Kioskimies ja DNA

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Veikkaisin, että poliisi tietää ja tekijä tietää esimerkiksi sen, että tekijä on kertonut uhrien vammoista enemmän mitä muistamaton aivovammapotilas koskaan vosi tietää - vaikka äiti auttaisi.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

awa kirjoitti:Veikkaisin, että poliisi tietää ja tekijä tietää esimerkiksi sen, että tekijä on kertonut uhrien vammoista enemmän mitä muistamaton aivovammapotilas koskaan vosi tietää - vaikka äiti auttaisi.
Heeeeheh, noinhan se Iltsikka väitti, heh. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

konsta kirjoitti:
awa kirjoitti:Veikkaisin, että poliisi tietää ja tekijä tietää esimerkiksi sen, että tekijä on kertonut uhrien vammoista enemmän mitä muistamaton aivovammapotilas koskaan vosi tietää - vaikka äiti auttaisi.
Heeeeheh, noinhan se Iltsikka väitti, heh. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Mitäpä siihen sanot konsta jos poliisi tietää ?

Jokatapauksessa sinä et tiedä.

:shock:
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
_____
Harjunpää
Viestit: 330
Liittynyt: Su Kesä 17, 2007 1:40 pm

Viesti Kirjoittaja _____ »

En ole Konsta, mutta miksi poliisi olisi jättänyt syytteessä ja asian käsittelyssä syrjään asioita, joilla todella olisi ollut jotain merkitystä? Onkohan tuollaisia vielä paljonkin pöytälaatikoissa jemmassa? Minä en ainakaan keksi mitään järkevää syytä tuohon.
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Tämä taas on melkoinen takapakki koko keskustelussa. Tällaisia asioita pohdittiin silloin, kun odoteltiin etp:n julkistamista. ETP:ssä käy aivan selkeästi ilmi mitä Nisse kertoo tietävänsä muitten uhrien vammoista, eikä asiassa ole pienintäkään juurta millekään teorialle liikaa tietämisestä.

Vai oletko awa menossa sille kaikkein lapsellisimmalle ng-linjalle, jonka mukaan a) poliisilla oli varma tieto Nissen syyllisyydestä, joka b) salattiin tuntemattomaksi jääneestä syystä. c) Lisäksi kondomit ja muut tärkeät aihetodisteet julistettiin salaisesti salaisiksi, koska 45 vuoden jälkeen tuomiota ei olisi kuitenkaan tullut.

Yllä oleva teksti on ehkä hivenen yliampuva tiivistetyssä muodossaan, mutta kaikkia noita asioita on esitetty ihan vakavissaan., Säälittävää :?
teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Viesti Kirjoittaja teemu »

Keskustelusta tulee käsitys, että jossain olisi olemassa varmaa tietoa Gustafssonin syyllisyydestä. Kuitenkin sen todisteet olisivat kulkeneet eri tietä, eivätkä vielä tulleet perille. Tilanne on lukijan kannalta ristiriitainen. On oikeudenmukaista pidättäytyä syyttömyydessä, koska mitään konkreettista syyllisyyden puolesta ei ole.
Samson
Lauri Hanhivaara
Viestit: 125
Liittynyt: Su Kesä 24, 2007 6:46 pm

Viesti Kirjoittaja Samson »

Ihmeellistä pelleilyä, ettei edes kioskimiehen jälkeläisten dna:ta verrattu runkkuliinan dna:han jne. Kai olisi ollut järkevää tämäkin haara tarkistaa loppuun saakka, kun jopa tunnustuskin on jonkinmoisissa olosuhteissa "kioskimieheltä" tullut.
Spider
Olivia Benson
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 5:31 pm

Viesti Kirjoittaja Spider »

Samson kirjoitti:Ihmeellistä pelleilyä, ettei edes kioskimiehen jälkeläisten dna:ta verrattu runkkuliinan dna:han jne. Kai olisi ollut järkevää tämäkin haara tarkistaa loppuun saakka, kun jopa tunnustuskin on jonkinmoisissa olosuhteissa "kioskimieheltä" tullut.
Samaa ihmettelen. Ihmettelen, ettei vertailua tehty jo aikanaan. Potentiaalisia epäiltyjä kun on joka tapauksessa ollut niin vähän. Ja onko tosiaan niin, ettei kioskimiehen syyttömyydelle ole muita perusteita kuin kyseenalainen alibi? (Miten nukkuvan alibia edes voidaan pitää pätevänä?) Olen lukenut bodomista vasta nettikirjoituksia ja pätkän Markkulan kirjasta, enkä ole toistaiseksi törmännyt muihin syyttömyyttä puoltaviin seikkoihin... :?
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

"Samaa ihmettelen. Ihmettelen, ettei vertailua tehty jo aikanaan."

60-luvullako?? :shock:
Spider
Olivia Benson
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 5:31 pm

Viesti Kirjoittaja Spider »

En puhu mistään huipputason DNA -vertailusta, mutta oletan että jo 60 -luvulla oli alkeellisemmat keinonsa selvittää onko sperma(tai veri)näyte todennäköisesti jonkun epäillyn. Jos sinulla 'kukkuu' on oikeampaa tietoa niin voit sen varmaan asiallisesti esittää(?)
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Nyt ollaan kyllä hukkateillä. 60-luvun analyysit olivat niin onnettomia, ettei spermaa edes tunnistettu spermaksi. Verestä saatiin sentään määritettyä veriryhmä, joka todettiin ulkopuoliselle kuuluvaksi. Sikäli ikävä homma, että verta ei riittänyt enää myöhempiin näytteisiin. Kehtasipa se toinen syyttäjä tämän johdosta jopa väittää, ettei ulkopuolisen verta edes ole. Sai kuitenkin pahasti nenilleen, kun puolustus huomautti, että veri oli kadonnut analyysiin.
Spider
Olivia Benson
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 5:31 pm

Viesti Kirjoittaja Spider »

Ok, kiitos Urholle asiallisesta korjauksesta.
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Spider kirjoitti:En puhu mistään huipputason DNA -vertailusta, mutta oletan että jo 60 -luvulla oli alkeellisemmat keinonsa selvittää onko sperma(tai veri)näyte todennäköisesti jonkun epäillyn. Jos sinulla 'kukkuu' on oikeampaa tietoa niin voit sen varmaan asiallisesti esittää(?)
Oletan tänne kirjoittavien sivistystason olevan tasoltaan vähintään:

1. ei keskustella -60 luvun dna-testeistä
2. ei keskustella -60 luvun teleliikennetiedoista
3. ei keskustella kertakäyttösytkistä

etc...etc...
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

kukkuu kirjoitti:
Spider kirjoitti:En puhu mistään huipputason DNA -vertailusta, mutta oletan että jo 60 -luvulla oli alkeellisemmat keinonsa selvittää onko sperma(tai veri)näyte todennäköisesti jonkun epäillyn. Jos sinulla 'kukkuu' on oikeampaa tietoa niin voit sen varmaan asiallisesti esittää(?)
Oletan tänne kirjoittavien sivistystason olevan tasoltaan vähintään:

1. ei keskustella -60 luvun dna-testeistä
2. ei keskustella -60 luvun teleliikennetiedoista
3. ei keskustella kertakäyttösytkistä

etc...etc...
Mitäs tämä noin niinkun meinaa? :shock: Sano suoraan vaan, jos on olemassa joku kukkuun nimilista jolla nuo ylläolevat kriteerit täyttyy. Mä en kestä tuollasta eriarvoistamista, te ette ikinä saa bodom -keskusteluun uusia näkökulmia saati uutta verta jos kommentit tyrmätään tuohon malliin. Kukaan ei ole seppä syntyessään vrt. jostain tekin tämän bodom harrastuksenne olette aloittaneet.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Loka kirjoitti:
kukkuu kirjoitti:
Spider kirjoitti:En puhu mistään huipputason DNA -vertailusta, mutta oletan että jo 60 -luvulla oli alkeellisemmat keinonsa selvittää onko sperma(tai veri)näyte todennäköisesti jonkun epäillyn. Jos sinulla 'kukkuu' on oikeampaa tietoa niin voit sen varmaan asiallisesti esittää(?)
Oletan tänne kirjoittavien sivistystason olevan tasoltaan vähintään:

1. ei keskustella -60 luvun dna-testeistä
2. ei keskustella -60 luvun teleliikennetiedoista
3. ei keskustella kertakäyttösytkistä

etc...etc...
Mitäs tämä noin niinkun meinaa? :shock: Sano suoraan vaan, jos on olemassa joku kukkuun nimilista jolla nuo ylläolevat kriteerit täyttyy. Mä en kestä tuollasta eriarvoistamista, te ette ikinä saa bodom -keskusteluun uusia näkökulmia saati uutta verta jos kommentit tyrmätään tuohon malliin. Kukaan ei ole seppä syntyessään vrt. jostain tekin tämän bodom harrastuksenne olette aloittaneet.
Uudet näkökulmat ovat aina tervetulleita. Spider antoi vastapallon, johon oli kiva mäiskäistä. Turha sen jälkeen on mitään itkuviestejä lähetellä. Näillä bodom-palstoilla keskustelun intensiteetti ja henkilökohtaiset jännitteet ovat välillä turhankin korkealla. Vaikea tänne on sopeutua, jos ei ole valmis ottamaan vastaan yhtäkään "kettuiluviestiä".
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Vastaa Viestiin