Kuinka moni on käynyt armeijan? Kuinka moni on sivari/hark.?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

DonHessu kirjoitti:Itse olen menossa armeijaan kun aika koittaa.

Mites, pitääkö tuohon kertaukseen mennä? Onko pakko?
Ei oo pakko.
I am an African!
ShipWreck
Martin Beck
Viestit: 789
Liittynyt: Ma Elo 06, 2007 11:58 pm

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

Herkkis kirjoitti:Ei oo pakko.
Mutta pätevä syy pitää käsittääkseni olla. Enkä puhu kokemuksesta, koska kertauskutsua ei ole koskaan näkynyt.
Spiidster
Susikoski
Viestit: 32
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 2:44 am
Paikkakunta: HKI

Viesti Kirjoittaja Spiidster »

ShipWreck kirjoitti:
Herkkis kirjoitti:Ei oo pakko.
Mutta pätevä syy pitää käsittääkseni olla. Enkä puhu kokemuksesta, koska kertauskutsua ei ole koskaan näkynyt.
Juurikin näin. www.mil.fi Siellä lisää tietoa armeijasta.Itse olin aikoinani yhdeksän kuukautta sotilaspoliisina.
KemikaaliAli
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: Ke Elo 22, 2007 1:16 am
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaalla

Viesti Kirjoittaja KemikaaliAli »

On käyty, 90-luvun lopulla sodankylässä. Sissikomppania ja korpin siivet meni onneksi muille ukoille :twisted:
Rehellinen tyä ei oo koskaan kannattanu. Eikä kannata!
Miina
Martin Riggs
Viestit: 622
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 8:32 am
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miina »

En ole käynyt, ei siihen aikaan mimmit armeijaan päässeet.
"Pohjimmiltaan hän oli lempeä, miellyttävä ja jopa älykäs. Taitavasti sen kätki hän kaikilta meiltä..." (Miksei täällä humppa soi? Eläkeläiset)
karvakemoni
Sabrina Duncan
Viestit: 361
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 5:13 pm

Viesti Kirjoittaja karvakemoni »

Res. Moto-huuhaa
albaanisissi
Frank Drebin
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 8:59 pm

Viesti Kirjoittaja albaanisissi »

en oo käyny armyä ku ei jaksanu huvittaa se ja jos ois ollu pakko valita armeija tai sivari ni ilman muuta armeija mut ei tarvinnu mennä ku kutsunnois sanoin ettei kiinnosta pätkääkää et ny ei pysty repeen sinne kyl millää :)
This one time, i shot a guy to his adams aple just to see how long it takes to him to die. I was with other guy and we had 15 dollar bet on it, i lost. It tooked a few minutes, he drowned in hes own blood actually.
-richard kuklinski-
Eppu74
Hetty Wainthropp
Viestit: 492
Liittynyt: Ke Elo 29, 2007 2:41 am
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Eppu74 »

240 ja kotiin.
konsta kirjoitti:11kk tuli lusittua. Kävi silloin mielessä kíeltäytyminen, mutta silloin 70-luvulla siihen ei juuri tukea saanut, joten jänistin. Toinen kova paikka oli Rauk ... Palvelusaika oli törkeän pitkä siihen opetuksen sisältöön ja määrään nähden. Yli puolet ajasta joutoaikaa. Joten hyvä tuo palvelusaikauudistus, voisi tuota vieläkin lyhentää.
Eikös tuo aukilla maustettu palvelus kestä nykyään 12kk?
Rousku
Theo Kojak
Viestit: 1127
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 11:29 pm

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ailar kirjoitti:Sukupuoleni ja ikäni on varjellut armeijalta.
Kiitos samoin. Penskana harmitti kun tiesin etten sinne pääse. Nyt jos pitäisi valita, en tiedä, olisiko enemmän väärin mennä vai olla menemättä. Mukavuuttani en ajattelisi.
Konsta kirjoitti:Nykyisissä sodissa tapetaan vain siviilejä, sotilaat ovat hyvin suojattuja, tärkeätä pääomaa.
Hyvä pointti, ja jäänyt huomaamatta niiltä, jotka pitää sivareita pelkureina.

Muuten uskoisin amiraali Kaskealaa, joka tässä kuukausi - pari sitten ehdotti, että otetaan inttiin vähemmän väkeä kuin nykyään, ja luodaan vaihtoehtoisia palvelumuotoja siihen rinnalle. Samalla voisi korjata sen kummallisuuden, että homma on miehille pakollinen mutta naisille ei.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Olen pikkutytöstä saakka halunnut upseeriksi, meillä on suvussa sotaveteraaneja ja ydinperheessä reservin luteja, joten kiinnostus oli vielä teini-ikäisenäkin suuri, ja ihan tosissani kuvittelin että pääsen asepalvelukseen joskus astumaan. Kunnes sitten selvisi, että minua ei sinne huolittaisi ollenkaan, tai sitten pistettäisiin B-naisten takariviin, annettaisiin vapautus leireistä, jne. Kiinnostus loppui siihen.
ShipWreck kirjoitti:Kuinkakohan moni nainen Suomessa haluaa ensisijaisesti siivilipalvelukseen, ei varmaan kovin moni?
Kyllä sitä kuulemma jokunen nainen ilmoittautuu totaalikieltäytyjäksikin, menee kuulemma hirveäksi vääntämiseksi mutta - ja tämä saattaa hyvin olla urbaanilegendakin - olen kuullut että joku naispuolinen olisi onnistunut totaalikieltäytymäänkin :shock: ? Onko kukaan muu kuullut tästä?

Ja lopuksi perinteisesti off-topic:
konsta kirjoitti: Suomea tuskin koskaan edes miehitettäisiin, joilloin reservistä olisi hyötyä, sissisodassa.
Eikös Suomi pärjäisi aika hyvinkin sissisodassa? En ole siis itse asiaa päätellyt, vaan armeijan henkilöstön kanssa aiheesta keskustellut.
Viimeksi muokannut joey, To Marras 22, 2007 12:26 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jsamu84
Lauri Hanhivaara
Viestit: 142
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 9:49 am

Viesti Kirjoittaja jsamu84 »

Enpä oo vielä käyny.Pari kertaa lykkäystä oon saanu.Kyllä mä sinne meen.Keväällä on kutsunnat.
gravedigger
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1314
Liittynyt: La Marras 17, 2007 8:50 pm
Paikkakunta: Rairairailaamassa

Viesti Kirjoittaja gravedigger »

Korpin jämät jäi siitä paskasta käteen. 10v meni ennen kun pääsin kertaamaan: viikoks metsään todistamaan ehkä aikain eniten perseelleen mennyttä sotaharkkaa. No se paska on nähty ja lupaus ettei enää kerrata. peace :lol:
Mä oon Matti, sä oot vaan Mervi
murhavaari
Harjunpää
Viestit: 305
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 8:54 pm
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja murhavaari »

joey kirjoitti:Kyllä sitä kuulemma jokunen nainen ilmoittautuu totaalikieltäytyjäksikin, menee kuulemma hirveäksi vääntämiseksi mutta - ja tämä saattaa hyvin olla urbaanilegendakin - olen kuullut että joku naispuolinen olisi onnistunut totaalikieltäytymäänkin :shock: ? Onko kukaan muu kuullut tästä?
Eikö naisen totaali vaadi sitä, että nainen ensin menee armeijaan ja on siellä yli 45 vrk, mikä on se naisten "saa lähteä pois jos ei halua aika". Tuon 45 vrk:n jälkeen nainen ilmoittautuu sivariksi ja sen jälkeen kieltäytyy siviipalveluksesta. Näin hänestä tulee totaali, ja periaatteessa rangaistus on noin 150 päivää vankilaa. Aikaisemmin totaalien tuomiohan oli joitain 190 päivän luokkaa, mutta siitä pitäisi vähentää nuo palveluspäivät.
Yökiitäjä
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: To Maalis 29, 2007 7:22 am
Paikkakunta: Kallio

Viesti Kirjoittaja Yökiitäjä »

murhavaari kirjoitti:siellä yli 45 vrk, mikä on se naisten "saa lähteä pois jos ei halua aika".
Näin se just menee. Eli suoritettuasi asepalveluksen olet velvollinen käymään mm. kertaamassa, riippumatta siitä onko mies vai nainen. Tavallaan ymmärrän hyvin tuon menettelyn. Jos on koulutukseen lähtenyt vaikka vapaaehtoisestikin, niin halutaan että sitoutuu myös siihen.

Minulle kävi aikoinaan niin, että sain potkut armeijasta silloin 80-luvulla. Olin asennoitunut niin että suoritan sen mitä vaaditaan. Pääsin jopa haluamaani palveluspaikkaan, viestirykmenttiin. Ongelmaksi tuli se että minut määriteltiin B-mieheksi, kun on silmälasit ja joku pieni allergia. Palveluspaikassa kävi ilmi että B-mies ei pääse siellä minkäänlaiseen koulutukseen, joutuu keittiöapulaiseksi tai polkupyörävaraston hoitajaksi! Yritin hakeutua autonkuljettajakoulutukseen, mutta se tyssäsi siihen että olin ylioppilas. Joskus silloin elettiin vielä luokkayhteiskunnassa, eli ylioppilas oli selvästi ylikoulutettu tekemään sellaista "paskaduunia" kuin autolla ajaminen :lol:

Motivaatio tipahti siis armeijassa heti ensimmäisen kuukauden jälkeen. Kävin lääkärillä valittamassa ahdistuksia ja masennuksia ja sain siihen jotain rauhottavia lääkkeitä. Säästelin pillereitä ja lopulta kietaisin niitä vähän enemmänkin naamaani, kun vitutti. Päädyin heti sen jälkeen Tilkan sotilassairaalan "antenniosastolle", eli psykiatriselle tarkkailtavaksi. Kahden viikon jälkeen lääkäri oli sitä mieltä että en sovi palvelukseen, en nyt enkä myöhemmin. Tuli siis vapautus koko armeijasta :roll:

Olen miettinyt että suurin ongelma on se että armeijaan laitetaan liian nuorena. Joskus kolmekymppisenä sen moni varmaan suorittaisi paljon mieluummin ja jopa viihtyisi siellä.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Yökiitäjä kirjoitti: Olen miettinyt että suurin ongelma on se että armeijaan laitetaan liian nuorena. Joskus kolmekymppisenä sen moni varmaan suorittaisi paljon mieluummin ja jopa viihtyisi siellä.
Aamen!
Ja monella palvelukseen astuvalla on nytkin jo lapsia, joko valmiina, tulossa tai suunnitteilla (huom lykkäyksensaamisen helppous nykyään), joten tuskin tuo perheen olemassaolo vanhempanakaan olisi esteenä. Lisäksi, silloin useimmat ovat jo jonkinnäköisessä uraputkessa tai elävät muuten vakaasti siten, että 6-12kk "sapattivapaa" ei täydellisesti romuta suunnitelmia.
Vastaa Viestiin