-----------------------------------------------------------------------------------------Hessu52 kirjoitti:Minä olen kävellyt juuri siellä, missä olisin toivonut Sariolankin joskus kävelleen, mutta mutta, kun ei oo rahaa, eikä halua järkeviin tutkimuksiin, niin on luotettava kolmannen luoka mittamiehiin ja kansalaisen karttapaikan ympyräasteisiin tietoihin.
Kyllä se matka saattaa olla kaikki polunmutkat kahteen kertaan kiertäen se 800 metriä, mutta ei se vaan oikeasti ole!
300-400 METRIÄ, ON OIKEA MÄÄRÄ, EIKÄ YHTÄÄN ENEMPÄÄ!
Sinun on turha aukoa kitusiasi noista matkoista, ennen kuin olet siellä itse käynyt ne mittaamassa!
Muutenkin nuo mölyämisesi eri keskustelupalstoilla on huomattu ja niistä on kyllä tehty tarpeelliset ilmoitukset, joten kolkutus ovellesi on luvassa!
Vastaajan lausunnossa todetaan:
" ..... Esitutkintapöytäkirjassa (liite 1, sivu 2), on kartta tapahtumapaikalta, johon on merkitty kenkien löytöpaikka. Kartalta "linnuntietä" mitattuna kengät ovat olleet n. 650 metrin päässä teltasta. Jos kuljetaan kartassa näkyvää polkua pitkin, matkaksi tulee noin 800 metriä. ..... "
Syyttäjä on omassa esityksessään käyttänyt tuossa arvoa 600 metriä. Kun sanotaan varovasti noin 600 metriä, niin se on varmaan oikein. Hessun ilmoitus 300-400 m on selvästi väärä.
-----------------------------------------------------------------------------------------
awa:n kirjoitukseen liittyen voidaan todeta, että NG:n nahkatakki on löytynyt teltan sisältä ja se on kyllä ollut verinen. NG on kertonut käyttäneensä sitä tyynynä. Itse NG on löydettu makaamasta teltan päällä pukeutuneena tummiin farmarihousuihin, vaaleaan villapuseroon, ja sukkiin. Noin 600 m:n päästä löydetyt kengät ovat olleet veriset - niissä on ollut veriroiskeita. Gustafssonin päällä olleiden vaatteiden on kerrottu olleen "kunnossa". Tuo tarkoittaa mm. housunlahkeita, housuja kokonaisuudessaan, sukkia ja harmaata villapuseroa. Nämä tiedot viittaavat siihen, että Gustafsson ei ole ollut iskemässä AM:eä jalassaan omat housut ja omat kengät. Siinä tapauksessa myös housunlahkeet olisivat olleet veriset. Mutta nepä olivatkin "kunnossa" poliisin mukaan. Tämä on yllättävä havainto.
"Totuus on armoton", totesi jo Mauri Sariola aikoinaan!