että viestin sisältö on faktaa? Mikäli näin, on kyllä aika hemmetin erikoinen tapa määritellä totuus.
Menee tietysti spekuloinnin puolelle, mutta oletkohan ehkä itse jo niin tottunut tuohon vassareita halventavaan puhetapaan, ettet edes huomaa, miten paljon täällä vassareita haukutaan, halveksitaan ja leimataan ihan vain "vassareina"?
Ja kyllä, kyseenalaistan myös sen ajatuksen, että jos jotakin vasemmistoon kohdistuvaa kritiikkiä ei poisteta, se automaattisesti tarkoittaisi sen olevan faktaa. Moderointipäätös ja väitteen todenperäisyys on kaksi aivan eri kysymystä.
Ylipäänsä kritiikki ≠ haukkuminen ≠ fakta.
Mä puolustan tässäkin aiheessa ennen kaikkea mahdollisimman todenmukaista kuvaa asioista ja sitä, että samoja mittareita sovelletaan eri suuntiin. En sitä, että vasemmisto pitäisi säästää kritiikiltä tai että oikeistoa pitäisi kohdella jotenkin erityisen ankarasti.
Ps. Tohvelieläimistä opetettiin peruskoulun biologian tunneilla.