Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Valhalla
Watson itse

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Kotipoliisi kirjoitti: ^
heh. Mun mielestä tilanne on ihan päinvastainen. Että sillai.
kylkiäinen
Susikoski

Viesti Kirjoittaja kylkiäinen »

Tara kirjoitti:
kylkiäinen kirjoitti:
Tara kirjoitti: -
Ankkalinnan käytyä kimppuuni vasikoin kerran - se typerä 'lillukanvarsiin' liittyvä sanailu. En ole varma vaikuttiko se mitään. tm:n olen vasikoinut kerran, se Isoäidin kaappikellojuttu - se oli vähän turha vasikointi. annaannaa en muista vasikoineeni.

Meinasi unohtua: kn:aa en ole kertaakaan vasikoinut. Hän on hyvä kirjoittamaan ja saa jo senkin vuoksi saa minulta anteeksi paljon - vaikka oikeastaan, ei hän ole muistaakseni minun henkilöni kimppuun käynytkään tms, eikä ole aggressiivinen muitakaan kohtaan, ollaan vain eri mieltä aika monesta..
Kiinnostuin tuosta kaappikellosta, että mikä ihmeen kaappikellojuttu. Etsi toimintoon laitoin kaappikello-sanan ja sieltähän se löytyi:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... o*#p361961
Arestia näkyy saaneen. Mietin että, mikset vasikoinut apteekkaria myös, oliskohan kriteerit täyttyneet. Kiinnostaa ihan sen takia vain että, mistä näitä banneja oikein tulee.

Koska oletan että tämä lautamiespuoli on takoitettu vähän kevyemmille ja ei niin tosissaan otettaville kirjoituksille, niin laitan tähän samalla haulla tulleen kirjoituksen:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... o*#p332416

Se mikä tässä hilpeyttä aiheutti on se että tämä jälkimmäinen oli kirjoitettu kuukausia aikaisemmin.
Elämä olkoon sattumia ja hilpeyttä pullollaan.
Mitä apteekkaria? :lol: On voinut jotain posteja jäädä lukematta, jos vaikka jo ensimmäinen virke on mielestäni antanut aiheen olettaa, että tää ei oo tärkeetä millään lailla..-->pomps-->.. ja sitten vielä nekin jotka vain harvakseltaan kirjoittavtat niin jaksa syventyä..

Joo, erittäin harvoin vaivaudun vasikointinappia painelemaan - luotan siihen että mua fiksummat ja ne jotka tunetvat paremmin palstan perinteet, hoitavat homman.

pitäisköhän muuttaa tapoja
Pahoittelen etten ihan ymmärtänyt vastaustasi, ja myönnän että oma kyselyni oli vieläkin epäselvempi. Kiinnosti vain tietää, koska aikaisemmin kerroit vasikoimisistasi, niin mihin ne perustat.
Nyt selvemmin, perustatko haluamasi bannit:
Hetkelliseen harmistukseen? Väittelytilanteen kiivauteen? Todelliseen tarpeeseen? Haluusi saada joku ulos, voidaksesi itse vapaammin kirjoitella ilman vastaväittelijöitä? Vasikoitko, tai onko halua vasikoida, myös muita kuin vain keskustelukaveriasi. Luetko ennen ja jälkeen tekstit myös, vai vaan sen mikä sinua harmittaa? Minkälainen käsitys sinulla on, tulevatko annetut bannit yksinomaan vasikoimisesta? Tai annetaanko niitä harkiten kuten useat täällä kertovat?
Ajattelin uskaltaa kysyä sinulta näitä, koska aikaisemmassa kirjoituksessasi rehellisesti kerrot harvoja vasikoimisiasi.
annaanna

Viesti Kirjoittaja annaanna »

^
Sääntörikkomus voisi olla yksi varteenotettava vaihtoehto, tai sitten ei :P .
Ihan ilman henkilökohtaisia motiiveja siis.
Kiva kuulla Tara tekemättäjättämisistäsi. En oo aiheelliseksi katsonut minäkään.
Silloin kun ite oon yrittänyt vasikoida niin eihän se oo onnistunut, ei perk..e sitten millään.
Ihan case close -tyyppisiä sääntörikkomuksia kaiken lisäksi.
Vieläkin harmittaa.

Hem..tin helpottavaa olis tietää kuka Kuolemannaakkaa nyt sitten on vasikoinut. Jonkun nikin aikaansaannokseksi kun paljastuu niin heikentäis näitä vainoharhaisia aatoksia päässäni :) .
Ei vaiskaan, tää on luontaista.

Jos kerran mua tarkkaillaan, niin mä tarkkailen takasin. :roll: .
kylkiäinen
Susikoski

Viesti Kirjoittaja kylkiäinen »

annaanna kirjoitti:^
Sääntörikkomus voisi olla yksi varteenotettava vaihtoehto, tai sitten ei :P .
Ihan ilman henkilökohtaisia motiiveja siis.
Kiva kuulla Tara tekemättäjättämisistäsi. En oo aiheelliseksi katsonut minäkään.
Silloin kun ite oon yrittänyt vasikoida niin eihän se oo onnistunut, ei perk..e sitten millään.
Ihan case close -tyyppisiä sääntörikkomuksia kaiken lisäksi.
Vieläkin harmittaa.

Hem..tin helpottavaa olis tietää kuka Kuolemannaakkaa nyt sitten on vasikoinut. Jonkun nikin aikaansaannokseksi kun paljastuu niin heikentäis näitä vainoharhaisia aatoksia päässäni :) .
Ei vaiskaan, tää on luontaista.

Jos kerran mua tarkkaillaan, niin mä tarkkailen takasin. :roll: .
Kyllä, annaanna, tuolla "Todellisella tarpeella" tarkoitin juuri sääntörikkomuksia.
Tara
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Tara »

Kylkiäinen, kuten sanoin painan vasikkanappia todella harvoin. Perusteluna on jokin sellainen sisältö minkä arvelen olevan sääntöjen vastaista myös ylläpidon mielestä. Hetken harmistuksesta en vasikoi. Eihän sitä kestäisi kannettavan näppiskään. Liian usein varmaan jätän vasikoimatta. Niin se on.

Lisäksi käytän muutaman nikin kohdalla vihollistoimintoa - jos olen kyllästynyt jankkaamaan samojen kanssa samoista asioista eikä jankkaaminen ole johtanut mihinkään. Koetan olla provosoitumatta, lisäämättä osaltani turhan tuntuisia säpinöitä tai kiukustumista ja huonoja vitsejä ja viisasteluja...Olen vihanen itselle jos olen kirjoittanut liian pisteliäästi jollekin, liian hätäsesti lähetetty posti jota ei voi enää editoida... :evil: Yritän välttää lähettämästä sellaisia postauksia, jotka voisivat yllyttää chattailuun ja ihan vain pälinään ilman asiaa joka liittyisi Ulvilan tapaukseen.

Moni 'vihamies' on kuitenkin opettanut mulle enemmän kuin ne itse saa ikinä tietää. Ihmiset eivät ole tyhmiä. Harvoin mun mielestä.

Toisinaan poistan jonkun 'viholliskansiosta' - koska sitä vain huomaa, että ahhaa.. asiat on edenneet ja ne vanhat jankkaamiset jostain samasta nippelistä ei enää nostata myrskyjä muittenkaan kohdalla. En mä ketään 'vihaa'.

Mä en tajua miksi kirjoitan tätä.. varmaan kiinnostavaa.

kaikkea mitä tänne kirjoittaa varsinkin jotain itsestään, sitä voi kuka tahansa käyttää tätä henkilöä vastaan. Niin totta, niin vastenmielistä, (mutta oma vika sitten,. olkoon niin) koska aiheena on Vain Ulvilan Tapaus, en mä etkä sä.

Nyt saa olla.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

Yllapito on puuttunut Ulvila-ketjuihin sen verran proaktiivisesti viime aikoina, etta olen jattanyt onelinerin pelossa vastaamatta, jos vastaus olisi todennakoisesti ollut lyhyt--sen tyypinen, jolla lahinna kerrotaan toiselle kirjoittajalle, etta taman viesti on huomattu ja luettu. Olisin normaalisti kuitannut esim. useammankin Mariackan ja Valhallan ja Taran jne viestin luetuksi/kiittanyt niista, mutten nyt sitten nain tehnyt. Nailla mun paremmin tuntemilla jenkkipalstoilla tallainen kaytos koettaisiin harvinaisen epaystavalliseksi. Vastaavasti taalla Minfossa sai uusi kirjoittaja taas tanaan lomaa kun kysyi asiallisen, yhden lauseen kysymyksen toisen kirjoittajan pitkasta medialainauksesta. Ela sita sitten tassa kristillisesti.

Samaan liittyen -- jostain syysta Turre on paassyt useammankin kerran laitumille heti kun olen palannut pitkan poissaolon jalkeen tanne. Silta varalta, etta joku naita yrittaa mielessaan koplata, minulla ei todellakaan ole ollut asian kanssa mitaan tekemista. Yhtaan Turren viestia en ole vasikoinut. Kaappikellojuttu oli aikoinaan hauska. Vasikointi-nappula on minulla muutenkin paksussa polyssa kun yleensakin kannatan laajaa sananvapautta.

En myoskaan ole Turren skandivammainen pimea puoli, silta varalta etta sita joku (viela) epailee.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
Valhalla
Watson itse

No minä olenkin ajatellut kuinka kipeä se US niska onkaan kun ei edes nyökkää. :roll:

Olen vastaillut tätänykyä lyhyestikin - liekö sitten chattia. Otan sitten siinä bannin vaaraa. No - hieman olen soveltanut tätä monen käyttämää läpinäkyvää keinoa, että kuitataan se varsinainen asia ja sitten liitetään perään joku tyhjänpäiväinen sääntöjen täytteeksi.

Itse en puolestani ole bannia tarjonnut kuin turrelle :wink: mutta lähinnä kyse on ollut vastavuoroisesta kohteliaisuudesta jossa olen puolestani se perässätulija.

Kieltämättä tuo onliner ja chatti -pykälät on kovin vaikeat määritellä ja esim kestiketju oli niitä puolillaan. Siinä sellaista ketjua lukiessa unohtaa, että puolet pitäisi olla bannilla ja menee mukaan vaan. Nyt on ollut Ulvilassa mukava - että mode on huomautellut ja ojentanut ensin tylyn poisbannin sijaan joista usein jää epäselvä maku useammallekin.
ulkosuomalainen
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ulkosuomalainen »

No minä olenkin ajatellut kuinka kipeä se US niska onkaan kun ei edes nyökkää.
Juu. Sori. Jetlagissa ja niskakivussa olen lukenut sivuja melkoisesti harppoen ja esim. koko tama konkareiden lomailuryppaan syy jai itselleni taysin epaselvaksi. En siksi viitsinyt ottaa riskia, etta palstalle olisi rantautunut joku nopean liipasinsormen omaava ja paasisin pikapikaa seuraanne juuri kun keississa tapahtuu taas jotain.
Nothing sways the stupid more than arguments they can't understand.
Cardinal de Retz, Memoires (1781)

When a wise man points at the moon, the imbecile examines the finger.
Confucius
annaanna

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Annaana. Dementiaa kannattaa hoitaa.

258. Ulvilan surmajutun oikeudenkäynti III: syyttäjä moittii esitutkintaa
http://jyrkivirolainen.blogspot.com/201 ... aynti.html

MTV3: Auer-jutusta harvinaiset moitteet poliisille
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/112527- ... poliisille

Poliisi sai kuulla kunniansa Ulvilan murhajutun uuden käsittelyn aluksi
http://www.nelonen.fi/uutiset/kotimaa/v ... ppi-142182
Vilkaisin tuttua Virolaisen blogia. Ei kelpaa näkemykseksi perusteeksi. Toisenkäden tietoa ja kaiken lisäksi puolustus moittii esitutkintaa, tarkoittaen toimitettua aineistoa. Siis sitä toimittamatonta osaa siitä. Tiedät hyvin eron alkututkinnan ja toisaalta esitutkintamateriaalin tason moittimisella olevan. Eri asioita.

Syyttäjä moittii esitutkintaa tuossa. Tuo esiinkaivamansa Auerin jalkapohjien haavojen dokumentoimattomuus on mitätön seikka. Ihminen pystyi kävelemään, haavojen olemassaolo oli havaittu. Mitä merkitystä asialla on. Oman kertomuksensa mukaan pakeni lasisirpaleiden päältä. Tuli haavoja tai ei tullut. Roppakaupalla pikkusälää jätti hovi päätöksestään pois, tietenkin. Jonninjoutavia seikkoja pois jätetään, merkityksettömiä. Tää on vaan eka kerta vissiin melkein kaikille kun törmätään teeveen ulkopuoliseen rikospaikkatutkintaan. Asiallisesti hoidettu ajattelen minä.

Muita en viitsi vilkaista. Lehtien ja teeveentoimittajien raportoinnin tason tiedät itsekin. Raflaavaa, myyvää, lööppejä etsitään. Oletan niissä esitutkinnasta puhuttavan, ei todisteiden dokumentoinnista. Sulla on pakottava tarve säännöllisen epäsäännöllisesti päästä jankaamaan muutamaa päähän pinttymääsi. Kaivanko esille kuinka monta kertaa silloin kesäkuussa selostit alkututkinnan sössimisestä. Jos kuka viitsii, niin kymmeniä kertoja oot samaa virttä viime viikkoinakin veisannut.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitä ajattelet Kestin tapauksesta. Harhaannuitko. Enkä ajattele että tyhmyydestä, vaan jostakin syystä jota en oikein ymmärrä. Minä siellä tuskastuin kun päivänselvää oli, ettei se tolkkunen havainto, se bemari havainto, ollut. Muka aiheutti rikosepäilyn. Kissanvillat. Pyytelin reiluja jätkiä kertomaan, ettei se bemu juttuun liity. Sinä taisit olla vedätettävissä.
Luja oli luottosi niihin ruumiskoiriinkin. En tarkkaan viestejäsi muista, hatusta vedän että pidit ruumiskoirien tunnistusta 100% tai jotakin senkaltaista. Likolammen rannasta tyttö löytyi. Niiltä sijoilta. En tiedä mihin kaikkeen uskot 100%, kansainvälisesti arvostettuun äänitutkijaamme, verijälkiasiantuntijoihin, vankkoihin vangitsemisperusteisiin. Tittelien taikaan.

Nämä LSH-väitteet ja mankkanauhan soittaminen taustalla minulle niin syyttäjän harkintakyvyn pettämisestä viestii, Sinulle ilmeisesti ei. Toivoisin, että Sinäkin joskus oikeaan osuisit, muttet missään tapauksessa tässä jutussa.

- ystävyydellä annaanna-

Oikeesti. Miksei Sua pysty bannaamaan?
Valhalla
Watson itse

Sorry :D
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Ajattelin ensin että olen vähän pidempään pois, mutta lienee kuitenkin paikallaan käydä heti 'ilmoittautumassa', sen verran on ollut spekulantteja liikenteessä nyt kun Anneli ja taksimies ovat tutkintavankeudessa.
Eräällä, toisaalla olevalla keskustelupalstallakin turumurre oli ihan varmasti se itse Anneli Auer.
Myös täällä minfossa eräs vanha sortui kettuilemaan, tällä kertaa taksimiehestä. Jatkossa hiiri etsiytyykin liukkaasti vasikointinäppäimeen vihjailuistakin. Puolentoista vuoden aikana hartioilleni on soviteltu jo lähes kaikki Ulvila-tapauksen henkilöt, tässä taas kunnostautui eräs toinen vanha minfolainen. Näitä katsoin silloin sormien läpi, enää en katso.
Valhalla
Watson itse

Toivotan Turren tervetulleeksi ja tässä yllä olevan kommenttisi sävyn innoittamana kaunis syksyinen kuva värikkään keskustelun ratoksi.
Kuva

Toivottavasti tuo asiapuoli saadaan riittämään marjanmakuisille argumentaatioille.
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Tere vaan, TM. Meni mielestäni jotakuinkin härskiksi ne taksimies-jutut kohdallasi. Oma kätenikin hamuili vasikkanappulaa ihan kanssanärkästyksestä.

Lapsien etua vedetään Ulvila-ketjussa esiin joka käänteessä. Yhteen aikaan tuntui, ettei Aueria saanut epäillä lainkaan eikä lasten puheista vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä hänen syyllisyyteensä -lapsien vuoksi.
Ja nyt kun osa lapsista puhuu, ne on tietämättä sisällöistä yms. yhtään mitään teilattu osan kirjoittajista mielestä epäluotettaviksi . Vaaditaan vähintäänkin videomateriaalia suoritetuista teoista, jotta asiasta voisi ja saisi edes keskustella. Luonnollisesti tämäkin lasten edun nimissä.

Uusien epäilysten varjossa voi miettiä sitäkin, että ehkä asiat olisivat selvinneet aiemmin, jossei tämä lapsia (muka?) suojeleva asenne olisi ollut turhankin valloillaan tutkintaa tehdessä. Miksi esim. hereillä ollutta seitsenvuotiasta ei kuultu ennen vuotta 2009? Lapsien edun vuoksi?
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Kiitos Taavetti.

*

Ja kiitos Valhalla!
Valhalla kirjoitti:Toivotan Turren tervetulleeksi ja tässä yllä olevan kommenttisi sävyn innoittamana kaunis syksyinen kuva värikkään keskustelun ratoksi.
Kuva

Toivottavasti tuo asiapuoli saadaan riittämään marjanmakuisille argumentaatioille.

Miten kommentoit kirjoittamaasi asiapitoista (?) tekstiäsi Valhalla? Kaiken lisäksi teksti ei ollut kirjoitettu tänne lautamiehiin.

Valhalla kirjoitti:
Kaarlo Helminen kirjoitti:Olisi hyvä kuulla mitä turumurre on tästä mieltä, mutta tm on reilun viikon ollut postailematta :)
sama
Auerin tapauksessa vangittu myös helsinkiläinen taksiyrittäjä
Julkaistu: 16.09.2011 13:34, päivitetty: 16.09.2011 13:40
Anneli Auerin uusimmissa rikosepäilyissä on neljä asianomistajaa.
Ilta-Sanomien tietojen mukaan kyseessä on helsinkiläinen taksiyrittäjä.

Hänet vangittiin Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa aiemmin tällä viikolla.

Toisesta epäillystä kertoi ensimmäisenä Aamulehti.

Lehden mukaan vangittu 1960-luvulla syntynyt yrittäjä.

Miestä epäillään törkeästä raiskauksesta, ja törkeästä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

Uhreja on ilmeisesti useita.
Anneli Aueria epäillään törkeästä raiskauksesta, ja hänen vangitsemistaan käsitellään tänään perjantaina.
IS

Siis taksimies?
Valhalla
Watson itse

jaa, en minä siihen hirveästi keskittynyt ( nytkään muistanut ). Edellinen mainitsi sinut siinä mielessä, että olisi mielenkiintoista kuulla miten tuohon tietoon reagoisit tietäen kantasi Annelin edesottamuksiin. Ja minä laitoin siihen, että samoin täällä - siis sama. Ja tämä viittasi viestiä edeltävään keskusteluun.

Minun asiapitoinen teksti SAMASSA viestissä liittyi tuohon uuteen henkilöön ja uutiseen asian yhteydessä joka paljastui taksimieheksi. Tämä oli siis se viesti, et sinä - sorry vain.
Vastaa Viestiin