Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Avatar
devil_doll
Javier Pena
Viestit: 1885
Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 5:22 am
Paikkakunta: From Hell

Re: Sari Liinaharja

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

^ Näin todella oli asia. Kärsittyään tuomiostaan vain osan tekijä palasi kotiseuduilleen, meni töihin sukulaisensa yritykseen ja tietääkseni jopa sai aseluvat itselleen. Häntä on yritetty vuosien mittaan yhdistää muihin vastaaviin rikoksiin, mutta tuloksetta.

Jos uudessa aselaissa on edes yksi hyvä puoli, se on, että Pia-surmien tekijältä lähtee luvat - ainakin pitäisi lähteä.
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
Paikalla
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5191
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Re: Sari Liinaharja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Cassandra
Rico Tubbs
Viestit: 1280
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 4:40 pm

Re: Sari Liinaharja

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

19736 kirjoitti:Kävin katsomassa viime kesänä tätä tietä jonka varresta Sari löytyi surmattuna yli 20v sitten. Tie on Rekirikon tie.Tienviitassa lukee Rekirikko. Tie lähtee Forssa - Urjala tieltä noin 4-5 km Forssasta Urjalan suuntaan. Aivan tien risteyksessä on kyläkauppa joka käsittääkseni palvelee vielä nykypäivänäkin kiitos runsaan mökkiasutuksen joka pitää muutkin kyläkaupat hengissä tällä alueella.
Mutta takaisin aiheeseen. Ajoin tietä noin 2,5 km kunnes tukkirekka teki kuormaa ja täytti koko kylätien joten oli palattava takaisin. Yhden kilometrin päästä tiestä on isoa kuusimetsää ja noin kahden kilometrin päässä oli nuorta taimikkoa. Uskoisin että surman tapahtuma aikaan myös tässä kohtaan on ollut iso kuusikorpi.
Taloja tienvarressa on siellä täällä. Muistaakseni neljä asumusta. En tosin osaa sanoa onko kaikki talot ympärivuotisessa käytössä. Siis ei aivan autio metsätie kuten olen tähän asti olettanut.
Muistaako kukaan kuinka monta km rekirikon tietä Sarin ruumis löytyi. Muistan jostain lukeneeni että Forssa-Urjala tieltä olisi matkaa ollut ruumiin löytöpaikalle 4,5km. En siis päässyt aivan perille asti. Onko jossain mainittu ja onko paikalle asetettu jotain muistomerkkiä? Onko julkisuudessa mainittu täsmällistä ruumiin löytöpaikkaa.
Työkeikka vei mut seudulle, joten kävin ajamassa Rekirikontien päästä päähän. Kieltämättä oli vähän aavemaista ajaa tuota tietä illan hämärässä täysikuun loistaessa suoraan edessä. Kävi jopa mielessä kääntyä takaisin, mutta ajoin kuitenkin tien loppuun asti.

Rekirikontie tosiaan lähtee Koijärven lyläkaupan pihalta. Tienviitta on keskellä pihaa, kuten myös vanha, mustapohjainen paikannimikyltti, josta hädintuskin sai selvää. Tien alkuosa on hyväkuntoinen, ja ensimmäisen 4,5km matkalla on useita taloja, osa isoja, vanhoja maataloja joiden pihalla on valtavia kuivureita ja muita rakennuksia. Selvästi vauraita tiloja. Viimeinen talo on 4,5km päässä tien alusta, ja tästä alkoi metsäpätkä ja nousu. Ruumiin löytöpaikka on 6km tien alusta, eli 1,5km viimeiseltä talolta eteenpäin. Mutkasta lähtevät metsätiet oli yllättävän leveitä, ja musta näytti että ne oli aurattu. Myös risteys oli aika iso. En pysähtynyt paikalle, koska toisen metsätien alussa oli tukkirekka, ja vähän aiemmin tien varressa oli metsätyöt kesken. En viitsinyt mennä paikalle pällistelemään, jos joku siellä töitään teki.

Tie jatkaa jonkun matkaa ruumiin löytöpaikan jälkeen korkealla ennen kuin alkaa mutkainen alamäki. Tietä ei myöskään oltu aurattu niin hyvin ja leveästi kuin alkupätkää, ja mulle meinaskin käydä hullusti, kun alamäessä tuli auto vastaan. Väistin liian reunaan ja renkaat upposi penkalle. Vastaantullut auto onneksi peruutti leveämmälle kohdalle, ja mä sain auton pois penkasta ja pääsin toisesta ohi. Mielessä kävi, että noinkohan mäkin tarvin apua juututtuani lumeen... Ensimmäinen talo löytöpaikan jälkeen oli parin kilometsin päässä, ja näytti autiolta. Muutama pienempi, nimetty tie tällä metsäpätkällä oli, mutta niiden asutuksesta mulla ei ole tietoa. Tie päättyi isommalle, hyvinhoidetulle tielle, jolta pääsee takaisin Koijärvelle. Ihan tien lopussa oli pari taloa.

Täytyy kyllä käydä ajamassa tuo pätkä uudestaan kesällä, ja valoisaan aikaan. Täytyy sanoa, että vaikka mä ajan rohkeasti vieraita pikkuteitä, niin sankassa lumipyryssä mua ei olisi tuolle tielle vapaaehtoisesti saanut. Sen verran huonossa kunnossa loppupätkä oli, vaikkei lunta ollut tullut aikoihin, ja tiellä oli ajettu.
villivadelma
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 8:14 am

Re: Sari Liinaharja

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

Suomi24:lta poimittua:

"Ei ollut kyl tekijän ainoa uhri.kyllä poliisi on tekijän tiennyt jo vuosia.mutta kun ei pysty todistamaan mitää,
Samainen tekijä itki kerran olkapäätäni vasten ja myönsi liinaharjan ja sen forssasta kadonneen katariinan tapot.Säikähti sit sanomaansa ja veti sanansa takas. mut monille se on sitä samaa jauhanu kun pää on ollu jäässä.tiedä sit.mut mä ainakin uskon.ja olisiko ollut vuosi 2003 kun se tappoi yhden narkkarin forssassa ja siitä joutu istumaan törkeänä pahoipitelynä ja kuolemantuottamuksena,samoihin aikoihin se lähti kaverinsa kanssa eurooppaan kai kamaa hakemaan,vaan se palasi ja kaveri vieläkin kateissa.auto sentään löytyi ruotsista.ja nyt se sai sit 13vuotta linnaa turussa tehdystä kaksois-surmasta.
Eli se kaveri olis kyl kykenevä tollaseen liinaharja hommaan.ja turun toinen uhrikin oli nuori nainen."

Kirjoitettu 11.12.2009 "Forssasta pojjaat".
Soulreaper
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: La Heinä 24, 2010 5:41 pm

Re: Sari Liinaharja

Viesti Kirjoittaja Soulreaper »

Olipa kommentti forssan poijjiilta. Jutussa viitattiin siis tähän:http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 2&start=15
Eli tekijä ollut Sarin tapon aikaan 19-20v ja ilmeisesti kytköksiä Forssaan, joten mikäpä ettei...?
villivadelma
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 8:14 am

Re: Sari Liinaharja

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

Ok, eli J. S.-nimistä kaveria epäillään aika suoraan.
Onko Forssasta kotoisin? Tunsiko Sari muuten tämän J.S.:n?
Tässähän voisi "huvikseen" spekuloida myös, että millainen auto tyypillä oli käytettävissä Sarin surman aikaan jne.


Mutta tosiaan, hyvin mielenkiintoinen tuo Suomi24:n viesti kyllä.
Avatar
vivy
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2008 1:11 pm

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja vivy »

Mikäs tapaus tuo Forssasta kadonnut Katariina on? En ainakaan äkkiseltään löytänyt mitään.
Roku
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Su Elo 02, 2009 11:01 pm
Paikkakunta: suur-Eura

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja Roku »

vivy kirjoitti:Mikäs tapaus tuo Forssasta kadonnut Katariina on? En ainakaan äkkiseltään löytänyt mitään.
Kyse lienee Katariina Leinonen-nimisestä naisesta jonka katoamisesta Ilta-Sanomat kirjoitti tammikuussa. Silloin kävin palstalla vilkaisemassa josko hänestä olisi täällä jotain juttua, ihmeekseni en löytänyt mitään ja tarkoitukseni oli avata aiheesta oma ketjunsa kadonneiden puolelle. No, kun en heti sitä tehnyt niin sitten en myöskään myöhemmin muistanut, ja nyt tämä asia sitten palautui mieleen. Valitettavasti tuota tammikuista lehteä ei enää ole joten en voi nytkään kirjoittaa siitä mitään. Mutta nimi muistui mieleen. Toivottavasti joku muu muistaa ja osaa kirjoittaa asiasta enemmän.
Onnellisen miehen vatsa on täynnä olutta.
19736
Frank Drebin
Viestit: 388
Liittynyt: La Joulu 08, 2007 1:19 pm

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja 19736 »

Katariina Leinonen katosi muistaakseni loppuvuodesta -95 Forssasta. Asui muistaakseni lehtitietojen mukaan Viksbergin kaupunkinosassa. En tiedä onko löydetty tähän päivään mennessä. Tietääkö joku onko kadonneet osiossa juttua aiheesta? Nuori nainen kuitenkin kyseessä kuten Sarikin. Tapahtumien välillä oli aikaa seitsemän vuotta joten tekijä voisi olla sama?
19736
Frank Drebin
Viestit: 388
Liittynyt: La Joulu 08, 2007 1:19 pm

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja 19736 »

Anteeksi virheellinen tieto. Sarin ja Katariinan katoamisten välillä oli kahdeksan- ja puoli vuotta, eikä seitsemän kuten aluksi kirjoitin.
Avatar
vivy
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2008 1:11 pm

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja vivy »

19736 kirjoitti:Katariina Leinonen katosi muistaakseni loppuvuodesta -95 Forssasta. Asui muistaakseni lehtitietojen mukaan Viksbergin kaupunkinosassa. En tiedä onko löydetty tähän päivään mennessä. Tietääkö joku onko kadonneet osiossa juttua aiheesta? Nuori nainen kuitenkin kyseessä kuten Sarikin. Tapahtumien välillä oli aikaa seitsemän vuotta joten tekijä voisi olla sama?
Kummallista, en löydä netistä yhtään mitään Katariinan katoamisesta! Viksberg on kyllä tuttu, paikan maine ei tänäkään päivänä ole kovin hyvä, siellä sattuu ja tapahtuu edelleen... Ihan hyvin jutut voisivat liittyä toisiinsa. :shock: Mistähän voisi lähteä kaivelemaan lisää tietoa, kellään tuon ajan Alibi-lehtiä käden ulottuvilla?
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17152
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Kuva

Kuvalaina Rikosposti 1/1988
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1224
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja Blues »

Löysin tuolta arkistoistani paljonkin lisää juttua Sarista, yritän niitä skannailla kun vaan ehdin :)
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
villivadelma
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 8:14 am

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

Blues kirjoitti:Löysin tuolta arkistoistani paljonkin lisää juttua Sarista, yritän niitä skannailla kun vaan ehdin :)
Skannaa, skannaa, skannaa! :wink:
Avatar
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 2:33 am

Re: Sari Liinaharja, katosi Tammelasta -87, löytyi Forssasta

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

Eilen minä olen käynyt katsomassa Sari Liinaharjan löytöpaikkaa Rekirikontien varrella Forssan Koijärvellä samalla, kun olen käynyt katsomassa Urjalan entistä huumetehdasta. Välimatkaa onkin vain noin kymmenen kilometrin linnuntietä.
Olen seurannut minfolaisten reittiohjeita ja löytänytkin paikan, joka on todella tiheää pöheikköä kivilouhikkoineen ja metsänhakkuutöiden perkausjätteineen. Ei ihme, että ruumis on löytynyt vasta myöhään. Minä en tiedä, millaista oli metsä vuonna 1987: korkeita korpipuita vai nykyisen kaltaisia matalampia pöheikköitä.
Rekirikontie loppuu tienristeykseen, joista lähtee vielä pienempiä metsäteitä. En jatkanut ajamista, vaan käännyin takaisin Rekirikontielle ja sitä eteenpäin Koijärvelle.

Koijärven kyläkauppa:
Kuva

Viimeinen maatila ennen löytöpaikkaa:
Kuva

Rekirikontie:
Kuva

Tiheä pöheikkö kivilouhikkoineen:
Kuva

Iso tienristeys:
Kuva
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
Vastaa Viestiin