Syytönkö?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Sariola
Horatio Caine

Re: Syytönkö?

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu52 kirjoitti:Minä olen kävellyt juuri siellä, missä olisin toivonut Sariolankin joskus kävelleen, mutta mutta, kun ei oo rahaa, eikä halua järkeviin tutkimuksiin, niin on luotettava kolmannen luoka mittamiehiin ja kansalaisen karttapaikan ympyräasteisiin tietoihin.

Kyllä se matka saattaa olla kaikki polunmutkat kahteen kertaan kiertäen se 800 metriä, mutta ei se vaan oikeasti ole!

300-400 METRIÄ, ON OIKEA MÄÄRÄ, EIKÄ YHTÄÄN ENEMPÄÄ!

Sinun on turha aukoa kitusiasi noista matkoista, ennen kuin olet siellä itse käynyt ne mittaamassa!

Muutenkin nuo mölyämisesi eri keskustelupalstoilla on huomattu ja niistä on kyllä tehty tarpeelliset ilmoitukset, joten kolkutus ovellesi on luvassa!
-----------------------------------------------------------------------------------------

Vastaajan lausunnossa todetaan:

" ..... Esitutkintapöytäkirjassa (liite 1, sivu 2), on kartta tapahtumapaikalta, johon on merkitty kenkien löytöpaikka. Kartalta "linnuntietä" mitattuna kengät ovat olleet n. 650 metrin päässä teltasta. Jos kuljetaan kartassa näkyvää polkua pitkin, matkaksi tulee noin 800 metriä. ..... "

Syyttäjä on omassa esityksessään käyttänyt tuossa arvoa 600 metriä. Kun sanotaan varovasti noin 600 metriä, niin se on varmaan oikein. Hessun ilmoitus 300-400 m on selvästi väärä.
-----------------------------------------------------------------------------------------

awa:n kirjoitukseen liittyen voidaan todeta, että NG:n nahkatakki on löytynyt teltan sisältä ja se on kyllä ollut verinen. NG on kertonut käyttäneensä sitä tyynynä. Itse NG on löydettu makaamasta teltan päällä pukeutuneena tummiin farmarihousuihin, vaaleaan villapuseroon, ja sukkiin. Noin 600 m:n päästä löydetyt kengät ovat olleet veriset - niissä on ollut veriroiskeita. Gustafssonin päällä olleiden vaatteiden on kerrottu olleen "kunnossa". Tuo tarkoittaa mm. housunlahkeita, housuja kokonaisuudessaan, sukkia ja harmaata villapuseroa. Nämä tiedot viittaavat siihen, että Gustafsson ei ole ollut iskemässä AM:eä jalassaan omat housut ja omat kengät. Siinä tapauksessa myös housunlahkeet olisivat olleet veriset. Mutta nepä olivatkin "kunnossa" poliisin mukaan. Tämä on yllättävä havainto.

"Totuus on armoton", totesi jo Mauri Sariola aikoinaan! :D :D :D
yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Sariola isolla ja värillä ilmoittaa, että Gustafssonin vaatteet olivat kunnossa ja päättelee ettei housunlahkeet olleet veripisaroissa kuten kengät.
Miten ihmeessä teltassa :shock: ollut ulos raahattu tai ryöminyt mies olisi sieltä verihurmeesta tullessaan säilynyt asusteineen kunnossa. Ainakin villapaita olisi imaisuut verta.
Ehkä oli tappotouhuissa uimahousut jalassa ja rotsi päällä , kengät paljasjaloissa, on semmoisena itsekin nuorempana istuttu rannalla.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Sariola
Horatio Caine

yövuoro kirjoitti:Sariola isolla ja värillä ilmoittaa, että Gustafssonin vaatteet olivat kunnossa ja päättelee ettei housunlahkeet olleet veripisaroissa kuten kengät.
Miten ihmeessä teltassa :shock: ollut ulos raahattu tai ryöminyt mies olisi sieltä verihurmeesta tullessaan säilynyt asusteineen kunnossa. Ainakin villapaita olisi imaisuut verta.
Ehkä oli tappotouhuissa uimahousut jalassa ja rotsi päällä , kengät paljasjaloissa, on semmoisena itsekin nuorempana istuttu rannalla.

Kyllä olisi hyvä tutkia noita NG:n farmarihousuja. Koska "vaatteet olivat kunnossa", tulee ensimmäiseksi mieleen, että niissä ei ole havaittu esim. verta. Kyllä sen ajan poliisi osasi katsoa housunlahkeita samoinkuin sukkia, että miltä ne näyttivät. Tietysti ei voida sanoa, että olivatko housujen lahkeet täysin puhtaat, kun niitä ei voida enää tarkastella. Olisipa ollut hyvä säilyttää nuo housut ja nuo sukat. Voidaan sanoa, että niiden luovutus jo tiistaina 7.6.1960 takaisin oli poliisin virhe. Ne olisivat olleet hyvä todiste suuntaan tai toiseen.

Jos Gustafssonia oli lyöty päähän hänen maatessaan teltassa omalla paikallaan nahkapusero tyynynä, on veri voinut valua siihen puserolle. Jos sitten vaikka pari minuuttia myöhemmin NG on tullut ulos leikatusta aukosta ja kaatua rojahtanut uuden iskun vaikutuksesta siihen teltan päälle, niin teltassa ollessa ei ehkä ehtinyt vereentyä muiden uhrien vereen. Näin vaatteet saattoivat olla kohtuullisen siistit, eikä veriroiskeita housunlahkeissa. Joku mies saattoi seistä siinä lähellä ja iskeä AM:eä, jolloin veriroiskeita lensi teltan vieressä olevien NG:n kenkien päälle ja ilmeisesti tuon iskijän housunlahkeille. Mutta nuo housut olivat tuon toisen miehen housut. Tässä tapauksessa tarvittaisiin tutkimukseen myös nuo toisen miehen housut, mutta tuskin saadaan. Tällainen tapahtumien kulku tulee mieleen. Etenkin, jos Gustafssonin housujen lahkeissa ei ole ollut veriroiskeita.
yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Kiertelyä.
Hypnoosi soosissa Gustafsson, Seppo oli saanut jo osuman, tytöt huusi apua eli verta oli sotkemaan asusteet.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Sariola
Horatio Caine

yövuoro kirjoitti:Kiertelyä.
Hypnoosi soosissa Gustafsson, Seppo oli saanut jo osuman, tytöt huusi apua eli verta oli sotkemaan asusteet.
Sekä asiantuntija että käräjäoikeus pitivät NG:n hypnoosikertomusta todennäköisesti alitajunnan kehittämänä "valemuistona". Se voi olla aivan oikea havainto. Niinpä oikean tekijän todellinen ulkonäkö voi olla mitä tahansa.

Siitä seuraa myös, että hypnoosikertomuksella ei voi perutella mitään, mikäli on samaa mieltä kuin käräjäoikeus. Kumpikaan osapuoli ei pannut hypnoosikertomukselle juuri mitään painoarvoa tämän takia.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Niin että veriroiskeita lentänyt kenkien päälle, entä sitten se kengissä ollut pyyhkäisyjälki, jota Sarioloa myy muka teltan liepeen verisenä pyyhkäisynä, no se nyt ei mitenkään sovi, koska siinä vaiheessa teltta ei olisi imenyt niin paljon verta, että sitä olisi läpi tullut, joten kerro se todellisuus tuon jäljen synnystä.

Nauretaan sitten taas kaikki yhdessä teoriallesi, vaikka ei tämä mikään naurun asia olekaan!

Niin ja se todellinen matka on 300-400 metriä tai sanotaan että lähempänä 400 metriä.

Missään tapauksessa se ei ole 600-800 metriä, kuten Sariola ja käräjäoikeus väärin tiedottavat!
Sariola
Horatio Caine

Hessu52 kirjoitti:Niin että veriroiskeita lentänyt kenkien päälle, entä sitten se kengissä ollut pyyhkäisyjälki, jota Sarioloa myy muka teltan liepeen verisenä pyyhkäisynä, no se nyt ei mitenkään sovi, koska siinä vaiheessa teltta ei olisi imenyt niin paljon verta, että sitä olisi läpi tullut, joten kerro se todellisuus tuon jäljen synnystä.

Nauretaan sitten taas kaikki yhdessä teoriallesi, vaikka ei tämä mikään naurun asia olekaan!

Niin ja se todellinen matka on 300-400 metriä tai sanotaan että lähempänä 400 metriä.

Missään tapauksessa se ei ole 600-800 metriä, kuten Sariola ja käräjäoikeus väärin tiedottavat!
Esitutkintapöytäkirjan laatineet tutkijat ovat liittäneet siihen liitteeksi kartan tapahtuma-alueesta. Luonnollisesti se on mahdollisimman tarkka. Sillä kartalla etäisyys on 650 m. Se on luotettavaa tietoa. Siis lähde on ESITUTKINTAPÖYTÄKIRJA. Syyttäjä on maininnut matkaksi noin 600 m. Nämä ovat matkoja linnuntietä. Siis teltalta kenkien löytöpaikoille on matkaa noin 600 metriä linnuntietä. Lähteet ovat siis tutkiva poliisi ja syyttäjä. Eivät nuo lähteet ilmoita aivan huvikseen liian pitkää matkaa. Tämä on fakta.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Edit: Kaikki poistettu.

*10 §* Nimimerkin ja hänen oikean nimensä yhdistäminen tai aiheeseen
liittyvä vihjailu sekä arvuuttelu ovat poikkeuksetta äärimmäisen
rangaistavia.

-Dante
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Nils Gustafsson saattoi olla verinen taisteltuaan, ja teltan päälle päätyessään.

Nahkatakkiki ainakin oli verinen, paita ehkä kunnossa??

N.G n KENGISSÄ MIKRSKOOPPISEN PIENIÄ PISAROITA JA EHKÄ HOUSUJEN LAHKEISSAKIN MUTTA NIITÄ LAHKETA EI TUTKITTU. Fakta.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Pupu Höperö YV:nä kirjoitti:Kun menit kirjoittamaan yksityskohtia mm. Crazy-Mikesta, jota ei kukaan keskustelupalstalainen tiedä kaverikseni, syyllistyit rikokseen, no mutta senhän paskana asianhoitajana tiedätkin!

Asioita kenties olet jollekin hoitanut, mutta kait aikasi kului enemmän Olarin metsissä puliremmeissä ja niin se vähäinenkin äly on hävinnyt nupistasi pulin mukana!

Tuöet todellakin taas joutumaan oikeuteen ja siellä saat tuomion, kuten viimeksikin ja sitten katsotaan kuka kaatuu ja vakuutan, että se tulet lemaan sinä perseläpi alkoholisti, kuten isoisäsi ja isäsi, tai oikeastaan koko sukusi, juoppoa tätiäsi myöten! Hullua sakkia kaikki tyyni perkeleet!

Hassu52
6 €uron puppelipupu
Suvussani ei ole juoppoja eikä alkoholisteja enkä ole ollut missään puliremmeissä.
Tulipahan vain tuota jo aiemmin palstalla esitetyllä lehtileikkeellä todettua, ettet ole voinut mitata matkaa kenkäkätköltä teltalle, kun et sitä ole edes löytänyt, mikä artikkelistakin ilmenee.

Asiat asioina, http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=12&t=273

8)
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Wagner kirjoitti:Edit: Kaikki poistettu.

*10 §* Nimimerkin ja hänen oikean nimensä yhdistäminen tai aiheeseen
liittyvä vihjailu sekä arvuuttelu ovat poikkeuksetta äärimmäisen
rangaistavia.

-Dante
Artikkeli on kyllä tästä sivustosta poimittu ja sen on Hessu52 itse keskusteluun aikanaan liittänyt.
Lehtileike oli jostain paikallislehdestä ja siitä ilmeten kenkäpiiloa ei monesta yrityksestä huolimatta löytynyt.

Nimimerkki Hessu52 on itse liittänyt tietonsa sivustolle mm. myydään-osiossa, jossa kauppaa sääntöjenvastaisesti sähköistä kirjoitelmaansa.

Kaikki vanhat Bodomistit tuntevat tuon tahon, joka on aiheuttanut suuren kadon vanhojen keskustelijoiden joukossa ainaisella asiattomalla käytöksellään kaikkia niitä kohtaan, jotka eivät ole käsityksiinsä yhtyneet tai ovat niiden todenperäisyyttä joutuneet arvioimaan.

:roll:
Sariola
Horatio Caine

Eli kysymys oli SYYTÖNKÖ?

Jos tarkoitetaan Gustafssonia, niin oikea vastaus on SYYTÖN.

Sen on oikeus todennut.

Muiden osalta ei yhtä pätevää vastausta olekaan. No tietysti, tuo on oikeuden päätökseen perustuva tulkinta.

Esim. kioskimies, Assman ja PP eivät ole samassa asemassa. Virallista oikeuden päätökseen perustuvaa toteamusta syyttömyydestä ei ole.
Hessu52
Watson itse

Samanlainen syyllinen on sitten Sariolakin, koska hänkään ei ole saanut oikeuden päätöstä syyttömyydestään.

Minäkin olen yhtä lailla sitten epäilty, vaikka olinkin silloin vaahtosmmuttimen kokoinen, no eiköhän Sariola ja Wagner jotenkin minut syylliseksi profiloi!
Sariola
Horatio Caine

Hessu52 kirjoitti:Samanlainen syyllinen on sitten Sariolakin, koska hänkään ei ole saanut oikeuden päätöstä syyttömyydestään.

Minäkin olen yhtä lailla sitten epäilty, vaikka olinkin silloin vaahtosmmuttimen kokoinen, no eiköhän Sariola ja Wagner jotenkin minut syylliseksi profiloi!
Tuo on totta! Vain Gustafsson on oikeudessa todettu syyttömäksi. Ei ketään muuta.

Olen aikaisemmin todennut, että en voi varmuudella osoittaa ketään syylliseksi, vaikka minulla on omia epäilyksiäni oikeasta syyllisestä, enkä voi liioin vapauttaa ketään epäilyksistä ilman vahvoja perusteluja. En ole vapauttanut epäilyistä edes Gustafssonia, vaikka en pidä häntä todennäköisenä syyllisenä. On monia seikkoja, jotka viittaavat Gustafssonin syyttömyyteen. Käräjäoikeuden päätöksestä niitä voi lueskella. Minun tärkein perusteluni on se, että Gustafsson ei ole riittävän pätevä ja etevä narraamaan lääkäreitä, poliisia, lehdistöä ja suurta yleisöä. Sellainen vaatisi liian paljon 18. vuotiaalta nuorukaiselta. Mielestäni kyvyt eivät siihen riitä. Liika on liikaa. Tämä on tietysti vain mielipide.

Taisin puhua aikaisemmin liftarisurmaaja Arskasta. Muistin nimen väärin. Se olikin Enska. Tunnettiin myös nimellä "Häkä-Enska". Tuomittiin 70-luvulla kolmesta liftarisurmasta. Bodomin aikoihin hän on ollut noin 30 vuotias. Hän on jo kärsinyt tuomionsa. En kyllä edes tiedä missä Enska on ollut v.1960 Bodomin aikoihin. Tämä sattui vain muistumaan mieleen. Ikä sopisi Kivilahden kuvaukseen. Ulkonäköä en tiedä.
Hessu52
Watson itse

Kun puolustat tuota idoliasi henkeen ja vereen, niin täytyy sanoa, että kyllä taitaa olla myös niitä monia seikkoja jotka viittaavat nimenomaan Gustafssonnin syyllisyyteen ja niitä on jopa enemmän, kuin noita kieltäviä perusteita, mietipä sitä!

Luuletko tosiaan sellaista, että me toista mieltä kanssasi olevat, emme ole lukeneet oikeuden päätöstä?

Jos emme olisi lukeneet, niin emme varmaan tänne kirjoittelisikaan, sillä niin monia aukkopaikkoja ja selviä virheitä oikeus, ainakin minun mielestäni teki, että tänne on aihetta kirjoittaa ja juttua lähemmin pohtia!
Vastaa Viestiin