Ano Turtiainen

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Tarkastaja Levisi
James Bond (George Lazenby)

Re: Ano Turtiainen

Viesti Kirjoittaja Tarkastaja Levisi »

VKK_Ano_080367.jpg
VKK_Ano_080367.jpg (63.76 KiB) Katsottu 519 kertaa

Anon mukaan ajanlaskumme on pilattu, joten on erikoista, että hän ottaa vastaan onnitteluja. Yksi seuraaja on jopa innoissaan, kuinka hän on samaa ikäluokkaa Anon kanssa.
Samaa_luokkaa_Ano.jpg
Samaa_luokkaa_Ano.jpg (29.75 KiB) Katsottu 519 kertaa

@Jouniholopainen: - onnea ano ollaan saman ikäluokan miehiä,,, -59 tuli täyteen
@Jouniholopainen: - kyllä ja täällä stubb huutaa ja riehuu venäläisten kanssa ja mitä sen ääliön päässä liikuu eikun lisää rahaa ukrainaan,, eu- velkaa,, tota hullut ja demarit huutaa et vähän on veroja viel vähän suomessa,,, nyt,, sota-vero ihan sinisin silmin,,, on touhua,,, miloin suomen kansa nousee kapinaan,, missä on vastarinta liike,,,

Anon mukaan kuukaudessa on oikeasti 28 päivää. Kuukausia on 13. Kaksi karkauspäivää. Vuosi alkaa juhannuksena. Jo 58 täytettyään, eli reilu vuosi sitten, Ano väitti, että nykyinen kalenterimme on väärennetty. Ano selitti, kuinka hänen syntymäpäivänsä on todellisuudessa marraskuussa eikä elokuussa. Samalla videolla Ano julisti intuition hänelle antamasta päivämäärästä. Siihen on enää viisi kuukautta. Ano todennäköisesti toivoo, että iso Euroopan laajuinen sota syttyisi juuri tammikuun lopussa hänen ennustamanaan päivänä eli 27.1.2027.

https://www.youtube.com/watch?v=5eioVHht-Jo

“Tää intuitio laittoi mut tänään tekemään tästä jopa videon tästä aiheesta ja tota sitten laskemaan sen, että mikä mun oikea syntymäaika on. Nythän pitää muistaa, että vuosikin oikeesti vuosi vaihtuu, kun päivä on pisimmillään. Ja siitä kun lähdetään laskemaan, niin niin mun syntymäpäivä on - kun lasketaan että vuodessa on 13 kuukautta ja jokaisessa kuukaudessa on 28 päivää ja sinne tulee se kaksi päivää tulee vuoden vaihtuessa lisää - oikeasti 8.3.”

“Sitten se intuitio ajoi mut miettimään tätä päivämäärää 27.1.2027, jonka mä oon kirjannut ylös ja joka mulle on siis annettu. En lähde sen enempää nyt tässä nostamaan, et mitä sille päivälle on annettu ja tapahtuuko silloin jotakin vai ei mitään. Mutta se on merkittävä päivämäärä. Se on. Mä oon laittanut sen ylös. Se on mulla ollut tuolla.”

VKK_Ano_intuition_antama_2023.jpg
VKK_Ano_intuition_antama_2023.jpg (49.6 KiB) Katsottu 511 kertaa
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.
Tarkastaja Levisi

VKK_MH_Russia_never_invaded.jpg
VKK_MH_Russia_never_invaded.jpg (58.49 KiB) Katsottu 487 kertaa
Anon Vaalan kaveri Marko Hiltunen kävi viikko sitten kylässä venäläisillä. Jälki on sen mukaista. Marko levittelee "sotaveteraanien" videota, jonka mukaan "Venäjä ei koskaan miehittänyt Ukrainaa", mikä on silkkaa valeuutisointia. Mitähän porukkaa olivat "vihreät miehet" Krimillä?

Videon kaveri viittaa kuitenkin Venäjän barbaarihyökkäykseen 2022. Hänen mukaansa Ukrainan presidentti on pikkulapsen tasolla oleva juutalainen ja koko Ukrainan kansallistunne on valetta. Mies myös pohtii, miten on mahdollista että juutalainen voi olla johdossa joka on yksi maailman juutalaisvastaisempia maita ja miten juutalaisjohtaja voi olla natsi.

MH: - Näinhän se asia oikeasti on. Miten länsi saakin väännettyä mustan valkoiseksi.

VKK_MH_Marko_Pavel.jpg
VKK_MH_Marko_Pavel.jpg (130.09 KiB) Katsottu 487 kertaa
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.
Tarkastaja Levisi

Anolta uusi video tuli. Hän lukee videolla katsojakommentin ja on edelleen sitä mieltä että opetus ja sivistys on lapsille pahasta:

- Vanhempina pitää kannustaa lapsia ja nuoria elämän ja kokemaan kaiken omalla tavallaan ja niin, että kaiken sen mitä teet, niin tee se sydämestä lähtöisin.

Palataan muuten tuoreeseen videoon myöhemmin.
VKK_Ano_lapset.jpg
VKK_Ano_lapset.jpg (64.68 KiB) Katsottu 473 kertaa
Näin Ano vastaa:

“Juuri näin. Sitä omaa sydäntä pitää kuunnella, eikä yrittää tuohon järjestelmään opettaa ihmisiä. Se on se tärkein asia. Se on se tärkein asia. Sen takiahan ne lapset viedään mahdollisimman nopeasti, vierotetaan kodista ja viedään opetetettaviksi tuonne eskariin ja muualle, jossa niille opetetaan kaiken maailman hömppää. Me ollaan olla itsekin omille lapsille opetettu, että ei tarvi mennä valtavirran mukana missään tapauksessa, kun ei olla itsekään menty.”
Virdon
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja Virdon »

Tarkastaja Levisi kirjoitti: To Elo 27, 2026 9:14 am “Tää intuitio laittoi mut tänään tekemään tästä jopa videon tästä aiheesta ja tota sitten laskemaan sen, että mikä mun oikea syntymäaika on. Nythän pitää muistaa, että vuosikin oikeesti vuosi vaihtuu, kun päivä on pisimmillään. Ja siitä kun lähdetään laskemaan, niin niin mun syntymäpäivä on - kun lasketaan että vuodessa on 13 kuukautta ja jokaisessa kuukaudessa on 28 päivää ja sinne tulee se kaksi päivää tulee vuoden vaihtuessa lisää - oikeasti 8.3.”
Ensin sitä vietetään synttärit ja onnittelujakin otetaan vastaan, mutta heti sen jälkeen aletaan kötisemään että eipä ne synttärit oikeasti nyt ollutkaan. :D

Aikooko Ano olla ainut ukko jolla on kahdet synttärit saman vuoden sisään, ja vietellä ne "aidot" syndet sitten tuona keksimänään ajankohtana?
Tarkastaja Levisi kirjoitti: To Elo 27, 2026 9:14 am“Sitten se intuitio ajoi mut miettimään tätä päivämäärää 27.1.2027, jonka mä oon kirjannut ylös ja joka mulle on siis annettu. En lähde sen enempää nyt tässä nostamaan, et mitä sille päivälle on annettu ja tapahtuuko silloin jotakin vai ei mitään. Mutta se on merkittävä päivämäärä. Se on. Mä oon laittanut sen ylös. Se on mulla ollut tuolla.”
Jos Anon synttärisekoilutkin naurattaa, niin kylläpä naurattaa tämäkin "ehkä jotakin tapahtuu, ehkä ei" -arvailuennustelu. :D

Se on merkittävä päivämäärä, mutta välttämättä mitään ei kuitenkaan silloin tapahdu?
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
Virdon
Frank Columbo

Tarkastaja Levisi kirjoitti: To Elo 27, 2026 1:06 pm - että kaiken sen mitä teet, niin tee se sydämestä lähtöisin.

“Juuri näin. Sitä omaa sydäntä pitää kuunnella”
Niinku Anon kaltaisille on ollut sydämenasiana olla venäjämielinen propagandisti ja putinisti, joka haluaa toimia kaikin tavoin isänmaansa vastaisesti.
Virdon
Frank Columbo

Tarkastaja Levisi kirjoitti: To Elo 27, 2026 1:06 pm “Me ollaan olla itsekin omille lapsille opetettu, että ei tarvi mennä valtavirran mukana missään tapauksessa, kun ei olla itsekään menty.”
No kuinkahan Ano aikoo koklailla että kuinka pitkälle siellä Venäjällä kärsii oikein toimia "valtavirrasta poikkeavasti". Toivottavasti koettelee rajojaan. :D

Anohan vastustaa esimerkiksi verojen maksamista, ja hänen "uuden Suomensakin" pitäisi mukamas jotenkin toimia ilman veroja. Aikooko hän kuitenkin kiltisti siellä Venäjällä maksella veroja, vai haluaako hän poiketa valtavirrasta? :D
Tarkastaja Levisi

Tuo uusi video on iänikuista samaa jurnutusta. Anon mukaan "tuolla" eli täällä Suomessa on "aikamoinen työryhmä pohtimassa koko aika minkälainen Suomi halutaan rakentaa". Kyseessä on siis "työryhmä" jossa mukana Tuija Suni, Marko Hiltunen, Mikko Miettinen, Markku Miettinen ja viides kaveri, jotka ovat tehneet kansalaisaloitteen "Eroamisesta Suomen valtiosta".

Kansalaisaloite rullaa omalla painollaan ja Anollekin tiedoksi, että aikamoista!!!!
4-9.8.2026 kannatuksessa on hämmentävä yli 300 ilmoituksen piikki.
VKK_MH_TS_eroaminen_valtiosta.jpg
VKK_MH_TS_eroaminen_valtiosta.jpg (203.31 KiB) Katsottu 404 kertaa
kyr-12
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja kyr-12 »

Eikö noille pelleille vois tarjota vauhtia jotta painuisivat venäjälle muiden sekopäiden sekaan kun sitä niin halajavat.
Virdon
Frank Columbo

Tarkastaja Levisi kirjoitti: To Elo 27, 2026 6:56 pm Anon mukaan "tuolla" eli täällä Suomessa on "aikamoinen työryhmä pohtimassa koko aika minkälainen Suomi halutaan rakentaa".
Kaikkeenpa turhuuteen sitä jotkut vaan haluavat aikaansa käytellä. Ei kai ne nyt oikeasti vaan kuvittele että olisivat niin vaikutusvaltaisia että Suomi "menisi uusiksi" heidän toimestaan?

No, jos kuvittelevat niin päät kyllä kantsisi mennä tarkastuttamaan, koska jotakin on silloin niissä pahasti vialla.

Siinäpähän pilvilinnojaan porukalla suunnittelevat ja rakentelevat. Mitä korkeampia niistä tulee niin sitä kovemmin ne sitten romahtavatkin.
Tarkastaja Levisi

Ano Turtiainen 30.8.2026: - Käsi ylös virheen merkiksi!

Ukrainalainen automerkki - Ano ja Minna Turtiainen perkailee kanavansa katsojakommentteja ja vastailevat muutamiin kysymyksiin.

VKK_Ano_Suomi_ruotsalaisten_hallussa.jpg
VKK_Ano_Suomi_ruotsalaisten_hallussa.jpg (111.91 KiB) Katsottu 189 kertaa

Ano kertoo videon alussa, millaista kuumaa juomasekoitusta hän juo. Kyseessä ei ole maitokahvi vaan kammottava litku, johon on sekoitetty vaikka mitä. Ano kertoo, että hän on viimeiset 35 vuotta juonut kahvin mustana. Minnakin selittää, kuinka närästys loppui kun hän jätti kahvista pois maidon.

“Tuossa on tämmöstä murukahvia pikkasen oli siinä sitten oli sitten siinä oli kaakaojauhetta, kuumaa vettä vähäsen ettei se kaakao paakkuunnu, 10%sta kermaa ja 3,2%sta maitoa. Että semmonen koktaili jooooo. Suomessa kahvi meni mustana, koska pystynyt syömään mitään muita maitotuotteita kuin joitakin juustoja. Maitokarelian maitoja ja piimää pystyn käyttämään.”

“Suomessa Valio ja Ingman ja mitä näitä on, ne on prosessoineet maitotuotteet pilalle. Niiltä tulee ihmisille sopimattomia tuotteita. Sen takia ihmiset siellä voi huonosti, kun se ruoantuotanto ja ruoka on pilattu. Monet, monet muut asiat on siellä Suomessa pilattu, ihan kaikki on pilattu.”

Anon seuraaja Sari uskoo että Anolla on lievä laktoosiallergia. Tästä Ano ei tykkää.

“Mä väitän, että mitään laktoosiergiaa ei oo kellään olemassa. Ruoat on pilattu ja sittem keksitään hoku laktoosiallrgia, minkä jälkeen tehdään laktoositonta kuraa, jota vielä syötetään ihmisille!”

Minnan mukaan Suomeenkin on tullut nyt tullut ,onta pientä meijeriä, jotka valmistavat ”ihan ihmisille ruoaksi kelpaavia maitotuotteita. Lihaakin voi Suomessa tilata omalta lähitilalta.

Anon mukaan nyt mennään kehityksessä eteenpäin.

“Tämä antaa toivoa siinä vaiheessa, kun kaikki pitää aloittaa alusta. Silloin myöskin se ruoka on se tärkein asia, tuota kautta se (ruoantuotanto) lähtee käyntiin. Valitettavasti ne isot kauppaketjut siellä, niin niille tarvii käydä huonosti tässä. Siellä alkaa kohta olemaan hyllyt tyhjinä siellä. Muuttaako ne ne kaupat ohjusvarastoiksi sitten ja tuleeko niistä virallisia kohteita niistä Prismoista? En tiiä.”

VKK_Ano_Prismoista_ohjusvarastoiksi.jpg
VKK_Ano_Prismoista_ohjusvarastoiksi.jpg (67.26 KiB) Katsottu 189 kertaa

Tämän jälkeen Ano selittää autovarastosta, jonka ohi Turtiaiset edellisellä videolla ajoivat. itäautoja. Yksi seuraaja ihmettelee miksi autojen kumit olivat lintassa. Paljon oli parkissa vanhoja itäautoja mutta myös uudempaa kalustoa. Ano uskoo, että kyseessä oli varikko, jonne kaupunki kerää väärin parkkeerattuja autoja.

“Kaupunki kerää autoja, jotka on niinku pitkään seisonut paikalla eikä ne ole liikahtanut mihinkään, niin jos ne on sinne otettu talteen ja sitten ne omistajat mahdollisesti voi sieltä käydä lunastamassa sen, jos vielä kaipaavat sen perään. En tiedä, mutta tämmönen kuvitelma itselle tuli.”

Tämän jälkeen Ano selittää viitisen minuuttia vanhoista eurooppalaisisra NL:n aikaisista automerkeistä, muiden muassa Jaltasta ja toisesta merkistä, jonka nimi jää vähän epäselväksi.

“Mun silmää ei hivellyt koskaan tää auto, mutta kun on autoista ollut paljon kiinnostunut, niin on tiennyt tän, mut oon kuvitellut, että tää on niinku sama peli. Nythän nää on noussut arvoon arvaamattomaan tuolla jokkis (eli jokapoika-luokan rallin) rintamalla. Siellä on myös tuupparitluokka, missä on takamoottoriset autot, niin niin tää kelpaa sinne ja sitten kun siellä on säännöt semmoset, että saadaan myös laittaa vähän jykevämpää moottoria sinne jatkoksi ja poistaa nää paskat vanhat moottorit laittaa tilalle.”

Tämän jälkeen siirrytään politiikkaan

- Suomen on perustettu uusi puolue vapauden liitto, mitä mieltä olette ja onko tämä sellainen, joka voisi rakentaa Suomen uudelleen?, kyselee Urho Räty. Ano toppuuttaa, kuinka VL on jo vanha puolue, joka liittyy liittyy VKK:n ensimmäiseen vallankaappausyritykseen 2022.

“Ossi yritti viedä mahdollisimman monta VKK:sta mennessään ja perusti sitten Vapauden liiton. Tämän jälkeen paljastui VKK:ssa, että sinne oli soluttautunut näitä muutamia vapaamuurreita. Saman tien ne sitten paljastui, ne hyppäsi tänne VL:n puolelle. Mitä mieltä olisin? Onko tämä sellainen, joka voisi rakentaa Suomen uudelle? Mitäpä arvelet? Mietippäs ihan itse.”

Ano ei usko Vapauden liiton mahdollisuuksiin. Hänen mukaansa VL:n haluaa vain päästä sisään “Suomen vapaamuurarijärjestelmään”.

VKK_VL_vallankaappausyritys.jpg
VKK_VL_vallankaappausyritys.jpg (73.17 KiB) Katsottu 189 kertaa

“Suomalaisten pitäisi irti sanoutua siitä järjestelmästä, suomalaisten pitäisi irtanoutua siitä. Perussuomalaisten puolueella on jotain hyvää, vaan ei riittävästi. Siellä tietysti muutama natsikannattaja ja rasisti tietysti peukuttaa, kun ne puhuu maahanmuuttovastaisista asioista ja pitää sitä mahdollisesti hyvänä asiana, mutta ei tajua sitä, että se on pelkkää silmänlumetta."

"He haluaa vaan, että te nuolette niitä ja pidätte niitä hyvänä. Yksikään puolue Suomessa ei ääniä ansaitse.”

Anon mukaan jokaisella eduskuntapuolueella perussuomalaiset mukaan lukien niin on oma kannattajakunnassa, joita heitä pitää heidän pitää miellyttää.

“Sitten tehdään asioita yhdessä RKP:n kanssa. Se on ruotsalaisten hallussa se maa ja sen järjestelmä! “Siellä voi muutama ymmärtämötö hyvä tyyppi olla riveissä. Kun ne ymmärtä asiat niinkuin minä ymmärrän, ne lähtee pois. Tuon järjestelmän kautta mitään hyvää tulossa sinne Suomeen. Ei mitään!”

Anon seuraaja Ursus Georgius haluaisi tietää sijainteja paikoista, joissa Ano ja Minna videoillaan vierailevat, etenkin edellisen videon Metro-tukusta, josta pariskunta päätyi ostamaan satsin juomalaseja.

“Moni on siellä kommentoinut, että Suomessa ei yhtään tommosta kauppaa. No joooooo. Moskovan Moskovan tietyllä alueilla on yhtä paljon ihmisiä kuin koko Suomessa. Pitää aina muistaa se, miten suurta kaikki täällä Moskovassa on.”

Ano ja Minna kiersivät saksalainen tukkukauppaketju Metro AG:n alkujaan omistamassa mutta nykyisin toimii venäläisen Metro Russia-organisaation kautta toimivassa Metro Gyper-marketissa pitkän tovin.

“Mehän ostettiin sieltä tommoset juomalasit sitten”, Ano kirmaa

Ano kertoo, miten hän ja Minna selvisivät Metro-tukun kassalla ihan suomea, englantia ja venäjää puhumalla.

Erityisen innoissaan Ano oli 20% alennuksesta, jonka tukku nähtävästi tarjoaa kanta-asiakkailleen.

Anon mukaan samalla alueella on muitakin mielenkiintoisia kauppoja. Ano on myös yrittänyt pitkään etsiä elektroniikkakauppaa.

“Elektroniikkakauppaahan mä oon yrittänyt etsiä, et pääsis vähän katteleen mikrofonia tätä tubettamishommaa varten”, hän tunnustaa.
kerpeikkari
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja kerpeikkari »

Kummasti ryssät on salakuljettanu täältä juustoja ja ties mitä elintarvikkeita rajan taakse auton renkaississa jne. :lol:
Virdon
Frank Columbo

Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ma Elo 31, 2026 9:11 am “Mä väitän, että mitään laktoosiergiaa ei oo kellään olemassa.
Eipäs tämä ensimmäinenkään kerta ole kun "Dr. Turtiainen" on äänessä. Hänhän esiintyy "kaikkitietävänä" melkein alalla kuin alalla, ja aiheessa kuin aiheessa, eikä väliä ole että onko kyse esimerkiksi lääketieteestä, tähtitieteestä tai historiasta.

Huvittavaa että hän vastustaa koulunkäyntiä kaikkinensa, mutta kuitenkin esiintyy tyyliin kuin olisi itse opiskellut kaikenlaiset alat ihan juurta jaksain. :D
Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ma Elo 31, 2026 9:11 am“Valitettavasti ne isot kauppaketjut siellä, niin niille tarvii käydä huonosti tässä.”
Anon "uudessa Suomessahan" isojen kauppapaikkojen sijasta olisi pikkusia kauppa-autoja. :D

Isojen kauppaketjujen inhoajana Ano on tyytyväinen kun siellä Venäjällään nekin ottavat osumaa siitä sodasta mikä siellä riehuu?
Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ma Elo 31, 2026 9:11 am“Siellä alkaa kohta olemaan hyllyt tyhjinä siellä.”
Onkos tästä nyt kolme vai neljäkin vuotta kun Ano on hokenut että "kohta on nälänhätä!"?
Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ma Elo 31, 2026 9:11 am“Kaupunki kerää autoja, jotka on niinku pitkään seisonut paikalla eikä ne ole liikahtanut mihinkään.”
Onkohan autojen omistajat viskattu lihamyllyyn tai sitten muuten ei ole liiemmin löpöä mitä laittaa tankin pohjalle?
Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ma Elo 31, 2026 9:11 amAno ei usko Vapauden liiton mahdollisuuksiin.
Ano sen sijaan uskoo omiin mahdollisuuksiinsa olla tyyppi jonka johdolla osa Suomesta liittyy Venäjään "uudeksi Suomeksi". :D
Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ma Elo 31, 2026 9:11 am“Kun ne ymmärtä asiat niinkuin minä ymmärrän, ne lähtee pois.”
Minne ne lähtee? Velkapakolaiseksi Venäjälle? :D

Anokin lähti pois ainoastaan siksi, kun ensin lensi puolueesta ulos kun se kyllästyi hänen sekoiluihinsa, ja lopulta lensi eduskunnasta ulos kun kansa kyllästyi hänen sekoiluihinsa.
Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ma Elo 31, 2026 9:11 amAno kertoo, miten hän ja Minna selvisivät Metro-tukun kassalla ihan suomea, englantia ja venäjää puhumalla.
Ja noin muutoin Turtiaiset yrittävät selvitä paskaa puhumalla.
Tarkastaja Levisi

Venäjällä maitokin todennäköisimmin on jotain muuta kuin puhdas lehmästä saatu luonnon tuote. Jutussa mainitaan "yleisesti maidon väärentämiseen käytetyt raaka-aineet, muiden muassa Iranista". Olisikohan kyse jonkinlaisen erinäisistä raaka-aineista valmistetun "maitojauheen" teollinen käyttö tai oikean lehmänmaidon jatkaminen vastaavilla litkuilla. Tuo Anon aamujuoma - jolla äijä on korvannut kahvin - oli todella kammottava cocktail: murukahvia, kaakaota, 10% kermaa ja 3,2% maitoa, nautitaan haaleana. Mahtaakohan Anolla olla ikävä Kulta Katriinaa ja Juhla mokkaa?

https://www.foodagribusiness.world/dair ... y-industry

The most common way of falsifying dairy products on the Russian market is replacing milk fat with vegetable or animal fat. Rosselhoznadzor has voiced concerns about increasing import supplies of raw materials commonly used in the falsification of dairy products, for example, from Iran. On the other hand, the Russian veterinary body said the share of counterfeit products on the market has been shrinking thanks to strengthening control and, in the first place, the introduction of the traceability system.
Tarkastaja Levisi

kerpeikkari kirjoitti: Ma Elo 31, 2026 10:37 am Kummasti ryssät on salakuljettanu täältä juustoja ja ties mitä elintarvikkeita rajan taakse auton renkaississa jne. :lol:
Tämä oli niin hauska että oli pakko nostaa 2017 uutinen esiin.

https://yle.fi/a/3-9767116

Salakuljettaja jäi kiinni Venäjän rajalla – melkein sata kiloa Oltermannia pikkubussin rakenteissa
Venäjän vuonna 2014 asettamien vastapakotteiden vuoksi maahan saa viedä enintään viisi kiloa juustoa.

Venäjän tulliviranomaisten julkaisemien kuvien perusteella valtaosa takavarikoidusta juustosaaliista näyttäisi olevan pääosin Oltermannia. Salakuljettaja oli piilottanut juustot Volkswagen Caravelle -pikkubussin rakenteisiin.

Juustoa kuljettanut venäläismies oli ylittänyt rajan Nuijamaan rajanylityspaikalta. Tulliviranomaiset kertovat julkaisemassaan tiedotteessa, että mies ei ollut kertonut kirjallisesti kuljettavansa autossa mitään tullattavaa.
Virdon
Frank Columbo

Tarkastaja Levisi kirjoitti: Ma Elo 31, 2026 9:11 am“Sen takia ihmiset siellä voi huonosti, kun se ruoantuotanto ja ruoka on pilattu..”
Suomessa on niin "pilattu" elintarviketuotanto, että Venäjällä koitetaan ratsastaa sen hyvällä maineella tuottamalla olevinaan "suomalaisia" tuotteita.

Eikö Ano ole yhtään huolissaan että mitenkä Venäjän omaa ruoantuotantoa pilataan muun muassa sodankäynnillä?
Vastaa Viestiin