Uusi äänitutkimus

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Harpo

Re: Uusi äänitutkimus

Viesti Kirjoittaja Harpo »

No se kai on itsestään selvää, että jos tuolla nauhalla jotain paljain korvin kuulumatonta on, se ei ole tarttunut sinne murhayönä häke-puhelun yhteydessä.
Jonkun promillen tuhannesosan mahdollisuuden voi ehkä jättää sille, että kun alkuperäistä häke-nauhaa on viranomaisten toimesta kopioitu, tässä yhteydessä on tarttunut jotain ylimääräistä mukaan. Mutta miten olisi teknisesti mahdollista, että se olisi löydettävissä vain D-C:n kuvaamien kommervenkkien avulla? Sitä yritin aiemmin kysyä. Onko nauhalla aiemmin ollut jotain materiaalia, johon on äänitetty häke-nauha päälle ja entinen on saatavissa kuuluviin hiljaisista kohdista?
Kai tälle pitäisi vain nauraa paskaisesti ja huutaa trollia, mutta kun omaan järkeen ei mitenkään osu sekään, että joku viitsisi käyttää aikaansa tällaisen tauhkan keksimiseen ja valheen jatkamiseen vielä sen jälkeen, kun ensimmäiset naurut yli-innokkaiden minfoilijoiden kustannuksella on naurettu.
Avatar
Xerxes
Axel Foley
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2013 12:11 am

Re: Uusi äänitutkimus

Viesti Kirjoittaja Xerxes »

Kyllä se siltä näyttää, että Digi-Columbo ei ole aivan vakavasti otettava ja rehellinen.

Esim. Windows 10:ssä on aivan hyvin toimiva ruudunkaappausohjelma. Se riittää tavalliselle käyttäjälle. Muutama muukin asia herättää epäilyksiä. Vaikuttaa siltä, että kaikki ei ole aivan totta. Myös hejacin puolella suhtaudutaan epäilyksellä kirjoittajaan. Esim. "härkä" kehottaa suhtautumaan huumorilla! Jopa "jemma" suhtautuu varauksella. Ja moni muu.

Kyllä kirjoittajaa varmaan kiinnostaa tämä rikos. Onhan se siellä Porin suunnalla sattunut.

Olisipa kumma, jos sillä nauhalla olisi selostaja, kuin Metaranta selostamassa urheilukilpailuja. Olisi aivan ihme juttu. Se olisi täytynyt ujuttaa mukaan paljon myöhemmin ja kukahan sen olisi tehnyt. Tällöin epäilys suuntautuisi TN:een ja hänen esimiehiinsä. Ei vaikuta uskottavalta. Näin täytyy sanoa. Ei kai poliisi ja oikeuslaitos sentään aivan niin alas ole vajonnut. Sellainen olisi jopa heidän kannaltaan tyhmä menettely. Luulisi, että esim. FBI olisi havainnut.

Uskotaan, jos myöhemmin esiintyy luotettavampia ja uskottavampia selityksiä. Nyt liikutaan ikään kuin irti tosiasioista. Siltä se näyttää! :x
Nicht schuldig
Adrian Monk
Viestit: 2535
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2014 2:19 pm

Re: Uusi äänitutkimus

Viesti Kirjoittaja Nicht schuldig »

sisotalo kirjoitti:Kysymys neutraalille asiantuntijalle

Täällä on pitkään Hätäpuhelun analysointi on estetty koska ei muka tiedetä mikä on se oikeuden kuuntelema kopio. Mainitsemasi kopiot tulevat minun kovalevyltäni, eivätkö ne ole ihan samoja.
Digi-Columbo" sanoo:

Yritän pyrkiä niin hyvään tulokseen kuin tuon heikkolaatuisen nauhan kanssa on mahdollista.

Kysymys?

Yritätkö sanoa, että sinulla on käytössäsi se alkuperäinen ja aito huonolaatuinen nauha, jota täällä olemme yrittäneet metsästää?
___________________________________________________________

En saa edelleenkään vastausta esittämääni kysymykseen. Ehkäpä nimimerkki Digi voisi konsultoida Sisotaloa (mikäli näin ei ole siis vielä olisi tapahtunut?) Mistähän nauhan "heikkolaatuisuus" tulee? Eikö se nauha, jota täällä väitetään olevan sen alkuperäisen kopio, josta siis aito (?) löytyy poliisin hallusta varmennettuna, ole yllättävänkin "hyvälaatuinen" ?

En ole niin hölmö, että lähtisin tätä availemaankaan.
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10863
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Uusi äänitutkimus

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Harpo kirjoitti:No se kai on itsestään selvää, että jos tuolla nauhalla jotain paljain korvin kuulumatonta on, se ei ole tarttunut sinne murhayönä häke-puhelun yhteydessä.
Jonkun promillen tuhannesosan mahdollisuuden voi ehkä jättää sille, että kun alkuperäistä häke-nauhaa on viranomaisten toimesta kopioitu, tässä yhteydessä on tarttunut jotain ylimääräistä mukaan. Mutta miten olisi teknisesti mahdollista, että se olisi löydettävissä vain D-C:n kuvaamien kommervenkkien avulla? Sitä yritin aiemmin kysyä. Onko nauhalla aiemmin ollut jotain materiaalia, johon on äänitetty häke-nauha päälle ja entinen on saatavissa kuuluviin hiljaisista kohdista?
Kai tälle pitäisi vain nauraa paskaisesti ja huutaa trollia, mutta kun omaan järkeen ei mitenkään osu sekään, että joku viitsisi käyttää aikaansa tällaisen tauhkan keksimiseen ja valheen jatkamiseen vielä sen jälkeen, kun ensimmäiset naurut yli-innokkaiden minfoilijoiden kustannuksella on naurettu.
Kun en muista, niin muistelen, että jos tuo Nicelog -järjestelmä perustuu analogiseen nauhaan, niin silloinhan se aina välillä pyyhitään ja äänitetään päälle... Joten voisi kai ehkä teoriassa olla mahdollista, että edeltävien äänitysten jämiä voisi jotenkin nauhalle jäädä. Eli sieltä kuuluisi silloin edellisten häke-puheluiden jutusteluja.

Mutta ei sieltä kyllä kuulu niitäkään=)

DC:n sivuilla olevia tekstejä ja kuvia on ainakin väännetty ihan tosissaan, että jos tämä on pelkkä trolli, niin paljon on saanut naurujensa eteen tehdä töitä. Toki tuo tekninen jargon kätkee varsinaisen metodin, eli voi ihan yhtä hyvin olla aivan höpöjuttua, koska "normaali" ei ota noista selvää. Pitäisi olla äänitysteknikkoja mukana. Vinkatkaa Hemmille =)
Mutta kai nyt ihan kellä tahansa sen verran pitäisi olla älliä päässä, että hiukkasen tämmöistä ilmiötä ihmettelisi, eikä tyynesti tule ilmoittamaan, että löysin Ulvilan murhaajan ja Punaisen Volvon kuskinkin tässä ohimennen kun vähän piippauksia kuuntelin. Ja Valkamaa oli uhattu liivijengeillä, sekin vielä=) Ihme kun siellä nauhalla olikin vain Iltalehdestä tuttuja juttuja. Astalo on pakastimessa, mä veikkaan. Ja huppiksella vaan yks jalka.
Viimeksi muokannut Kuolemannaakka, To Huhti 07, 2016 11:21 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Uusi äänitutkimus

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Ei vain minulla, vaan kaikilla asiasta kiinnostuneilla on sama kopio, jota oikeudessa kuunneltiin, huonolaatuinen tai ei mutta sama. Jotkut väittävät, että olisi useita "huonolaatuisia" kopioita, eikä siis voida tehdä johtopäätöksiä. Tässä on kuva siitä kun työnnän CD:tä KKO:n arkistossa tietokoneeseen. Siitä on teknikko Virtasen selostus, jos tarvitset sitä.

https://www.dropbox.com/s/88dolrkzyor79 ... D.jpg?dl=0

Haluaisin nyt asiantuntijan lausunnon, ovatko kaikki kolme sinun löytämääsi Hätäpuhelut samoja vai ovatko ne erilaisia keskenään?
Nicht schuldig
Adrian Monk
Viestit: 2535
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2014 2:19 pm

Re: Uusi äänitutkimus

Viesti Kirjoittaja Nicht schuldig »

sisotalo kirjoitti:Ei vain minulla, vaan kaikilla asiasta kiinnostuneilla on sama kopio, jota oikeudessa kuunneltiin, huonolaatuinen tai ei mutta sama. Jotkut väittävät, että olisi useita "huonolaatuisia" kopioita, eikä siis voida tehdä johtopäätöksiä. Tässä on kuva siitä kun työnnän CD:tä KKO:n arkistossa tietokoneeseen. Siitä on teknikko Virtasen selostus, jos tarvitset sitä.

https://www.dropbox.com/s/88dolrkzyor79 ... D.jpg?dl=0

Haluaisin nyt asiantuntijan lausunnon, ovatko kaikki kolme sinun löytämääsi Hätäpuhelut samoja vai ovatko ne erilaisia keskenään?


Nyt on siis hyvälaatuisesta "kopiosta" tehty useampia huonolaatuisia kopioita?

Sitä asiantuntijan lausuntoa odotellessa riittäisi toki myös "jotain asiasta tietävän" mielipidekin.
Digi-Columbo
Sabrina Duncan
Viestit: 372
Liittynyt: Su Huhti 03, 2016 11:58 pm

Re: Uusi äänitutkimus

Viesti Kirjoittaja Digi-Columbo »

sisotalo kirjoitti:Ei vain minulla, vaan kaikilla asiasta kiinnostuneilla on sama kopio, jota oikeudessa kuunneltiin, huonolaatuinen tai ei mutta sama. Jotkut väittävät, että olisi useita "huonolaatuisia" kopioita, eikä siis voida tehdä johtopäätöksiä. Tässä on kuva siitä kun työnnän CD:tä KKO:n arkistossa tietokoneeseen. Siitä on teknikko Virtasen selostus, jos tarvitset sitä.

https://www.dropbox.com/s/88dolrkzyor79 ... D.jpg?dl=0

Haluaisin nyt asiantuntijan lausunnon, ovatko kaikki kolme sinun löytämääsi Hätäpuhelut samoja vai ovatko ne erilaisia keskenään?
Hei, kiitos tiedosta ja kiva tietää että kaikilla on sama kopio. Taisit mainita aiemmassa viestissäsi että ne ovat peräisin omalta kiintolevyltäsi.

Blogini alkuosiossa kirjoitin että minulla on kolme versiota: YouTubesta löytynyt HD-versioksi mainittu (muita versioita en sieltä löytänytkään), sitten Radio Ravun lähetyksestä (Soundcloud) oleva versio ja Anneli Auerin blogisivustolta oleva versio.

Radio Ravun versiosta taisi puuttua se alun "ähh" tyyppinen ääni ja oli siis alusta lyhyempi kuin muut. YouTuben versiossa oli mielestäni vakuuttavaa se että siinä äänitaajuus oli todella leikkaantunut kunnolla siitä 4kHz:n kohdasta, minkä alkuperäinen tallennusjärjestelmäkin pystyi maksimissaan tallentamaan. Radio Ravun ja Auerin blogisivustolla olevissa versioissa tuollaista leikkaantumista ei ole vaan taajuuskaista ulottuu ihan sinne CD-tason 10-20kHz alueelle. Syytä tähän ei voi kuin arvailla. Radio Ravun kohdalla asian voi ymmärtää toki että radioasemien lähetykset lisää sinne tuollaista omaa kompressointiaan ja siitä syntyy tuollaista taajuskaistaa leventävää harmonista säröä, mutta Annelin blogisivustoilla olevaa taajuskaistan leveyden syytä en tiedä. Toki kaikenlainen digitaalinen käsittely kuten ekvalisointi, kohinanpoisto, vireenmuutokset, lyhennykset, pidennykset ym. lukuisat signaalinkäsittelytoimet jättävät aina jälkeensä tuollaisen leveämmän taajuuskaistan.

Eli samoja nuo tallenteet eivät sellaisenaan ole. Tarkempi ilmaisu "samalle" olisi "identtinen". Tällöoin identtisyys voitaisiin tarkistaa ihan sample by sample tasolla esim. Wavelab ohjelmallani. Identtinen on tässä tapauksessa täydellinen klooni.
Digi-Columbo
Sabrina Duncan
Viestit: 372
Liittynyt: Su Huhti 03, 2016 11:58 pm

Re: Uusi äänitutkimus

Viesti Kirjoittaja Digi-Columbo »

Xerxes kirjoitti:Kyllä se siltä näyttää, että Digi-Columbo ei ole aivan vakavasti otettava ja rehellinen.

Esim. Windows 10:ssä on aivan hyvin toimiva ruudunkaappausohjelma. Se riittää tavalliselle käyttäjälle.
Kiitos tuosta alimmasta vinkistä, mutta missä tuollainen ruudunkaappausohjelma on? Minun Windows 10 versiossani ei ole edes MovieMakeriä. Luin jostain että sen kyllä saisi vielä asennettua mutta tuki ja luotettava toiminta ei ole taattu.
Avatar
Xerxes
Axel Foley
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Huhti 15, 2013 12:11 am

Re: Uusi äänitutkimus

Viesti Kirjoittaja Xerxes »

Digi-Columbo kirjoitti:
Xerxes kirjoitti:Kyllä se siltä näyttää, että Digi-Columbo ei ole aivan vakavasti otettava ja rehellinen.

Esim. Windows 10:ssä on aivan hyvin toimiva ruudunkaappausohjelma. Se riittää tavalliselle käyttäjälle.
Kiitos tuosta alimmasta vinkistä, mutta missä tuollainen ruudunkaappausohjelma on? Minun Windows 10 versiossani ei ole edes MovieMakeriä. Luin jostain että sen kyllä saisi vielä asennettua mutta tuki ja luotettava toiminta ei ole taattu.
Tietysti minä puhuin kuvankaappausohjelmasta, joka on Windowsissa. Erinomainen ohjelma. Se näyttää kaappausalueen kuvana. Käsitin siis väärin. Ruudunkaappausohjelmat ovat siis erikseen.

Uskottavuuden lisäämiseksi olisi hyvä nähdä sieltä sellainen reilun pituinen pätkä sellaista tekstiksi muutettua puhetta, jota ei kuule tuolta äänitykseltä. Minä kuulin sieltä kuulokkeilla sanan "-ittu", ja huomasin myöhemmin, että sen ovat kuulleet muutkin. Se sopisi huppumiehen sanomaksi, kun hän oli todennut, että AA oli puhelinyhteydessä poliisiin (=hätäkeskukseen). Se ehkä oli hänelle kielteinen havainto. Vaikea uskoa, että siellä joku ikään kuin selostaa, kuka on murhaaja, mihin sorkkarauta on piilotettu, kuka ajaa punaisella volvolla jne..

Sehän itse asiassa todistaisi, että sille äänitteelle on lisätty materiaalia myöhemmin, eihän se muuten ole mahdollista. Kuka lisäsi ja miksi? Mitä puhetta sieltä kuuluu? Kuka puhuu? Uskottavuus paranee, jos näitä tietoja julkaistaan.

Onhan sitä nauhaa sentään tutkinut jo moni taho. FBI luotettavin.
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10863
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Uusi äänitutkimus

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Digi-Columbo kirjoitti:
Xerxes kirjoitti:Kyllä se siltä näyttää, että Digi-Columbo ei ole aivan vakavasti otettava ja rehellinen.

Esim. Windows 10:ssä on aivan hyvin toimiva ruudunkaappausohjelma. Se riittää tavalliselle käyttäjälle.
Kiitos tuosta alimmasta vinkistä, mutta missä tuollainen ruudunkaappausohjelma on? Minun Windows 10 versiossani ei ole edes MovieMakeriä. Luin jostain että sen kyllä saisi vielä asennettua mutta tuki ja luotettava toiminta ei ole taattu.

Lopputuloksena on siis naisen äänellä kerrottu tarina joka sisältää paljon tarkkaa kerrontaa ja yksityiskohtaisia asioita.
Kerrotko tässä välissä, MITEN TEKNISESTI tuollainen äänitallenteen "sisälle" syntynyt jatkuva ja ilmeisen pitkä (kestääkö se siis koko puhelun ajan, vai sijoittuuko vain noihin hiljaisiin kohtiin?) puhe on sinne syntynyt? Onko häke-puhelun aikana soimassa taustalla joku nauhoite, jossa nainen puhuu, vai onko tuo äänetön puhe jotenkin jälkikäteen ujutettu tuohon tiedostoon?

Minä en ymmärrä MITEN tällainen metatarina olisi mahdollinen. Voisitko kertoa oman mielipiteesi? Ja eikös tämä ole aika mullistava ja erikoinen löytö muutenkin? Tämä olisi mahtava tapa kryptata salaviestejä äänitiedoston sekaan. Tiedustelupalveluilla ja terroristeilla ainakin olisi varmaan käyttöä. Kyllähän tämänkaltaisia nykyisinkin käytetään, kun vaikkapa yhteen ä:n pisteeseen laitetaan pitkä teksti mikrokirjoituksella.

Kaikkein ihmeellisintä on, että tiedostolla puhutaan asioista, joita ei vielä ollut tapahtunutkaan ja toisista, joita ei koskaan edes tapahtunut. Tämä vaikuttaa suorastaan jumalaiselta viestiltä.

Entä onko sinulla mielipidettä siitä MIKSI tällainen tarina olisi sinne ujutettu? Onko siitä hyötyä jollekin? Jätetty tahallaan löydettäväksi?

Entä oletko miettinyt alkuperäisen äänityslaitteen (puhelin, puhelinlinja ja Nicelog -järjestelmä ja siitä otettu kopio sekä kopion mahdollinen muokkaus) aiheuttamia "mikrotason" häiriöitä ja muutoksia ääneen? Jos aina ennen puheen alkua kuulet ikäänkuin "haamukuiskauksen", niin voiko se johtua äänityslaitteen tuottamasta "kaiusta"/laitteen "heräämisestä" tms sähköisestä taikka mekaanisesta syystä? Olla siis artefakti, jota ei tietenkään kukaan arkikuuntelussa huomaa, kun ei tarkastele millisekuntien pätkiä jumalattomalla äänenvoimakkuudella.

Olet muokannut tiedostoa erittäin paljon:
Signaalinkäsittelyn yksityiskohtiin menemättä olen muuttanut tutkittavat tiedostot ensiksi 384kHz näytteenottotaajuuteen ja 32-bit floating point bittimuotoon. Näytteenottotaajuutena alkuvalmistelujen jälkeen ja kuuntelussa käytin useimmiten joko 96kHz tai 48kHz taajuutta. Poistin tallenteista myös DC-offsetit. Alkuvaiheen valmisteluja oli myös ”Pitch quantize” toiminto. Olen käyttänyt myös patentoitoimiani menetelmiä.

Eikö tämä muokkaus jo voi luoda tiedostoon muutoksia ja häiriöitä ja muuta "pyöristystä" sen verran, että tyhjiksi luulluista kohdista näyttää järkyttävällä voluumilla kuuluvankin jotain? Eikö sieltä nyt ainakin äänittävän laitteen hurinoita ja linjan toisessa päässä olevia ääniä ja puhujan hengityksen tuottamia ääniä kuuluisi? Eihän mikään ääni tyhjästä nauhalle tule, jos äänityslähde ei ole sitä kyennyt äänittämään. Millä perusteella kuulisit jonkun ihme satukertomuksen sieltä, mutta pystyisit poistamaan kaikki muut äänet joita kohdissa väkisinkin on? Tai mistä tiedät, etteivät erilaiset häiriöt kaiken suodattelun ja muutosten jälkeen KUULOSTA joltain höpinältä? Jokainen muutos taatusti muuttaa tiedostoa. Jos talosta muuttaa yhden tiilen, sitä ei taloa katsoessa huomaa, mutta jos tarkastelee neliön kohtaa seinässä, muutos tuleekin näkyviin. Sama juttu nauhan kanssa: mikrotasolla olevia muutoksia ei huomaa nauhaa kuunnellessa, mutta millisekunnin pätkästä ylösnostettuina ne tuottavat väärää informaatiota.

Jos muokkailet nauhasta korkeaa ininää ja sitten muutat sen puheenkorkeudelle ja hidastat ja muokkaat ja kuvittelet tavut, niin onko mahdollista, että tulkitset jostain sekavasta mölystä aivan omiasi? Koska minä luulen, ettei siinä tarinassa, joka nauhalla kerrotaan, ole mitään asiaa, jota ei lehdissä jo olisi kerrottu, tai mikä voitaisiin todeksi todistaa. Jos jotain muuta löytyy, niin sitten otan hatun päästä.

Mutta kun jo tiedät sen tarinan, niin laitapa se pikaisesti tänne. Emmehän halua, että tarina muotoutuu toiseksi siitä, mitä jo olet kirjoittanut. Voit sen jälkeen kertoa loppuun, miten sait tarinan selville. Tässä on kuitenkin kyse murhasta, joten jos tiedät murhaajan nimenkin, niin jo tutkinnallisista syistä tämä pitäisi oitis ilmoittaa.
Viimeksi muokannut Kuolemannaakka, To Huhti 07, 2016 3:13 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Avatar
kerroush
Agentti Scully
Viestit: 663
Liittynyt: Su Heinä 14, 2013 8:13 pm

Re: Uusi äänitutkimus

Viesti Kirjoittaja kerroush »

Minä ilmoitin ketjun ensimmäisen viestin jo aikoja sitten (itse asiassa julkaisupäivänä 05 Huhti 2016): "Mainos, tarkoitus myydä tai muulla tavalla tuoda esiin tuotetta tai itseään."

Moderointi ei ole ottanut asiaan vielä mitään kantaa.

Itse asia ei aiheuta kommentointiani.
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10863
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Uusi äänitutkimus

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

kerroush kirjoitti:Minä ilmoitin ketjun ensimmäisen viestin jo aikoja sitten (itse asiassa julkaisupäivänä 05 Huhti 2016): "Mainos, tarkoitus myydä tai muulla tavalla tuoda esiin tuotetta tai itseään."

Moderointi ei ole ottanut asiaan vielä mitään kantaa.

Itse asia ei aiheuta kommentointiani.
No, onhan tämä ihan viihdyttävää, ja tuo vaihtelua tavanomaiseen jankkaukseen ja eri leirien väliseen vittuiluun ja keskenäiseen selkääntaputteluun. Ensimmäistä kertaa vuosiin palstalla tuntuu olevan aihe, josta kaikki ovat suunnilleen samaa mieltä=)

Että älkää nyt poistako tätä, mahtuu sitä serverille. Täällä on paljon huonompiakin ketjuja satamäärin.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Uusi äänitutkimus

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Tässä on se kopio joka on minun kovalevylläni, josta se on lähtenyt niin suuntaan kuin toiseenkin. Uskoisin kuitenkin, että Annelilla on oma alkuperäinen kopionsa, se jota oikeudessa käytetään

https://www.dropbox.com/s/qbl2k8jzp3xqm ... 3.wav?dl=0

Tässä on teknikko Virtasen selvitys Hätäpuhelun kopioinnista

https://www.dropbox.com/s/7fe2y7135ys1p ... o.JPG?dl=0
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10863
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Uusi äänitutkimus

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Suomen kuuluisin amatööriäänentutkija AlpoHolisti kehotti vuonna 2012 Zemiä näin:

olepa tarkkana tempotyökalun kanssa, siinähän nimenomaan biteille tehdään poistoja tai lisäyksiä...

Audacityllä hidastaminen peräti 40 % on hurja määrä ja siinä alkaa jo kuulla yhtä sun toista.
Jos hidastaisi 100 %, niin silloin varmaan myös näkisi huppumiehen.


Tätä juuri tarkoitin tuossa ylemmässä viestissäni, että kaikenlainen muuntelu muuttaa itse tiedostoa mikrotasolla ja nämä muutokset saattavat näkyä, kun hiljaisia kohtia tarkastellaan valtavalla volumella ja "kaivetaan esiin".

Alpo kirjoitti myös: Itsekin pidän AA:ta edelleen syyttömänä!

8)
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
perusasiamies
Roger Murtaugh
Viestit: 880
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2015 8:12 pm

Re: Uusi äänitutkimus

Viesti Kirjoittaja perusasiamies »

Kuolemannaakka kirjoitti: Alpo kirjoitti myös: Itsekin pidän AA:ta edelleen syyttömänä!
8)
Viittaat ilmeisesti tähän nimimerkki alpo holistin viestiin:

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 56#p519156

Laitan tähän tuosta viestistä nimimerkki alpo holistia askarruttaneet kysymykset:
alpo holisti kirjoitti:Saanen silti spekuloida kysymysten muodossa:

- miksi nauhalle nousee 527 hz hurina kohdasta 1:04 alkaen
- miksi se katoaa hetkeksi ja nousee jälleen
- miksi sen voluumi noudattaa uhriin liittyviä ääniä.
- mihin se katoaa 1:34 nollabittienn jälkeen
- miksi JL:n ja AA:n äänenpaineet eivät ole loogisia suhteessa henkilöiden olinpaikkoihin
(oletuksena, ettei johto useita metrejä pitkä)
- miksi uhrin äänenvoima nousee hetkittäin noin hurjasti
- miksi AA:n ääni kuuluu kahdesta paikasta yhtäaikaa kohdassa n. 2:00 . 2.12...
- onko AA mielestänne maantiekiitäjä vai itämaan tietäjä?
- huomasitteko, että 2:09 ympäristössä kesken AA:n sanan kuuluu JL:n aiempiin verrattava AAA- huuto samaan aikaan kun AA sanoo tuleeks sielt kettää,
- ja silti olitte sitä mieltä, että JL sai kuoliniskun jo tällöin...?
- miksi kohdassa 2:29 lyönnin yhteydessä vaikuttaisi olevan myös naisen ähkäisevä äaäargh!
(sitä ei saa esiin ennekuin poistatte lapsen puheen äänikuvasta ja penslatkaa se sitten tarkasti siten,
että säilytätte ähkäisyn alkamiskohdan pilaamatta muuta äänikuvaa)
- jos ja kun teitte suodatuksia, niin ei kai teiltä vain suodatettu n. 500 hz niistä nauhoista...
(ylä-äänet ja 1khz ymmärrän ja onhan toi 500 yleensä ongelma, kun menee niin paksuksi)
Ei mutta hyvänen aika, alpohan on nero. Hänellä oli kaikki ratkaisun avaimet käsissään jo vuonna 2012. Alpo siis ihmettelee äänenpaineita, Auerin äänen kuulumista kahdesta paikkaa yhtä aikaa ja uhrin ja Auerin päällekkäistä puhetta muun muassa. Bonuksena vielä oikeuden toteamalla Jukan kuolinhetkellä 2:29 alpo kuuli naisen murhahuudon. Ja silti kaveri uskoi Annelin syyttömyyteen... Hurjaa touhua sanon minä.
Vastaa Viestiin