Minulle tulee itsepintaisesti mieleen, että avioerosta ja lasten huoltajuudesta oli ollut keskustelua, ja tämä ratkaisematon asia on ollut esillä hyvän aikaa ennen surmayötä. Lasten menetyksen uhka oli kytenyt jo pidempään A:n mielessä. Kuinka A voisi luopua yhdestäkään 'mun lapsesta', kaikkien nimikin oli Auer. Entä nettisivustojen suloiset lapsikuvat ym?? Mahdotonta.
Otin tuolta kommentistani huhtikuulta pätkän: Mä olen joskus ajatellut, että jospa Anneli on avioeroa koskeneen riidan kestäessä heittäytynyt dramaattiseksi (ikkuna jo oli rikki jonkin verran)... A uhkasi itsemurhalla, 'koska lapsistani en kyllä luovu!' (
Olen valmis vaikka kuolemaan lasteni puolesta, perhenetti)...Otti veitsen. Demonstroi: ..katso nyt!..iskee itseä veitsellä. Jukka meni hätiin, mutta A:lla oli jo vintti pimeänä - Jukka ei aavistanut, että nyt oli tosi kyseessä. Annelia ei pidätellyt mikään. Veitsi kääntyi Jukkaan jne..täysi kaaos..jne Koko juttu vain meni miten meni, ilman etukäteisharkintaa.
---
Lueskelin tässä A:n ensimmäisiä kuulusteluja. Niissä hän kertoo itse, että mäiskintää ja tappelun ääniä kuului vielä poliisien soiton aikana (e146 mm), mutta sen puhelun aikana hiljeni.
Lapsen kirkaisusta A ei muista mitään, 2006. A kertoo, että lapsi oli rauhallinen (etp155), eikä hän muistanut mitä lapsi vastasi kysymykseen lähtisekse se jo. Anneli kertoi myös (6.12.2006, e145). Anneli oli asianomistaja tuohon aikaan, velvollisuus pysyä totuudessa.
Keskeinen asia, jossa pro-annelilaiset sanovat lapsen johdonmukaisesti pysyneen, on hupparin poistuminen. Tämä seikka ei selviä etp:tä selailemalla, koskä sieltä löytyy neljä ( ainakin neljä) eri poistumishetkeä:
1- murhaaja poistui kun lapsi tuli kolmannen kerran, ja näki isän mahallaan lattialla sekä veitsen, palasi huoneensa äitiä ei näkynyt, 1.12.2006 eka puhuttelu.
Ennen kuin lapsi oli puhelimessa.
2- murhaaja poistui kun lapsi kirkaisi.
Sen jälkeen kun lapsi oli ollut puhelimessa. Lapsen puhuttelut tulkittu näin (ainakin mifossa pro-Anneli henkilöt, ensimmäinen puhuttelu). Myöhemmät 2009 puhuttelut eivät juuri valaise asiaa, vaikka lapsi näyttäisi korostavan puhelun jälkeisiä hetkiä, mutta koska hän myös muuntelee tai on epävarma (silloin mä kai sen näin) poistumisen hetkeä sekä huppumiehen tapaa poistua (juoksi, astui kuin aidan ylitse..
3- murhaaja poistui häkepuhelun jälkeen poliisien puhelun aikana, koska silloin hiljeni.
Paikalle hälytetyt poliisit muistavat Annelin kertoneen puhelimessa näin, samoin Anneli itse on kertonut JJ:lle, ja myös seuraavissa kuulusteluissa..mm 6.12.2006)
4- .
.ehkä murhaaja poistui vasta poliisien puhelun jälkeen. Tämän Anneli selitti epäiltynä ollessaan syyksi, miksei poistumisen ääniä kuulunut nauhalla, 2009
Murhaajan poistumisen hetki on epäselvä asia.
Huoltajuuskiistat, nehän ne ovat aiheuttaneet jopa laajennettuja itsemurhia.
edit,
30.11.2011:

hassua - tämä posti on kesäkuulta ja silti tuolla ylhäällä lukee vielä 'muokkaa, vasikoi, lainaa'. Testaanpa voisiko tätä vanhaa postia muokata, vaikka tämän perässä on kymmeniä posteja

Joo, kyllä voi, kas kummaa..