Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Tietäjä99
Aloitteleva Besserwisser

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Tietäjä99 »

Rezah kirjoitti:mätlokki: kiitos! Tosiaan, kyse ei ole siitä rollaattori-asunnosta, jonka edessä skootteri oli (oma sekaannus).
Jotenkin vain käsitin että rollaattorivanhuksella olisi myös kuulokoje. Asuuko talkkari tässä samaisessa rivitalossa?

Itselle vaikea uskoa että rollaattoria käyttävä ihminen omistaisi lapinkoiran.

Tässä talossa asuu siis rollaattorivanhus (jonka oven edessä oli skootteri), ihminen jolla on koira, ja ihminen jolla on kuulokoje (mahd. sama). Sekä vielä joku,joka ei ollut paikalla? Ja se talkkari(ko)?
"Rollaattorivanhuksella" ei ole kuulokojetta. Talkkari asuu hyvin lähellä. Koiraa ulkoiluttaa osin ulkopuolinen.

Täällä on takerruttu aika tiukasti siihen, että koira ei haukkunut. Kyllä koira saattoi haukkua.
Marjo
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Marjo »

Miksi tuntematon X ajoi Likolammentiellä, niin eikö jo aikaisemmin ollut ihan järkeenkäypä teoria, että Skootteri oli matkalla Likolampeen upotettavaksi. Kaappaaja tunsi tien ja sinne olisi nopea se upottaa.
gacy
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja gacy »

Rampo Edogawa kirjoitti:Koirahan voi olla vaikka kuinka ikäloppu eikä edes kaipaa enää mitään pitkiä lenkkejä, mikä selittäisi myös sen miksi se ei haukkunut yöllä.
Kiitos vastauksesta, muuta osaa siitä en tarvitsekaan.
Pardon
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Pardon »

gacy kirjoitti:
Pardon kirjoitti:Syy tähän metsän kautta koukkaamiseen on mikä?
Se on tosi tyhmä reitti, mutta täälläkin monet esittäneet, ei todellakaan mene omaan järkeeni, mutta en mä pelkästään omia mielipiteitä esitä, vaan yritän ammentaa muidenkin ajatuksia. Ei se sinne metsään pitkälle olis ehtinyt mennä. Nopea aikataulu siinä täytyy olla. Mutta missä kaapattu ja kuka, kaikki voi vaan arvailla. Onko edes kaapattu. Eikä siellä kukaan ole Omega kourassa ollut, kymmenen minsaa lisää tulee helposti.

Onhan se Omega, Seiko tai Rolex varmaan ranteessa, tai kännykän kello, mutta tuskin sitä kukaan koko ajan vilkaisee.
Ei mua haittaa jos joku reitti on tyhmä, jos se on jostain syystä oletettavissa. Olisi kiva tietää, että mistä syystä.

Eikö tarkoitus ole kuitenkin rakentaa yksi tai useampia teorioita siitä, mitä on tapahtunut, miten, miksi jne.? Tai kommentoida tutkintaa tai tehdä löydöksiä. Ehkä muitakin syitä.

Mä ymmärrän, että poliisia epäillään, että ovatko ajan tasalla. Olen itsekin sitä tehnyt. Mutta minusta ilmoitustapa pysäkillä klo 02.45-02.50 vaan on tieto. Sitä voi arvioida, jos arvioinnille on jokin peruste (ei välttämättä oma ajantaju). Siitä ei siis voi päätellä, että koska oma kelloni on usein väärässä, niin olkoon siis 02.35-02.55.

Tuo metsässäajelu on mua ihmetyttänyt siksi, että välillä tuntui että samat kirjoittajat argumentoivat, että Karoliinaa koittaa vältellä isompia teitä, kun ajaa huppelissa. Mutta toisaalta oletetaan Karoliinaa tosi hölmöksi, niin että tämä valitsee ihan mitä teitä tahansa, eikä pääse oikeastaan mihinkään. tai sitten yhtäkkkiä Karoliina suhaa sitä Nokiantietä eestaas, välittämättä poliiseista pätkääkään.

Minusta siitä ei mene semmoista reittiä, että seutua tuntematon lähtisi niitä yöllä huppelissa menemään. Ei edes päivällä selvinpäin.

Hyvin epäselväksi jää, että mitä sillä metsästätulolla edes haetaan? Miksi pitää ajaa niin älytön reitti? Sitten lopulta surmaaja on joku satunnainen hiippari, joka voisi olla missä tahansa. Onko tämä teoria?
tartsan
Susikoski

Viesti Kirjoittaja tartsan »

tartsan kirjoitti:Ihmetyttää FBn Missä olet KK-ryhmän sivulle ilmestynyt ketju.
ES sanoo: TOIVOTAA JA KAROLLIINAN JÄTTÄÄÄ RAUHAA VIATON IHMINEN OIKEESTI SIL JÄTKÄL ON KUSTAPÄÄS JA PASKATEKEE PATOJA JA OIKEESTI JOS TÄT LUKEE NI TIETÄÄ ET OIKEETI MÄ PYYDÄN YHEN TYYPIN TAPPAASEN NI TIETÄÄ MILLANEN KUSIPÄÄ ON.
Hetken päästä ES: OS ORIMATTILAA TULEE MÄ SANON CERILILLE ET SYÖSEN.

( caps lockit eivät minun)

ES kaverit kommentoivat sanomalla : nyt hiljaa, YO.rauha.

Käykääs lukemassa.
Ei vaikuta normaalilta teinien mesoomiselta tuo keskustelu.

Laittaisin kuvakaappauksen, jos osaisin. Linkki tässä https://www.facebook.com/pages/Miss%C3% ... 9775960553
Lisäksi ES: sellannen kusipää on ja jos se lukeetätä ni haistakoot paskan ja jos karoliina on kuollu ni mä tapasn sen jätkän saamarin kusipää.

edit. Lisärivi ES tekstiä
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

mätlokki kirjoitti:
Juliet Jones kirjoitti:Lopettakaa jauhaminen niistä muumeista, tuskin liittyvät mitenkään itse tapaukseen tai edes kuvien ottoaikaan. Niitä kun voi katsoa muutenkin kuin televisiosta lähetysaikaan.

IS paperiversio 27.8.2011:

- Maanantaina sisko oli saanut luvan viedä skootterin mukanaan, ja sitten hän tuli kaverinsa kanssa hakemaan sitä. Isosiskolla ei ollut skootterilupaa, mutta kaverilla oli. he eivät kuitenkaan saaneet sitä käyntiin.
Kiitos JJ uutisesta.

Jäi vaan tuo kohta uutisesta vaivaamaan missä sanotaan että sisko tuli hakemaan maanantaina skootteria.

Hän itse kuitenkin kommentoi fb:ssä n. viikko tapauksen jälkeen kypärään liittyen:
7.8.2011 FB

EK: olin itse ensimmäinen joka näki kypärän onnettomuuden jälkeen, ja kypärä ei ollut kokenut kolhuja lainkaan..
Noh, mene ja tiedä, ehkä toimittajalla/talonmiehellä mennyt päivät sekaisin, tai hänet oli kutsuttu paikalle varhain sunnuntaina muissa merkeissä?
Tarkistin IS:n Heidi Pohjalan jutun vielä kolmanteen kertaan, ja khyyllä, -siellä lukee näin:
Maanantaina sisko oli saanut luvan viedä skootterin mukanaan...
Tarkistin myös poliisien määrän:
Talonmiehen mukaan pihapiirissä työskenteli noin 50 poliisia...
Sanoisin, että jos virheestä olisi kyse, ei kukaan sanoisi "noin viisi", mutta voisi sanoa "viisi- kymmenen" (muttei tuossakaan käyttäisi sanaa "noin"). 50 on aika paljon, muttei varmaan ihan kummallista, jos on jo päällä tutkinta jossa on kiire ja erilaisia johtolankoja tarvitaan saada nopeasti. Jos noin oli, niin ehkäpä tuossa vaiheessa ajateteltiin tytön olevan elossa, mutta vaarassa??
gacy
Vähänniinkuharrastaja

Metsästätulo on omasta mielestäni ainoa järkevä syy, miksi sitä skootteria olisi voinut joku muu ajaa. Uskon itse todellakin että se on mennyt sukkana sinne asunnon eteen Nokiantieltä Karoliinan ajamana.
Rezah
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Kyllä NÄMÄ liittyy ihan samanlailla kun kaikki muukin nippelitieto josta täällä on väännetty.

KUKA/KETÄ asuu tuossa talossa, jonka edestä skootteri löytyi.

ELi , rollaattorivanhus (ei kuulokojetta, koira - joka mahd. haukkui ja jota ulkoiluttaa ulkopuolinen osin),
talkkari, kuulokojeellinen ja joku, joka ei ollut kotona.

Onko talossa 4 asuntoa?

Tuolla MIssä olet KK ryhmässä, meilekin kaikki tähän aikaan ovat provoja, myös tuo ES ja hänelle vastailevat.
There are no crimes behind enemy lines
-Bastard-
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja -Bastard- »

ES sanoo: TOIVOTAA JA KAROLLIINAN JÄTTÄÄÄ RAUHAA VIATON IHMINEN OIKEESTI SIL JÄTKÄL ON KUSTAPÄÄS JA PASKATEKEE PATOJA JA OIKEESTI JOS TÄT LUKEE NI TIETÄÄ ET OIKEETI MÄ PYYDÄN YHEN TYYPIN TAPPAASEN NI TIETÄÄ MILLANEN KUSIPÄÄ ON.

Käykääs lukemassa.

Laittaisin kuvakaappauksen, jos osaisin. Linkki tässä https://www.facebook.com/pages/Miss%C3% ... 9775960553
tässähän oli tuon E,S:n tekemä avaus seuraavalla tekstillä, sitten hän on alkan hiilee ja huutaa ties mitä "kuka idiootti on menny kitnapaaa viattoman tyttön joka on varmaan kiltti ja häne omaisileen paljon voimia ja toivon koko sydämmestäni että hän on kunnossa"

mielestäni, kun ton luin tyttö ei tiedä kenestä on kyse, vain jostain pojasta, riippuu miten tuolta poimii lauseita, jos valikoiden poimii ja lukee, ni käsitys muuttuu.....
profiler
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja profiler »

Oliko Vapepa jo sunnuntaina avustamassa? Talkkari saattoi luulla huomioliiveissä liikkuvia etsijöitäkin poliiseiksi.

Mitä tulee tekijöiden motiiviin... Itse en jaksa pitää kovin todennäköisenä sitä, että tekijät olisivat tahallaan tehneet KK:lle pahaa. BMW oli tuttu niillä kulmilla ja onhan BMW-poikien pitänyt nähdä myös tämä ohi ajanut todistaja. Poikien on pitänyt tajuta, että vaara kiinnijäämiseen olisi todella suuri.

Joku muistutti pari sivua sitten isosiskon fb-kommenteista katoamispäivältä. Nämä olivat uutta minulle ja saavat tapauksen näkymään hieman eri valossa kuin tähän saakka. Eli olisiko sittenkin Villilänkadulta lähdetty tarkoituksella BMW-pysäkille hakemaan "kokeiluja"... Tähän vähän viittaisi bilepoikien valehtelukin. Pysäkkihän saattaa toimia esim. huumediilereiden asiakaspisteenä. Sieltä ollut tapana jatkaa luotettavan asiakkaan kanssa varsinaiselle myyntipaikalle eli näköalatasanteelle tai johonkin siihen lähelle. Aineet mahdollisesti kätketty sinne metsään.

Vahinko päihteiden käytössä olisi muuten hyvä selitys tapahtumille, mutta aikataulu on ehkä vähän liian tiukka. Olen sitä mieltä kuitenkin, että kaappaukset ja raiskausmurhat yms. tulevat vasta näiden vahinkoskenaarioiden jälkeen.
gacy
Vähänniinkuharrastaja

Mut kyllähän se Likolammenkadun kiertelykin aika tyhmä ajatus on. En usko että Karoliinan reitinvalinnat ovat perustuneet järkeen, jos on itse ajanut. Se on ollut ihan hukassa, tai sitten todellakin joku muu on skootterilla päräyttänyt.
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Käykääs lukemassa.

Ihan pikkutyttöjähän nuo kommentoijat ovat. Eivät vaan osaa käsitellä tätä asiaa, joka on varmaan vanhempienkin mielessä herättänyt aika karmeita ajatuksia tapahtumien kulusta ja Karoliinan kohtalosta. Mutta, voisin minäkin tappajan syöttää koiralleni, jos minulla sellainen olisi ja vaikken ihan pikkutyttö olekaan :mrgreen:
Pardon
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Pardon »

Marjo kirjoitti:Miksi tuntematon X ajoi Likolammentiellä, niin eikö jo aikaisemmin ollut ihan järkeenkäypä teoria, että Skootteri oli matkalla Likolampeen upotettavaksi. Kaappaaja tunsi tien ja sinne olisi nopea se upottaa.
Miten kaappaaja tuntee tien, jos ajeleekin taloyhtiön pihalla. Ei kai kaappaaja sitä tiedä, kuka siellä on kotona?

Missä Karoliina on tällä aikaa? Pysäkillä peräkontissa?

Oletko sinäkin hylännyt ne Bemari-tyypit, kun puhut kaappaajasta yksikössä? Se on aikamoinen lenkki lähteä ajelemaan skootteria jonnekin lampeen tai järveen ja palata sitten ainakin osan matkaa jalan. Jos joku tulee hakemaan, niin taas lisää trafiikkia.

Trafiikki tuottaa havaintoja, olen huomannut. Se voi tuottaa sellaisenkin havainnon, että se kerrotaan poliisille heti seuraavana päivänä ja siitä päästään nopeammin jäljille kuin nyt.

Kun tässä Karoliinan ruumiinsiirtelyssä tarvitaan melkein välttämättä autoa, jos ei kaiveta hautaa Villilässä tai lähdetä Pyhäjärvelle veneellä. Vain muutamissa teorioissa skootterin hävittäminen kannattaisi. Mitä etua siitä sinun mielestäsi olisi? En tarkkaan tiedä, mitä muuta ajattelet tapahtuneen? Eli minkälaista palapeliä koitat koota, johon sopisi paikallistuntemusta omaava henkilö, joka ajaa skootteria kohti Likolammea ja ei sitten kuitenkaan ihan onnistu pysymään tiellä - jostain syystä.
Tietäjä99
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Tietäjä99 »

nippelitieto kirjoitti:Aika möreä ääninenhän toi talonmies ( Eskokin nimeltään ) on naiseksi
http://aamulehdenkuvat.ning.com/video/kadonnutkaroliina
Mutta onko "Esko" virallinen talonmies? Monilla meistä on perhe. Myös talonmiehillä.
gacy
Vähänniinkuharrastaja

Voidaan sitä kuoppaa kaivella muuallakin kuin Villilässä. Mut sehän on se kaikkien epäuskottavin vaihtoehto, vähän mukaillen tuota mun nimimerkkiä.
Lukittu