Nettikauppa: toimivuus, vaarat, onnistumiset, lieveilmiöt

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Luupää
Perry Mason
Viestit: 3855
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 10:03 pm

Nettikauppa: toimivuus, vaarat, onnistumiset, lieveilmiöt

Viesti Kirjoittaja Luupää »

Nokian Uutiset:
Nokialainen nuorehko mies joutui pettymään nettisivuston kautta tekemäänsä kauppaan.

Mies maksoi vajaat sata euroa ennakkoon kuulokkeista, joita ei kuitenkaan koskaan saanut.

Tapaus sattui juhannuksen aikaan, mutta rikosilmoitus poliisille on tehty vasta nyt.

Nokian poliisi varoittaakin tasaisessa tahdissa eteen tulevista nettikauppahuijauksista.
http://www.nokianuutiset.fi/cs/Satellit ... =AMWrapper


Näitä tuntuu tosiaan tulevan koko ajan lisää. Onkohan kellään omakohtaisia kokemuksia?

Aiheesta oli vuosien saatossa tehty kolme ketjua. Ne yhdistetty ja siirretty alueelle Vapaa keskustelu. Otsikko vaihdettu.
-NILS-
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.
susse
Poliisikoira Rex
Viestit: 255
Liittynyt: La Marras 10, 2007 5:04 pm
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja susse »

itse ostin joskus huutiksesta pojalle peli kapulan jota en koskaan saanut.meni monta kuukautta ennenkuin palautti rahat ja silloinkin vaan syytteen vuoksi. :evil:
Tirskis
Neuvoja-Jack
Viestit: 573
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 5:49 pm
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

Kerran olin ostanut huutonetissa merkki- aurinkolaseja 60eurolla, ja sain ne heti, kun olin laitanut rahat tilille. Eli, mulla oli onni.
SVC
Remington Steele
Viestit: 249
Liittynyt: Su Maalis 02, 2008 2:01 am

Viesti Kirjoittaja SVC »

Vaan oliko aidot?

Hetken jo luulin että tässä oli kyseessä joku varsinainen kauppa... eihän huuto.net-huijauksissa ole mitään ihmeellistä. Sattui sitä ennenkin, Keltaisen Pörssin ilmoitusten kautta nääs.
Tirskis
Neuvoja-Jack
Viestit: 573
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 5:49 pm
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

Oli aidot Ray Ban pilotti aurinkolasit, tosi hyvät. Vielä sain kuitin kaupasta, missä maksavat 120euroa, ja mä sain ne 60eurolla+postikulut.
NeitiEtsivä
Poliisikoira Rex
Viestit: 280
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 10:25 pm
Paikkakunta: Eagle

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivä »

Ei ihan omakohtaista kokemusta, mutta isännällä kävi kävi samalla tavalla. Nettimarkkinoilta oli ostamassa tietokonetta ja maksoi siitä puolet(175e) ennakkoon vaan eipä kuulunut konetta vaikka tyyppi vaikuttikin luotettavalta, no eipä sitten enää vastaillut kun yritti konetta kysellä. Rikosilmoitus tehtiin aika pian ja ei kyllä ole poliiseiltakaan kuulunut vielä mitään vaikka tapauksesta on jo muutama kuukausi. Toivottavasti asia joskus etenee. Ja miehen isällä sitten taas kävi todella hyvä tuuri kun osti vesijetin, maksoi sen jo joskus talvella kokonaan ja sai vehkeen muutaman kuukauden kuluttua. Se oli luotettava kauppakumppani. Ja itse olen huuto.netistä ostellut vaan jotain muutaman euron tuotteita, harvemmin niissä kai kusetetaan. Sellainen kokemus kyllä on kun olin myymässä häkkiä ja lähetin sen matkahuollon kautta ja tyyppi ei koskaan sitä sieltä hakenut, jouduinpa sitten maksamaan lähetyskulut molempiin suuntiin kun kyllästyin odottamaan josko hän olisi joskus häkin hakenut. Olis kyllä tullut jo aika kalliiksi säilytysmaksuineen.
albaanisissi
Frank Drebin
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 8:59 pm

Viesti Kirjoittaja albaanisissi »

ite tilasin oikeen kunnon nettikjaupasta subbarin pari vuotta sitte ja viäkää ei oo näkyny vaikka sen sillon maksoin etukäteen. tein rikosilmotuksen ni tuli syyttämättä jättämispäätös ku kaveri oli kytille sanonu et sen oli kyl tarkotus lähettää se. valitin päätöksestä tottakai ja tein syyttäjästä kantelun ni sama laulu tuli uudeski päätökses ja kantelu hylättiin. hieno systeemi tää suomen oikeus..... joskus joku halus ostaa banaania =nokian puhelin ja oli ostetaan banaani ilmotus ni lähetin sille postiennakolla chiguitan :lol: ikinä ei kuulunu mitää takas ehkä sen takia ku sai halvalla 8) sitte joskus myin yhen puhelimen 250e ja puolen vuoden päästä kaupasta ostaja soitti ja kyseli miksei oo puhelinta kuulunu ja väitti etten oo lähettänykkää sitä mut sattu oleen postin kuitti talles, että pitäkää ne viä kauan sen jälkeen talles ku jotian myytte.


tua on oma ketju tosta firmasta mistä jäi tavarat tulematta, kaverilla hirvee kasa samanmoisia juttuja ja silti ei oo aihetta epäillä rikosta...
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... i+lehtonen
This one time, i shot a guy to his adams aple just to see how long it takes to him to die. I was with other guy and we had 15 dollar bet on it, i lost. It tooked a few minutes, he drowned in hes own blood actually.
-richard kuklinski-
Tirskis
Neuvoja-Jack
Viestit: 573
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 5:49 pm
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

Taas olin ajattelut että ostan tavara huuto-netissa, mutta nyt olen tosi varovainen. Kerran olin ostanut ja hyvin meni, mutta kun ovat myös niin huonot kokemukset, pitää olla varovainen että ei maksa tyhjästä.
Huuto netissa joksus tosi hyvä tavaraa ja halvalla. Esim. hopea, aurinkolaseja, kalastustarvikkeet.
Tomberi
Lauri Hanhivaara
Viestit: 125
Liittynyt: La Kesä 30, 2007 8:53 pm
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja Tomberi »

150 kauppaa olen tehnyt yhteensä niin ostajana kuin myyjänäkin huuto.netissä ja kaikki on mennyt niinkuin pitääkin. Yhden kerran on tullut lähetetty paketti takaisin ja silloinkin syynä oli vastaanottajan joutuminen sairaalahoitoon pitkäksi aikaa.

Järjenkäyttö on sallittua ja jopa suositeltavaa. EI kannata huutaa tavaraa käyttäjältä, jolla ei ole aikaisempia palautteita tai ne palautteet on puoliksi negatiivisia. Jos myytävästä tuotteesta on kuva se nostaa myyjän luotettavuutta paljonkin. Jos huutaa tuotetta joka on noutoetäisyyden päässä, mutta myyjä väkisellä haluaa toimittaa tuotteen postin kautta on monesti kyseessä varoittava merkki... jne... Toki joidenkin tissilehtien myyminen kasvokkain voi olla jollekkin liian kova pala :lol:
Tirskis
Neuvoja-Jack
Viestit: 573
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 5:49 pm
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

Minä olin ostajana huuto-netissä, ja olen tyytyväinen tuoteen jonka sain. Heti kun olin maksanut, sain tavaraa jo 3.päivää.
Panhead
Lauri Hanhivaara
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 9:04 pm
Paikkakunta: Riverside

Viesti Kirjoittaja Panhead »

Tomberi kirjoitti:150 kauppaa olen tehnyt yhteensä niin ostajana kuin myyjänäkin huuto.netissä ja kaikki on mennyt niinkuin pitääkin. Yhden kerran on tullut lähetetty paketti takaisin ja silloinkin syynä oli vastaanottajan joutuminen sairaalahoitoon pitkäksi aikaa.

Järjenkäyttö on sallittua ja jopa suositeltavaa. EI kannata huutaa tavaraa käyttäjältä, jolla ei ole aikaisempia palautteita tai ne palautteet on puoliksi negatiivisia. Jos myytävästä tuotteesta on kuva se nostaa myyjän luotettavuutta paljonkin. Jos huutaa tuotetta joka on noutoetäisyyden päässä, mutta myyjä väkisellä haluaa toimittaa tuotteen postin kautta on monesti kyseessä varoittava merkki... jne... Toki joidenkin tissilehtien myyminen kasvokkain voi olla jollekkin liian kova pala :lol:
Juuri näin..itsekkin n.60 kauppaa tehnyt huuto.netin kautta ja ei yhtään kusetusta tullu kohdalle,tosin nuo huijarit haistaa jo kaukaa.. :evil:
-Don`t ask to drive my bike and i don´t ask to drive your wife-
Tirskis
Neuvoja-Jack
Viestit: 573
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 5:49 pm
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

Eli, voin osta siellä edelleen. Huuto-netissa on joksus tosi hyvä tavara ja todella halvalla. Merkki-aurinkolaseja, kalastustarvikeita.
Viime kuukausi ostin myös huuto-netin kautta sähkömootori veneeseen, aivan uusi 150eurolla, kun kaupassa maksaa yli 200euroa.
Myyjä oli voittanut sen joku kalastuskilpailussa, ja halusi myydä. Mootori on uusi, alkuperäisessa pakkauksessa, toimii erinömäiseti, ja kun on akku ladattu, niin voi olla järvellä pienellä teholla 4 tuntia, kovalla teholla 12 tuntia.
BK
Armas Tammelin
Viestit: 76
Liittynyt: La Huhti 05, 2008 4:45 am

Viesti Kirjoittaja BK »

Tirskis kirjoitti:Eli, voin osta siellä edelleen. Huuto-netissa on joksus tosi hyvä tavara ja todella halvalla. Merkki-aurinkolaseja, kalastustarvikeita.
Viime kuukausi ostin myös huuto-netin kautta sähkömootori veneeseen, aivan uusi 150eurolla, kun kaupassa maksaa yli 200euroa.
Myyjä oli voittanut sen joku kalastuskilpailussa, ja halusi myydä. Mootori on uusi, alkuperäisessa pakkauksessa, toimii erinömäiseti, ja kun on akku ladattu, niin voi olla järvellä pienellä teholla 4 tuntia, kovalla teholla 12 tuntia.
Mitenkään sinun kauppoihisi liittymättä, mutta aivan uuden, mutta halvan tavaran ostamisessa huutonetistä on pienoinen riski tehdä jotain rikoslaissa mainittuja juttuja....
Tirskis
Neuvoja-Jack
Viestit: 573
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 5:49 pm
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Tirskis »

Kun siellä huuto-netissa ovat aika hyvät tarjoukset ja hyvä tavaraa.
Monesti merkkitavaraa halvalla.
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Huuto.netistä olen itsekin ostanut, ei ole ollut kuin pari kertaa ongelmia, mutta aina olen tavaran saanut sitten kuitenkin.

Kallein ostokseni oli hieman päälle 400 euron kamera, senkin sain ihan ajallaan ja kunnossa.

Eli kyllä siellä tosissaan on paljon niitä luotettaviakin myyjiä. Tietenkin hieman kannattaa katsella sitä myyjän palaute-tasoa, että onko pelkkää negatiivistä, vai enimmäkseen positiivista palautetta.

Ei sekään takuu ole, mutta ainakin jonkin verran luotettavamman kuvan antaa.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Vastaa Viestiin