Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Spekulointia kadonneista henkilöistä.
skoune
Neuvoja-Jack
Viestit: 588
Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 12:09 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja skoune »

sikapäivät2020 kirjoitti: To Huhti 18, 2024 9:30 am
HerccuPuuro kirjoitti: To Huhti 18, 2024 8:51 am Ainakin tässä artikkelissa on mainittu tuo syyttäminen.

LOPULTA, ennen Piian katoamista, pariskunta erosi. Lapset jäivät isälle, äiti muutti pois. 20 vuotta sitten kuollut äiti ei saanut edes lastensa tapaamisoikeutta. – Minua hän Piian katoamisesta syytti, tietenkin, Heikki Ristikankare sanoo.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005861671.html
Tämän nyt voi tietysti ymmärtää kukin miten tahtoo....
Minä ymmärrän tuon Gunillan oletetun sanomisen (Heikin olettamana) niin, että tyttö lähti lipettiin kotoa siksi, koska tyttö joutui tekemään siellä kaikki kotityöt ja isänsä piti kovaa kuria. - Gunillahan oli "joutunut" kodistaan lähtemään Heikin määräyksestä..ja kuten Hn haastattelussakin kuullaan, H kertoi sanoneensa Piialle jonkun riidan yhteydessä: "täältä on yksi huutaja (jo) lähtenyt..."
Vanhakansa
Frank Drebin
Viestit: 391
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2018 12:05 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Vanhakansa »

vanhavakanssi kirjoitti: La Huhti 13, 2024 9:17 pm Onko Vanhallakansalla mitään uutta kerrottavaa? Oletko/-te siellä Piikkiön suunnalla päässeet tutkimuksissa eteenpäin tai onko vanhoissa johtolangoissa tullut jotain uutta esille?
Iso osa linjoista on ollut vähän umpikujassa, niin ei ole tullut kirjoiteltua, kun ei ole ollut asiaa. En itse asiassa ole seurannut foorumiakaan kuin satunnaisesti. Ainoa asia, mitä olen vähän aktiivisemmin tonkinut, liittyy Hannulan kirjassa mainittuun "oranssiin Mazdaan", joka mainitaan poliisiraportissa, jonka Hannula on jotenkin saanut käsiinsä. Tämä kiinnostaa erityisesti siksi, että se voisi liittyä Kivilänmäellä tehtyihin havaintoihin. Olen saanut selville, että auto ei ollut Mazda ollenkaan, eikä oranssi vaan tummankeltainen Datsun, mikä kyllä edelleenkin sopisi Kivilänmäkeen. Tämän linjan "perkaaminen ja pureskelu" on kuitenkin pahasti kesken ja näyttäisi johtavan umpikujaan, joten tuskin siitä paljoa enempää tulee sanottavaa.

Volvolinjassa on ehkä odotettavissa merkittävää etenemistä lähiaikoina, odottelen vahvistusta yhdelle uudelle tiedolle, joten sen suhteen tulee ehkä jotain uutta sanottavaakin lähitulevaisuudessa. Juuri tällä hetkellä olen kuitenkin taipuvainen ennemminkin uskomaan, että vihjekirje on kirjoitettu, jotta Volvo-miehestä saadaan tehtyä syyllinen, kun on tiedetty, että hän profiililtaan sopisi syytetyksi.
vanhavakanssi
Sabrina Duncan
Viestit: 366
Liittynyt: Ke Tammi 31, 2024 11:40 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja vanhavakanssi »

Vanhakansa kirjoitti: To Huhti 18, 2024 9:53 pm
vanhavakanssi kirjoitti: La Huhti 13, 2024 9:17 pm Onko Vanhallakansalla mitään uutta kerrottavaa? Oletko/-te siellä Piikkiön suunnalla päässeet tutkimuksissa eteenpäin tai onko vanhoissa johtolangoissa tullut jotain uutta esille?
Iso osa linjoista on ollut vähän umpikujassa, niin ei ole tullut kirjoiteltua, kun ei ole ollut asiaa. En itse asiassa ole seurannut foorumiakaan kuin satunnaisesti. Ainoa asia, mitä olen vähän aktiivisemmin tonkinut, liittyy Hannulan kirjassa mainittuun "oranssiin Mazdaan", joka mainitaan poliisiraportissa, jonka Hannula on jotenkin saanut käsiinsä. Tämä kiinnostaa erityisesti siksi, että se voisi liittyä Kivilänmäellä tehtyihin havaintoihin. Olen saanut selville, että auto ei ollut Mazda ollenkaan, eikä oranssi vaan tummankeltainen Datsun, mikä kyllä edelleenkin sopisi Kivilänmäkeen. Tämän linjan "perkaaminen ja pureskelu" on kuitenkin pahasti kesken ja näyttäisi johtavan umpikujaan, joten tuskin siitä paljoa enempää tulee sanottavaa.

Volvolinjassa on ehkä odotettavissa merkittävää etenemistä lähiaikoina, odottelen vahvistusta yhdelle uudelle tiedolle, joten sen suhteen tulee ehkä jotain uutta sanottavaakin lähitulevaisuudessa. Juuri tällä hetkellä olen kuitenkin taipuvainen ennemminkin uskomaan, että vihjekirje on kirjoitettu, jotta Volvo-miehestä saadaan tehtyä syyllinen, kun on tiedetty, että hän profiililtaan sopisi syytetyksi.

---------


Kiitos vastauksesta Vanhakansa. Mielenkiintoista, että Hannula on saanut käsiinsä poliisiraportin. Alkaako poliisi luovuttamaan materiaalia toimittajille?

Onko Volvosta otetuissa näytteissä löydetty DNA:ta? Niin kyllä se tietysti hyvin sopisi, että on haluttu mustamaalata Volvo-mies.

Tuleeko tutkinnanjohtaja julkisuuteen muiden poissulkevien lankojen osalta? Lähinnä mietin, että haluttaisiin puhdistaa epäiltyjen nimiä jos ei muuta. Ja kun näin ei tapahdu se herättää samoja kysymyksiä kuin tähän astikin.
Vanhakansa
Frank Drebin
Viestit: 391
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2018 12:05 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Vanhakansa »

vanhavakanssi kirjoitti: To Huhti 18, 2024 10:35 pm
Kiitos vastauksesta Vanhakansa. Mielenkiintoista, että Hannula on saanut käsiinsä poliisiraportin. Alkaako poliisi luovuttamaan materiaalia toimittajille?

Onko Volvosta otetuissa näytteissä löydetty DNA:ta? Niin kyllä se tietysti hyvin sopisi, että on haluttu mustamaalata Volvo-mies.

Tuleeko tutkinnanjohtaja julkisuuteen muiden poissulkevien lankojen osalta? Lähinnä mietin, että haluttaisiin puhdistaa epäiltyjen nimiä jos ei muuta. Ja kun näin ei tapahdu se herättää samoja kysymyksiä kuin tähän astikin.
!) Luulen, että tämä raportti on annettu Hannulalle vuosia sitten. Nykyään poliisin politiikka on kaikissa asioissa olla kommentoimatta mitään mihinkään.

2) Luultavasti ei ole löytynyt mitään DNA:ta.

3) Tutkinnanjohtaja Airaksinen on ollut talven aikana useita kuukausia poissa töistä, en tiedä, onko palannut jo hommiinsa.
vanhavakanssi
Sabrina Duncan
Viestit: 366
Liittynyt: Ke Tammi 31, 2024 11:40 am

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja vanhavakanssi »

3) Tutkinnanjohtaja Airaksinen on ollut talven aikana useita kuukausia poissa töistä, en tiedä, onko palannut jo hommiinsa.
--------

> Maaliskuun 25:nä päivän jälkeen on ollut ainakin töissä.
Puliveivari
Susikoski
Viestit: 46
Liittynyt: La Heinä 17, 2021 1:35 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Puliveivari »

Onko Heikki epäiltynä vielä?
madmax8202
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2021 10:56 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja madmax8202 »

HerccuPuuro kirjoitti: To Huhti 18, 2024 8:51 am LOPULTA, ennen Piian katoamista, pariskunta erosi. Lapset jäivät isälle, äiti muutti pois. 20 vuotta sitten kuollut äiti ei saanut edes lastensa tapaamisoikeutta. – Minua hän Piian katoamisesta syytti, tietenkin, Heikki Ristikankare sanoo.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005861671.html
En pitäisi tuota syytöstä juuri minään. Jos omalle lapselle sattuisi jotain puolison "vahtivuorolla" olisi ehkä kaikkein luonnollisinta syyttää nimenomaan sitä toista osapuolta, vaikkei hänellä olisi mitään tekemistä koko asian kanssa ja koko homma olisi täysin huonoa tuuria. Näin ihmismieli usein tuntuu toimivan.
skoune
Neuvoja-Jack
Viestit: 588
Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 12:09 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja skoune »

vanhavakanssi kirjoitti: Pe Huhti 19, 2024 8:56 am
3) Tutkinnanjohtaja Airaksinen on ollut talven aikana useita kuukausia poissa töistä, en tiedä, onko palannut jo hommiinsa.
--------

> Maaliskuun 25:nä päivän jälkeen on ollut ainakin töissä.
Laitan tällaisen ruotsinkielisen jutun erään ruotsinsuomalaisen jehistytön kokemuksista. Voinette kääntää googlella, jos ruotsi ei suju.
Näin Ruotsissa.
Ruotsinsuomalaisen Irja Piipon tarina (ruotsalaislehdissä sukunimi kirjoitetaan Pippo...)
Valitettavasti en ehdi kääntää juttua.

"Irja lämnade Jehovas: ”Fick höra att jag var för sexig som tioåring”
Publicerad 29 november 2019

Irja Piippo, i dag 33 år, växte upp inom Jehovas vittnen. Under sin uppväxt fick hon höra att hon var för sexig och att det var en kvinnas eget fel om en man utsatte henne för trakasserier.

– Jag fick höra från väldigt tidig ålder, runt tio- och elvaårsåldern, att jag var för sexig. Väldigt tidigt fick jag börja klä mig som en vuxen kvinna, eftersom jag började visa former, säger Irja Piippo.
Ville bekänna sina synder

När Irja blev tonåring började hon festa och träffa vänner utanför Jehovas. Efter en period med mycket festande fick hon dåligt samvete och bestämde sig för att prata med sin församling.

– Jag kände att jag behövde bättra mitt liv efter en svacka, jag hade varit ute och festat och haft sex utanför äktenskapet. Då ville jag bekänna mina synder och blev kallad till ett möte, berättar hon.

På mötet deltog sex äldre män, som inom Jehovas vittnen kallas för äldstebröder.

– Först får man berätta vad man har gjort och sen ska man gå in på detaljer om vad man har gjort. Det är väldigt olustigt att berätta men tydligen måste de veta vilka positioner, hur många gånger man har haft sex och med vem. Som ett förhör, säger Irja Piippo.

Hur motiverar de att de måste veta? Gör de det?

– Nej, man ifrågasätter inte.
Svårt att säga ifrån

Enligt Irja Piippo är det svårt för unga kvinnor inom Jehovas att säga ifrån om de blir utsatta för trakasserier av en man.

– Du måste hela tiden tänka på din sexualitet och skämmas. Om du blir utsatt för något och vänder dig till en förälder till exempel, så får du höra att det var ditt eget fel och att du får skylla dig själv.

Dag-Erik Kristoffersen, presskontakt för Jehovas vittnen i Sverige, skriver till SVT att de inte vill kommentera Irjas uppgifter med motiveringen att deras avhoppare har rätt till sin egen historia."
Murheli
Axel Foley
Viestit: 2011
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2016 12:34 pm

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Murheli »

madmax8202 kirjoitti: Su Huhti 21, 2024 11:00 pm
HerccuPuuro kirjoitti: To Huhti 18, 2024 8:51 am LOPULTA, ennen Piian katoamista, pariskunta erosi. Lapset jäivät isälle, äiti muutti pois. 20 vuotta sitten kuollut äiti ei saanut edes lastensa tapaamisoikeutta. – Minua hän Piian katoamisesta syytti, tietenkin, Heikki Ristikankare sanoo.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005861671.html
En pitäisi tuota syytöstä juuri minään. Jos omalle lapselle sattuisi jotain puolison "vahtivuorolla" olisi ehkä kaikkein luonnollisinta syyttää nimenomaan sitä toista osapuolta, vaikkei hänellä olisi mitään tekemistä koko asian kanssa ja koko homma olisi täysin huonoa tuuria. Näin ihmismieli usein tuntuu toimivan.
Samaa itsekin juuri tässä pohdiskelin.
Voi voi, kun päättyi elämän koi
Frank Wilderhausen
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: To Huhti 18, 2024 6:08 pm

Piia Ristikankare tapaus

Viesti Kirjoittaja Frank Wilderhausen »

Ilmeisesti tästä puuttuu myös Piia Ristikankare:n (Piikkiö) katoamis tapaus. Tuolloin elettii vuotta 1988. Tähän Piian tapaukseen liittyy myös sellainen tapaus, että Poliisi tutki myös jehovan todistajien tiloja (Iltalehti :arrow: 04.01.2024)

Poliisi oli myös saanut kirjeen Ruotsista yksityishenkilöltä "Tom från Borås" Olen lukenut jostain, että tämä "Tom från Borås" oli kertonut kirjeesään, että hän oli ohiajaessaan nähnyt kun jotenkin ihmiseltä tuntuvan kokoista "esinettä" olisi lastattu henkilöauton takaluukkuun Piikkiössä. Tämä "Tom från Borås" kirje poliisille on ollut esillä myös julkisuudessa, olen itse lukenut sen. En muista enää mediaa missä näin kirjoituksen jonka "Tom från Borås" oli Poliisille lähettänyt.

Tässä "Tom från Borås" kirjeessä poliisille oli mielen kiintoinen seikka siinä mielessä, että hän oli kirjannut myös kellon ajan kirjeessään poliisille havannoistaan. Piia Ristikankare katosi 07.10.1988- eli aikataulu ei liity turistiaikaan.

Minulla on vahva usko siihen, että tämä "Tom från Borås"on rekkakuski, siinä mielessä, että kun laiva saapuu satamaan niin aikataulut pitää paikkanssa. Toinen uskottava seikka on se, että tuohon aikaan Borås oli Ruotsin textiili "mekka" Boråsista oli paljon rekkoja jotka ajoivat textiiliä Suomeen, ja Viroon. Siinä oli huolitsioina Borås bilbud, Tica-Transport. Sellainen liikkenöitsijä ajoi myös textiiliä Suomeen, ja Viroon (Einar Claesson åkeri Ulricehamn). Loviisata oli sellainen kuin kuljetusliike Kiviranta joka rahtasi tekstiileitä ypäri eurooppaa kuten tämä Einar Claesson åkeri.

Olisi kyllä huippu asia jos vain poliisi löytäisi tämän "Tom från Borås"
Neo7
Christopher Lorenzo
Viestit: 1514
Liittynyt: La Kesä 27, 2020 8:28 pm

Re: Piia Ristikankare tapaus

Viesti Kirjoittaja Neo7 »

Frank Wilderhausen kirjoitti: Ti Huhti 23, 2024 8:03 pm Ilmeisesti tästä puuttuu myös Piia Ristikankare:n (Piikkiö) katoamis tapaus. Tuolloin elettii vuotta 1988. Tähän Piian tapaukseen liittyy myös sellainen tapaus, että Poliisi tutki myös jehovan todistajien tiloja (Iltalehti :arrow: 04.01.2024)

Poliisi oli myös saanut kirjeen Ruotsista yksityishenkilöltä "Tom från Borås" Olen lukenut jostain, että tämä "Tom från Borås" oli kertonut kirjeesään, että hän oli ohiajaessaan nähnyt kun jotenkin ihmiseltä tuntuvan kokoista "esinettä" olisi lastattu henkilöauton takaluukkuun Piikkiössä. Tämä "Tom från Borås" kirje poliisille on ollut esillä myös julkisuudessa, olen itse lukenut sen. En muista enää mediaa missä näin kirjoituksen jonka "Tom från Borås" oli Poliisille lähettänyt.

Tässä "Tom från Borås" kirjeessä poliisille oli mielen kiintoinen seikka siinä mielessä, että hän oli kirjannut myös kellon ajan kirjeessään poliisille havannoistaan. Piia Ristikankare katosi 07.10.1988- eli aikataulu ei liity turistiaikaan.

Minulla on vahva usko siihen, että tämä "Tom från Borås"on rekkakuski, siinä mielessä, että kun laiva saapuu satamaan niin aikataulut pitää paikkanssa. Toinen uskottava seikka on se, että tuohon aikaan Borås oli Ruotsin textiili "mekka" Boråsista oli paljon rekkoja jotka ajoivat textiiliä Suomeen, ja Viroon. Siinä oli huolitsioina Borås bilbud, Tica-Transport. Sellainen liikkenöitsijä ajoi myös textiiliä Suomeen, ja Viroon (Einar Claesson åkeri Ulricehamn). Loviisata oli sellainen kuin kuljetusliike Kiviranta joka rahtasi tekstiileitä ypäri eurooppaa kuten tämä Einar Claesson åkeri.

Olisi kyllä huippu asia jos vain poliisi löytäisi tämän "Tom från Borås"
Piian tapauksen ketju(t) on kadonneet-osiossa, kadonnuthan hän on, eikä taposta ole todisteita vaikka tapaus onkin murhatutkinnaksi muutettu Tom on Boråsin kirjeen myötä.
Frank Wilderhausen
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: To Huhti 18, 2024 6:08 pm

Re: Piia Ristikankare tapaus

Viesti Kirjoittaja Frank Wilderhausen »

Olen samaa mieltä silloisen rikostutkija Kimmo Heinosen kanssa. Rikostutkija Kimmo Heinonen on antanut lausunnon Ruotsalaiselle iltapäivälehdelle (Aftonbladet) vuonna 2018, että kirje on tullut Ruotsista.

Nyt kuitenkin Yle:n feministitit yrittää siirtä Pia:n katoamisen maapallon toiseen suuntaan. Uskokaa pois silloinen rikospoliisi Kimmo Heinonen on oikeassa.

Toinen asia on se, että tämä "Tom från Borås" kertoi että olin "selviytymässä ajokuntoon satamassa" Eli tämähän viittaa siihen selvästi, että oli tullut laivasatamaan Turkuun. Olisi ihan asiallista jos tuosta "Tom fråm Borås" kirjeestä saisi kopion tälle sivustolle :!: Sitten sellainen asia. nämä ylen valtuutetut asiantuntija fenimistit ei ole huomioineet, että Borås / Göteborg akselilla on aivan eri murre kuin muualla Västra-Götaland:issa. Boråsin murteen kuuluu. Borås, Göteborg, Kinna, Skene, Örby, Fritsala, Hyssna, Viskafors, Sexdrega, Flora, Trollhättan, Partille, Mölndal, Svenljunga. En osaa siirtää näitä Yle:n feministien asiantuntioiden lausuntoja tälle sivustolle..Mutta olen varma siitä, että eläköitynyt rikostutkija Kimmo Heinonen on ollut lähellä Piia:n tilanteen ratkaisuun. Sitäkään en tiedä, että oliko tuolloin poliisin virassa "lestaadiolaisia" jotka halusi katkaista tämän tutkinnan.
julli77
Armas Tammelin
Viestit: 78
Liittynyt: Ti Syys 01, 2015 7:47 pm

Re: Piia Ristikankare tapaus

Viesti Kirjoittaja julli77 »

Frank Wilderhausen
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: To Huhti 18, 2024 6:08 pm

Re: Piia Irmeli Ristikankareen katoaminen -88 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Frank Wilderhausen »

LAWoman kirjoitti: Ti Helmi 21, 2012 9:29 am Miksi uusi ketju? Tuo muuten on ihan mielenkiintoinen pointti, että vuonna 2003 on alettu tapausta tutkia rikoksena, mutta sen jälkeen ei olekaan kuulunut mitään. Eivät ole valitettavasti tainneet tutkimukset edetä kuten oli toivottu. Saataisiinpa tähän joku läpimurto...
Olen ihan varma siitä, että tilanne alkaa purkautumaan kunnes tämä "Tom från Borås" löytyy :!: Feministi Ulla Tiililä pakinoi asiasta seuraavasiti "Kun olin selvinnyt ajokuntoon" Tilanne on tämä, että laivalla otettin paukkuja illan mittaan, niin jos et tuntenut itseäsi ajokuntoiseksi niin tuolloin laivan kansimiehet ajoivat ajokkisi ulos laivasta. En muista vuosilukua koska tämän kansimiesten rekkojen ulosajo kiellettiin. Jos oikein muistan, niin se oli Tukholman poliisin päätös. Nyt jos kansimies ajoi ulos rekan niin se maksoi 20€ ylimääräistä rekka-auton ylityslippuun. Sinänsä halpa maksu jos vertaa rattijuopumukseen satamassa muutaman sadanmetrin takia.

Suoraan sanottuna. Tämä "Tom från Borås" on rehellinen mies, kertonut rehellisesti näkemyksensä asiasta. Tämä Ulla Tiilikainen ei taas tiedä ulkomaanrahdista mitään. On uskomatonta, että noin saamaton nainen saa tulla julkisuuteen näin vakavan rikoksen tiimoilla, aivan sairasta.

Rikostutkija Kimmo Heinonen on nykyään ilmeisesti eläkkeellä. Olisi kiva kertoa hänelle miten ulkomaanliikenne toimii tulloin. Olen itse ajanut ulkomaille 33v.
skoune
Neuvoja-Jack
Viestit: 588
Liittynyt: Ti Heinä 18, 2023 12:09 pm

Re: Piia Irmeli Ristikankareen katoaminen -88 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja skoune »

Frank Wilderhausen kirjoitti: Ke Huhti 24, 2024 9:23 pm ...

Olen ihan varma siitä, että tilanne alkaa purkautumaan kunnes tämä "Tom från Borås" löytyy :!:

...
Muuten sen kirjeen kirjoittajaksi oli merkitty "Tom on Borås".
Siitä nimimerkistä ja kirjeestä on väännetty juttua muutama kymmenen sivua tässä ketjussa.
Vastaa Viestiin