Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja poikani »

Ruotsissahan poliisi taisi aika olla aika suorasanainen, kun kertoi ketä pitää syyllisenä Olof Palmen murhaan. Vaikka tapaus oli tietysti aivan poikkeuksellinen, en usko, että Suomessa mikään viranomainen ikinä kertoisi menehtyneen murhaajan nimeä. Tutkinta tietysti lopetettaisiin hedelmättömänä.

Nythän ei tietenkään ole tietoa siitä, onko tämä vastikään esille tuotu epäilty edes kuollut vielä, jos muistan lukemani oikein.
????? ?? ??????.
Thesjoart
Hetty Wainthropp
Viestit: 485
Liittynyt: Pe Helmi 14, 2020 12:06 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Thesjoart »

Kyllä tässä sellaista tutinaa on että Tuula ja Maarit saattavat saada vielä oikeutta...
Elsie
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2020 7:15 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Elsie »

Ilmeisesti nimimerkki Voisiko olla:n epäilty ei ole sama mies jota itse epäilen. Yhtymäkohtia kuitenkin on niin paljon, että en voi olla miettimättä, olisiko vaihtanut nimeään. Nimen vaihto sopisi kuvioon paremmin kuin hyvin, sillä hän on hyvinkin saattanut haluta erottautua sukulaisistaan tällä tavoin. Mies on lähtöisin paikkakunnalla tunnetusta suvusta, mutta erkaantunut (sukulaiset karttoivat). Nimenvaihto selittäisi ainakin osittain, miksei mitään tietoa löydy mistään (olen kaivanut paljon). Selvitin lisäksi, että minun epäiltyni sukulainen on ollut tuon kyseisen oppilaitoksen palveluksessa, jossa Voisiko olla on oman epäiltynsä kanssa ollut aikoinaan. Tämä voisi selittää sitä, miksi ko. mies sai jatkaa koulussa valituksista huolimatta, jos olisi kuitenkin sama mies kyseessä.
Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja poikani »

Elsie kirjoitti: Ke Helmi 16, 2022 11:21 pm Ilmeisesti nimimerkki Voisiko olla:n epäilty ei ole sama mies jota itse epäilen. Yhtymäkohtia kuitenkin on niin paljon, että en voi olla miettimättä, olisiko vaihtanut nimeään. Nimen vaihto sopisi kuvioon paremmin kuin hyvin, sillä hän on hyvinkin saattanut haluta erottautua sukulaisistaan tällä tavoin. Mies on lähtöisin paikkakunnalla tunnetusta suvusta, mutta erkaantunut (sukulaiset karttoivat). Nimenvaihto selittäisi ainakin osittain, miksei mitään tietoa löydy mistään (olen kaivanut paljon). Selvitin lisäksi, että minun epäiltyni sukulainen on ollut tuon kyseisen oppilaitoksen palveluksessa, jossa Voisiko olla on oman epäiltynsä kanssa ollut aikoinaan. Tämä voisi selittää sitä, miksi ko. mies sai jatkaa koulussa valituksista huolimatta, jos olisi kuitenkin sama mies kyseessä.
Tiedätkö varmuudella, että ajattelemasi henkilö käytti oikeaa nimeään, eikä esimerkiksi mallia toinen etunimi + tekaistu sukunimi?
????? ?? ??????.
Jokurtti
Armas Tammelin
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Helmi 25, 2020 9:40 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Jokurtti »

Löysin tässä ohimennen I Don't Like Mondays -podcastin jonka tekijä on haastatellut Maaritin tyttärentytärtä Janitaa. Jakson voi kuunnella vaikka täällä: https://podtail.com/fi/podcast/i-don-t- ... la-kertaa/.

Jaksossa ei sinänsä mitään uutta tietoa, tosin jotkut yksityiskohdat pomppasivat esiin. Esim. se, että JS:n ja Hellun napostelemat pillerit olisivat olleet tuhkakupissa auton kojelaudalla. Sinänsä merkityksetön yksityiskohta mutta en muista kuulleeni tai lukeneeni tuota aiemmin.

Oli myös kiinnostavaa kuulla Maaritin sukulaisen ajatuksia; perhe ei ole ilmeisesti kovin tyytyväinen poliisin toimintaan Maaritin tapauksen tutkinnan suhteen.
Osmium
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2022 8:27 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Osmium »

Sarjamurhaajan käyttäytyminen ja oireilu. Millätavoin sarjamurhaaja tai pakkomielteinen murhaaja oireilee ennen ensimmäistä murhaa? Mikä ajaa tähän tilanteeseen? On puhuttu, että tällaiset henkilöt hyvin usein aloittavat toimintansa eläimillä. Sitten jossakin vaiheessa on siirryttävä ihmisiin jos ei saa riittävää vastetta eläimistä? Tämä eläinrääkkäys ja/tai kidutus on ilmeisesti hyvin yleistä tällaisten henkilöiden kohdalla, Entä muita oireita/oireiluja?
Elsie
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2020 7:15 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Elsie »

poikani kirjoitti: To Helmi 17, 2022 8:10 pm
Elsie kirjoitti: Ke Helmi 16, 2022 11:21 pm Ilmeisesti nimimerkki Voisiko olla:n epäilty ei ole sama mies jota itse epäilen. Yhtymäkohtia kuitenkin on niin paljon, että en voi olla miettimättä, olisiko vaihtanut nimeään. Nimen vaihto sopisi kuvioon paremmin kuin hyvin, sillä hän on hyvinkin saattanut haluta erottautua sukulaisistaan tällä tavoin. Mies on lähtöisin paikkakunnalla tunnetusta suvusta, mutta erkaantunut (sukulaiset karttoivat). Nimenvaihto selittäisi ainakin osittain, miksei mitään tietoa löydy mistään (olen kaivanut paljon). Selvitin lisäksi, että minun epäiltyni sukulainen on ollut tuon kyseisen oppilaitoksen palveluksessa, jossa Voisiko olla on oman epäiltynsä kanssa ollut aikoinaan. Tämä voisi selittää sitä, miksi ko. mies sai jatkaa koulussa valituksista huolimatta, jos olisi kuitenkin sama mies kyseessä.
Tiedätkö varmuudella, että ajattelemasi henkilö käytti oikeaa nimeään, eikä esimerkiksi mallia toinen etunimi + tekaistu sukunimi?
Jotain tällaista nimen vaihdosta juuri ajattelen mahdolliseksi, voisiko olla esim. vaimolta saatu sukunimi ollut myöhemmin käytössä.
Etunimeä en edes muista, eikä kukaan jolta olen kysynyt saa päähänsä sitä millään, ja tämä tekee nykyisestä olinpaikan etsimisestä ja elossa olon selvittämisestä hankalaa. Syntymässä saadun sukunimen tiedän varmasti olevan se, jolla hänet täällä alunperin tunnettiin. Nimenvaihto silti mahdollinen, eihän uusi nimi olisi välttämättä ”yleiseen” tietoon tullut.

Voi olla eri mieskin, ei ihan kaikki täsmää. Hämmästyttävän paljon yhteistä silti. Alue on etenkin 90-luvun alussa ollut kuitenkin aika pikkupaikkakunta, joten melkoisena ihmeenä pitäisin sitäkin, että kaksi kuvaukseltaan ja käytökseltään varsin samanlaista miestä olisi samaan aikaan täällä ollut kylvämässä pelkoa. Esim. nimimerkki Voisiko olla:n kuvaama pysäyttelevä ajotyyli täsmää täysin, samoin se, että mies ajeli autollaan todella paljon ympäri omaa ja naapurikyliä. Minun tarkoittamani henkilö sekosi vähitellen viimeistään siinä 90-luvun puolivälissä niin, että käytös oli huomiotaherättävän pelottavaa.
riihitonttu
Martin Beck
Viestit: 818
Liittynyt: Pe Tammi 22, 2021 3:32 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja riihitonttu »

Elsie kirjoitti: To Helmi 17, 2022 10:48 pm
poikani kirjoitti: To Helmi 17, 2022 8:10 pm
Elsie kirjoitti: Ke Helmi 16, 2022 11:21 pm Ilmeisesti nimimerkki Voisiko olla:n epäilty ei ole sama mies jota itse epäilen. Yhtymäkohtia kuitenkin on niin paljon, että en voi olla miettimättä, olisiko vaihtanut nimeään. Nimen vaihto sopisi kuvioon paremmin kuin hyvin, sillä hän on hyvinkin saattanut haluta erottautua sukulaisistaan tällä tavoin. Mies on lähtöisin paikkakunnalla tunnetusta suvusta, mutta erkaantunut (sukulaiset karttoivat). Nimenvaihto selittäisi ainakin osittain, miksei mitään tietoa löydy mistään (olen kaivanut paljon). Selvitin lisäksi, että minun epäiltyni sukulainen on ollut tuon kyseisen oppilaitoksen palveluksessa, jossa Voisiko olla on oman epäiltynsä kanssa ollut aikoinaan. Tämä voisi selittää sitä, miksi ko. mies sai jatkaa koulussa valituksista huolimatta, jos olisi kuitenkin sama mies kyseessä.
Tiedätkö varmuudella, että ajattelemasi henkilö käytti oikeaa nimeään, eikä esimerkiksi mallia toinen etunimi + tekaistu sukunimi?
Jotain tällaista nimen vaihdosta juuri ajattelen mahdolliseksi, voisiko olla esim. vaimolta saatu sukunimi ollut myöhemmin käytössä.
Etunimeä en edes muista, eikä kukaan jolta olen kysynyt saa päähänsä sitä millään, ja tämä tekee nykyisestä olinpaikan etsimisestä ja elossa olon selvittämisestä hankalaa. Syntymässä saadun sukunimen tiedän varmasti olevan se, jolla hänet täällä alunperin tunnettiin. Nimenvaihto silti mahdollinen, eihän uusi nimi olisi välttämättä ”yleiseen” tietoon tullut.

Voi olla eri mieskin, ei ihan kaikki täsmää. Hämmästyttävän paljon yhteistä silti. Alue on etenkin 90-luvun alussa ollut kuitenkin aika pikkupaikkakunta, joten melkoisena ihmeenä pitäisin sitäkin, että kaksi kuvaukseltaan ja käytökseltään varsin samanlaista miestä olisi samaan aikaan täällä ollut kylvämässä pelkoa. Esim. nimimerkki Voisiko olla:n kuvaama pysäyttelevä ajotyyli täsmää täysin, samoin se, että mies ajeli autollaan todella paljon ympäri omaa ja naapurikyliä. Minun tarkoittamani henkilö sekosi vähitellen viimeistään siinä 90-luvun puolivälissä niin, että käytös oli huomiotaherättävän pelottavaa.
Ei kai tuota pitäisi olla vaikea selvittää, kun toisella henkilöllä on kuva henkilöstä. Luotte jotkut väliaikaiset sähköpostit random-nimillä ja toinen lähettää luokkakuvasta leikatun kuvan kyseisestä henkilöstä, jolloin sivulliset henkilöt eivät siinä näy. Sillä se kai selviää jos molemmat tietävät tekijän ulkonäön.

Tämä sinun viittaamasi henkilö on siis ollut epäiltynä? Onko tietoa minä vuonna häntä ollaan asiasta kuultu / hän on ollut kiinniotettuna?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tonttu
Tontut on kuvattu hyväntahtoisiksi olennoiksi.
Riihitonttu
Riihitonttu korjasi ihmisen tekemät virheet
https://www.youtube.com/watch?v=V8xb5uywGsY
Elsie
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2020 7:15 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Elsie »

riihitonttu kirjoitti: To Helmi 17, 2022 11:01 pm Ei kai tuota pitäisi olla vaikea selvittää, kun toisella henkilöllä on kuva henkilöstä. Luotte jotkut väliaikaiset sähköpostit random-nimillä ja toinen lähettää luokkakuvasta leikatun kuvan kyseisestä henkilöstä, jolloin sivulliset henkilöt eivät siinä näy. Sillä se kai selviää jos molemmat tietävät tekijän ulkonäön.

Tämä sinun viittaamasi henkilö on siis ollut epäiltynä? Onko tietoa minä vuonna häntä ollaan asiasta kuultu / hän on ollut kiinniotettuna?
Aivan totta, meni tämä jotenkin ohi että epäillystä olisi kuva olemassa! Koitetaan saada selvyys asiaan.

90-luvulla ollut useamman kerran kuulustelussa. Voi olla ollut vielä myöhemminkin, tästä ei minulla tietoa ole. Ei ole näyttö riittänyt, mitä pohdin kovin, mistä johtuu. Kertonee DNA-tunnisteen puuttumisesta, sekä siitä, että Hellu olisi kuollut ennen kuin tunnistusta yritetty. Tai Hellu vaan ei ole jostain syystä tunnistanut/muka tunnistanut. Tai ehkä päihtyneen tunnistus ei ole riittänyt? Nykytekniikalla saattaa DNA jostain vielä löytyäkin, toivotaan näin. Elän siis käsityksessä, etteivät epäilyt koskaan olisi rauenneet, vaan on epäiltynä yhä.
ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2912
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ässähai »

Elsie kirjoitti: To Helmi 17, 2022 11:17 pm Aivan totta, meni tämä jotenkin ohi että epäillystä olisi kuva olemassa! Koitetaan saada selvyys asiaan.

90-luvulla ollut useamman kerran kuulustelussa. Voi olla ollut vielä myöhemminkin, tästä ei minulla tietoa ole. Ei ole näyttö riittänyt, mitä pohdin kovin, mistä johtuu. Kertonee DNA-tunnisteen puuttumisesta, sekä siitä, että Hellu olisi kuollut ennen kuin tunnistusta yritetty. Tai Hellu vaan ei ole jostain syystä tunnistanut/muka tunnistanut. Tai ehkä päihtyneen tunnistus ei ole riittänyt? Nykytekniikalla saattaa DNA jostain vielä löytyäkin, toivotaan näin. Elän siis käsityksessä, etteivät epäilyt koskaan olisi rauenneet, vaan on epäiltynä yhä.

Elsie, onko sinulla mielessäsi mitään syytä, tai nousiko sinun ja 'voisiko ollan' yv-keskusteluissa esille syytä, miksi tämä, jota epäilette JSM:ksi lopetti sarjamurhaamisen?

Ilmeisesti sinulla on aavistus tai tietoa, että JSM ja Hellu olisivat tunteneet toisensa, kun arvelet, että Hellu "ei ole jostain syystä tunnistanut/muka tunnistanut" JSM:ää. Mitä kautta arvelet tai tiedät JSM:n tunteneen Hellun?
"Suomen talous on ollut miinuksella 15 vuotta – mistä julkisen talouden ahdinko oikein johtuu?" Niin justiinsa - mistäköhän. Juujuu ja jepjep... joku veljenpojista tiesi ajoissa mitä tiesi. Mutta kuunteliko kukaan.
ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2912
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ässähai »

Jokurtti kirjoitti: To Helmi 17, 2022 9:38 pm Löysin tässä ohimennen I Don't Like Mondays -podcastin jonka tekijä on haastatellut Maaritin tyttärentytärtä Janitaa. Jakson voi kuunnella vaikka täällä: https://podtail.com/fi/podcast/i-don-t- ... la-kertaa/.

Kiitos vinkistä ja linkistä. Tiedossa olevat JSM-keissin asiat oli napakasti ja kiinnostavasti koottu tuohon podcastiin.

Kuuntelun jälkeen googlasin 'järvenpään sarjamurhaajaa' ja tuloksiin tuli tämmöinen vuonna 2019 kirjoitettu artikkeli "Sarjamurhaajat - määrittely, motiivit ja psykiatrian rooli?" Laitan artikkelista alun ja linkkitiedot, kun siinä yhdessä lauseessa mainitaan Järvenpään tapauskin.
Sarjamurhaajat - määrittely, motiivit ja psykiatrian rooli?
LÄÄKETIETEELLINEN AIKAKAUSKIRJA DUODECIM
2019;135(6):529-34

Petteri Joelsson, Marika Lauri ja Aulikki Ahlgrén-Rimpiläinen
KATSAUS

Sarjamurhaajia on vähän, ja lääketieteellinen tutkimus aiheesta on kuvailevaa ja rajallista. Vakiintunutta määritelmää sarjamurhaajalle ei ole, mutta yleisesti edellytetään useita uhreja sekä selvää taukoa henkirikosten välillä. Sarjamurhaajan henkirikoksille on tyypillistä vieras uhri ja ylimitoitettu väkivalta. Uhrin surmaaminen voi itsessään kiihottaa tekijää seksuaalisesti, tekijä saattaa harhojensa vallassa kokea toimivansa täysin oikeutetusti, tai uhrin kuolema voi tuoda tekijälle humalluttavan vallan tunteen. Käyttökelpoista arviointiasteikkoa sarjamurhaajan tunnistamiseen ja vaarallisuuden arvioimiseen ei ole. Psykiatriseen arvioon päätynyttä sarjamurhaajaksi epäiltyä henkilöä tutkittaessa tulisi selvittää teon motiivit. Vain psykoottisille sarjamurhaajille voidaan määrätä nykylain nojalla hoitoseuraamus. Muiden sarjamurhaajien hoidon tehosta ei ole näyttöä.

Suomessa on julkisuuteen noussut viime vuosina tapauksia, joissa sama henkilö on syyllistynyt useiden vuosien aikajänteellä lukuisiin samankaltaisiin henkirikoksiin. Media on sovittanut eri tekijöihin sarja-etuliitteen, esimerkiksi kirjoittaessaan niin sanotusta sarjakuristajasta ja -hukuttajasta. Lukuisiin henkirikoksiin syyllistyneen henkilön kohdalla on oikeutettua pohtia, voidaanko tekijään soveltaa käsitettä sarjamurhaaja. On myös virinnyt keskustelua yhteiskunnan edellytyksistä suojata toisia näiltä ihmisiltä sekä siitä, missä määrin tämän kaltaiset henkilöt ovat psyykkisesti häiriintyneitä ja kuuluisivatko he vankilan asemasta oikeuspsykiatriseen hoitoon. Suomessa on lääketieteellisissä julkaisuissa raportoitu kahdesta henkilöstä, joita voidaan pitää sarjamurhaajina: yli 50-vuotias viidestä potilaansa myrkytyksestä tuomittu perushoitajanainen (1) ja kolme naista kuristanut mies (2). Lisäksi 1800-luvulla Juhani Aadaminpoika surmasi silloisen suurruhtinaskunnan alueella ihmisiä tavalla, jota voidaan jälkikäteen tarkastellen ja motiiveja tuntematta pitää sarjamurhaajalle ominaisena (3). Poliisi on myös tiedotusvälineissä pitänyt mahdollisena, että kolme selvittämätöntä henkirikosta Järvenpäässä 1990-luvun alussa olisivat saman tekijän rikossarjaa. Julkaistun kirjallisuuden perusteella on mahdollista jäsentää, mitä sarjamurhaajalla kirjallisuudessa tarkoitetaan, minkälaiset yllykkeet yhdistävät tekijöitä ja voidaanko heitä luonnehtia psykiatrisin määrein. Jäsennämme katsauksessa termiä "sarjamurhaaja" ja esittelemme alan tutkijoiden menetelmiä jakaa ilmiötä teoreettisiin alaryhmiin.

Sarjamurhaajan määritelmä, tyypillinen tausta ja henkirikoksen ominaispiirteet

Sarjamurhaajia koskevia kysymyksiä ja käsitteen määrittelyä on pohdittu eniten Yhdysvalloissa niin oikeuspsykiatrian kuin poliisin piirissä.
/.../
PETTERI JOELSSON, LL, ylilääkäri
MARIKA LAURI, OTM, lakimies
AULIKKI AHLGRÉN-RIMPILÄINEN, LT, vastaava ylilääkäri
THL, oikeuspsykiatria
Vastuutoimittaja
Jaana Suvisaari
Sidonnaisuudet
Petteri Joelsson: Korvaukset koulutus- ja kongressikuluista (Lundbeck)
Marika Lauri: Ei sidonnaisuuksia
Aulikki Ahlgrén-Rimpiläinen: Ei sidonnaisuuksia
Koko artikkeli täällä: https://www.duodecimlehti.fi/duo14824
"Suomen talous on ollut miinuksella 15 vuotta – mistä julkisen talouden ahdinko oikein johtuu?" Niin justiinsa - mistäköhän. Juujuu ja jepjep... joku veljenpojista tiesi ajoissa mitä tiesi. Mutta kuunteliko kukaan.
ässähai
Adrian Monk
Viestit: 2912
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2020 9:48 pm
Paikkakunta: Haihiha

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja ässähai »

Wolff kirjoitti: Su Helmi 13, 2022 8:26 am ...

Nicci Wolff, olepa ystävällinen ja korjaa 'Su Helmi 13, 2022 8:26 am' -viestisi sitaattilainaus !

Olet sitaattilainauksessasi laittanut ässähain kirjoittamaksi oman viestisi JA ässähain viestin kysymykset olet laittanut aiemman oman viestisi sisälle!

Tuollainen viestien vääristely ei ole minfon sääntöjen mukaista.

Jos et saa itse korjattua puheitasi omaan piikkiisi 'Su Helmi 13, 2022 8:26 am' -viestistä, niin olepa ystävällinen ja pyydä modelta apua.

Sanon tämän vasta nyt koska odottelin ensin tovin, että toimit itse oma-aloitteisesti vääristelyviestisi oikaisussa.

Nicci Wolff, kun huomaat omasta toiminnastasi toistuvasti, että sinussa saattaa olla sotkijan taipumusta, sekoittelet muiden viestejä omiin kommentteihisi, niin ota tästä neuvosta vaarin: Älä käytä minfon valintatyökaluista lainaussitaatteja ennen kuin osaat pitää erillään omat viestisi muiden viesteistä.

Kirjoitan tämän viestin tähän lankaan, jotta kenellekään, esimerkiksi vähän noviisimmalle palstan lukijalle, ei jäisi sitä käsitystä, että 'ässähai kirjoitti' tieto pitäisi paikkansa Wolffin kommentin 'Su Helmi 13, 2022 8:26 am' -sitaattilainauksessa.
"Suomen talous on ollut miinuksella 15 vuotta – mistä julkisen talouden ahdinko oikein johtuu?" Niin justiinsa - mistäköhän. Juujuu ja jepjep... joku veljenpojista tiesi ajoissa mitä tiesi. Mutta kuunteliko kukaan.
Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Wolff »

ässähai kirjoitti: La Helmi 19, 2022 2:24 am
Wolff kirjoitti: Su Helmi 13, 2022 8:26 am ...

Nicci Wolff, olepa ystävällinen ja korjaa 'Su Helmi 13, 2022 8:26 am' -viestisi sitaattilainaus !

Olet sitaattilainauksessasi laittanut ässähain kirjoittamaksi oman viestisi JA ässähain viestin kysymykset olet laittanut aiemman oman viestisi sisälle!

Tuollainen viestien vääristely ei ole minfon sääntöjen mukaista.

Jos et saa itse korjattua puheitasi omaan piikkiisi 'Su Helmi 13, 2022 8:26 am' -viestistä, niin olepa ystävällinen ja pyydä modelta apua.

Sanon tämän vasta nyt koska odottelin ensin tovin, että toimit itse oma-aloitteisesti vääristelyviestisi oikaisussa.

Nicci Wolff, kun huomaat omasta toiminnastasi toistuvasti, että sinussa saattaa olla sotkijan taipumusta, sekoittelet muiden viestejä omiin kommentteihisi, niin ota tästä neuvosta vaarin: Älä käytä minfon valintatyökaluista lainaussitaatteja ennen kuin osaat pitää erillään omat viestisi muiden viesteistä.

Kirjoitan tämän viestin tähän lankaan, jotta kenellekään, esimerkiksi vähän noviisimmalle palstan lukijalle, ei jäisi sitä käsitystä, että 'ässähai kirjoitti' tieto pitäisi paikkansa Wolffin kommentin 'Su Helmi 13, 2022 8:26 am' -sitaattilainauksessa.

Huomenta ässähai. Pahoittelen tapahtunutta koitampa saada asian korjattua. Pitääpä muuttaa kirjoitus tapaani. Harmi jos olen sotkenut jotain "toistuvasti"..
Wolff
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Su Elo 23, 2020 11:36 am

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Wolff »

ässähaille vielä et kokemasi vääristely oli tahaton moka. Pahoittelen tapahtunutta. Jäi mietityttämään tämä et minussa sotkijan vikaa. Ehkäpä tämäkään viesti ei kuuluisi tähän.
Hatkat
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Pe Elo 27, 2021 6:33 pm

Re: Järvenpään sarjamurhaaja (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Hatkat »

Nimimerkki "Voisiko olla".
Hienoa, teurastaja tietysti.
On arvuuteltu lääkäristä ja patologista lähtien. "Tuntee ihmisen tai ison eläimen anatomiaa." Muutkin selvittämäsi asiat natsaa niin hyvin tekijään. Alkoholisti vaimona, jota pieksi. Känninen, tuntematon nainen houkuteltu kyytiin, johon aggression voi purkaa julmaan loppuun asti. Tietenkään ei raiskattu, koska popsitut lääkkeet veivät kyvyn, mutta antoivat rohkeuden tappaa.
"Voisiko olla", pisti vain samankaltaisuus silmään ja siksi pakko kysyä. Taisit joskus kirjoittaa Aurora-nimimerkillä? Vai olenko väärässä?
Vastaa Viestiin