Kauas menolippu on... Rikollisten karkottamisista
-
debbie
Ei oman maan ongelmia koskaan täysin voida ratkaista. sellainen on tässä maailmanajassa mahdotonta, taivas (heaven) on asia erikseen.tmk666 kirjoitti:On typerää ottaa tänne ihmisiä muista maista ennenkuin oman maan ongelmat ovat ratkaistu. Arvaappas huviksesi paljonko rahaa tuhlaantuu kun tämäkin rikollinen istuu tuomionsa täällä suomessa? Se ei ole ihan vähän rahaa joka kuluu veronmaksajilta vankia kohti päivässä.debbie kirjoitti:
On typerää ottaa tänne ihmisiä muista maista ja sitten kun he tekevät jotain väärin, lähettää takaisin. kyllä siinäkin rahaa ja vaivannäköä tuhlaantuu. sitä paitsi ihminen, rikollinenkin, ei ole mikään tavara.
Pakolaisuus ja maahanmuutto ovat osa tätä maailmanmenoa. Mitäs tykkäisitte, jos Ruotsi lähettäisi kaikki siellä rettelöineet suomalaissyntyiset mutta koko aikuisikänsä Ruotsissa asuneet suomalaiset tänne Suomeen takaisin? Sieltä tulisi iso porukka kaikenmaailman puliukkoa ja puukonheiluttelijaa, jotka osaisi sanoa suomeksi vain 'pärkkele'.
Jos on asunut kauemmin Suomessa kuin Somaliassa, muuttanut jo lapsena Suomeen, on kohtuutonta "palauttaa" ihmistä takaisin kotimaahansa.
Toki toivon, että monet maahanmuuttajat, varsinkin somalit, vähän innokkaammin yrittäisivät ymmärtää uuden kotimaansa tapoja ja yrittäisivät sopeutua tänne.
No niihän se on varsinkin kun pitää hyysätä kaiken maailman pakolaisia. Eli siis älkäämme ottako enää yhtään pakolaista,niin makaa kuin petaa. Miten taivas (heaven) liittyy tähän asiaan? Ei voi ymmärtää.debbie kirjoitti:
Ei oman maan ongelmia koskaan täysin voida ratkaista. sellainen on tässä maailmanajassa mahdotonta, taivas (heaven) on asia erikseen.
-
debbie
Tuli mieleeni tuosta utopiasta "sitten kun kaikki oman maan asiat on järjestyksessä". Ei sellaista tapahdu koskaan tässä maailmanajassa, kuten jo sanoin.tmk666 kirjoitti:No niihän se on varsinkin kun pitää hyysätä kaiken maailman pakolaisia. Eli siis älkäämme ottako enää yhtään pakolaista,niin makaa kuin petaa. Miten taivas (heaven) liittyy tähän asiaan? Ei voi ymmärtää.debbie kirjoitti:
Ei oman maan ongelmia koskaan täysin voida ratkaista. sellainen on tässä maailmanajassa mahdotonta, taivas (heaven) on asia erikseen.
Enkä minä ole millään hyysäyslinjalla rikollisten suhteen mutta kun jutut alkaa muistuttaa jotain natsisaksanaikaisia tunnelmia, niin pitää puuttua asiaan.
Pointtini on se, että rikollinen on rikollinen. Hänen rikoksena ei ole kauheampi ihonvärin tai etnisen taustan takia. Tämä on mulle ainakin itsestäänselvyys.
-
Jack the Ripper
- Jessica Fletcher
Joopajoo,no sanotaan nyt vaikka niin että sitten kun oman maan asiat on edes vähän paremmalla mallilla,katsotaan sitten sitä pakolaisten elättämistä sosiaalitoimiston rahoilla. Natsien kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Mitä debbie muuten luulee siitä jos valkoinen poika menee somaliaan rikoksia tekemään ja jää kiinni? Luulen että tulee takaisin sinkkiarkussa jos satutaan löytämään.debbie kirjoitti: Tuli mieleeni tuosta utopiasta "sitten kun kaikki oman maan asiat on järjestyksessä". Ei sellaista tapahdu koskaan tässä maailmanajassa, kuten jo sanoin.
Enkä minä ole millään hyysäyslinjalla rikollisten suhteen mutta kun jutut alkaa muistuttaa jotain natsisaksanaikaisia tunnelmia, niin pitää puuttua asiaan.
Pointtini on se, että rikollinen on rikollinen. Hänen rikoksena ei ole kauheampi ihonvärin tai etnisen taustan takia. Tämä on mulle ainakin itsestäänselvyys.
Että menolippu rikoksia tehneille pakolaisille ja kotimaahan lusimaan,tämä siis vain minun mielipide.
Tässä tilanteessahan karkotus näyttäisi ennemminkin olevan hänelle palvelus.rapier kirjoitti: Hän suorittaa rangaistuksensa Suomessa, sitten hänet karkoitetaan. Karkoitus ei ole rangaistus.
Eipä tarvitse enää kärsiä suomalaisen (yhteiskunnan) rasismista vaan pääsee takaisin omiensa pariin. Suomessa tyypin rikoskierre olisi kuitenkin ajan mittaan pahentunut, nyt hän pääsee aloittamaan puhtaalta pöydältä vailla menneisyyden painolasteja. Eiköhän Ihmemies pärjäile ihan hyvin...
Yllättävän kauan kestikin ennen tätä vetoa.debbie kirjoitti:natsisaksanaikaisia
On se todellakin hyvä että ko.Mustafa pääsee kotiinsa muiden rehellisten ihmisten pariin, jossa ei korruptoitunut hallinto ja pahan suovat vasikat valehtele enää hänen teoistaan..turkoosi kirjoitti:Tässä tilanteessahan karkotus näyttäisi ennemminkin olevan hänelle palvelus.
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
-
debbie
Eli et kestä eriävää mielipidettä vaan otat tuollaisen asiattoman henk.kohtaisuuksiin menevän linjan?Zodiac kirjoitti:Muuta somaliaan. Puuttua asiaan? nyt kyllä pelottaa.debbie kirjoitti:Enkä minä ole millään hyysäyslinjalla rikollisten suhteen mutta kun jutut alkaa muistuttaa jotain natsisaksanaikaisia tunnelmia, niin pitää puuttua asiaan.
Mitä hyysäystä olen harjoittanut? Rikollinen vastatkoon teoistaan. Mutta jos on lapsena muuttanut Suomeen, miten aikuisena sitten karkoitetaan?
Hirveän tunteellinen suhtautuminen tähän joillain. Heti saa hyysääjän leiman, jos uskaltaa vähän kyseenalaistaa.
Kyllä minä sen tiedän, että jos Somaliassa Debbie-täti kertoisi ihmisille Jeesuksesta, hän ei varmaan elävänä siltä reissulta palaisi.
Toki siellä rikollisen ja kunniallisenkin ihmisen osa on kaikin puolin rankempi kuin demokraattisessa Suomessa.
Siksi kai siellä onkin paha ihmisten asua. En minä sitä mentaliteettia ymmärrä, olen suomalainen kristitty.
Viimeksi muokannut debbie, Ma Tammi 12, 2009 11:46 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Doctor Lecter
- James Bond (Daniel Graig)
Eli kuinkas monta menolippua laitetaan? Perhealennus tulee jos on neljä. Visa Erection ei käy.Zodiac kirjoitti:Milloinkas lähdet? voin tulla auttamaan raamattujen pakkaamisessa.debbie kirjoitti:Kyllä minä sen tiedän, että jos Somaliassa Debbie-täti kertoisi ihmisille Jeesuksesta, hän ei varmaan elävänä siltä reissulta palaisi.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
-
Aizerbaidzan
- Angus MacGyver
Helsingin Sanomat kirjoitti:http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Kark ... 5243585251
Karkotettu somali: Somalimaa on kieltänyt jäämästä alueelleen
17.2.2009 5:00
Lasse Kerkelä
Helsingin Sanomat
Suomesta karkotetun somalimiehen mukaan paikalliset viranomaiset kieltävät häntä jäämästä Pohjois-Somalian Somalimaahan. Poliisi ei pystynyt maanantaina sen enempää kiistämään kuin vahvistamaankaan miehen väitettä.
Helsingin ulkomaalaispoliisi palautti lukuisiin rikoksiin syyllistyneen noin 25-vuotiaan miehen Somalimaan pääkaupunkiin Hargeisaan viikko sitten maanantaina. Karkotuksesta ei ole aiemmin kerrottu julkisuudessa.
Kyseessä oli ensimmäinen karkotus Suomesta Somaliaan sitten marraskuun 2004.
Poliisi saattoi miehen Helsinki-Vantaalta Arabiemiraattien Dubaihin, jossa hänet laitettiin ilman poliisisaattajia lennolle Hargeisaan.
Sen jälkeen karkotettu on soittanut useasti asianajajalleen Pekka Kivelle ja kertonut, etteivät viranomaiset salli hänen jäädä Somalimaahan. Myös Helsingin Sanomat sai puhelimitse yhteyden karkotettuun.
"En ole tervetullut tänne. Minut pidätetään, jos oleskelen Hargeisassa. Olen nyt kaupungin ulkopuolella odottamassa virallisia papereita siitä, etten saa jäädä tänne", hän sanoi Helsingin Sanomille maanantaina.
"Olen rakentanut puista ja lehdistä yösijan itselleni. Juon vaan vettä ja yritän löytää ruokaa", hän kuvaili olojaan.
Karkotetun puheet näyttivät saavan vahvistusta maanantaina iltapäivällä, kun hänen asianajajansa sai Somalimaan hallinnon nimissä lähetetyn sähköpostin.
Siinä todetaan, ettei karkotettu voi jäädä Somalimaahan, koska hän ei ole syntynyt siellä vaan Mogadishussa. Somalimaa ei pidä itseään saman valtiona muun Somalian kanssa.
Sähköpostin mukaan mies oleskelee laittomasti Somalimaassa ja hänet karkotetaan alueelta. Lisäksi viestissä pidetään Suomen valtion toimintaa laittomana, koska se toimitti miehen maahan ilman Somalimaan hallituksen lupaa.
Asianajaja Kivi pitää sähköpostia aitona ministeriön kirjeenä. Hän välitti sen maanantaina ulkomaalaispoliisille sekä korkeimmalle hallinto-oikeudelle, joka vahvisti karkotusesityksen ennen joulua.
Asianajaja on ohjeistanut karkotettua hakeutumaan Suomen edustustoon. Lähin sijaitsee Addis Abebassa Etiopiassa.
Helsingin ulkomaalaispoliisin komisario Juha Holopainen kuuli karkotetun väitteistä maanantaina.
"Meille ei ole tullut mitään tietoa, että maahanpääsyssä olisi ollut ongelmia. Pidän sitä epätodennäköisenä."
"Hänet hyväksyttiin normaalisti lennolle, eikä meille ole tullut tietoa, että häntä olisi käännytetty Hargeisassa."
Komisarion mukaan asiaa on vaikea varmistaa, koska Suomella ei ole edustustoa Somaliassa.
-
Mike Manner
- Jessica Fletcher
Nyt valtion pitäis vaan pitää kynsin ja hampain siitä linjasta, että karkotetaan tarvittaessa ja ei todellakaan oteta ketään takaisin.
Siinä alkais muillakin tänne "kotoutuneilla" somaleilla pikkuhiljaa kasvamaan järki päähän, kun poliisi alkaisi puhua karkotuksesta jos rikoskierteelle ei tule loppua...
Jumaliste kun tuli hyvä mieli, kerrankin oikeus näyttäisi voittavan lopulta!
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe