Kapitalistit vai kommunistit kaiken pahan alku?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Meilläkin just töissä saivat liiton miehet lisää liksaa kun oli tehty sopimuksia, eli omat kokemukset on pelkkää plussaa.

Ja Siis Mitä? Vaikka rikkaitten verot on tippunu enemmän kuin köyhien, sehän on vaan lisänny tasa-arvoa! Ja sitäpaitsi miten verotus suosii rikasta jos sillä on paljon korkeemmat verot kun köyhällä? Selitä katupoika jotain logiikkaa kun en oikeesti ymmärtäny mitä tarkotat.

Ja eihän sivari ole mikään pakkotyölaitos vaan koulutuskeskus! Siellä oppii kuulemma vaikka mitä hyödyllistä ja paljon taitoja elämän poluille. Tarkoitus on valmistella Suomen kansaa mahdollista sotatilannetta varten jotta itsenäisyytemme säilyisi!

Se nyt vaan on niin että pasifistit voi itkeä niin paljon kun haluaa kun tankit jyrää talon päältä. Oletko muka erimieltä siitä että henkilö joka ei ole valmis kantamaan korttansa kekoon yhteiskunnan turvaamiseksi ansaitsisi kuitenkin kaikki yhteiskunnan hänelle suomat edut? Uskallanko tiedustella sinun statustasi armeija/sivari/totaali-rintamalla?
I am an African!
katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

^

Ai rikkaiden rikastuminen ja köyhien köyhtyminen (joka on totta kaikkien olemassa olevien tilastojen mukaan) on lisännyt tasa-arvoisuutta? Mitä vittua? Millä tavoin?

Rikkailla on prosentuaalisesti korkeampi verotus kuin köyhemmillä, mutta nimenomaan rikkaiden veroprosenttia on hilattu ansiokkaasti alaspäin. Viimeisen 10 vuoden aikana n. 10%, kun köyhemmillä se on laskenut n. 2,5%. Toivottavasti tätä ei tarvitse enää kolmatta kertaa kirjoittaa. Stakes tarjoaa varmasti muitakin tilastoja aiheesta. Sinne vaan lukemaan.

Sivarin eka kuukausi on koulutuskeskuksessa istumista. Loput 12 kuukautta palkatonta pakkotyötä. Ja mihin vitun sotaan me ollaan valmistautumassa? Kerrotko mulle, kun edes puolustusselonteko ei onnistu löytämään sotilaallisia uhkakuvia Suomelle.

Ja yhteiskunnan turvaaminen? Hahahah! Siihenkö mun pitäisi osallistua ollakseni täysivertainen kansalainen?
Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

On epäreilua että toisia verotetaan enemmän kuin toisia vain siksi että he ovat olleet parempia rahan tienaamisessa. Olen sitä mieltä, että kaikille kykyjensä mukaan, siinä rikastuu ne ketkä on kyvykkäitä. Progresiivinen verotus pitää suurimman osan kansasta tyytyväisinä, mutta se ei ole reilua. Aina elämä ei olekkaan :P Rikkaiden veroja on hilattu alaspäin koska muuten kaikki rikkaat lähtisivät pois Suomesta rahoinensa.

Ja uskon kyllä että rikkaat ovat rikastuneet, niin on myös keskituloisetkin. Mutta että köyhät ovat köyhtyneet? No ei ne täällä pääse sen tietyn sossun turvaaman rajan alle joten huolet pois. Ja jos joku on siis oikeasti KÖYHÄ täällä Suomessa niin se on oma vika, kyllä töitä löytyy, jopa meille koulutusta vailla oleville.

Ei nyt ollakaan mihinkään sotaan valmistautumassa, mutta ihan hyvä periaate on mielestäin että turvallinen yhteiskunta perustuu siihen että kaikki ovat valmiina puolustamaan sitä. Ne jotka eivät siihen suostu voivat mennä muualle asumaan. :wink:

Maailmahan on täysin ahneiden kapitalistien vallassa ja jos joku rikas maa heikentyy siksi etteivät sen asukkaat halua sitä puolustaa niin kyllä niille rikkauksille hakijoita löytyy.

Mutta jos piakkoin sinunkaltaisesi ihmiset saavat päätäntävallan Suomessa, myönnän tappioni ja muutan Norjaan. Enemmistö päättää. Onneksi juuri nyt selkeä enemmistö kannattaa porvareita 8)
I am an African!
kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Vielä asunnoista, en tiedä onko se paikka sosiaalitoimisto tai joku asuntotoimisto, mutta joka kunnassa on olemassa virasto, joka huolehtii asuntoasioista. Sieltä voi hakea asuntoa itselleen. Jos ei ole varaa maksaa esim. vuokraa niin sosiaalitoimistosta saa toimeentulotukea.
Lisäksi oon monesti ollut niin pers'aukisena, että oon joutunut kerjäämään kolikoita tuolla kadulla ja syyhkimään safkani kaupoista, kun fatta ei ole antanut käteen penniäkään. Miten tollainen on mahdollista Suomessa?
Tuon ei pitäisi olla mahdollista, sossusta saa rahaa kun vie sinne todisteet, että ei ole rahaa. Kukaan ei joudu vapaaehtoisesti kerjäämään Suomessa, myönnän itsekin, että eräänä kesänä olen sossun rahoilla elänyt ja ne rahat riitti kyllä ihan hyvin, vaikka se summa voi monille pieneltä kuulostaa. Mutta kyllä sillä rahalla hyvin eli ne kuukaudet ja teinpä jopa joitakin pieniä matkojakin Suomessa. Nytkin elän pelkästään opintotuella ja kyllä tämä vuokranmaksun jälkeen jäävä osuus (170 €) riittää ihan peruselämään hyvin, joka kuukausi jää ainakin 50 - 80 € säästöön.
En tiedä miksi sinulle ei rahaa myönnetty, mutta olisi varmaan ollut valituksen paikka.

Ja edelleenkin ihmettelen miten joku voi olla vuosikausia asunnottomana. Varmasti siinä tapauksessa on itse aiheuttanut kenties käytöksellään ongelmia tai muuta vastaavaa.

Sitten vielä verotuksesta, niin ehkä minäkin olen sillä kannalla, että tasavero olisi kaikista paras vaihtoehto. Ainakin se olisi reilu vaihtoehto kaikkia kohtaan.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17124
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Eipäs nyt heristellä sormea ökyrikkaille. Kun näemme jonkun heistä ajavan 200 000 € maksavalla autolla, niin tiedämme, että hän on maksanut siitä kyseisestä autosta enemmän veroja kun moni maksaa eläessään ja just niillä(kin) rahoilla kustannetaan monen sossukäynnit ja asumistuet.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

kahvitar kirjoitti:
Lisäksi oon monesti ollut niin pers'aukisena, että oon joutunut kerjäämään kolikoita tuolla kadulla ja syyhkimään safkani kaupoista, kun fatta ei ole antanut käteen penniäkään. Miten tollainen on mahdollista Suomessa?
Tuon ei pitäisi olla mahdollista
Ei niin. Mutta on kuitenkin. Eli jospa lopetetaan ne puheet siitä kuinka rahaa tulee ovista ja ikkunoista?
Nytkin elän pelkästään opintotuella ja kyllä tämä vuokranmaksun jälkeen jäävä osuus (170 €) riittää ihan peruselämään hyvin, joka kuukausi jää ainakin 50 - 80 € säästöön.
Eli sä elät 90-120 eurolla kuukausi? Siis vuokranmaksamisen jälkeen. Ohhoh. Täytyy nostaa hattua jos tolla summalla tosiaan elää ja pysyy ruoassa kiinni. Toi on kuitenkin vaan tollaset 3-4 euroa per päivä. Mä kärsisin jostain jatkuvasta aliravitsemuksesta tolla summalla.
Ja edelleenkin ihmettelen miten joku voi olla vuosikausia asunnottomana. Varmasti siinä tapauksessa on itse aiheuttanut kenties käytöksellään ongelmia tai muuta vastaavaa.
Kantsii oikeasti käydä lukemassa tuolla Vailla Vakinaista Asuntoa ry:n sivuilla asioista. Se ei maksa mitään. Asunnottomia on, koska halpoja asuntoja ei ole.
Sitten vielä verotuksesta, niin ehkä minäkin olen sillä kannalla, että tasavero olisi kaikista paras vaihtoehto. Ainakin se olisi reilu vaihtoehto kaikkia kohtaan.
Millä tavoin reilu? Rikkaimmat ihmiset olisivat ainoita hyötyjiä. Ja jokainen voi itse miettiä miten kävisi suomalaisen hyvinvointivaltion tollaisen ratkaisun jälkeen.
Doctor Lecter kirjoitti:Eipäs nyt heristellä sormea ökyrikkaille. Kun näemme jonkun heistä ajavan 200 000 € maksavalla autolla, niin tiedämme, että hän on maksanut siitä kyseisestä autosta enemmän veroja kun moni maksaa eläessään ja just niillä(kin) rahoilla kustannetaan monen sossukäynnit ja asumistuet.
Ja mun ja mun pienituloisten vanhempieni verotuloilla kustannetaan rikkaiden penskojen ilmaiset koulut, jotka käytyään he muuttavat ulkomaille, koska Suomessa ei kaikki olekaan ilmaista ja verojakin joutuu maksamaan.
katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

Ja aiheeseen liittyen tän päivän Hesarista:

Vain harva Vantaan nuori käyttää toimeentulotukea väärin

Vain noin joka kymmenes Vantaalla toimeentulotukea saava 18–24-vuotias on jättäytynyt passiivisena toimeentulotuen varaan. Puolet toimeentulotuen saajista käy töissä tai opiskelee, ja toimettomistakin suurin osa haluaisi saada elämänsä ojennukseen.

Tulos selviää Vantaan sosiaali- ja terveystoimen teettämästä tutkimuksesta, jossa on kartoitettu Vantaalla toimeentulotukea saavien elämäntilannetta ja asenteita.

Tutkimus perustui tilastoihin sekä muun muassa sosiaalityöntekijöille ja -asiakkaille tehtyihin haastatteluihin.

Vantaalla on väkilukuun suhteutettuna enemmän nuoria toimeentulotuen saajia kuin muissa suurissa kaupungeissa.

Vuoden 2006 aikana 2 300 18–24-vuotiasta eli 14 prosenttia ikäluokasta sai toimeentulotukea. Heistä neljännes sai tukea pitkäaikaisesti eli kymmenenä tai useampana kuukautena vuoden aikana.

Esimerkiksi Helsingissä samasta ikäluokasta 12,5 prosenttia sai toimeentulotukea viime vuonna.

Tutkimus nuorten taustoista tehtiin sen jälkeen, kun Vantaalla käytiin viime vuonna kiivasta väittelyä siitä, miten suuri ongelma tarkoituksella toimeentulotuen varaan jättäytyneet "elämäntapaintiaanit" ovat.

Selvityksessä ei löydetty lainkaan merkkejä vastakulttuurista, jossa ammatin hankkimista ja töihin menemistä olisi pidetty kyseenalaisena tavoitteena.

Lisäksi elämäntapansa toimeentulotuen varaan rakentavien osuus oli ylipäätään pieni. Haastatelluista nuorista 93 prosenttia ilmoitti, että he aikovat vastaisuudessa tulla toimeen muulla kuin toimeentulotuella.

"Tulos vahvisti, että ryhmä on marginaalinen", Vantaan aikuissosiaalityön palvelupäällikkö Maarit Sulavuori toteaa.

Tästä kielii myös se, että 80 prosenttia nuorista piti toimeentulotukea mielekkäämpänä vaihtoehtona sitä, että sosiaalitoimisto tarjoaisi palkallista työtä.

Tutkimus karisti ennakkokäsityksiä myös siitä, kuinka periytyvää nuorten toimeentulotukiasiakkuus on.

Yhteensä puolella toimeentulotukea saaneista nuorista oli tausta lastensuojelun asiakkaana tai toimeentulotukea saaneessa perheessä.

Toisella puolikkaalla ei siis ollut kotoa opittua mallia sosiaaliviraston luukulla asioimiseen.

"Monille toimeentulotuki kuuluu yhteen elämänvaiheeseen, josta ponnistetaan eteenpäin", Sulavuori luonnehtii.

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Vai ... 5229923129


Parasiitit pikkupulma

Tutkimus sen osoittaa: Tahallaan toimeentulotukea käyttävät ovat varsin pieni pulma. Suurin osa sosiaalituen varaan jäävistä tarvitsee apua elämänsä järjestämiseen, ei pakkokeinoja.

Yhteiskunnan tukien varaan elämäntapansa rakentavista nostetaan aika ajoin iso äläkkä. Muiden rahoilla loisiminen on näiden numeroiden perusteella yhteiskunnalle kuitenkin pikemminkin moraalinen kuin taloudellinen pulma.

Kysymys kuuluukin, miten paljon paukkuja kannattaa haaskata näiden pahimpien parasiittien paikantamiseen ja paimentamiseen. Se kun saattaa tulla yhteiskunnalle kalliimmaksi kuin ikävän marginaali-ilmiön hiljainen hyväksyminen.

Ainakin nuoria toimeentulotuensaajia Vantaalla tutkineet päätyvät suosittelemaan kepin sijasta porkkanaa – kovalla kädellä kohtelemisen sijaan kannattaa taluttaa kädestä.

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Par ... 5229923147
Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

katupoika kirjoitti: Ja mun ja mun pienituloisten vanhempieni verotuloilla kustannetaan rikkaiden penskojen ilmaiset koulut, jotka käytyään he muuttavat ulkomaille, koska Suomessa ei kaikki olekaan ilmaista ja verojakin joutuu maksamaan.

Mutta kun katsotaan asiaa objektiivisesti, niin köyhät vanhempasi ovat maksaneet omat sairaskulunsa jne ja vain osan sinun koulutuksestasi. Rikkaan kakaran vanhemmat ovat maksaneet kaiken omansa plus paljon muidenkin kuluja.

Eli siis pointtisi oli pointiton.

Olisihan se kiva jos kaikki lisivat rikkaita, ja siihenhän ollaan Suomessa jo lähes päästy. Keskivertokansalainen on hyvinkin varakas. Voidaan myös huomioida että sosialistisissa maissa tavan kansalainen on hyvin köyhä.

Ja myönnätkö että verotus kaikenkaikkiaan rankaisee rikkaita? Koska niinhän se asia on ollut tällä jo jonkin aikaa.
I am an African!
ubuntus
Remington Steele
Viestit: 217
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 8:47 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ubuntus »

En ole käynyt yhtäkään kauppiksen kurssia. Mieluummin opiskelen jotain muuta. Tietoni ovat peräisin useista eri aihetta käsittelevistä kirjoista, mm. Adam Smithin kapitalismin perusteoksesta. Lisäksi totta kai netti on täynnä tietoa aiheesta. Ja edelleen fakta vain on, ettei markkinoita pysty täysin ennustamaan. Lyhyellä aikavälillä se monesti onnistuu, mutta pitkällä aikavälillä se ei ole mahdollista johtuen siitä, etteivät sijoittajat istu mihinkään kaavioihin.
Montako kertaa ajattelit itsestäänselvyyksiä 'todistella'. Tiedoksi en kutsuisi jonkun ihmisen mielipiteitä, kun menet toiselle weppisaitille niin siellä kumotaan edellisen palstan mielipiteet.
Ja olen nimenomaan aloittanut "maailmanparantamisen" itsestäni. Ensin opiskelemalla aiheesta, sen jälkeen pyrkimällä elämään niiden oppien mukaan. Se, että poltan tupakkaa tarkoittaa vain, etten ole pyhimys. On turha vaatia jokaista ihmistä elämään täysin ilman heikkouksia tai pieniä paheita. Pääasia on, että mahdollisimman monen ihmisen suunta olisi oikea. Ja pajari on kotimaisista vaatekaapeista, joten sillä ei todellakaan tueta mitään kansainvälistä huumekauppaa. Nyt kun tässä on puhuttu vain musta, niin miten sä pyrit parantamaan asioita niin Suomessa kuin muualla maailmassa? Jotainhan sun täytyy tehdä, koska oot niin kärkkäästi tuomitsemassa muiden teot riittämättömiksi ja vääriksi. Heikoista pitää pitää huolta, kuten sanoit, mutta miten sä sen käytännössä teet?
Minä en täällä vingukaan kuinka rikkaat tekevät tälle pallolle niin paljon pahaa ja kaikkien pitäisi tehdä sitä ja tätä. Minulle on aivan sama vaikka polttaisit 10 askia päivässä, sinä taas janoat parannusta mutta et viitsi tehdä noin pientä asiaa ajamiesi aatteiden puolesta. Itse en lahjoita rahaa yhdellekkään järjestölle. Ainoa minkä voi hyväntekeväisyydeksi laskea on lienee se että pidän ilmaiseksi matematiikkakerhoja ala-asteilla, lisäksi valmennan muutamia pikkupoikien joukkueita sekä pidän kitarakerhoa ilmaiseksi. Kerhoissa alueen ala-asteikäiset lapset saavat käydä ilmaiseksi ja toimimme koulun tiloissa. Tekstistä päätellen sinullekkin blossi kenties maittaa.... Miksiköhän tunnen ison liutan kavereita jotka ovat istuneet/istuvat tuomiota ruohon tuomisesta maahan. Toki mukana on OSALLA tullut kovempaakin tavaraa, mutta edellinen kiinni jäänyt tuttava toi melkoisia lasteja Virosta Suomeen. Asioista voit lukea mm. Alibeista.

En tiedä mistä Venezuela tietosi olet saanut, mutta monessa lähteessä on kerrottu kuinka rikkaat ovat edelleen rikastuneet öljyllä. http://www.murros.net/index.php?option= ... &Itemid=28
Tuossa on tuollainen mikä ensimmäisenä löytyi googlella. Väitetäänpä tuossa että loistoautojen myynti on ennätyslukemissa, lieneekö Chavez lahjoittanut kaikille mersut. Toisaalta minusta ei kyllä vaikuta meno pätkääkään siltä että maasta olisi tulossa demokratian esikuva. Kohta on yksi iso sosialistipuolue, ei vapaita radio- ja tv-kanavia, ja sitä myöten mennäänkin kohti diktatuuria. Saapas nähdä kauanko kestää ennenkuin Chavezista pistetään pystyyn joku 30 metrinen patsas jonka äärellä pakotetut ja aivopestyt käyvät kumartamassa

Suomessa todellakin on asunnottomia, mutta mietitäänpäs minkä takia heistä suurin osa on ilman asuntoa. Kouluttautumattomuus, alkoholi ja huumeet ovat suurin tekijä, tällöin voi liene syyttää ainoastaan itseään ei muita. Jos et pahastu kysyisin sinulta miksi sinä olet ollut asunnottomana? Toki en tähän vastausta odota sillä kysymys on aika henkilökohtainen, mutta vastaa jos siltä tuntuu.


Ja verotus todellakin suosii rikkaita. Miten kukaan voi väittää muuta? Viimeisen kymmenen vuoden aikana rikkaimman väestönosan verotus on keventynyt n. 10%, kun köyhempien verotus on keventynyt vastaavasti n. 2,5%.
Aivan oikein. Rikkaiden verotus onkin liian kovaa. No nykyään se on ihan kohtuullisella tasolla. Ja huomaa itse en ole rikas, vanhempani eivät ole rikkaita, miksi minä ajattelen näin. Minusta on reilua että omalla työllä tehdystä omaisuudesta saa nauttia. Monet rikkaat tukevat valtiota muutenkin kuin verojen muodossa mm. tarjoamalla työpaikkoja ja tekemällä hyväntekeväisyyttä. Jos joku menestyy mikä oikeus siitä on rangaista? Valittelit tuolla että kun pienyrittäjänä on niin vaikeaa niin ei kannata yrittää. No mistä ajattelit monien aloittaneen vai ajattelitko että esimerksi Elektrobit oli heti miljoonayritys. Ne jotka viitsivät tehdä töitä ja ottaa riskejä yleensä menestyvät.
Ja miksei sivariin? Koska sivari on tehty rangaistukseksi niille ihmisille, jotka eivät usko väkivallan voimaan. 13 kuukautta palkatonta pakkotyötä ei todellakaan kuulosta vaihtoehdolta.
Miksi et mene aseettomaana armeijaan, tämähän on täysin mahdollista. Laista voidaan olla montaa mieltä, mutta jos kyseiset vaihtoehdot eivät kelpaa niin luonnollisesti linna on oikea paikka.
Mua muuten ärsyttää aivan vitusti se miten täällä silkkimunaiset pikkuidiootit pitävät huono-osaisia aina syypäinä omaan kohtaloonsa. Missä vitun barbi-maailmoissa te elätte? "Ite mokasi, kärsiköön seuraukseet". Vitun vittu. Inhimillisyys ja edes jonkinlainen solidaarisuus näyttää olevan liikaa vaadittua.
Mua vituttaa idiootit jotka pitävät parempiosaisia syypäinä omiin tekemisiinsä. Jos koulunkäynti ei kiinnosta bisse maistuu ja lisäksi huumeetkin tuntuvat menevän, niin mitään ymmärrystä ei löydy täältä. Tunen aivan liikaa näitä tyyppejä. Saatanan deekut istuvat nyt kauppakeskuksen takana ja litkivät sossun rahoilla keskikuraa. Samalla jauhavat samanlaista sontaa kuinka rikkaat eivät antaneet heille mahdollisuutta. Vittu kun suurimmalla osalla näistä oli jo yläasteella liimapussi useammin nenänpäässä kuin koulukirja.
Ja mun ja mun pienituloisten vanhempieni verotuloilla kustannetaan rikkaiden penskojen ilmaiset koulut, jotka käytyään he muuttavat ulkomaille, koska Suomessa ei kaikki olekaan ilmaista ja verojakin joutuu maksamaan.
Sulle on samat koulut avoinna, joihin rikkaiden vuoksi voisit mennä. Tuollainen alkaa jo pikkasen kyrsimään viitsitkö väittää ettet voisi mennä ilmaiseen kouluun koska vanhempasi eivät ole rikkaita.
Eli sä elät 90-120 eurolla kuukausi? Siis vuokranmaksamisen jälkeen. Ohhoh. Täytyy nostaa hattua jos tolla summalla tosiaan elää ja pysyy ruoassa kiinni. Toi on kuitenkin vaan tollaset 3-4 euroa per päivä. Mä kärsisin jostain jatkuvasta aliravitsemuksesta tolla summalla.
Tuollaisella summalla elää jo aivan hyvin. 2 ensimmäistä opiskeluvuotta menivät tuollaisella summalla kun lainaa päätin olla ottamatta. Eikä kertaakaan ollut nälkä.
kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Eli sä elät 90-120 eurolla kuukausi? Siis vuokranmaksamisen jälkeen. Ohhoh. Täytyy nostaa hattua jos tolla summalla tosiaan elää ja pysyy ruoassa kiinni. Toi on kuitenkin vaan tollaset 3-4 euroa per päivä. Mä kärsisin jostain jatkuvasta aliravitsemuksesta tolla summalla.
Summa voi kuulostaa pieneltä, mutta kun ei käy joka päivä kaupassa niin ei mene rahaa turhaan. Jos käy vaikka joka kolmas päivä niin on varaa käyttää sellaiset 10 € ja sillä saa jo aika paljon kaikkea. Toki on oma valintani, töihin voisi mennä, mutta en nyt tällä hetkellä ole menossa, kun olisi kovin raskasta ainakin nyt, samoin mitään opintolainoja en halua, kun pärjää ilmankin.
Millä tavoin reilu? Rikkaimmat ihmiset olisivat ainoita hyötyjiä. Ja jokainen voi itse miettiä miten kävisi suomalaisen hyvinvointivaltion tollaisen ratkaisun jälkeen.
Kyllä jos tasaverotus tulisi nyt niin se lakimuutos suosisi heti alkuun rikkaita, koska heidän veroprosenttinsa putoaisi ja köyhempien taas nousisi. Mutta mielestäni periaatteen pitäisi olla kaikille sama, aivan kuten esim. kunnallisverossa jokainen maksaa saman prosentin mukaan. Ja minusta tuntuu, että nyt monia alipalkattuja aloja (esim. siivooja ym.) niin näiden palkkoja ei edes viitsitä korottaa, kun ajatellaan, että maksavat muutenkin niin vähän veroja. Uskon, että jos se tasavero tulisi niin tulisi myös palkankorotuksia näille alhaiten palkatuille.
Ja mun ja mun pienituloisten vanhempieni verotuloilla kustannetaan rikkaiden penskojen ilmaiset koulut, jotka käytyään he muuttavat ulkomaille, koska Suomessa ei kaikki olekaan ilmaista ja verojakin joutuu maksamaan.
Tätä kommenttia en oikein ymmärtänyt. Siis rikkaathan maksavat verorahoillaan oman lapsensa ja monien muiden lasten koulunkäynnin. Sen sijaan jos on pienituloinen vanhempi niin ehkä hänen verorahansa eivät ehkä edes riitä kattamaan oman lapsen koulutusta. Joten pikemminkin minä näkisin tämän asian niin, että rikkaat maksavat verorahoillaan pienituloisten lasten koulua. Ilmainen verorahoin maksettu koulutus on kuitenkin hyvä asia Suomessa. Silloin kaikilla on yhtäläinen mahdollisuus koulutukseen toisin kuin monissa muissa maissa.

Sitten tuosta ulkomaille muutosta. Tässä olen osin samaa mieltä kanssasi. Minuakin jotenkin "ärsyttää" henkilöt, jotka moittivat koko ajan Suomea ja sitten täältä kelpaa kuitenkin ilmainen koulutus, jonka jälkeen lähdetään ulkomaille. Ei siinä ulkomaille lähdössä itsessään mitään vikaa ole, mutta se asenne on tosiaan rasittava, että haukutaan Suomea koko ajan ja haukutaan veroja, mutta ilmainen koulutus kelpaa. Toki läheskään kaikki ulkomaille muuttaneet suomalaiset eivät ole tällaisia.
Samoin on myös muistettava, että kun suomalaisia muuttaa tällaisiin veroparatiiseihin tai muutenkin ulkomaille niin vaikka siellä tienaisi paremmin kuin Suomessa niin aina kannattaa huomioida onko siinä maassa kaikilla samanlaiset mahdollisuudet vai johtuuko se maahanmuuttaneiden suomalaisten hyvä elintaso vain siitä, että he ovat harvaa ja valittua yläluokkaa ja hyvin tienaavia siinä kyseisessä maassa.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Neljännen kaljan jälkeen: miksi valitsisisin kumpaakaan huonoista vaihtoehdoista. Tai joo, kapitalismin joudun valitsemaan, minkäs teet.

Meillä on vasta yksi poliittinen talousteoria, joka epäonnistui. Ihmeellinen tyytyminen tilanteeseen, sosialismi on kokeknut tappionsa, joten AINOAKSI VAIHTOEHDOKSI JÄÄ KAPITALISMI.

Olen samaa mieltä, kuin joku tuntematon koiranleuka, joka kysyi, mitä eroa on kapitalismilla ja sosialismilla - vastaus: sosialismi on romahtanut, kapitalismilla se on vielä edessä.

Miksei meillä ole toista poliitista talousteoriaa? Siksi koska kukkaan ei ole vielä kirjoittanut sitä. Mutta kyllä se sieltä tulee, ihan varmalla.

Kapitalismi (sama se, onko sillä jokin nimi) tulee tiensä päähän samoihin aikoihin, kun ihmiskunta tulee tiensä päähän (se on yllättävän lähellä). Kolmas vaihtóehto, olipa nimeltään mikä tahansa, kelpaisi ainakin minulle pohdittavaksi, edes.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5191
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Minulla vasta kolmas kalja menossa. 8)

Suomessa on ihan hyvä elää. En ymmärrä niitä, jotka huokailevat, miten rikolliset täällä juhlivat ja verotus on kovaa ja porvaria sorretaan. Ja sosialidemokratia on pahasta. 8)

Meillä on kohtuulliset olot useimmilla. Se lienee sosiaalidemokratiaa.
En usko oman elämäni paranevan, jos Suomi menee vielä vähänkään enemmän oikealle. Päinvastoin.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

konsta kirjoitti:
Kapitalismi (sama se, onko sillä jokin nimi) tulee tiensä päähän samoihin aikoihin, kun ihmiskunta tulee tiensä päähän (se on yllättävän lähellä).
Samaa mieltä. Ja juuri sen takia nyt rupeaa olemaan viimeiset hetket tehdä oikeasti suuria muutoksia niin asenteisiimme kuin myös ennen kaikkea kulutustottumuksiin. Tällä menolla tosiaan tästä pallosta ei paljoa jää jälkipolville, eli omille lapsillemme ja lapsenlapsille.

Ja tosta 3-4 eurolla elämisestä. Kouluruoka maksaa jo sen 2,30e päivässä, ja sen jälkeen jos haluaa syödä niin 0,70-1,70 euroa ei riittäisi mulle mitenkään. Tosin koska en syö mitään lihaa (en edes kalaa), niin ravitseva ruoka tulee kalliimmaksi. Purkki raejuustoa, joita mulla menee 2 päivässä maksaa jo noin euron kappale. Vaikka kuinka sniiduilisin, niin safkaan menee silti se kuutisen euroa päivässä.

Mitäs sit vielä... Niin, noista kodittomista. Yllättävän paljon tulee vastaan koditonta possea, jotka ovat toimineet lääkäreinä tai insinööreinä. Kodittomuus ei todellakaan ole vain kouluttamattomien ongelma. Yleisin kaava tuntuu olevan se, että tulee avioero, vaimo pitää talon, mies aloittaa ryyppäämisen, joka sitten helposti tilanteen lohduttomuuden takia venyy ja venyy. Lopulta ollaan niin pohjalla, ettei sieltä enää omin avuin nousta.

Ja oli teillä kai jotain muutakin juttua mulle, mut nyt en kerkee tän enempää jauhamaan.

Ah, Ubuntukselle vielä lyhyesti, että anna nyt jo ton mun röökaamisen olla. Tuskin sä itekään ihan oikeasti uskot, että sillä on suurta merkitystä sen suhteen miten muuten elän tai mitä teen. Eikä se tosiaankaan vie pohjaa yhtään miltään. Sä rupeet vaan kuulostamaan lapselliselta ja siltä, kuin sulla ei enää olisi mitään muita argumentteja mua vastaan.
Viimeksi muokannut katupoika, Pe Elo 31, 2007 9:29 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Juurikin näin!

Kaikenlaista maailmanparantajaa löytyy kyllä ja itketään että rikkaat elää köyhien afrikkalaisten rahoilla ja Suomessa on sossuturva perseestä ja kaikki on väärin yhyy yhyy vihaan Suomea!!!

Mutta sitten törsätään satoja euroja vaikka mihin nautintoaineisiin jne. Ja otetaan kaikki hyöty irti suomalaisesta yhteiskunnasta.

Practice what you preach tai oo hiljaa. Tekopyhyys on perseestä!

Minä otan hyödyn irti yhteiskunnastamme, maksan verot ja menen armeijaan. Rikastun ja törsään. Sanon heikompiosaisille että voi voi.
I am an African!
katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

^ Ööööh..? Eli mitä sä sanoitkaan? Sekava kaveri... Mä oon joitain sun juttuja lukenut, mutta ne vaikuttaa kaikki jotenkin tosi harhaisilta. Sä et oo varmaan vielä päässyt edes yläasteelta, mutta silti oot valmis haistattamaan vitut kaikille huono-onnisille. Hienoo, hienoo! Sun tulevaisuus on ehdottomasti Kokoomuksessa. Ja ehkä lopulta joku hoitopaikkaa vaille jäänyt sekistelijä rassittaa sut kadulle... Mut vitut siitä. Elämä on epistä, eiks je?

Tai sit tännekin rakennetaan aidattuja ja vartioituja asuinalueita joissa rikkaat voivat elää turvassa, kun päähän potkitut köyhät rellestää kaduilla. Siinä suunta tulevaisuudelle!
Vastaa Viestiin