Simon Lindell, 23v. kadonnut 12.4.2014 Helsinki

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Kat_Revolver
Harjunpää
Viestit: 321
Liittynyt: Su Joulu 02, 2012 11:32 pm

Re: Simon Lindell, 23v. kadonnut 12.4.2014 Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kat_Revolver »

Ihmeen paljon noita vääriä näköhavaintoja (sivu 1, viimeinen viesti). Eiköhän siis luultavasti ole Simon päätynyt Kalasatamaan jo samana yönä. Voi kurjuus.
Muovipussi päähän ja ruumis suohon.
Halkokauppias
Lauri Hanhivaara
Viestit: 124
Liittynyt: Pe Joulu 14, 2012 12:35 am

Re: Simon Lindell, 23v. kadonnut 12.4.2014 Helsinki

Viesti Kirjoittaja Halkokauppias »

Kat_Revolver kirjoitti:Ihmeen paljon noita vääriä näköhavaintoja (sivu 1, viimeinen viesti). Eiköhän siis luultavasti ole Simon päätynyt Kalasatamaan jo samana yönä. Voi kurjuus.
Eiköhän suurin osa ihmisistä kumminkin tajunnut jo alussa että nuo näköhavainnot on ihan täyttä paskaa (onhan Elviksestäkin varmoja näköhavaintoja vielä vuosittain :lol: ) ja Simon on hiukka pidemmällä uintireissulla ja nousee pintaan kun vedet lämpiää.

Osanotot omasta puolestani.
debbie

Re: Simon Lindell, 23v. kadonnut 12.4.2014 Helsinki

Viesti Kirjoittaja debbie »

Näinkö tämä päättyi :(
pikasso
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1414
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2010 12:16 am

Re: Simon Lindell, 23v. kadonnut 12.4.2014 Helsinki

Viesti Kirjoittaja pikasso »

Surullinen uutinen. Luultavasti tästä ei sitten puhuta tämän enempää.

Kuinka vieras tai tuttu oli Simon Lindelille kaupunkiosion rannat ja meren läheisyys?
Mereen on helppo hukkua, jos ei tunne aluetta. Jos ajatellaan vaikka Kaisaniemenrantaa ja mikään ei erota tien/rannan ja meren välistä aluetta toisistaan pimeällä suuri vaara eksyneen on sinne hukkua.
tyyppi85
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 2:37 am
Paikkakunta: Turku

Re: Simon Lindell, 23v. kadonnut 12.4.2014 Helsinki

Viesti Kirjoittaja tyyppi85 »

debbie kirjoitti:Näin ilmoituksen ensi kerran lenkkipolun varrella. Iloisen ja tasapainoisen oloinen nuori mies tuon FB-sivun vaikutelmankin mukaan. Ei ollenkaan itsetuhoisen oloinen. Jotain on nyt tapahtunut. Kuinkahan paljon nuo puistoissa norkoavat kerjäläiset(?) (joiden tiedän vieneen tyhjien pullojen lisäksi esim. nuorisolta kännyköitä) väijyvät yksinäisiä humalaisia? Kun on pokka viedä yläkouluikäiseltä kännykkä keskellä kirkasta päivää, niin en ihmettelisi.. Yksinään hoippuva humalainen pimeässä on aika helppo tapaus.
Nuoret miehet, älkää lähtekö kapakasta yksin kotiin/päästäkö kaveria lähtemään yksin! (Naisia usein varoitellaan, mutta kun sattuu näitä ikäviä juttuja miehillekin.)
"iloisen ja tasapainoisen oloinen nuori mies-ei ollenkaan itsetuhoisen oloinen"

perkele kun tätä paskaa ei taas jaksaisi käydä läpi ja toistaa teille unisille kuten debbie.vaikka Facebookissa tms olisi miten leveästi hymyilevä ihminen niin se ei tarkoita sitä että kaikki asiat oisivat hyvin eikä kyseinen ihminen voisi tehdä itsemurhaa!!!! itse asiassa monesti itsemurhaa suunnitteleva ja/tai sen tehnyt on käyttäytynyt jopa yli-iloisesti ennen tekoaan.tai kerroppa debbie minkälainen on sitten sun mielestä "itsetuhoisen oloinen ihminen"?kuvaile omin sanoin,kiinnostaa kuulla.sillä fakta on se että kenekään ihmisen ajatuksista ei tiedä hevonhelvettiä vaikka miten asiat olisivat ulospäin hyvin ja hymy korvissa.kaikki voi olla feikkiä ja asiat ja mielialat voivat vaihdella hyvinkin nopeasti ihmisen päässä.

kieltämättä tässä taas haiskahtaa huonolta:ilta/yö-mies baarista kännissä pois-vesistöt lähellä..
välttämättä ei ole kaukana että parin kuukauden sisällä luetaan iltalehdestä"töölönlahdesta löytynyt miehen ruumis,tapaukseen ei liity rikosta".....miellläni olen väärässä ja toivon että simon on vaan ottamassa kuppia jossakin piilossa:)
pienikin hetki on arvokas
tyyppi85
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 2:37 am
Paikkakunta: Turku

Re: Simon Lindell, 23v. kadonnut 12.4.2014 Helsinki

Viesti Kirjoittaja tyyppi85 »

oho..en lukenut ketjua loppuun joten yllä olevaa viestiäni kirjoittaessani en tiennyt että ruumis löydetty.ikävää taas jälleen kerran...mikä perkele siinä on että aina/lähes aina kun mies katoaa baarista niin löytyy hukkuneena?!
pienikin hetki on arvokas
Gurney
Adrian Monk
Viestit: 2511
Liittynyt: Ti Huhti 02, 2013 9:37 am

Re: Simon Lindell, 23v. kadonnut 12.4.2014 Helsinki

Viesti Kirjoittaja Gurney »

Ja taas yksi hukkunut baarista kadonnut mies. Minun on vain niin vaikea uskoa, että joka vuosi katoaa kymmeniä miehiä baarista ja aina löytyvät hukkuneena.

Ja vaikka vettä ei olisi matkan varrella kotiin niin silti löytyvät hukkuneena. Ja ikinä poliisi ei epäile mitään. Minä ainakin epäilen
Jos tosiasiat näyttävät olevan keskenään ristiriidassa, se tarkoittaa sitä, että joku niistä ei ole tosiasia
Täysi Purenta
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1481
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2010 11:05 am

Re: Simon Lindell, 23v. kadonnut 12.4.2014 Helsinki

Viesti Kirjoittaja Täysi Purenta »

Minä olen ehdottanut sitä ennenkin ja ehdotan jatkossakin. Jos suomalaisen miehen sallitaan kävellä baari-illan jälkeen kotiin, tulee hänellä olla pelastusliivit yllään. On jo nähty että himo kuolla sepalus auki hukkuen jokun vesistöönkusemisen seurauksena on kohtuuton humalaisen torjua. Nämä turvaliivit sääsätsivät monta ihmishenkeä vuodessa.
Coen
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Su Huhti 27, 2014 9:59 pm

Re: Simon Lindell, 23v. kadonnut 12.4.2014 Helsinki

Viesti Kirjoittaja Coen »

Näin sitten päättyi tämä tarina. Oletettavasti siis onnettomuus jonka yksityiskohdat jäänevät ikuisesti hämärän peittoon. Pääasia omaisten kannalta, että Simon kuitenkin löytyi. On tärkeää saada tieto omaisestaan oli lopputulema sitten mikä tahansa. Kyllähän tälläinen kohtalo jättää myös paljon niitä kysymysmerkkejä avoimiksi. Surullinen tapaus joka tapauksessa, yksi liian monien muiden joukossa.
Avatar
AutumnForever
Martin Beck
Viestit: 757
Liittynyt: Su Touko 09, 2010 5:14 pm
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Simon Lindell, 23v. kadonnut 12.4.2014 Helsinki

Viesti Kirjoittaja AutumnForever »

Mä en usko mihinkään sarjamurhaajaan näissä kun nuori mies hukkuu baari-illan jälkeen. Sitä on vaan oltu kovassa humalassa ja menty ehkä kuselle veden äärelle. Monesti ystävät ja omaiset sanovat että "ei se nyt kovin humalassa ollut" vaikka oikeasti on voinut olla ihan pelti kiinni. Puhun nyt siis yleisesti, en pelkästään Simonista.

Mua myös ärsyttää tuo. että henkilö ei näytä itsetuhoiselta/näyttää itsetuhoiselta FB:n perusteella! Itse olen hymyileväinen, tavallinen työssäkäyvä äiti FB:n perusteella. Kuvat on tavallisia.. perhe-elämää ja sellaista. Ei sen perusteella uskoisi että mulla on krooninen masennus, välillä itsetuhoajatuksia ja että olen opiaattiriippuvainen ja käytän niitä suonensisäisesti. Varmaan jos katoaisin, minfossa puhuttaisiin että ei kyllä näytä mitenkään itsetuhoiselta, vaan ihan normaalilta perheenäidiltä jolla on tulevaisuudensuunnitelmia ja joka rakastaa perhettään. Niin rakastankin, että ei sillä..
On päiviä, joina ei huomaa, että
vuoret ovat yhä pystyssä.
On tunteja joina kaikki on pelkkää mustien
rantojen roskaa.
Hetkiä joina ei tunne ketään.
debbie

Re: Simon Lindell, 23v. kadonnut 12.4.2014 Helsinki

Viesti Kirjoittaja debbie »

Kannattaako toisaalta hirveästi raivotakaan siitä, millaisen vaikutelman toinen kirjoittaja on kadonneesta saanut? Aika tavallista se on täällä, että arvioidaan ja kerrotaan vaikutelmista, eikä se kai kovin lojaalia olisi kertoa täällä ihmisen asioista,jos sattuisi livenä tuntemaan?
Avatar
irmuska
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 7:16 pm

Re: Simon Lindell, 23v. kadonnut 12.4.2014 Helsinki

Viesti Kirjoittaja irmuska »

tyyppi85 kirjoitti: "iloisen ja tasapainoisen oloinen nuori mies-ei ollenkaan itsetuhoisen oloinen"

perkele kun tätä paskaa ei taas jaksaisi käydä läpi ja toistaa teille unisille kuten debbie.vaikka Facebookissa tms olisi miten leveästi hymyilevä ihminen niin se ei tarkoita sitä että kaikki asiat oisivat hyvin eikä kyseinen ihminen voisi tehdä itsemurhaa!!!! itse asiassa monesti itsemurhaa suunnitteleva ja/tai sen tehnyt on käyttäytynyt jopa yli-iloisesti ennen tekoaan.tai kerroppa debbie minkälainen on sitten sun mielestä "itsetuhoisen oloinen ihminen"?kuvaile omin sanoin,kiinnostaa kuulla.sillä fakta on se että kenekään ihmisen ajatuksista ei tiedä hevonhelvettiä vaikka miten asiat olisivat ulospäin hyvin ja hymy korvissa.kaikki voi olla feikkiä ja asiat ja mielialat voivat vaihdella hyvinkin nopeasti ihmisen päässä.

kieltämättä tässä taas haiskahtaa huonolta:ilta/yö-mies baarista kännissä pois-vesistöt lähellä..
välttämättä ei ole kaukana että parin kuukauden sisällä luetaan iltalehdestä"töölönlahdesta löytynyt miehen ruumis,tapaukseen ei liity rikosta".....miellläni olen väärässä ja toivon että simon on vaan ottamassa kuppia jossakin piilossa:)
Näinhän se tuntuu usein olevan, itsellä katkera kokemus ihan lähipiiristä. Lupsakan hauska meno iltakahvin, vitsailun ja lasten leikkien seuraamisen merkeissä eikä todellakaan minkäänlaista merkkiä siitä, että mikään olisi vialla, päinvastoin, juhannuksen viettoa porukalla siinä suunniteltiin ja tulevia pihatalkoita mietiskeltiin. Ehtipä kaveri iloita lapsensa tulevista kaksivuotissynttäreistäkin ja siitä, että kesäloma alkoi. Kolme tuntia myöhemmin kaveri olikin narunjatkeena omassa piharakennuksessaan.

Sittenkin epäilen, että Simonin kohdalla on käynyt juuri tuo sepalusaukivesistöön-efekti. Tuntuu olevan kovin yleinen baarista palaaville miehille, että jos matkan varressa on rutakko johon kusta niin sinnehän se on pakko eikä puskan juureen.

Itse ehdottaisin pelastusliivien sijaan taksipakkoa baarista palaaville miehille.
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Simon Lindell, 23v. kadonnut 12.4.2014 Helsinki

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Taksipakko olisi kyllä hyvä. Ainakin tällaisia turhia nuorten ihmisten kuolemia voitaisiin välttää.
Mutta onhan se niin, kuten edelläoleva kirjoitti, ettei itsemurhaa pysty estämään. Jos se ei onnistu tänään, se tehdään myöhemmin.

Minulta lähti myös kaksi kaveria syksyllä oman käden kautta. He olivat juuri tuollaisia iloisia ja sosiaalisia vähän ennen lähtöään. He hyvästelevät ystävänsä sillä tavoin. Tajusin sen jälkeenpäin. Varsinkin sen jälkeen, kun toinen viikkoa ennen synkkää tekoaan, lahjoitti minulle ilman mitään syytä Sarpanevan lasisia esineitä; maljakkoja ja kynttilänjalkoja.

En tiedä sitten, oliko Simonin kuolema vahinko vai tahallinen. Ei saada koskaan tietää.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Vastaa Viestiin