Olen samaa mieltä, että hysterialla on saatu kylvettyä todella hirveää tulevaisuutta juuri lapsille ja vanhemmillekin kunnon rappeutumisen takia, kun media on lietsonut pelkoa niin, ettei jotkut uskalla edes ulkona edes liikkua. Pelkästään jo tuolla ollaan saatu mieletön määrä ahdistusta ja masennusta, mutta samaan vielä yhdistetään sekava tiedotus ja uutisointi vaikkapa maskien hyödyistä ja haitoista. Oli vaikeata ymmärtää median kädettömyyttä hankkia kv-tietoa tästäkin asiasta, kun Marin, Kiuru ja THL:n Vartila oli eri mieltä. Median pitäisi olla vallan vahtikoira, mutta suosikkien ollessa vallassa, se on jotain aivan muuta ja hyvin tuhoisaa.jotunheimen kirjoitti: Pe Joulu 25, 2020 2:09 am Te lockdownien puolustajat olette varmasti myös tyytyväisiä yleiseen liikkumattomuuteen, lasten harrasteiden lopetukseen, työpaikkojen menetykseen, jne jne seurauksiin, kunhan ei leviä koteihin, joissa jo kohdattu covid-kuolleisuus ollut korkeampi kuin suomalaisten keski-ikä.
ulkomailla on laskettu lockdownien kustannukset, ne ovat taatusti suuremmat pienelle ihmiselle kuin mitä eivät olisi olleet ilman downeja. Samaan aikaa Bezos vetää miljardien voittoja.
Suomessa ollaan kevään jälkeen vältytty äärimmäisiltä autoritäärisiltä toimilta, mitä on nähty vaikkapa Australiassa, Uudessa Seelannissa ja useissa USAn osavaltioissa, missä 15 päivän tapausmäärien rajoitus on venähtänyt jo yli puoleksi vuodeksi. Itse en ole törmännyt lockdownien kustannuslaskelmiin missään ja olen ihmetellyt sitä, joten olisi mielenkiintoista nähdä tällaisia!
Hyvin erikoista, että pienen ihmisryhmän takia ollaan valmiita tuhoamaan monen melkeinpä elämätön elämä. Nyt voidaan pohtia, että tulisiko myös muista syistä johtuvat kuolemat estämään kustannuksia miettimättä? Liikenne olisi ehkä paras esimerki, mistä aloittaa.