Ukrainan kriisi - Venäjä hyökkää Ukrainaan maalta, mereltä ja ilmasta

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.

Valvoja: Moderaattorit

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10820
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Ukrainan kriisi - alkaako sota?

Viesti Kirjoittaja damfin »

Yöllinen kulkija kirjoitti: Ke Helmi 23, 2022 2:10 pm
damfin kirjoitti: Ke Helmi 23, 2022 1:32 pm Ei Putinia se pelota että nato uhkaisi venäjää, tai että nato-maana Ukraina uhkaisi venäjää, Putinia pelottaa se että jos Ukrainakin liittyy natoon niin Venäjällä ei pian ole yhtään eurooppalaista naapurivaltiota joita se uskaltaisi pelotella
Pienenä huomautuksena: Ukraina ei ole EU-maa, vaikka samanlainen kriisivaltio se on kuin moni Suomesta rahaa saava EU-maa. Lisäksi Ukrainan kansa on balkanilaista slaavipopulaatiota, joiden käytöstavat eivät sovi eurooppalaisiin katukahviloihin, vaan neuvostoliittotyyppiseen tehdastyöhön. Ainoa asia, mitä Putin pystyy Suomelle, on tarjota hänen nimikkojuustoaan Oltermannin muodossa Suomen kansalle. Jonkinlainen homoikoni hän toki on Suomessa asuvalle ryssälaumalle.
Olenko minä väittänyt Ukrainan olevan EU-maa, eurooppa ei tietääkseni ole synonyymi EU:lle? 🤔
Hipattaja666
Harjunpää
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2021 1:05 pm

Re: Ukrainan kriisi - alkaako sota?

Viesti Kirjoittaja Hipattaja666 »

On kyllä väärin, ettei Julia pääse Suomeen. Edelleen ihmettelen ulkomaalaispolitiikkaa, joka hyväksyy pääosin vain islaminuskoiset tulijat Suomeen. Ukrainalaiset puolisot ovat ilmeisesti liian epäilyttäviä ja maahan sopeutumattomia Migrin papereissa.
Yöllinen kulkija
Lauri Hanhivaara
Viestit: 146
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2022 6:12 pm

Re: Ukrainan kriisi - alkaako sota?

Viesti Kirjoittaja Yöllinen kulkija »

damfin kirjoitti: Ke Helmi 23, 2022 4:23 pm Olenko minä väittänyt Ukrainan olevan EU-maa, eurooppa ei tietääkseni ole synonyymi EU:lle? 🤔
Sinä uskoit niin, mutta minä paremmin maantietoa opiskelleena ja muutenkin sivistyneenä autoin sinua ymmärtämään miten asiat todella ovat.a
Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Ukrainan kriisi - alkaako sota?

Viesti Kirjoittaja poikani »

damfin kirjoitti: Ke Helmi 23, 2022 4:23 pm
Yöllinen kulkija kirjoitti: Ke Helmi 23, 2022 2:10 pm
damfin kirjoitti: Ke Helmi 23, 2022 1:32 pm Ei Putinia se pelota että nato uhkaisi venäjää, tai että nato-maana Ukraina uhkaisi venäjää, Putinia pelottaa se että jos Ukrainakin liittyy natoon niin Venäjällä ei pian ole yhtään eurooppalaista naapurivaltiota joita se uskaltaisi pelotella
Pienenä huomautuksena: Ukraina ei ole EU-maa, vaikka samanlainen kriisivaltio se on kuin moni Suomesta rahaa saava EU-maa. Lisäksi Ukrainan kansa on balkanilaista slaavipopulaatiota, joiden käytöstavat eivät sovi eurooppalaisiin katukahviloihin, vaan neuvostoliittotyyppiseen tehdastyöhön. Ainoa asia, mitä Putin pystyy Suomelle, on tarjota hänen nimikkojuustoaan Oltermannin muodossa Suomen kansalle. Jonkinlainen homoikoni hän toki on Suomessa asuvalle ryssälaumalle.
Olenko minä väittänyt Ukrainan olevan EU-maa, eurooppa ei tietääkseni ole synonyymi EU:lle? 🤔
Onko hän väittänyt sinun väittäneen Ukrainan olevan EU-maa? Käsittääkseni tuossa vain tuotiin esille tuokin ero Suomen ja Ukrainan välillä.

EDIT: Tätä kirjoittaessani tuohon väliin tulikin uusi viesti. No, jätän omani kuitenkin tällaiseksi kuin se on.
????? ?? ??????.
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10820
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Ukrainan kriisi - alkaako sota?

Viesti Kirjoittaja damfin »

poikani kirjoitti: Ke Helmi 23, 2022 4:43 pm
damfin kirjoitti: Ke Helmi 23, 2022 4:23 pm
Yöllinen kulkija kirjoitti: Ke Helmi 23, 2022 2:10 pm

Pienenä huomautuksena: Ukraina ei ole EU-maa, vaikka samanlainen kriisivaltio se on kuin moni Suomesta rahaa saava EU-maa. Lisäksi Ukrainan kansa on balkanilaista slaavipopulaatiota, joiden käytöstavat eivät sovi eurooppalaisiin katukahviloihin, vaan neuvostoliittotyyppiseen tehdastyöhön. Ainoa asia, mitä Putin pystyy Suomelle, on tarjota hänen nimikkojuustoaan Oltermannin muodossa Suomen kansalle. Jonkinlainen homoikoni hän toki on Suomessa asuvalle ryssälaumalle.
Olenko minä väittänyt Ukrainan olevan EU-maa, eurooppa ei tietääkseni ole synonyymi EU:lle? 🤔
Onko hän väittänyt sinun väittäneen Ukrainan olevan EU-maa? Käsittääkseni tuossa vain tuotiin esille tuokin ero Suomen ja Ukrainan välillä.

EDIT: Tätä kirjoittaessani tuohon väliin tulikin uusi viesti. No, jätän omani kuitenkin tällaiseksi kuin se on.
Kuten tuosta uudesta viestistään selviää niin kyllä hän niin tarkoitti väittää minun väittäneen, kun ei pätemisen tarpeessaan itse ymmärtänyt että "eurooppalainen naapurivaltio" ei tarkoita EU:ta.

Mutta se siitä, jospa nyt jatkettaisiin ketjun aiheessa.
Yöllinen kulkija
Lauri Hanhivaara
Viestit: 146
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2022 6:12 pm

Re: Ukrainan kriisi - alkaako sota?

Viesti Kirjoittaja Yöllinen kulkija »

damfin kirjoitti: Ke Helmi 23, 2022 4:56 pm Kuten tuosta uudesta viestistään selviää niin kyllä hän niin tarkoitti väittää minun väittäneen, kun ei pätemisen tarpeessaan itse ymmärtänyt että "eurooppalainen naapurivaltio" ei tarkoita EU:ta.

Mutta se siitä, jospa nyt jatkettaisiin ketjun aiheessa.
Sinä olit harhautunut ajatuksen tasolla luulemaan Ukrainaa Eurooppalaiseksi valtioksi. Kyseessä on Balkanilla oleva ja Mustaltamereltä tarkasteltuna Turkin rajanaapuri. Hyvin tyypillistä roistoaluetta, jota varjostaa Islam ja Neuvostoliitto.
ReissuLasse
Jessica Fletcher
Viestit: 3218
Liittynyt: To Touko 07, 2015 6:47 pm

Re: Ukrainan kriisi - alkaako sota?

Viesti Kirjoittaja ReissuLasse »

Nyt pitää tietää että ukrainalaisen vaimon tapauksessa on kyse fasistista ja rosvovaltion kansalaisesta.
Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Ukrainan kriisi - alkaako sota?

Viesti Kirjoittaja poikani »

Voisin mahdollisesti ottaa muutaman hädänalaisen ukrainattaren, esimerkiksi yliopisto-opiskelijan, luokseni asumaan, vaikka puolisollani varmasti olisikin jotain sitä vastaan. Jopa ilman taka-ajatuksia, koska kyseessä olisi sekä Suomen että kyseisten oikeasti hädänalaisten etu: me saisimme koulutettuja, eurooppalaisia naisia "parhaassa iässä", ja naiset saisivat turvapaikan. Näin myös sukupuolten välinen epätasa-arvoisuus turvapaikka-asioissa vähenisi.
????? ?? ??????.
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10820
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Ukrainan kriisi - alkaako sota?

Viesti Kirjoittaja damfin »

poikani kirjoitti: Ke Helmi 23, 2022 5:16 pm Voisin mahdollisesti ottaa muutaman hädänalaisen ukrainattaren, esimerkiksi yliopisto-opiskelijan, luokseni asumaan, vaikka puolisollani varmasti olisikin jotain sitä vastaan. Jopa ilman taka-ajatuksia, koska kyseessä olisi sekä Suomen että kyseisten oikeasti hädänalaisten etu: me saisimme koulutettuja, eurooppalaisia naisia "parhaassa iässä", ja naiset saisivat turvapaikan. Näin myös sukupuolten välinen epätasa-arvoisuus turvapaikka-asioissa vähenisi.
Samoin, ja ihan sama ongelma täälläkin, puoliso tuota tuskin hyväksyisi :mrgreen:
Mutta tosiaan kyllähän nuo Ukrainalaiset vaikuttaisivat olevan entisistä neuvostokansoista älykkäimmästä ja asiallisimmasta päästä työntekijöinäkin, luulen että vaikka sieltä muuttaisi suomeen miehiäkin niin heistäkin voisi olla työelämään enemmän hyötyä kuin haittaa.
Eiköhän tuo venäjän lentokoneteknologiakin ole enimmäkseen ukrainalaisten kehittämää, ja se ilmeisesti onkin yksi syy miksi putinia niin kovasti harmittaa että Ukraina alkoikin lähentyä EU:ta ja Natoa, koska nyt venäläiset ovat olleet ongelmissa sotateollisuutensa luotettavuuden kanssa kun yhteistyö ukrainan kanssa loppui.
Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Ukrainan kriisi - alkaako sota?

Viesti Kirjoittaja poikani »

Minulla on ehdotus, joka säästäisi mahdollisesti paljon ihmishenkiä ja ihan rahaa ja omaisuuttakin. Ideani myös varmasti sopisi maailman tunnetuimmalle alfaurokselle, eli Putinille: ratkaistaan Ukrainan-riita Putinin ja Kiovan pormestarin välisellä mies miestä vastaan -kamppailulla! Voittaja saa pitää maan.

Kuva
Putin.

VS.

Kuva
Kiovan pormestari WBC:n raskaansarjan mestaruusvyönsä kanssa.
????? ?? ??????.
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10820
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Ukrainan kriisi - alkaako sota?

Viesti Kirjoittaja damfin »

Yöllinen kulkija kirjoitti: Ke Helmi 23, 2022 5:07 pm
damfin kirjoitti: Ke Helmi 23, 2022 4:56 pm Kuten tuosta uudesta viestistään selviää niin kyllä hän niin tarkoitti väittää minun väittäneen, kun ei pätemisen tarpeessaan itse ymmärtänyt että "eurooppalainen naapurivaltio" ei tarkoita EU:ta.

Mutta se siitä, jospa nyt jatkettaisiin ketjun aiheessa.
Sinä olit harhautunut ajatuksen tasolla luulemaan Ukrainaa Eurooppalaiseksi valtioksi. Kyseessä on Balkanilla oleva ja Mustaltamereltä tarkasteltuna Turkin rajanaapuri. Hyvin tyypillistä roistoaluetta, jota varjostaa Islam ja Neuvostoliitto.
Siis mitä, enhän minä kenenkään nimimerkeistä spekuloinut, vaan ammatista ja koulutuksesta, kun herra itse niillä opinnoillaan aiemmin kehuskeli...
Yöllinen kulkija kirjoitti: Ke Helmi 23, 2022 4:42 pm minä paremmin maantietoa opiskelleena ja muutenkin sivistyneenä autoin sinua ymmärtämään miten asiat todella ovat.a
mutta toki kyllähän pultsarikin voi toimia erilaisten putsaustöiden ammattilaisena vaikka koulutus maantiedon osalta olisikin ollut hieman puutteellinen.
Joka tapauksessa asia joka mielestäni täytyy oikaista on tuo Ukrainan sijainti, koska tuosta kulkijan väitteestä huolimatta Ukraina on eurooppalainen valtio...
Ukraina on valtio Itä-Euroopassa. Ukraina on pinta-alaltaan Euroopan toiseksi suurin ja samalla suurin kokonaan Euroopassa oleva maa ja väkiluvultaan Euroopan seitsemänneksi suurin valtio. Ukrainan rajanaapureita ovat idässä Venäjä, pohjoisessa Valko-Venäjä ja lännessä Puola, Slovakia, Unkari, Romania ja Moldova. Etelässä maa rajoittuu Mustaanmereen.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ukraina

Eli kuten minä siinä viestissäni "ajatuksen tasolla" sanoin, niin Ukraina on venäjän eurooppalainen naapurivaltio.
URSA
James Bond (David Niven)
Viestit: 11482
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Ukrainan kriisi - alkaako sota?

Viesti Kirjoittaja URSA »

Vai koulutettuja ja eurooppalaisia. Ne ovat vain valkoihoisia itätyttöjä, joille kelpaa vanha tai ruma mies, kunhan ei ole köyhä ja vielä rumempi itäeurooppalainen.

:lol: Sodat on tosiaan humanitaarisia kriisejä.
Mediat: Mahdollista hyökkäystä odottavat Venäjän sotilaat kärsivät pakkasessa, nälässä ja koronataudin kourissa

14:42

ERI KANAVISTA Venäjällä ja Valko-Venäjällä tihkuu tietoa siitä, miten ankeissa oloissa venäläiset sotilaat odottavat mahdollista käskyä hyökätä Ukrainan maaperälle ja mitä seurauksia heidän leiriytymisestään on paikallisväestölle.

Odottelu on jatkunut jo viikkoja eikä tietoa ole, milloin tilanne purkautuisi tai alkaako sotiminen.

Lämpötila vaihtelee nollan molemmin puolin eikä joukoilla ole kuraisessa ja kylmässä maassa kovin kummoisia asumuksia eikä aina välttämättä ruokaakaan. Mitä valmiimpia ne ovat hyökkäykseen, sitä vähemmän niillä on mukavuuksia.

Esimerkiksi The Moscow Times -nettilehti kirjoitti painajaismaisista oloista, joissa venäläiset joukot ovat Dolbinon kaupungissa lähellä Ukrainan rajaa ja Harkovan kaupunkia. Kuvissa näkyy sotilaita nukkumassa täyteen ahdetun rautatieaseman lattialla.

Lehden mukaan joukot ovat muun ankeuden ohella olleet viisi päivää ilman ruokaa ja joutuneet hankkimaan sitä siksi omilla rahoillaan. Lehti perustaa tietonsa sosiaalisen median lähteisiin ja sotilaiden oikeuksia ajavan yhdistyksen haastatteluun. Osalla on rahat loppu ja paikalliset ihmiset tuovat heille ruokaa.
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-20000086 ... =www.is.fi
Yöllinen kulkija
Lauri Hanhivaara
Viestit: 146
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2022 6:12 pm

Re: Ukrainan kriisi - alkaako sota?

Viesti Kirjoittaja Yöllinen kulkija »

damfin kirjoitti: Ke Helmi 23, 2022 5:42 pm Ukrainan sijainti
Sinä virheellisesti sijoitit sen yrttiliköörien ja alppitorvien alueelle, vaikka Ukraina sijaitsee vastakkaisella puolella esiintuomaani merialuetta, jossa käytetään fetsiä ja juodaan omenateetä arabilaisittain.
Rauhaa&Rakkautta
Neuvoja-Jack
Viestit: 566
Liittynyt: Ke Syys 29, 2021 12:38 am

Re: Ukrainan kriisi - alkaako sota?

Viesti Kirjoittaja Rauhaa&Rakkautta »

damfin kirjoitti: Ke Helmi 23, 2022 5:42 pm enhän minä kenenkään nimimerkeistä spekuloinut, vaan ammatista ja koulutuksesta, kun herra itse niillä opinnoillaan aiemmin kehuskeli...
Yöllinen kulkija kirjoitti: Ke Helmi 23, 2022 4:42 pm minä paremmin maantietoa opiskelleena ja muutenkin sivistyneenä autoin sinua ymmärtämään miten asiat todella ovat.a
Aina nuo tunnistaa tuosta, kun ei osata kirjoittaa oikein kansallisuuksia.

No hyvä, että olet sentään maantiedon tunneilla ollut hereillä. Äidinkielen tunnit sinulta ovat sen sijaan jääneet välistä.
damfin kirjoitti: Ke Helmi 23, 2022 5:30 pm
Samoin, ja ihan sama ongelma täälläkin, puoliso tuota tuskin hyväksyisi :mrgreen:
Mutta tosiaan kyllähän nuo Ukrainalaiset vaikuttaisivat olevan entisistä neuvostokansoista älykkäimmästä ja asiallisimmasta päästä työntekijöinäkin, luulen että vaikka sieltä muuttaisi suomeen miehiäkin niin heistäkin voisi olla työelämään enemmän hyötyä kuin haittaa.
Suora lähetys: Zyskowicz eduskunnan keskustelussa: ”Putinia on kutsuttava Venäjän itsevaltiaaksi, diktaattoriksi”
Kansanedustajat pääsevät pohtimaan kansainvälistä tilannetta ja Suomen ulko- ja turvallisuuspolitiikkaa tuoreeltaan Venäjän maanantaisen peliliikkeen jälkeen.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000008636102.html
Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Ukrainan kriisi - alkaako sota?

Viesti Kirjoittaja poikani »

URSA kirjoitti: Ke Helmi 23, 2022 5:50 pm Vai koulutettuja ja eurooppalaisia. Ne ovat vain valkoihoisia itätyttöjä, joille kelpaa vanha tai ruma mies, kunhan ei ole köyhä ja vielä rumempi itäeurooppalainen.
Osa on sellaisiakin. Ukraina on kuitenkin yli 40-miljoonainen kansakunta, josta kyllä löytyy ihan kunniallisia ja sivistyneitä naisia, varmaan enemmän kuin noin 5,5-miljoonaisesta Suomesta.
URSA kirjoitti: Ke Helmi 23, 2022 5:50 pm Vai koulutettuja ja eurooppalaisia.
Miksi kyseenalaistat eurooppalaisuuden? Ukraina on aivan kaikissa papereissa Euroopassa sijaitseva valtio, eikä niin kuin Turkki tai Venäjä, jotka ovat suurelta osin Aasian puolella. Maa ulottuu suunnilleen yhtä länteen kuin Manner-Suomikin, ja pääkaupunki Kiova on Itä-Suomen pituuspiireillä.
????? ?? ??????.
Vastaa Viestiin