Minun tuomioni ?

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

tää on musta koko murha.infon hauskimpia ketjuja, jotenkin arvostelukyvyn puute naurattaa tässä tapauksessa erityisen paljon.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

en usko että jennie seurustelee ainakaan vakkaristi yhtään kenenkään kanssa. Kaikki netin kautta kerätty materiaali hänestä sotii rankasti tätä vastaan...úskon että tyttö tykkää kyllä hengailla kaikenlaisten pikkukriminaalien kanssa, joilla on aina isommat puheet ja pienemmät teot....
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
mirelia
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 100
Liittynyt: Su Heinä 15, 2007 6:43 pm

Viesti Kirjoittaja mirelia »

8) miksiköhän olen nukkunut tämän ketjun ohi...

Ihmettelin ja naureskelin että (silloin kun jutun julkaisivat) eikö Alibilla ole parempaa painettavaa lehteensä kuin tämä 'teinipirttihirmujen klubi'-juttu. Nyt tuo on löytänyt tiensä tännekin... :lol:
Life sucks, then you die.
rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

Tosiaan jottei päivä ihan kuluis ankeena lumimyrskynä kun ei pääse uloskaan niin näitä ketjuja tarvitaan kipeesti. Hetkeks pääsee unohtumaan muut elämään liittyvät ongelmat kun saa sukeltaa toisten ongelmiin..tai no onko tässä nyt oikeesti ees mitään ongelmaa(?)
Ei varmaan mutta joskus on ihan kiva kinata aivot narikassa..
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Tibet
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 1:24 pm

Re: Minun tuomioni ?

Viesti Kirjoittaja Tibet »

jennie83 kirjoitti:
SINNE VAAN KAIKILLE TIEDOKSI ET YLEENSÄ JOS KÄYTÄMME SAMAA KONETTA POIKAYSTÄVÄNI KANSSA NIIN YLEENSÄ IP. OSOITEKIN ON SAMA, PYYDÄN ETTÄ POIKAYSTÄVÄNI NIKKI PAULAUTETAAN.
onko teillä siis kiinteä IP? ja harrastetaanko täällä tosiaan IP-bannausta, melkeinpä kaikilla on varmaan dynaaminen IP, niin se olisi varmaan suht hyödytöntä, ei tarvi muuta kun bootata modeemi niin IP vaihtuu :D
.::like hell we are//all dressed in black::.
.::we dug our own graves//a long time ago::.
PitBull
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 2:05 am
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Minun tuomioni ?

Viesti Kirjoittaja PitBull »

Tibet kirjoitti:
jennie83 kirjoitti:
SINNE VAAN KAIKILLE TIEDOKSI ET YLEENSÄ JOS KÄYTÄMME SAMAA KONETTA POIKAYSTÄVÄNI KANSSA NIIN YLEENSÄ IP. OSOITEKIN ON SAMA, PYYDÄN ETTÄ POIKAYSTÄVÄNI NIKKI PAULAUTETAAN.
onko teillä siis kiinteä IP? ja harrastetaanko täällä tosiaan IP-bannausta, melkeinpä kaikilla on varmaan dynaaminen IP, niin se olisi varmaan suht hyödytöntä, ei tarvi muuta kun bootata modeemi niin IP vaihtuu :D
Miten boottaan modeemin? Virrat veks ja uudelleen päälle? Ei ainakaan mulla ip vaihdu :roll:
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.

UUSI TUNNUS! REALPITTI
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Re: Minun tuomioni ?

Viesti Kirjoittaja Howler »

Tibet kirjoitti:harrastetaanko täällä tosiaan IP-bannausta, melkeinpä kaikilla on varmaan dynaaminen IP, niin se olisi varmaan suht hyödytöntä, ei tarvi muuta kun bootata modeemi niin IP vaihtuu :D
En usko, että kyse on IP-bannauksesta. Olen ymmärtänyt, että kun nimimerkin omistaja syyllistyy sääntörikkomukseen, hänen nimimerkkinsä kirjoitusoikeudet poistetaan ja aikanaan palautettaan. Sitä en kyllä tiedä, miten sitten jotkut jäävät kiinni multinikityksestä...
Tibet
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 1:24 pm

Re: Minun tuomioni ?

Viesti Kirjoittaja Tibet »

PitBull kirjoitti: Miten boottaan modeemin? Virrat veks ja uudelleen päälle? Ei ainakaan mulla ip vaihdu :roll:
kyllä sen pitäisi, xp:n komentorivilläkin ip:n voi vaihtaa.

ip-osoitteita ei ole tarpeeksi kaikille yhteyksille, siksi ne arvotaan palveluntarjoajan vapaista ip:stä aina kun yhteys muodostetaan uudelleen, kiinteät ip:t ovat kalliita erityisominaisuuksia, joita tarvitaan esimerkiksi html-serverien pyörittämiseen yms.

voi tietenkin olla että sinun palveluntarjoajallasi ip-osoitteita on sen verran vähän tms, että heti perään yhteyttä muodostettaessa saat takaisin saman ip:n kuin aiemmin.
Howler kirjoitti:Sitä en kyllä tiedä, miten sitten jotkut jäävät kiinni multinikityksestä...
varmaan useimmat ihan arvauksella, tai jos pistää saman yhteyden aikana useammilla nikeillä viestejä.
.::like hell we are//all dressed in black::.
.::we dug our own graves//a long time ago::.
mipa74
Hetty Wainthropp
Viestit: 484
Liittynyt: Ke Loka 03, 2007 4:32 am

Viesti Kirjoittaja mipa74 »

Offtopiccia, mutta...

Käytännössä dhcp antaa saman ip:n, jos yhteyskatkos on sopivan lyhyt (muutamia tunteja tjsp - riippuu konfiguraatiosta). IP tulee mac-osoitteen perusteella, eli välttämättä XP:n ipconfig /renew ei muuta mitään.

Sen sijaan, jos vaihtaa verkkokortin, modeemin tai muun sopivan komponentin (riippuu verkon rakenteesta) tuo IP vaihtuu välittömästi.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

mipa74 kirjoitti:Offtopiccia, mutta...

Käytännössä dhcp antaa saman ip:n, jos yhteyskatkos on sopivan lyhyt (muutamia tunteja tjsp - riippuu konfiguraatiosta). IP tulee mac-osoitteen perusteella, eli välttämättä XP:n ipconfig /renew ei muuta mitään.

Sen sijaan, jos vaihtaa verkkokortin, modeemin tai muun sopivan komponentin (riippuu verkon rakenteesta) tuo IP vaihtuu välittömästi.
Jep, IP:tä vaihdettaessa pitää vaihtaa myös fyysinen mac-osoite, eli verkkokortin tunnistusnumerosarja. Käsittääkseni sen saa vaihdettua melko helposti kortin asetteluista. Mutta taitaa olla niin, että esim murhainfon ylläpidolla on vielä eräs keino tunnistaa kone.
PitBull
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 2:05 am
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja PitBull »

puhukaa saakeli suomea :shock:
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.

UUSI TUNNUS! REALPITTI
jamppa
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1328
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 4:05 pm
Paikkakunta: Korpi pohjoisessa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

PitBull kirjoitti:puhukaa saakeli suomea :shock:
Ei kannata edes yrittää ymmärtää. 8)
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
Tibet
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 1:24 pm

Viesti Kirjoittaja Tibet »

konsta kirjoitti:
Jep, IP:tä vaihdettaessa pitää vaihtaa myös fyysinen mac-osoite, eli verkkokortin tunnistusnumerosarja. Käsittääkseni sen saa vaihdettua melko helposti kortin asetteluista. Mutta taitaa olla niin, että esim murhainfon ylläpidolla on vielä eräs keino tunnistaa kone.
mac-osoitteenkin siis voi vaihtaa?

joskus puhuttiin varmuuskopioiden latailemisesta, ja siihen liittyvistä tekijänoikeusrikoksista, kuulemma vaikka ip vaihtuu niin mac-osoite on pysyvä, ja sen perusteella saadaan sitten kiinni.

xboxissa mac-osoitteen pystyy kait sähkösesti muuttamaan EEPROM-piirissä, liittynee jotenkin varmuuskopioiden verkkopelaamiseen (tein koulussa esitelmän EEPROM-muisteista ja tuli siinä esiin)

itse olen tuon ip:n dynaamisuuden käsittänyt juurikin niin, että ip vaihtuu melkeinpä jatkuvasti, ja että kiinteä ip on kallis lisäominaisuus, jota tarvitaan juurikin servereille yms.

mutta aina sitä oppii uutta, jopa nettifoorumeilla :D

mutta mutta, eiköhän tämä ketju ala olemaan tarpeeksi spämmätty..

toisaalta, eivät lähtökohdatkaan mitenkään erityiset olleet :D
.::like hell we are//all dressed in black::.
.::we dug our own graves//a long time ago::.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Tibet kirjoitti: mac-osoitteenkin siis voi vaihtaa?
En ollut tuosta ihan varma. Mulla on ainakin kirjoitettava sarake verkkokortin mac-osoitteelle. En tosin tiedä toimiiko.
murhavaari
Harjunpää
Viestit: 305
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 8:54 pm
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja murhavaari »

Tibet kirjoitti:mac-osoitteenkin siis voi vaihtaa?
Voi vaihtaa, joko tietokoneesta tai omasta reitittimestäsi, jos haluat.
MAC-osoitteen vaihdolla saat vain helposti uuden osoitteen DHCP-palvelimelta. Ei siinä mitään sen kummempaa taikuutta ole.

MAC-osoite ei kuitenkaan leviä verkossa kovin laajalle, mutta se on jo toinen tarina.
Tibet kirjoitti: itse olen tuon ip:n dynaamisuuden käsittänyt juurikin niin, että ip vaihtuu melkeinpä jatkuvasti, ja että kiinteä ip on kallis lisäominaisuus, jota tarvitaan juurikin servereille yms.
Normaaleissa kotiliittymissä IP:n vaihtuminen on satunnaista, ei ole mikään ihme jos sama ip on käytössäsi esim. vuoden tai jopa kahden ajan. Toisaalta se voi vaihtua esim. 8 tunnin välein.

Mitään selkeää sääntöä tähän ei ole.

Nei joita yksityisyys kiinnostaa, niin kannattaa tutustua http://www.torproject.org/ sivustoon. Sieltä saa ohjelman jolla on helppoa vaihtaa omaa ip:tä.

Torin avulla on esim. helppo kiertää tuota KRP:n estolistaa jos haluaa. Toisaalta vastaan voi tulla uusia ongelmia, koska osoite viittaa ulkomaille.

Jos haluaa "sikailla" verkossa tai muuten harrastaa laittomuuksia, lienee helpointa muiden temppujen lisäksi käyttää jotain avointa WLAN:ia joita löytyy lähes jokaisesta paikasta.
vanha ja väsynyt
Vastaa Viestiin