Asemies pelästytti Helsingissä

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Kaizer Sose
Jane Marple
Viestit: 1011
Liittynyt: To Elo 11, 2011 12:05 am

Asemies pelästytti Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Kaizer Sose »

Kiväärimies säikäytti Helsingissä

Keskiviikko 12.6.2013 klo 16.20
Ohikulkijat pelästyivät kiväärimiestä Helsingin Vuosaaressa.

Poliisi sai Helsingissä keskiviikkona iltapäivällä kello 15.30 aikaan hälytyksen Vuosaaren metroasemalle, missä oli nähty aseen kanssa liikuskellut mies.

Useampi poliisipartio hälytettiin paikalle, mutta tilanne todettiin varsin pian vaarattomaksi.

-Miehellä oli hallussa kiväärikaliiperinen ase, mutta kyse ei ollut mistään vaaratilanteesta. Mies oli liikkeellä niin sanotusti oikealla asialla, Helsingin poliisista todetaan.

Mikäköhän tässä tapauksessa oli toi mainittu oikea asia?
Tuokaa minulle Alfredo Carcian pää ja hillosipuleita niin ette näe enää koskaan nälkää.
A Kyyrölä
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Su Joulu 11, 2011 11:31 pm
Paikkakunta: ja sehän ei muuten kuulu sulle!!!

Re: Asemies pelästytti Helsingissä

Viesti Kirjoittaja A Kyyrölä »

Kaizer Sose kirjoitti:

Mikäköhän tässä tapauksessa oli toi mainittu oikea asia?
Käynti esimerkiksi asesepällä tulee nyt ainakin itselläni ensimmäisenä mieleen...
"neekereitten paikka on Afrikassa, en minäkään mene sinne syömään niiden banaaneja"
E Mörkö
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Huhti 08, 2013 1:10 pm
Paikkakunta: κόσμος)

Re: Asemies pelästytti Helsingissä

Viesti Kirjoittaja E Mörkö »

Eikös julkisella paikalla liikkuessa aseen pitäisi olla aselaukussa tai vastaavassa, poissa näkyvistä?
Surmaa vesurilla, surmaa vasaralla, tai kirveellä. Tulos on sama.
Porin

Re: Asemies pelästytti Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Porin »

E Mörkö kirjoitti:Eikös julkisella paikalla liikkuessa aseen pitäisi olla aselaukussa tai vastaavassa, poissa näkyvistä?
Entäs deaktivoitu ase?
E Mörkö
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Huhti 08, 2013 1:10 pm
Paikkakunta: κόσμος)

Re: Asemies pelästytti Helsingissä

Viesti Kirjoittaja E Mörkö »

Porin kirjoitti:
E Mörkö kirjoitti:Eikös julkisella paikalla liikkuessa aseen pitäisi olla aselaukussa tai vastaavassa, poissa näkyvistä?
Entäs deaktivoitu ase?
Aivan.
Liekkö sitten oli sellainen kyseessä.
Surmaa vesurilla, surmaa vasaralla, tai kirveellä. Tulos on sama.
Sohvapoliisi
Harjunpää
Viestit: 295
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 4:10 pm
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Asemies pelästytti Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Sohvapoliisi »

No eiköhän deaktivoitu asekin maalaisjärjellä kannata pitää aselaukussa tms, jos sellaisen kanssa on tarve liikkua julkisesti. Jotenkin vaikea uskoa poliisinkaan mainitsevan erikseen, että "ollaan liikkeellä niinsanotusti oikealla asialla" vain sillä perusteella, että aseen kanssa julkisesti liikkuvan ase osoittautuu deaktivoiduksi, ilman mitään muuta syytä miksi jonkinlaisen aseen kanssa on ylipäänsä tarve liikkua siten, että sivulliset tekevät ilmoituksen poliisille.
Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 3:03 am
Paikkakunta: Holjakoski

Re: Asemies pelästytti Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

eikös se ole yleisillä paikoilla kiellettyä pitää asetta tai aseen kaltaista(deaktivoitu,lelupyssy,puustatehty jne.) esinettä esillä?
näin ainakin olen luullut ja kaitpa siitä lakipykälätkin on.

minä luulen, että kyseessä on ollut haulikko tai vastaava ja menossa on citykani jahti. meinaan niistähän on ollut paljon juttua viimevuosina ja tuli siitä ohjelmakin joskus möllöstä.
siellä ne käy niittaamassa "jousilla" ja "haulikoilla" kaneja ja osa otetaan kiinni verkoilla ja sitten nuijitaan.
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"
Sohvapoliisi
Harjunpää
Viestit: 295
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 4:10 pm
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Asemies pelästytti Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Sohvapoliisi »

Ampuma-aselakiin tutustuminen auttaa virkavaltaa ja "oikealla asialla liikkuvia", ei olisi tutustuminen pahasta näin rivikansalaisellekaan. Muistaakseni jossain pykälän 13 alla.
E Mörkö
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Huhti 08, 2013 1:10 pm
Paikkakunta: κόσμος)

Re: Asemies pelästytti Helsingissä

Viesti Kirjoittaja E Mörkö »

Sohvapoliisi kirjoitti:Ampuma-aselakiin tutustuminen auttaa virkavaltaa ja "oikealla asialla liikkuvia", ei olisi tutustuminen pahasta näin rivikansalaisellekaan. Muistaakseni jossain pykälän 13 alla.
Tänä puusilmä ei löytänyt aseen kantoon julkisella paikalla juuta eikä jaata.
:shock:
Surmaa vesurilla, surmaa vasaralla, tai kirveellä. Tulos on sama.
E Mörkö
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Huhti 08, 2013 1:10 pm
Paikkakunta: κόσμος)

Re: Asemies pelästytti Helsingissä

Viesti Kirjoittaja E Mörkö »

Tällainen ampuma-aselaki pykälä löytyi vuodelta 2004 -Järjestyslaki 3 luku 10 § kieltää mm. deaktivoidun ampuma-aseen tai
asejäljitelmän hallussapidon yleisellä paikalla. Lyhytteräisetkin teräaseet ja monitoimityökalut julkisilla paikoilla, ilman hyväksyttävää syytä on kielletty. Rangaistus on rikesakko tai sakkorangaistus.-
Surmaa vesurilla, surmaa vasaralla, tai kirveellä. Tulos on sama.
Pirhonen
Olivia Benson
Viestit: 734
Liittynyt: Su Joulu 14, 2008 5:52 pm

Re: Asemies pelästytti Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Pirhonen »

Olisiko kyseessä metsästäjä, jonka ase oli asianmukaisessa "asekassissa" vai miksi noita kiväärien kantokasseja sanotaankaan... Maaseudullahan noita näkee silloin tällöin, kaupungeissa tietty harvemmin.
Vastaa Viestiin