Harkittu medialynkkaus

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Tekikö poliisi harkitun medialynkkauksen Bodomin tutkinnassa?

Jees, niin teki
18
43%
Njiet, ei ainakaan tahallista
24
57%
 
Ääniä yhteensä: 42

matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Harkittu medialynkkaus

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Onko Sariolalla tai kellään tietoa mitä Assmannilta leikattiin? Ilmeisesti jotain vatsaan liittyvää, mutta miksi leikkasivat tervettä miestä ja mitä tämä leikkaaminen sitten auttoi Assmannia?
Kaipaisin tarkempia tietoja tuosta Assmannin leikkauksesta joka on itseltäni mennyt ohi.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Harkittu medialynkkaus

Viesti Kirjoittaja Sariola »

matlockb kirjoitti:Onko Sariolalla tai kellään tietoa mitä Assmannilta leikattiin? Ilmeisesti jotain vatsaan liittyvää, mutta miksi leikkasivat tervettä miestä ja mitä tämä leikkaaminen sitten auttoi Assmannia?
Kaipaisin tarkempia tietoja tuosta Assmannin leikkauksesta joka on itseltäni mennyt ohi.
Se tieto on mitä Palo kertoo. Assman valitti sairaalassa mm. vatsaansa, ja lopulta hänet leikattiin, mutta mitään vikaa ei löytynyt. Palon mukaan Assman oli terve mies. Leikkauksella ilmeisesti tarkistettiin, että vatsassa ei ollut mitään vikaa. Palon mukaan Assman näytteli sairasta ja sairaalaan tuotaessa näytteli tajutonta. Asiakastiedot ovat varmaan kirurgisessa sairaalassa. Palo arvelee, että Assman tuli sairaalaan pakoon jotakin, eikä hänellä ollut mitään sairautta, tai muuta kunnon syytä olla sairaalassa.
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Harkittu medialynkkaus

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Se on alusta alkaen selvää että Assmannin diagnoosi oli tekemällä tehty. Käytännössä siis leikkauksella selvitettiin että mitään sairautta ei ole?
Silloin kun nuo tutkimukset olivat mitä olivat, nykyään olisi aika nopeasti selvitetty mikä Assmannia vaivaa vai vaivaako mikään.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Harkittu medialynkkaus

Viesti Kirjoittaja Sariola »

MEDIAN VAIKUTUS

Muistan kun tuli tieto NG:n pidättämisestä. Tuolloin eräällä keskusteluareenalla suuri joukko keskustelijoita siirtyi myötäilijöihin. "Eli tuotahan minä jo epäilin, ja sanoinkin niin ja niin". Vain muutama kirjoittaja rohkeni enää epäillä, että kunnon todisteita ei löytyisi. Vain nimimerkki a ja muutama muu, mukana allekirjoittanut, epäilivät että edes veritukimukset eivät osoita mitään ratkaisevaa. Moni oli jo täysin varma, että nyt juttu selviää. "Sanoinhan minä", moni tuumaili. Lehdistö oli vahvasti syyttäjän puolella. Pidettiin melko selvänä, että vahvat todisteet löytyvät. Siinä sitä mentiin median mukana lähes kaikki. Siinä vaiheessa tuli tosiaan mieleen "harkittu medialynkkaus".

Kun veritutkiumuksen tulokset tulivat ulkomailta, hymyili tutkimuksen johtaja kuin Hangon keksi sanomalehden kuvassa. Viimeistään silloin suurin osa uskoi, että on vain ajan kysymys, kun juttu on selvä. Muistan, että kerrottiin, että G:n verta on löydetty sellaisista paikoista, joissa sitä ei pitäisi olla. Se oli pötypuhetta. Mitään sellaisia todisteita ei sitten löytynytkään. Itse asiassa veritutkimukset alkoivat viitata syytetyn syyttömyyteen. Näinhän siinä kävi. Syömähammas muuttuikin puolustuksen syömähampaaksi.

Tämä oli tietysti noloa joidenkin kannalta. Siitä muutamat eivät ole toipuneet vieläkään.
yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Harkittu medialynkkaus

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

^ Ei tuota voi purematta niellä.
Veritutkimus osoitti paljon. Verta oli oudoissa paikoissa nelossivu, heilahdusjäljet, verijälkiä myös puuttui, nukkumapaikalla oli kosketus/valunutta verta ilman roiskeita. Kengän veripisarat , teltan leikatut liepeet ym. Näin vapaasti muistaen.
Tutkinnasta ovat poliisit todenneet sen olevan heidän työtään, ammattitaidottomuutta olisi tuollainen henkilökohtainen " palo". Outoa kommentointia.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Harkittu medialynkkaus

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Tässä malli esimerkki, mihin se johtaa, kun trolli pääsee irti!

Keskustelu hajoaa käsiin.

No sehän on trollin tarkoituskin!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Harkittu medialynkkaus

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Veritutkimus osoitti yhtä ja toista, mutta ei sellaista, joka viittaisi Gustafssonin syyllisyyteen.

Tähän viittaa poliisin oman veritutkimusryhmän johtajan lausunto oikeudessa: "Mikään ei viittaa suoraan tai edes epäsuorasti Gustafssoniin". Tämä ei ole suinkaan minun keksintöäni. Tottakai 4-sivullakin on verta, koska NG makoili teltan päällä, esim 2 ja 4-sivujen päällä. Heilahdusverelle on täysin luonnollinen selitys. Teltan sisältä on tosin mainittu vain valumajälkiä.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Harkittu medialynkkaus

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Se tieto on mitä Palo kertoo. Assman valitti sairaalassa mm. vatsaansa, ja lopulta hänet leikattiin, mutta mitään vikaa ei löytynyt. Palon mukaan Assman oli terve mies.
Mistäpä mahtoi nuori kandidaatti-harjoittelija tuon tietää? Harjoittelijat ei tuohon aikaan paljon diagnooseja tehneet. Oliko mukana leikkauksessa. Ei tainnut olla.

Tuo tieto taitaa olla kirjailija Jorma Palon mielikuvitusjuttuja. Ja noista muistoista on kulunut aikaa yli 40 vuotta. Väärin muistaa kirjailija J.Palo. Tätä epäilen. Varma tieto puuttuu, sitä J.Palolla ei ole ollut. Saatan olla oikeassa. Ei ole kiellettyä.

Tervettä miestä ei viedä leikkauspöydälle ja vedetä vatsaa auki - se on varmaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Harkittu medialynkkaus

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kuten olen jo monasti kirjoittanut, J. Palon tarinat ovat osaksi fiktiota, osaksi faktaa, joiden ero on hämärtynyt hänen elämänsä lopuilla kirjailijan omassakin päässä, joten hyvin suurella todennäköisyydellä se on hämärtynyt muutamalla täällä kirjoittavankin milessä, kun tosissaan uskovat mm. Palon, Markkulan, Paloaron, sekä Jermon kirjallisiin tuotoksiin faktoina!

Muunmuassa tuo Y-haarainen keppi kalastajineen, josta muistaakseni Jermo kirjoittaa, on alun alkaen lehdistön oma moka, jonka alulle pani A,Vainio vääränlaisella tiedottamisellaan, joka nyt sinänsä ei tainnut olla ainoa moka Bodomin surmien yhteydessä, eikä ainoa väärin anettu tiedoite!
yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Harkittu medialynkkaus

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Niin ,STT:lle Vainio tiedotti Gustafssonin olevan yksi kuolonuhreista. Huoh.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Harkittu medialynkkaus

Viesti Kirjoittaja Misri »

Sariola kirjoitti:Veritutkimus osoitti yhtä ja toista, mutta ei sellaista, joka viittaisi Gustafssonin syyllisyyteen.

Tähän viittaa poliisin oman veritutkimusryhmän johtajan lausunto oikeudessa: "Mikään ei viittaa suoraan tai edes epäsuorasti Gustafssoniin". Tämä ei ole suinkaan minun keksintöäni. Tottakai 4-sivullakin on verta, koska NG makoili teltan päällä, esim 2 ja 4-sivujen päällä. Heilahdusverelle on täysin luonnollinen selitys. Teltan sisältä on tosin mainittu vain valumajälkiä.
Verijälkitutkimuksessa on kyllä selostettu, miten heilahdusjäki syntyy. Erikoista jäljessä oli sen sijainti, teltan takapäädyssä teltan sisäpuolella. NG kertoi hypnoosissa, kuinka oli katsellut murhaajan rumia kasvoja päänsä kohdalla olleen aukon kautta, Mutta kyllä tämä heilahdusverijälki osoittaa sen tosiasian, että murhaajan on täytynyt olla osittain teltan sisäpuolella
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Harkittu medialynkkaus

Viesti Kirjoittaja Sariola »

yövuoro kirjoitti:Niin ,STT:lle Vainio tiedotti Gustafssonin olevan yksi kuolonuhreista. Huoh.
Luulenpa, että "yövuoro" muistaa nyt väärin. Kyllä Vainio tiedotustilaisuudessaan kertoi Gustafssonin vammoista ja piti niitä vakavina. Kertoi kyllä Gustafssonin olevan elossa.

Sensijaan toinen poliisin tiedottaja, taisi olla nimeltään Ylösjoki, piti tiedotustilaiduuden muistaakseni v. 1966 ja siinä yhteydessä sihteeri luki esipuheen, jossa tuli virheellisesti mainittua myös Gustafsson kuolleeksi. Siinä paikalla olisi pitänyt olla Björklund. Video löytyy. Ylösjoki ei sitä virhemainintaa tehnyt, vaan sihteerikkö.

Tiedotusta oli kuten nämä esimerkit kertovat!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Harkittu medialynkkaus

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Misri kirjoitti:
Sariola kirjoitti:Veritutkimus osoitti yhtä ja toista, mutta ei sellaista, joka viittaisi Gustafssonin syyllisyyteen.

Tähän viittaa poliisin oman veritutkimusryhmän johtajan lausunto oikeudessa: "Mikään ei viittaa suoraan tai edes epäsuorasti Gustafssoniin". Tämä ei ole suinkaan minun keksintöäni. Tottakai 4-sivullakin on verta, koska NG makoili teltan päällä, esim 2 ja 4-sivujen päällä. Heilahdusverelle on täysin luonnollinen selitys. Teltan sisältä on tosin mainittu vain valumajälkiä.
Verijälkitutkimuksessa on kyllä selostettu, miten heilahdusjäki syntyy. Erikoista jäljessä oli sen sijainti, teltan takapäädyssä teltan sisäpuolella. NG kertoi hypnoosissa, kuinka oli katsellut murhaajan rumia kasvoja päänsä kohdalla olleen aukon kautta, Mutta kyllä tämä heilahdusverijälki osoittaa sen tosiasian, että murhaajan on täytynyt olla osittain teltan sisäpuolella
--------------------------------------------------------------------------------

Ainakin se tiedetään, että Gustafssonin veriroiskeita löytyi vain teltan ulkopinnalta, nimenomaan teltan vasemmalta pitkältä sivulta ( eli 2-sivulta).

ETP:n sivu 40 mukaan Gustafssonin verta löytyi teltan tutkimuksessa:

TELTAN ULKOPINTA:
---vasen pitkä sivu: kosketusverta ja veriroiskeita
---oikea pitkä sivu: kosketusverta

TELTAN SISÄPINTA:
---vasen pitkä sivu: kosketus-/vuotanutta verta
---takapääty: kosketus-/vuotanutta verta

Roiskeveren syntymisen tavasta on esitetty vain esimerkki, miten se on ehkä syntynyt. Ei ole esitettykään varmaa tarkkaa kuvausta miten se on syntynyt. Epävarmoja teorioita ehkä kyllä.
yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Harkittu medialynkkaus

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

STT , poliisipäällikkö ei sihteerikkö ilmoitti tuoreeltaan kuolonuhrit väärit, ei -66.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Harkittu medialynkkaus

Viesti Kirjoittaja Sariola »

yövuoro kirjoitti:STT , poliisipäällikkö ei sihteerikkö ilmoitti tuoreeltaan kuolonuhrit väärit, ei -66.
Kyllä yövuoro on erehtynyt!


Kyseinen virheilmoitus sattui poliisin tiedotustilaisuudessa 1.4.1966.

Tarkkaan ottaen väärän ilmoituksen antoi TV-uutisten toimittaja (nainen) esipuheessaan, kun hän haastatteli Poliisineuvos Ylösjokea. Ylösjoki ei tuota virhettä tehnyt. Virhetiedotus oli TV-toimittajan suusta. Aika 1.4.1966.

Kun poliisijohtaja Vainio piti tiedotustilaisuutensa v.1960 hän kertoi Gustafssonin olevan vakavasti loukkaantunut mutta hengissä.

Yövuoro, myönnä nyt erehtyneesi! Tässä tuo video, katso ja kuuntele! :

http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1&ag=2&t=15&a=67
Vastaa Viestiin