Sikapiikki, otatteko?
Re: Sikapiikki, otatteko?
Täältä jo loppunu rokotteet,ei niitä oo ehtiny saamaan edes kaikki riskiryhmään kuuluvat...
Omani saisin näillä näkymin ensi vuoden puolella ja veikkaan että siinä vaiheessa on jo myöhäistä.
Täytyy lähtee ostaa Möllerin tuplaa -->
Omani saisin näillä näkymin ensi vuoden puolella ja veikkaan että siinä vaiheessa on jo myöhäistä.
Täytyy lähtee ostaa Möllerin tuplaa -->
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Ajoittain loppuneet täältäkin.
Näköjään sikainfluenssahysteerin sivuoireita on myös sikailu, ei tunnu pysyvän kaikilla
oikein järki päässä tuon homman kanssa: http://www.aamulehti.fi/teema/sikainflu ... sia/160864
Näköjään sikainfluenssahysteerin sivuoireita on myös sikailu, ei tunnu pysyvän kaikilla
oikein järki päässä tuon homman kanssa: http://www.aamulehti.fi/teema/sikainflu ... sia/160864
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
^ WTF
Enpä muista moisesta hysteriasta ennen lukeneeni,etenkään täällä Suomessa tapahtuneena. Onx ihmiset menny ihan sekasin
Enpä muista moisesta hysteriasta ennen lukeneeni,etenkään täällä Suomessa tapahtuneena. Onx ihmiset menny ihan sekasin
Infulenssasta kerrottua. Tämä vaan siksi, että flunssiin ja infulenssiin kuolee aivan 'normaalisti' paljon ihmisiä myös Suomessa, eli ei tarvitse olla mitenkään erikoissairaus. Tällä sikaflunssalla mielestäni pelotellaan aiheettomasti, ja miksi?
"TAUSTA: Talviflunssa tulee usein mutta tappaa harvoin
julkaistu 10.04.2008 klo 13:22, päivitetty 31.10.2008 klo 21:54/YLE
Jokainen meistä niiskuttaisi nuhassa lähes neljä kertaa vuodessa, jos kaikki Suomessa saadut influenssatartunnat johtaisivat itse tautiin ja ne jakautuisivat tasan kansalaisten kesken. Jos lintuinfluenssa muuttuisi ihmisestä toiseen tarttuvaksi, se leviäisi aivan samalla tavoin kuin tavallinen talviflunssa. Kohtalokas ero on, että siinä missä useimpien elimistö osaa panna hanttiin kausiflunssalle, lintuinfluenssavirukseen ei ole vastustuskykyä kenelläkään.
"Erikoistutkija Rose-Marie Ölander Kansanterveyslaitoksesta sanoo, että kausiflunssatkin ovat tietyllä tavoin pandemioita: virus kiertää maailman ja aloittaa uudelleen hieman muuttuneena. Todelliseksi pandemiaksi ne eivät kuitenkaan pääse, koska monilla on viruksiin vastustuskyky.
"
"Influenssaepidemia on Suomessa tuiki tavallinen aloitus uudelle vuodelle. Kausiflunssan saa 5 - 15 prosenttia väestöstä. 500 ihmistä kuolee, pahana epidemiatalvena jopa 3 000. Muille harmillinen mutta vaaraton tartunta on uhka vanhuksille ja vakavia perussairauksia poteville. Yhdysvalloissa influenssakuolemat ovat lähes kaksinkertaistuneet muutamassa vuosikymmenessä, ja syyksi arvellaan nimenomaan väestön ikääntymistä. Suomessa kuolemanvaaraa on 2000-luvulla alettu vähentää riskiryhmien ilmaisilla influenssarokotuksilla. Lintuinfluenssan iskiessä potilaan nuori ikä tai hyvä yleiskunto eivät kuitenkaan anna etua, ehkä jopa päinvastoin. Maailman terveysjärjestön WHO:n tilastot osoittavat, että lintuinfluenssa on tähän saakka ollut tappavin 10 - 19-vuotiaille. Heidän kuolleisuutensa on tietoon tulleissa tapauksissa ollut 72 prosenttia, kun se keskimäärin on 53 prosenttia. Luvut askarruttavat tutkijoita. He eivät tiedä, löytyykö syy ihmisten elimistöstä vaiko jostakin aivan muualta. Koska kuolleisuus tuntuu olevan tytöillä suurempi kuin pojilla, syynä saattaa olla sellainenkin seikka, että lintuinfluenssan esiintymisalueilla tytöt tekevät taloustöitä, pojat eivät. Ehkä tytöt siis saavat tartuntansa kyniessään kanaa perheen aterialle."
"TAUSTA: Talviflunssa tulee usein mutta tappaa harvoin
julkaistu 10.04.2008 klo 13:22, päivitetty 31.10.2008 klo 21:54/YLE
Jokainen meistä niiskuttaisi nuhassa lähes neljä kertaa vuodessa, jos kaikki Suomessa saadut influenssatartunnat johtaisivat itse tautiin ja ne jakautuisivat tasan kansalaisten kesken. Jos lintuinfluenssa muuttuisi ihmisestä toiseen tarttuvaksi, se leviäisi aivan samalla tavoin kuin tavallinen talviflunssa. Kohtalokas ero on, että siinä missä useimpien elimistö osaa panna hanttiin kausiflunssalle, lintuinfluenssavirukseen ei ole vastustuskykyä kenelläkään.
"Erikoistutkija Rose-Marie Ölander Kansanterveyslaitoksesta sanoo, että kausiflunssatkin ovat tietyllä tavoin pandemioita: virus kiertää maailman ja aloittaa uudelleen hieman muuttuneena. Todelliseksi pandemiaksi ne eivät kuitenkaan pääse, koska monilla on viruksiin vastustuskyky.
"
"Influenssaepidemia on Suomessa tuiki tavallinen aloitus uudelle vuodelle. Kausiflunssan saa 5 - 15 prosenttia väestöstä. 500 ihmistä kuolee, pahana epidemiatalvena jopa 3 000. Muille harmillinen mutta vaaraton tartunta on uhka vanhuksille ja vakavia perussairauksia poteville. Yhdysvalloissa influenssakuolemat ovat lähes kaksinkertaistuneet muutamassa vuosikymmenessä, ja syyksi arvellaan nimenomaan väestön ikääntymistä. Suomessa kuolemanvaaraa on 2000-luvulla alettu vähentää riskiryhmien ilmaisilla influenssarokotuksilla. Lintuinfluenssan iskiessä potilaan nuori ikä tai hyvä yleiskunto eivät kuitenkaan anna etua, ehkä jopa päinvastoin. Maailman terveysjärjestön WHO:n tilastot osoittavat, että lintuinfluenssa on tähän saakka ollut tappavin 10 - 19-vuotiaille. Heidän kuolleisuutensa on tietoon tulleissa tapauksissa ollut 72 prosenttia, kun se keskimäärin on 53 prosenttia. Luvut askarruttavat tutkijoita. He eivät tiedä, löytyykö syy ihmisten elimistöstä vaiko jostakin aivan muualta. Koska kuolleisuus tuntuu olevan tytöillä suurempi kuin pojilla, syynä saattaa olla sellainenkin seikka, että lintuinfluenssan esiintymisalueilla tytöt tekevät taloustöitä, pojat eivät. Ehkä tytöt siis saavat tartuntansa kyniessään kanaa perheen aterialle."
Toivottavasti ette parasetamolia ottaneet.Solmu kirjoitti:Itsekin otin yötä vasten särkylääkkeen, tosin vähän niinkuin varmuudeksi. Käsi särki vain vähän minulla. Seuraavana aamuna ei ollut enää mitään kipuja tai muitakaan oireita.ketsku kirjoitti:Mä kävin tänään piikillä ja muita oireita ei ole kuin käsi kipeä. Se on kyllä todella kipeä, otan kohta särkylääkkeen ja lähden nukkumaan.
Piikin otin edellispäivänä, maanantaina.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... /11/991137
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
Otin. Yhden Panadol Forten. Tosin en oo kauhean pieni lapsikaan enää.Spider kirjoitti:Toivottavasti ette parasetamolia ottaneet.Solmu kirjoitti:Itsekin otin yötä vasten särkylääkkeen, tosin vähän niinkuin varmuudeksi. Käsi särki vain vähän minulla. Seuraavana aamuna ei ollut enää mitään kipuja tai muitakaan oireita.ketsku kirjoitti:Mä kävin tänään piikillä ja muita oireita ei ole kuin käsi kipeä. Se on kyllä todella kipeä, otan kohta särkylääkkeen ja lähden nukkumaan.
Piikin otin edellispäivänä, maanantaina.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... /11/991137
Tuore tutkimus on havainnut kuumelääkkeenä käytetyn parasetamolin heikentävän sikainfluenssarokotteen antamaan suojaa pienillä lapsilla
"Yöperho on koteloitunut"
^Tutkimus on tehty lapsilla.
Ei se sitä tarkoita etteikö sama vaikutus voisi koskea aikuisia.
Ei se sitä tarkoita etteikö sama vaikutus voisi koskea aikuisia.
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
Rokotteen ottaminen ei ole missään vaiheessa liian myöhäistä, sillä tämä tauti tullaan luultavasti näkemään vielä uudestaan, ja mahdollisesti (yleensä) pahempana. Silloin otettu rokote tai sairastettu tauti kuitenkin pienellä tsägällä auttavat. Voihan sen ajatella niin, että mieluummin ei ota rokotetta vaan sairastaa taudin nyt, jolloin saa vastustuskyvyn, mutta silloin ottaa riskin itsen ja etenkin niiden ihmisten kannalta joiden kanssa on tekemisissä.
Mun mielestä kannattaa ehkä kuitenkin varautua pahimpaan eli että toinen aalto tulee, ja on pahempi kun eka, ja silloin rokottamattomat ihmiset alkaa panikoida ja rokotuksilla on oikeasti kiire.. nyt ehtii vielä silleen aika turvallisin mielin (en ymmärrä mitään käsirysyjä, vielähän tilanne on aivan hanskassa, en haluaisi nähdä näitä ihmisiä missään oikeassa hätätilanteessa). Pelottelu on turhaa, mutta asiaa kannattaa minusta miettiä ihan järjen kautta ja ennakoiden.
Mun mielestä kannattaa ehkä kuitenkin varautua pahimpaan eli että toinen aalto tulee, ja on pahempi kun eka, ja silloin rokottamattomat ihmiset alkaa panikoida ja rokotuksilla on oikeasti kiire.. nyt ehtii vielä silleen aika turvallisin mielin (en ymmärrä mitään käsirysyjä, vielähän tilanne on aivan hanskassa, en haluaisi nähdä näitä ihmisiä missään oikeassa hätätilanteessa). Pelottelu on turhaa, mutta asiaa kannattaa minusta miettiä ihan järjen kautta ja ennakoiden.
Uutisissa monta kertaa painotettu että perusterveelle ihmiselle taudista ei ole sen enempää vaaraa kuin tavallisesta kausiflunssastakaan.aniko kirjoitti: Voihan sen ajatella niin, että mieluummin ei ota rokotetta vaan sairastaa taudin nyt, jolloin saa vastustuskyvyn, mutta silloin ottaa riskin itsen ja etenkin niiden ihmisten kannalta joiden kanssa on tekemisissä.
Jos riskiryhmät rokotettu jo etukäteen,niin periaatteessa heihinhän ei voi enää sitä tartuttaa (?),jos siis rokote on tehokas.
Itse vielä mietin asiaan,jos olen sen sairastanut jo ennen tammikuuta (jolloin itse pääsisin vasta rokotettavaksi) niin en ota.
edit. Jos joku ei ota rokotetta omasta tahdostaan ja saa tartunnan toiselta joka ei ole ottanut sitä omasta tahdostaan,sitten toinen näistä sairastuu vakavemmin ja toinen lievemmin,niin kumpi on vastuussa kumman tartunnasta?
(sarjassamme tyhmiä kysymyksiä siis)
- Valoviikate
- Christopher Lorenzo
- Viesti:
Onko kyse jostain sinun perustamistasi foorumeista, joilla pyörii vain kavereitasi vai miten kuvittelet tietäväsi foorumeille vastaajien koulutustason? (Tai voihan se näkyä joskus kirjoitustavasta.)ketsku kirjoitti:Minusta vaikuttaa kun olen eri foorumeilta lukenut jo pidempään tästä sikainfluenssarokotteesta, että kouluttamattomat tai matalasti koulutetut ihmiset jättävät piikin herkemmin ottamatta kun korkeammin koulutetut. Onko muut huomanneet samaa?
Tähän hymiö.
Niin Chopper, oikeastaan ei ole kyse siitä että kuka on vastuussa kenen tartunnasta, vaan siitä että tavallaan kaikki ovat kollektiivisesti vastuussa siitä tosiasiasta, että mitä suurempi rokotuspeitto, sitä pienempi taudin levinneisyys. Mua ainakin huolettaa että jossain on joku älyn jättiläinen äiti tai isi, joka on jättänyt lapsensa rokottamatta, ja sitten jokainen rokottamaton tautia sairastava onkin näille lapsille riski, vaikka ei itse sairastuisikaan pahasti.
Itse olen sitä mieltä että piikki kannattaa ottaa, varsinkin jos kuuluu riskiryhmään.
Suhtautuminen koko hässäkään on kovin erilaista, esim Suomen naapurimaissa, Viro on sitä mieltä ettei rokotusta tarvita ja rokotetta ei ole ostettu maahan ollenkaan.
Ruotsi on jo rokottanut kaikki halukkaat. Ainakin mun tuttavapiirissä ei ole ketään joka ei olisi rokotetta ottanut.
Suhtautuminen koko hässäkään on kovin erilaista, esim Suomen naapurimaissa, Viro on sitä mieltä ettei rokotusta tarvita ja rokotetta ei ole ostettu maahan ollenkaan.
Ruotsi on jo rokottanut kaikki halukkaat. Ainakin mun tuttavapiirissä ei ole ketään joka ei olisi rokotetta ottanut.
That's a crock!
Tämän takia suomalaisten viranomaisten vitkastelu kaikkien rokottamisessa ärsyttää! Pandemioissa 2. tai 3. aalto on yleensä tappavin, ja kun se käy selväksi niin rokotetta ei takuulla saa enää nopeasti.aniko kirjoitti:Rokotteen ottaminen ei ole missään vaiheessa liian myöhäistä, sillä tämä tauti tullaan luultavasti näkemään vielä uudestaan, ja mahdollisesti (yleensä) pahempana. Silloin otettu rokote tai sairastettu tauti kuitenkin pienellä tsägällä auttavat. Voihan sen ajatella niin, että mieluummin ei ota rokotetta vaan sairastaa taudin nyt, jolloin saa vastustuskyvyn, mutta silloin ottaa riskin itsen ja etenkin niiden ihmisten kannalta joiden kanssa on tekemisissä.
Mun mielestä kannattaa ehkä kuitenkin varautua pahimpaan eli että toinen aalto tulee, ja on pahempi kun eka, ja silloin rokottamattomat ihmiset alkaa panikoida ja rokotuksilla on oikeasti kiire..
benz. tolu. mtbe tame etbe xyl. hex. sex.
^Ymmärtääkseni rokotteiden antamisessa ei pahemmin vitkastella (tänäänkin on rokotettu ympäri Suomea), mutta ongelma on siinä, ettei rokotteita saavu toivotulla nopeudella. Myös rokotteiden valmistus vie oman aikansa, eikä virusten kasvua rokotetta varten voi nopeuttaa, vaikka palkkaisi puolet maapallon väestöstä töihin.
Rokote saatu kahdeksan tuntia sitten. Olkavarsi hieman kipeä, ei muuta oiretta. Sain rokotteen työpaikallani sairaalassa, koko ajan riitti pientä jonoa, mutta tunnelma oli hilpeä, ei etuiltu eikä riidelty
.