Ano Turtiainen 14.2.2026: - Kerro Ano välillä mistä siellä uutisoidaan..
Anolta kysellään seuraako Ano uutisia Venäjällä. Mistä siellä uutisoidaan: kysyjä varmaan haluaa tietää katsotaanko televisiota tai lehtien otsikoita.
En ole moneen päivään televisiota avannut täällä. Kaikki on venäjänkielistä. Aika paljon tulee Ukrainaan liittyvää juttua ja aika paljon väittelytilaisuuksia joissa puhutaan Ukrainan tilanteesta ja nostetaan esiin Trumpia ohjelmissa jossa siitä tehdään naurunalainen.
Samat uutiset mulle tulee tänne kun tuli sinne Suomeenkin. Telegramin kautta olen seurannut monia kanavia sieltä. Sieltä tulee mulle se… en mä juurikaan… Venäläisiä kanavia olen seurannut muitakin Telegramissa.
En ole seurannut sitä mitä täällä (Venäjällä) syötetään kotisohvilla.
Minna painottaa ettei me täällä katota telkkaria kun me ei Suomessakaan katsottu telkkaria.
Tämän jälkeen kysellään Telegramin toiminnasta. Jos Venäjälle Anon mukaan tulee lännen puolelta niin…
Täällä myydään Applen laitteita ja täällä on ihan erilaisia appeja niihin tarjolla. VPN:llä toimii Anon mukaan kaikki.
Minnan mukaan kaikki ei toimi kunnolla.
Anon mukaan toimivuus Venäjällä johtuu siitä että tarjolla on kaikenlaista VPN:ää. Ano irvailee naureskelijalle, joka on lukenut Suomen propagandauutisia ja ollut iloinen kun Turtiaiset joutuu käyttämään VPN:ää.
“Etkö sä käytä VPN:ää siellä Suomessa. Otat riskin. Kommentoit hölmöjä juttuja netissä ja ilman VPN. Silloinhan saadaan selville mitä kirjotat sinne. Tässä on kolmatta maailmansotaa käyty jo tovi. Kaikki kirjoittelijat on laitettu ylös. Mä käytän täällä Venäjällö VPN:ää mutta niin käytin Suomessakin.
Janetski Hoo haukkuu suomalaisten henkistä kehitystä, joka kuulemma Suomessa kuuluu jo varhaiskasvatuksessa.
Työmaata tulevaisuudessa? Ano käskee laittamaan vastaanottimet ja propagandalaitteet kiinni. Aikamoiset vierotusoireet voi olla jos laitteella ei saa muuta kuin kuvia otettua ja vanhoja katsottua. Viikon päästä sä alat kuunnella jo itseäsi ja luontoa. Siitähän se tulee.
Anon mukaan TULEVA HYVÄ ei ole sitä että kaikki tiedon jakaminen loppuu.
Päin vastoin. Kun ne (media) otetaan (Suomessa) haltuun ja siellä kerrotaan vain totuuksia tuolta Ylen tornista nyt ja kerrotaan… opetetaan totuuksia koulussa. Se muuttuu saman tien. Tollanen nuori on nopeesti kunnossa. En mä nää siinä mitään älytöntä työmaata.
Ongelma on siinä miten saadaan ihmiset laittamaan ne vastaanottimet kiinni.
Elämä muuttuu valtavasti. Ajatelkaa ite. Meette jonnekin erämökille ja siellä ei mitkään yhteydet toimi. Se voi tuntua ankeelta ja räntäsadekin sattuu. Kun aurinko alkaa paistaa ja sä oot päässyt irti siitä niin sä muutut vapaaksi.
Sä käyt jokapäiväisen leipäs hakemasa tuolta ja katselet luonnon ihmeitä.
Minnakin kritisoi varhaiskasvatusta. Lapset pitää saada varhaiskasvatuksen mahdollisimman varhaisessa vaiheessa että saadaan valheagendaa syötettyä lapsille varhaisessa vaiheessa.
Vapauskin Anon mukaan (Suomessa lapsilta) viedään.

- VKK_Ano_lapset_paholaisen_vangeiksi.jpg (51.91 KiB) Katsottu 682 kertaa
Anon mukaan lapset vangitaan (Suomessa) mahdollisimman nuorina että ne saadaan paholaisen vangeiksi. Lasta yritetään häiritä ja saada nuorempana paholaisen vangiksi ettei se kuuntelis sitä intuitiota ja sisäistä ääntään.
Kirjanoppineet on kaikkein pahimpia. Olen hirveen Luojalle kiitollinen että koulu ei näyttänyt houkuttelevalta. Olen kiitollinen ettei se antanut mun olla koulutettavana pilalle. Todella kiitollinen. Ja kiitollinen siitä että se on antanut jälkeenpäin ymmärrystä jonka myötä on tullut vapaus.
Mutta onhan tää ympäristö aika paskaa missä katselee tätä hommaa. Täällä on menossa henkien taistelu ihmisistä.
Anolta kysellään asunnoista ja niiden hinnoista. Kaiken tasoista löytyy. Täällä on valtavasti ihmisiä, tää on Euroopan suurin kaupunki. Täällä on myös valtavasti miljonäärejä. Suomessa on yksi milj. Täällä on valtavasti porukkkaa keskitason yläpuolella. Kun meet tietylle alueelle jossa asuu vähäosaisempi. Palvelua ja tavaraa löytyy. Myös asuntoja.
Vähäosaisetkin asuu täällä omissa asunnoissa. Miten se on mahollista? Kun neuvostoaika loppui niin asunnot saatiin silloin omaksi. Ne on niitä neuvostoajan taloja. Kun niitä puretaan uudestakin talosta saa uuden kämpän lunastettua ihan ilmaiseksi ilmaiseksi.
Moskovassa on sellainen tilanne... koko ajan rakennetaan uutta. Voi varata asunnon kaksi vuotta etukäteen. Ano selittää kuinka asuntokeinotteluakin tapahtuu. Asuntolainaakin saa. Kaikkea on. Ano voisi tosiaan tehdä oman videon joissa selaisi hintatasoja. Vuokra-asunnossa vuokra riippuu vuokra-ajasta.
Oletteko onnellisia Venäjällä, Anolta kysytään. Onko jotain mitä kaipaatte kotimaasta?
Ano on onnellinen, on vapaa olo. Ootteko onnellisia Venäjällä. Kaipaatteko jotain kotimaasta? Läheisiä ihmisiä.
Minna kaipaa luontoa.
Laitteiden kautta voimme olla yhteydessä riippumatta asummeko Juvalla, Enontekiössä vai Moskovassa. Luonto tietysti mutta onhan sitä luontoa täälläkin kun päästää sitten… Kun tällä hetkellä ei ole kiinteetä paikkaa kaupungissa tai maaseudullakaan…Karjalasta löytyy varmasti juttuja.
Tässä vaiheessa Ano alkaa haaveilla "venäläisten ystävien" kanssa valloitetusta Itä-Suomesta:

- VKK_Ano_haaveilee_omasta_oblastista.jpg (52.27 KiB) Katsottu 682 kertaa
"Kohtahan nuo on kun tuossa tuo raja siirtyy tonne länteen päin… ", hän haaveilee.
Minna keskeyttää: "Ollaanhan nyt kuitenkin hetken aikaa kärsivällisiä… "
Ollaan onnellisia. Marja L kertoo Anolle kuullensa sisäistä ääntä ja selittää että lapsilla on samanlainen yhteys.
Anon tykkää kovasti Marjan viestistä, hänen mukaansa jokaisen pitäisi löytää (tämä sisäinen ääni).
Tuputetaan sitä…ne vastaanottimet on se pahin juttu, koulut ja kaikki.
Yhteiskunta on semmonen, että oot riippuvainen työpaikasta. On erilaisia yhteiskuntia. Suomessa vähäosaisella jos ei ole töitä se saa jostain rahaa. Se pitää unessa.
Moskovassa ei ole työttömyyttä. Eläkeläinen on heti käytettävissä kun tulee lumipyry. Ne saa sitten…Ei ne ilmoittele mitään verokorttia. Tää on silleen vapaata. Yritykset maksaa varmaan alvit ja palkkaverotustakin on, mutta siitä ei ole tehty niin isoa numeroa.
Yksi tyyppi meni kysymään lainaa pankista eikä ole virallisia tuloja.
Pankki halusi antaa lainaa, kysyttiin paljonko rahaa menee vuositasolla. Jos ei ole virallisia tuloja se on ok. Jos et sitten maksa velkoja niin et poistu maasta.
Ihmisten pitäs löytää tämmönen taso, sitä kautta muokataan yhteiskunta muokataan sellaiseksi kuin ihmiset haluaa. Yhdessä aletaan elää. Ei me veroteta toisiamme.
Anolla kuulemma ihan hulluutta kohtaan puskee viha: "Sen takia tekis mieli verottaa - jos itse saisin päättää - niitä ketkä sitä Ukrainan lippua profiilikuvaan laittaa "(Ano räjähtää tässä vaiheessa nauruun).
MInnakin jatkaa Ukraina. Halveerausta: “Ovat laittaneet jo, hädissään sitten poistaneet nää”, hän uskoo.
Vapaana pitäis täällä elää. Kun se vapaus tulee ja sen oivaltaa sitten kunniottaa muitakin ihmisiä ja siitä tulee hyvä juttu.
Suomen valtio on hirveessä tilanteessa. Ne on kovia tyyppejä jotka siellä paskan seassa, jossa suurin osa ihmisissä rypee, elää. Se tuntuu se paha olo.
"Oravanpyörä", Minna lisää.
Joooo. Se on siellä yhtä suorittamista.
Nimimerkki Kesäesan mukaan nälänhätä herättää Suomen kun kaikki on mennyt.
"Niin se varmaan käy, vaikka ne puhuu no seuraavista vaaleista ja hallituksista", Ano pohtii.
"Miten ne voi kuvitella että asiat paranee jos eduskuntaa tai hallitusta vaihdetaan, kaikista paras on että kaikki jättää vain äänestämättä", Minna neuvoo.

- VKK_Ano_haukkuu_kansaa.jpg (53.15 KiB) Katsottu 682 kertaa
Anon mukaan se joka ohjaa Suomea on valinnut hyppysiinsä hölmöimmät kansan keskuudesta päätöksentekoon ja ahneimmat korkeimmilla virkamiespaikoille, missä on kovat palkat.
Sinne on valittu. Ne kaikki tekee sille (joka ohjaa) hommia. Valehdellaan koko aika. Media on käytössä.
Media tekee..Jos jollekulle tulee älyä siellä ja alkaa omatunto kolkuttaa virkamiehellä, poliitikolla tai päättäjällä niin heti media tekee siitä huonon ihmisen ja kansa taputtaa.
Minnan mukaan jatkopaikkaa ei saa Suomessa jos ei myy itseensä.
Anon mukaan pelolla ohjataan valtiota, pelotellaan, älytön pelottelu.
EI pitäisi pelätä mitään muuta kuin Luojaa, sitä sisäistä ‘ään’ jola puhuu sulle. Jos sä et kuuntele sitä niin se on se joka laittaa sut pelkäämään. Kyllä se niin on että ne jotka joutuu toi karmeeseen kouluun.
Jos olen itsekin välillä ollut - se on sitä Luojan rakkautta se. Se jolla menee hyvin paskassa maailmassa, se menee kiville, sen on luoja unohtanut , se tulee loppumaan kuitenkin. Tuntuu etuoikeutetulta kun välillä tulee kunnolla takkiin.
Lopussa pohditaan terveysasioita. Yksi seuraaja pohtii Anon kuntoa kun jalka on ollut kipeenä.
Ano selittää kuinka 2011 oltiin amputoimassa jalkaa pois. Tehtiin luu- lihas ja ihosiirrot. Sitä ennen oli leikattu urheiluvammojen takia. Jalka ei mene nyt suoraksi ja nestekierto ei toimi kunnolla.
Varmaan tää rökiminen johtuu siitä kun oltiin Petroskoissa siitä etten ole treenannut. Tarvitsen kuulemma sydämen takia pelkkää jumppaa. Kävely ei siihen riitä. Sykkeen pitää nousta. Tuli kiire salille. Alkoi heti helpottaa. Sydämen vajaatoimintaa on ollut silloin.
Sydän on voimaurheilijan sydän.
Tämän jälkeen Ano selittää kuntosalitoimintaa.
Kun on tarpeeksi rautaa niin nostoon syttyy kun sille raudallekin suuttuu silloin koko keho työskentelee. Loppuelämän voimailija tässä olen. Jalkakin aiheuttaa jumia kun se ei mene suoraan.
Minnan mukaan ei aleta enempää enää ruikuttaa. Anolla on painoa yli 130 eikä se kaikki läskiä ole, on lihastakin.
Ano kehottaa liikkumaan, ei jokaisesta tarvitse urhelijaa tulla.
Ano selittää kuinka isossa kaupungissa tulee käveltyä mutta miettii että seuraava kämppä voisi olla salia lähempänä.
Suomessa tuli ajettua salillekin aina oven eteen ja ilman inva-lappuakin.
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.