Mitä kengät kertovat?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Misri
Jessica Fletcher

Re: Mitä kengät kertovat?

Viesti Kirjoittaja Misri »

Sariola kirjoitti:
yövuoro kirjoitti:Melkoisen polun, Sariola , rakensit kenkien kertomista veriroiskeita.

Tuota en kuitenkaan lainkaan ihmettele, tarkoitushakuisuutesi on niin ilmeistä.

Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille!
Tietysti tavoitteena ja tarkoituksena on totuus. Ei sen kummempaa. Todetaan vielä, että vastoin tuon ryhmän kiivasta vastustusta, Gustafssonin oikean kengän sisältä otettu veritesti on ollut positiivinen. Siis lähdeaine on ollut verta.

Ja kenkä ei sovi void-alueeseen kuin palapelin palanen. Void-alue on pyöreähkö. Jos ajatellaan housunlahjetta ja kenkää papapelin nappulana, niin se on jo aivan eri asia. Siinä tapauksessa veriroiske olisi kulkenut housunlahkeen vaatepinnalla, ja palapeliin olisi tarvittu vielä palanen, joka kuvaa housunlahjetta. Ja veri olisi voitu todeta housunlahkeesta. Mutta housut on palautettu jo pari päivää tapauksen jälkeen huomautuksella "kunnossa".

Sariola, vaikka näin joulunalla on lupa tonttuilla! Ei sitä roolia kannattaisi kuitenkaan, niin tosissaan ottaa! Ensiksi pieni pyyntö, voisitko Sariola laittaa se jäljen numerokoodin näkyviin, millä kyseinen "tahrajälki" on teknisessä tutkimuksessa merkitty!? Silloin kaikki tietäisivät täsmällisesti, mistä verijäljestä on kysymys. Voidin muotoa on hieman vaikea sanallisesti hahmottaa, ja näyttää siltä, että sitä on vielä vaikeampi mallintaa. :) Mielestäni kuvaavin sana vodin muodolle, on soikea. Täällä on jo moneen kertaan mainittu ne asiat, mitkä muut seikat kuin kenkä, vaikuttavat kuvion muotoon.

Kaikki jotka haluavat, ymmärtävävät kyllä hyvin, mitä tuo "kunnossa" maininta tarkoittaa. Olen varma, että tässä uudessa tutkinnassa NGn housut olisi myös tutkittu mikroskooppisen tarkasti, jos ne olisi silloin aikoinaan ymmärretty säilyttää. Ja en usko, että pahasti veikkaisin väärin jos sanoisin, että lahkeista löytyisi koltaan ja muodoltaan samanlaisia veripisarajälkiä, kuin oli NGn kengissä.

- "Nämä roiskeet NGn kengissä oli kooltaan noin. 0.5 -1 millimetrin kokoisia, eikä niitä juurikaan näy paljaalla silmillä ( tekninen tutkija Anja Ytti)".
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Misri kirjoitti: ..... Ja en usko, että pahasti veikkaisin väärin jos sanoisin, että lahkeista löytyisi koltaan ja muodoltaan samanlaisia veripisarajälkiä, kuin oli NGn kengissä.

- "Nämä roiskeet NGn kengissä oli kooltaan noin. 0.5 -1 millimetrin kokoisia, eikä niitä juurikaan näy paljaalla silmillä ( tekninen tutkija Anja Ytti)". .....

Misri tonttuilee ...

Jaaha, nythän Misri on ruvennut "aivan itse" tonttuilemaan itsenäisyyspäivänä! Pisarakokoja on ollut suurempia ja pienempiä, eikä ainoastaan pienempiä. Ja niitä on ollut aika runsaasti. Siihen aukkoon sopii oikein hyvin tonttulakki. Kun niitä suurempia ja pienempiä pisarakokoja on ollut runsaasti, niin todennäköisesti ne olisivat olleet nähtävissä kengän lisäksi myös housujen lahkeissa, eikä housuja olisi luovutettu heti pois. Tätäkin mieltä voi olla. Voisi käydä niinkin, että Misri veikkaisi väärin. Seuraava lainaus on nimittäin esitutkintapöytäkirjasta

13.2 NILS GUSTAFSSONIN KENGÄT

RTL 8087/1/03/17.2.2005 lausunnossa todetaan jalkineissa olevan useita keskinkertaisen nopeuden luokkaan kuuluvia veriroiskeita ja useita erittäin pieniä veriroiskeita. Roiskeita on huomattavasti enemmän oikean jalan jalkineessa kuin vasemman jalan jalkineessa .....

Tarkennetaan veripisaran koko:
"Keskinkertaisen nopeuden luokka" = 1-4 mm
"Pienet veriroiskeet" ............= alle 1 mm

Myös Misri on ansainnut tästä, "Puupää-myssyn", kun ilmoitti pisarakoot noin väärin! Myssyn kera Hyvää Itsenäisyyspäivää!

Kuva
Blackman
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Blackman »

Sariola kirjoitti: Mutta housut on palautettu jo pari päivää tapauksen jälkeen huomautuksella "kunnossa".
Nyt Sariola kysymys sinulle.
Mitä tarkoittaa tuo "kunnossa" ?

Jos se sinun mielestäsi on samaa kuin ettei housuista ole löytynyt verta, on se perin omituista.
Ottaen huomioon, että NG:n on ollut teltan sisällä ja ulkopuolella, teltta on ollut verinen ja muut uhrit ovat olleet veriset, miksei NG:n vaatteet ole sitten olleet veriset?
Jos NG on vedetty teltasta ulos on hyvin epätodennäköistä ettei vaatteet vereenny.
Jos NG:tä on pahoinpidelty niin rankasti kuten täällä jotkut väittävät, niin eikö vaatteet ole silloinkin veriset?
Jos vaatteet taasen olivat "puhtaat" on sekin melkoisen erikoista.
Vai onko kyseessä ns. "neiti pahoinpitely" jolloin on "vammoja" mutta verta ei juuri ollenkaan?

Vai olisiko peräti niin, että NG onkin vaihtanut vaatteita surmien jälkeen?
Tämäkin on mahdollista, eikö?

Olen itse ihmetellyt tuota huomautusta NG:n vaatteista "kunnossa".
Mitä tuo todella tarkoittaa?

Olen vakaasti sitä mieltä että aikalaispoliisit tekivät virheen luovuttaessaan uhrien ja NG:n vaatteet ja muut tavarat pois, varsinkin kun juttu ei silloin selvinnyt.

Nyt odotan mielen kiinnolla vastausta siihen "kunnossa" lausuntoon koska Sariola tukeutuu siihen. Täytyyhän Sariolan tietää mitä se tarkoittaa koska se hänen mielestään todistaa jotain.
Jos se en ollut minä ja jos se et ollut sinä, niin oliko se joku kolmas?
Misri
Jessica Fletcher

Sariola kirjoitti:
Misri kirjoitti: ..... Ja en usko, että pahasti veikkaisin väärin jos sanoisin, että lahkeista löytyisi koltaan ja muodoltaan samanlaisia veripisarajälkiä, kuin oli NGn kengissä.

- "Nämä roiskeet NGn kengissä oli kooltaan noin. 0.5 -1 millimetrin kokoisia, eikä niitä juurikaan näy paljaalla silmillä ( tekninen tutkija Anja Ytti)". .....

Misri tonttuilee ...

Jaaha, nythän Misri on ruvennut "aivan itse" tonttuilemaan itsenäisyyspäivänä! Pisarakokoja on ollut suurempia ja pienempiä, eikä ainoastaan pienempiä. Ja niitä on ollut aika runsaasti. Siihen aukkoon sopii oikein hyvin tonttulakki. Kun niitä suurempia ja pienempiä pisarakokoja on ollut runsaasti, niin todennäköisesti ne olisivat olleet nähtävissä kengän lisäksi myös housujen lahkeissa, eikä housuja olisi luovutettu heti pois. Tätäkin mieltä voi olla. Voisi käydä niinkin, että Misri veikkaisi väärin. Seuraava lainaus on nimittäin esitutkintapöytäkirjasta

13.2 NILS GUSTAFSSONIN KENGÄT

RTL 8087/1/03/17.2.2005 lausunnossa todetaan jalkineissa olevan useita keskinkertaisen nopeuden luokkaan kuuluvia veriroiskeita ja useita erittäin pieniä veriroiskeita. Roiskeita on huomattavasti enemmän oikean jalan jalkineessa kuin vasemman jalan jalkineessa .....

Tarkennetaan veripisaran koko:
"Keskinkertaisen nopeuden luokka" = 1-4 mm
"Pienet veriroiskeet" ............= alle 1 mm

Myös Misri on ansainnut tästä, "Puupää-myssyn", kun ilmoitti pisarakoot noin väärin! Myssyn kera Hyvää Itsenäisyyspäivää!

Kuva

Kiitos kaunis, tästä "Puupää-myssystä"! Kiva se on, että minäkin saan jonkilaista konkreettista tunnusta ja vielä näin itsenäisyyspäivänä. :P

- Mutta asiaan: Verijälkitutkimuksessa on määritelty nämä luokat, on matalan-nopeuden luokan - esim. tippuveri, suuren-nopeuden luokan, - ampuma ja räjähdys vammat ja keskinkertaisen-nopeuden luokan jossa fyysisen voiman lisäksi on käytetty jotain lyöntivälinettä. Void-alueen reunalla ja NGn kenkien päällä oli runsaasti juuri näitä hyvin pieniä keskinkertaisen nopeuden luokkaan kuuluvia pisaroita, joiden koko oli, 1millimetriä, mutta oli myös runsaasti näitä hyvin pieniä pisaroita, joiden koko oli tuo, 0.5 mm, tämä koko menee jo tarkasti määritellen tuonne suuren nopeuden luokkaan. Täsmennys: Keskinkertaisen nopeusluokan pisarakoot ovat siis: 1-4 millimetriä.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ei Misri, ei tuo piippalakki kuulu sinulle, kyllä se on ihan Sariolan ikioma tonttuilu lakki ja kyllä tuo tonttuileekin, jopa itsenäisyyspäivänä, no tapansa kullakin!

Hyvää vaan itsenäisyyspäivää silti kaikille!

Jokainen, joka on nähnyt kuvan Gustafssonin kengistä ja niistä veripilkuista oivaltaa, ettei niistä suurinta osaa edes paljaalla silmällä näy, mutta eihän tuo kelpaa Sariolalle, ei sitten millään, vaan hänen mielestään kengät ovat suorastaan uineet veressä ja selitähän, mistä se veri olisi kenkien päällisiin tarttunut, kun ei sitä pohjissakaan ole.

Tuo kengän sisäpuolen jälki on voinut tulla ihan hyvin roiskepisarasta, sillä verellä on taipumus liristä mitä pienimmistäkin aukoista, joten tuollainen kengän sisään pirskahataneen veren leviäminen kengän sisällä jalan avittamana on mahdolinen, tuota Sariola ei halua ymmärtää, tai sillä ei ole siihen riittävästi järkeä!

Samaten jälki on voinut tulla, kun verisellä kädellä on autettu kenkää pois jalasta (minä en olisi uskaltanut sormeani tuollaisen kenkäraukan sisään tunkea), jolloin verinen sormi on sen saattanut jättää.

Kenkä on ollut Tuulikin murhahetkellä murhaajan jalassa, siitä ei ole epäilystäkään, mutta miksi kengästä ei ole sitten löytynyt vierasta DNA-jälkeä, vai onko Nisukan jalkahiki ollut niin vahvaa, ettei muiden DNA- jäljet olisi tarttunet kenkäraukkoihin?

No minä en olisi laittanut noita kengän irvikuvia mistään rahasta jalkoihini, enkä usko niin tehneen kenekään ulkopuolisenkaan, sillä ainakin varpaansa olisi joutunut laskemaan noiden kenkien lainaaja, kyllä ne niin kamalassa kunnossa olivat!

Mitä tulle noihin vaatteiden kunnossa olemiseen, tahtoo se sanoa sitä, kun Nisukalla sanottiin vaatteiden olleen kunnossa, niin se tarkoitti, että vaatteet olivat siten, että housut jaloissa ja paita päällä, ei siis vaatteiden yleiskuntoa.

Siihen aikaan oltiin säällisiä, eikä pöytäkirjoihin merkitty ihan mitä vaan, eli "munanapit auki ja paskainen paita housujen päällä", tms.

Kyllä tuolla kunnolla tarkoitettiin ihan vaan vaatteiden päällä oloa, ei niiden likaisuutta, verisyyttä tms.!

Nuo kuteet annettiin, ihmeellistä kyllä, jo seuraavana tiistaina pois (muistaakseni), joten ei niitä kukaan silmämääräistä enemmän ole tutkinut, joka on todella suuri vahinko.

Kenties kuitenkin Gustafssonin farkut on valokuvattu, josta voisi katsoa onko lahkeissa verijälkiä, kyllä ne pitäisi valokuvasta erottua!
Misri
Jessica Fletcher

Kiitos Hessu näistä sanoistasi! Kannan kyllä tuota tunnustusta pystyssä päin, niin muistan ainakin sen, etten astu samaan "miinaan" toistakertaa, heh!
Sariola
Horatio Caine

Blackman kirjoitti:
Sariola kirjoitti: Mutta housut on palautettu jo pari päivää tapauksen jälkeen huomautuksella "kunnossa".
Nyt Sariola kysymys sinulle.
Mitä tarkoittaa tuo "kunnossa" ?

Nyt odotan mielen kiinnolla vastausta siihen "kunnossa" lausuntoon koska Sariola tukeutuu siihen. Täytyyhän Sariolan tietää mitä se tarkoittaa koska se hänen mielestään todistaa jotain.
Minä tarkoitan sitä, että tuollainen huomautus ei olisi mahdollista, jos pojat olisivat tapelleet teltan sisällä. Vaatteet olisivat olleet jotakin muuta kuin "kunnossa". Eli näyttää siltä, että Boismanin puukottaja ei ole Gustafsson. Se puukottaja on todennäköisesti ollut hyvin verinen, mutta ei välttämättä lainkaan loukkaantunut. Koska molemmilla pojilla oikea nyrkki on ollut virheetön, eivät pojat ole myöskään tapelleet keskenään.

Onhan hyvin mahdollista, että NG on ensin tyrmätty painavilla iskuilla sinne teltan nurkkaan. Toisessa vaiheessa hän on vironnut ja yrittänyt leikatusta aukosta ulos ja päässytkin, mutta hänet on siinä vaiheessa isketty tajuttomaksi, ja jäänyt makaamaan siihen tajuttomana, teltan ulkopuolelle. Mitään raahaamista ei välttämättä ole ollut olemassakaan. Näin hän ei ole ehtinyt tahria itseään vereen teltassa.

Tietysti housujen luovutus on ollut paha virhe. Olen kyllä varma, että housuja on kyllä tutkittu ainakin silmämääräisesti ennen pois luovuttamista. Runsas verisyys olisi estänyt luovuttamisen.
Hessu52
Watson itse

Sariola, sinä et taida ymärtää mitään veritutkimuksista, joten älä ota kantaa tuollaisilla vajavaisilla tiedoilla.

Jos niissä housujen lahkeissa olisi ollut verijälkiä ja ne olisi nähty jopa silmillä, vaikka sitä epäilen, niin olisi nuo housut silti lahjoitettu juhlallisesti pois torvisoittomusiikin tahdittamana, kuten muutkin veriset vaatteet.

Saattaisi olla siinä ja siinä, että kenties valokuvasta voisi jotain nähdä, mutta epäilen ettei housuja ole edes kuvattu!

Eivät nuo Nisukan housut uhrien housuja kummemat olisi olleet, joten ei mikään olisi pois luovutusta estänyt.

Muistettakoon, että pois luovutettiin oitis verinen viltti ja Tuulikin vaatteet, jotka tuhottiin polttamalla.

Miksi noilla vaatteilla oli niin kiire luovuttaa pois, kun niitä ei oliei kukaan voinut koskaan käyttää?
Sariola
Horatio Caine

Hessu52 kirjoitti:Sariola, sinä et taida ymärtää mitään veritutkimuksista, joten älä ota kantaa tuollaisilla vajavaisilla tiedoilla.

Jos niissä housujen lahkeissa olisi ollut verijälkiä ja ne olisi nähty jopa silmillä, vaikka sitä epäilen, niin olisi nuo housut silti lahjoitettu juhlallisesti pois torvisoittomusiikin tahdittamana, kuten muutkin veriset vaatteet.
........................
Enpä usko, että torvisoiton kanssa olisi luovutettu, jos housujen lahkeissa oli nähtävissä veripisaroita. Kyllä sen ajan poliisi jotain osasikin, vaikka teki kyllä tuossa virheen, että luovutti housut pois.

Kyllä henkilön kirjoituksista näkyy, mitä siellä korvien välissä on. Minäkin voisin sanoa, että Hessun ei ehkä kannattaisi paljoa kirjoitella näistä asioista. Vaikuttaa siltä, että looginen ajattelu tökkii... Siltä se näyttää, eikä sitä voi korjata...
yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Oikean kengän sisältä löytynyt verijälki,
kengät oli otettu pois jalasta, etsitty piilopaikka, nostettu heinikkoon ja peitelty. Tekijän kädet kasvovammojen veressä tms ja jälki syntyi.Nosto ote / jälki?
Sariola, totuuden löytäminen lie nettikirjoittelun tavoite. Saattaa olla, että jotkut sen tietävät.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Hessu52
Watson itse

No Sariola, kun olen moneen otteeseen kaatanut sinun loogiset "ajattelusi", niin kerrohan missä kohden minun looginen ajatteluni sitten tökkii, että voin antaa sinulle sellaisen vastausken, että sinun pieni herneesi on sen myös ottavainen vastaan!
Sariola
Horatio Caine

yövuoro kirjoitti:Oikean kengän sisältä löytynyt verijälki,
kengät oli otettu pois jalasta, etsitty piilopaikka, nostettu heinikkoon ja peitelty. Tekijän kädet kasvovammojen veressä tms ja jälki syntyi.Nosto ote / jälki?
Sariola, totuuden löytäminen lie nettikirjoittelun tavoite. Saattaa olla, että jotkut sen tietävät.
Yövuoro on sentään oikeassa siinä, että kengän sisällä oli tosiaan ollut verta. Esim. Hessu sijoitteli sinne kaikkea muuta kuin verta, vaikka olisi voinut käydä lukemassa, että verenosoitustresti oli tehty ja sen tulos oli ollut positiivinen. Hessun seurailijat kävivät porukalla vahvistamassa Hessun esityksen, vaikka se oli väärä. Ei kannata uskoa kaikkea mitä herran suusta tulee.

Siitä olen samaa mieltä, että saattoi joku tietää oikean tekijän, mutta ei ole sitä kertonut. Saattaa nykyäänkin tietää. Se ei ole tietämistä jos luulee tietävänsä. Parempi olisi hänelle tietää luulevansa. Näitä jotka luulevat tietävänsä on kyllä paljon. Voisi aloittaa vaikka lääkäri Palosta ja psykiatri Stenbäckistä.
pasi
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja pasi »

Sariola kirjoitti:Yövuoro on sentään oikeassa siinä, että kengän sisällä oli tosiaan ollut verta. Esim. Hessu sijoitteli sinne kaikkea muuta kuin verta, vaikka olisi voinut käydä lukemassa, että verenosoitustresti oli tehty ja sen tulos oli ollut positiivinen.
Todellisuudessa nimim. Hessu52 oikaisi Sariolan tässä viestissä esittämän väitteen, jonka mukaan kengän sisältä olisi löytynyt veriroiskeiden jälkiä, kuten tuota linkitettyä viestiä seuraavasta viestistä näkyy. Sariolan tänne kopioimien ETP:n otteiden mukaan kengän sisäpuolen jäljet ovat tahrajälkiä, joten väite kengän sisältä löytyneistä veriroiskeiden jäljistä on tavanomaista Sariola-puppua.
Hessu52
Watson itse

Kerrohan Sariolan valehtelija, mitä kaikkea muuta minä olen sijoittanut kengän pohjalle, jotta mekin saamme tietää, kuinka olet jälleen kerran väärikäsittänyt kirjoitettua sanaa, ja tietysti tahallasi!
Sariola
Horatio Caine

Kyllä minä muistelen, että Hessu oli sijoittamassa sinne kaikkea muuta kuin verta. Veritesti on kuitenkin osoittanut, että lähdeaine on verta.

Itse olen tarkastellut suurennuslasin kanssa tuota VOID-kuviota. Pitkään ja hartaasti. Suurentanut ja pienentänyt ja tarkastellut.

Se yläreuna on mm. lähes viivamaisen suora. Sopii huonosti kenkään. Myös tuon alueen yleismuoto ei myöskään viittaa kenkään tai kenkiin. Siihen on ajateltu oikean jalan kenkää, mutta huonosti se sopii tuohon kuvioon. Veriroiskeet alueen yläpuolella ovat tiheät ja reuna on suora. Mielestäni tuohon sopii epämääräisessä mytyssä oleva pyyheliina parhaiten. Olen tullut siihen lopputulokseen, että tuon void-alueen päällä ei ole ollut kenkä tai kengät. Se näyttää todennäköiseltä. Jos kengät olivat siinä vierekkäin, niin vasempaan kenkään olisi pitänyt myös tulla erittäin runsaasti noita roiskeita - niin ei ole tapahtunut.

Luin vanhoja arvioita. Huomasin että "papillon" oli esittänyt hyvin samantapaisia arvioita. Samoja havaintoja - samoja johtopäätöksiä. Ja käräjäoikeuden mielestä kengät ovat voineet olla myös I-sivun ja II-sivun vieressä maassa, ja void-kuvion on aiheuttanut joku muu kohde. Tunnistamaton kohde, tuskin kuitenkaan UFO. Ei ole voitu osoittaa kengän olleen tuon void-alueen päällä - se ei näytä edes todennäköiseltä. Tältä se näyttää kun tarkkaan katselee tuota kuviota.

Lue mitä arvio "Papillon" v. 2008!
.......
Kengissä lienee ollut näkyvä verijälki, joka on saattanut vaikuttaa niiden säilömiseen silloin -60, tästä voi vedellä sellaisenkin johtopäätöksen että vastaavaa näkyvää verijälkeä ei Sepin kengissä ollut.

Olisiko niissä ollut sitten mikroskooppisen pieniä (esimerkki suuremmasta päästä ) roiskeita kuten on NG n kengissä, jäänee vastausta vaille.

Kenkien yleiskuvassa kiinnittää huomiota se, että vasemmassa kengässä on huomattavasti vähemmän veriroiskeita kuin oikeassa kengässä.

Vasemman kengän ulkosyrjä on käytännössä roiskeveretön, mutta kannassa on muutama roiske.

Vasemman kengän sisäsyrjässäei roiskeita ole, yksi rajatapaus korkeintaan.

Oikeassa kengässä ulkosivussa on paljon roiskeita, sisäsivussa ei.

Kun ajatellaan oikeakätistä lyöjää, on vaikea käsittää kuinka vasen – siis yleensä edempänä oleva jalka – on vähemmän vereentynyt...tietysti jos iskun kohde on sivulla, kenties näin voi olla.
Toki on vasen on voinut olla ” katveessa ”, liepeen tms. alla mutta silloin ei olisi mitään jälkiä.

Kuinka sitten kengät jalassa iskevän omaan Akhilleen kantapäähän tulisi roiskeita, siinäpä pulma.

Kenkien pohjat kertovat omaa tarinaansa:

Oikeassa kengässä, vereentyneemmässä siis, on pohjassa läpireikä, vasemmassa kengässä taas reikä ulottuu vain ” välipohjaan ” saakka.

Kenkien pohjissa ei verta taidettu havaita. Se tuntuu mahdottomalta jos kengillä olisi kävelty murhapaikalla, ottaen huomioon että koko telttapaikka täytyi olla kuin teurastamo, verta oli paljon. .......

Tästä void-alue keskustelusta ovat niin Hessu52, kuin awa ja pasi, ansainneet "Puupää-tonttulakin", ansiokkaasta osallistumisesta keskusteluun
Tässä tonttulakit!
Kuva
Viimeksi muokannut Sariola, To Joulu 08, 2011 11:22 pm. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Vastaa Viestiin