Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Avatar
Hovimestari
Martin Beck
Viestit: 754
Liittynyt: To Syys 03, 2009 10:51 pm

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja Hovimestari »

KayserSoze kirjoitti:Ehdoton ykkössuosikkini näistä on hukkumiskelpoinen vesistö.
Itse äänestän taksinkaltaista numeroa. Taksi on ajoneuvo joka kuljettaa ihmisiä maksua vastaan, numero puolestaan symboli jolla ilmaistaan lukumäärää. Melko surrealistisen puolelle pitää mennä että näistä saa mitenkään toisensa kaltaisia.
You can choose a ready guide in some celestial voice. If you choose not to decide, you still have made a choice! You can choose from phantom fears and kindness that can kill. I will choose a path that's clear; I will choose freewill. -Rush
Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6477
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Eikös kannattaisi tämä hölynpöly jättää sikseen ja alkaa vaatia Turkuun, Aurajoen rannoille tallentavaa kameravalvontaa, kaitetita ja kaikkien laivojen kohdille turvaverkkoja?
Poliisilla on kyllä tarvittavat tiedot siitä, että missä ne kriisi kohdat on ja tilaukset tehtävä sen mukaisesti. Tietenkään kaiteet ei kaikkea ratkaise mutta olisi edes jotakin, eihän kaiteet ole estänyt Tampereellakaan kaikkia juttuja.
vilpeti
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Marras 20, 2017 10:23 am

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja vilpeti »

Vai pitäisikö valistaa ihmisiä? Aitoja en kannata mutta kameroita kyllä.
elli72
Vic Mackey
Viestit: 1913
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 12:46 pm
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Vikahan on jossain ihan muualla kuin aitojen puutteessa. Voitais tehdä jotain sille ettei nuoret miehet juo niin paljon. Baareille enemmän vastuuta siitä kuinka humalaan ihmisiä juotetaan. Mielenterveyspalvelut saataville niin ettei tarvitse turvautua itsemurhaan.
Hotch
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Marras 13, 2017 10:30 am
Paikkakunta: Turku

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja Hotch »

elli72 kirjoitti:Vikahan on jossain ihan muualla kuin aitojen puutteessa. Voitais tehdä jotain sille ettei nuoret miehet juo niin paljon. Baareille enemmän vastuuta siitä kuinka humalaan ihmisiä juotetaan. Mielenterveyspalvelut saataville niin ettei tarvitse turvautua itsemurhaan.
Mun mielestä taas on kyllä aikuisen ihmisen oma asia pitää huolta siitä ettei juo itseään liialliseen humalaan, ei baarien. Mutta noista mielenterveyspalveluista olen samaa mieltä, tuntuu olevan kustannuskysymys vaikka mielestäni mielenterveydelle ei pitäisi asettaa hintalappua :(
0m5ga
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: To Syys 28, 2017 10:37 pm

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja 0m5ga »

Tätä ja montaa muutakin keskustelua seuranneena sain nyt vasta aikaan rekisteröityä. Mutta asiaan.
Surullinen tämä Juuson tapaus, enkä ole vahvasti mitään mieltä siitä, miksi näin kävi - oliko vahinko vai itsemurha.

Yleisellä tasolla olen vain ihmetellyt sitä, miksi usein itsemurhan mahdollisuuteen on niin vaikea uskoa (esim. Nelan tapauksessa). Kenties se johtuu siitä, että useimmat(?) ihmiset eivät sitä ole ikinä edes harkinneet. Mutta itse olen esimerkiksi elänyt hyvän lapsuuden, kouluttaunut ja hyvässä työssä, on ystäviä ja puoliso jne. Siitä huolimatta olen ajatellut itsemurhaa viimeiset 20 vuotta, jos en aina viikoittain niin kuukausittain. En ole ollut lähellä toteutusta, mutta jos siihen päätyisin, olisivat ulkopuolisten kommentit varmaankin kovin hämmästyneitä, elämän puitteet kun ovat ulkoapäin hyvinkin kunnossa. Pointti: emme voi elämän puitteista päätellä mielenliikkeitä mitenkään. Toivottavasti Juuson omaiset saavat asiaan kuitenkin selityksen.
Viimeksi muokannut 0m5ga, To Marras 23, 2017 7:11 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
elli72
Vic Mackey
Viestit: 1913
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 12:46 pm
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Hotch kirjoitti:
elli72 kirjoitti:Vikahan on jossain ihan muualla kuin aitojen puutteessa. Voitais tehdä jotain sille ettei nuoret miehet juo niin paljon. Baareille enemmän vastuuta siitä kuinka humalaan ihmisiä juotetaan. Mielenterveyspalvelut saataville niin ettei tarvitse turvautua itsemurhaan.
Mun mielestä taas on kyllä aikuisen ihmisen oma asia pitää huolta siitä ettei juo itseään liialliseen humalaan, ei baarien. Mutta noista mielenterveyspalveluista olen samaa mieltä, tuntuu olevan kustannuskysymys vaikka mielestäni mielenterveydelle ei pitäisi asettaa hintalappua :(
Mä lähtisin siitä, että jos ihminen juo itsensä ihan tolkuttomaan kuntoon ja katoaa, niin ei siihen etsimiseen pitäisi käyttää mitään verorahoja.
Libra
Armas Tammelin
Viestit: 70
Liittynyt: Su Elo 19, 2007 4:11 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja Libra »

Todella surullinen ja turha kuolema. Itse luulen, että Juuso on tippunut jokeen vahingoss, mutta syytä ei varmaan ikinä saada tietää - siis miksi hän päätti lähteä tyttöystävän talon nurkilta jokea kohti. Joku känninen päähänpisto lähteä omaan kotiinsa ehkä? MUTTA onneksi ruumis löydettiin loppujen lopuksi näinkin pian. Monet jäävät kateisiin ikuisiksi ajoiksi. Läheisille helpompi näin.
ora
Lauri Hanhivaara
Viestit: 136
Liittynyt: Su Syys 13, 2015 12:51 pm

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja ora »

Foxie kirjoitti:
ora kirjoitti:Mutta tallenteen olemassaoloa vastaan puhuu se, että jokea alettiin tutkia niinkin kaukaa kuin Kristiinankadun kohdalta. En löydä tästä nyt linkkiä, mutta näin asiasta kyllä uutisoitiin.
Muistaakseni missään uutisoinneissa EI ole mainittu sukelluspaikkoja!
Ainoa muistamani viittaus Kristiinankatuun on tämän ketjun sivulta 12:
17.11.2017 - 12:56
nassu 76 kirjoitti:Kristiinankadun päässä tehty sukelluksia keskustelujen mukaan, aika mielenkiintoinen paikka, miksi ihmeessä sinne olisi lähtenyt????
Tämäkin on vain siis joku "keskustelujen mukaan" (minkä keskustelujen?). Lähes heti perään tästä viestistä tuli erään kirjoittajan näköhavainto:
17.11.2017 - 13:19
Hade2k4 kirjoitti:Martinsillan kohdalla äsken kumiveneellä kaksi ihmistä ja koira eli tuskin on ainakaan vielä löytyny
Mulle tulee ainakin sellainen mielikuva, että Pelastuslaitos on laskenut veneensä jokeen Kristiinankadun päästä. Tässä ollaan lastattu varusteet ja miehistö veneeseen sekä lähdetty Martinsillalle, josta etsinnät ollaan aloitettu. Käsittääkseni tarkimmat etsinnät rajattiin välille Martinsilta - Suomen Joutsen (tai Bore?).
Tällä ei enää ole merkitystä, mutta muistan kyllä lukeneeni myös uutisen, jossa etsintöjen sanottiin alkaneen Kristiinankadun kohdalta. Se jäi mieleen, koska ihmettelin asiaa ja ajattelin, että keskustelussa lukemani oli kumminkin sitten totta. Mutta uutinenhan ei todista mitään, Juuson tapaukseen liittyen on muutenkin ollut väärää tai sekavaa tietoa mediassa.

On hyvin mahdollista, kuten kirjoitat, että veneet laskettiin jokeen Kristiinankadun päässä ja varsinainen etsintä alkoi lähempänä satamaa.
edna
Neuvoja-Jack
Viestit: 516
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 11:31 pm

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja edna »

Osanottoni omaisille Juuson poismenon johdosta.
Naattori
Sofia Karppi
Viestit: 428
Liittynyt: Su Syys 05, 2010 8:05 pm

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja Naattori »

ora kirjoitti: Kävelin jokirantaa Juuson löytymistä edeltävänä päivänä, ja silloin sukeltaja oli vedessä Varvintorin ja Marinumin välissä, Chrichtoninkadun päässä. Noilla kohdin on leveät portaat veteen. Kuulin ihmisten puhuvan että koira olisi merkannut kohdan. Sukeltaja tuli lopulta ylös ja etsintä päättyi siltä päivältä, hämärää jo olikin. Onko tuo nyt sitten lähellä, no ei hirveän kaukanakaan. En tiedä voivatko jotkut asiat sotkea koiran vainuamista. Tuo kaikki on minulle ihan vierasta.
Koira ei haista veden läpi. Merkkaukset tulee vedestä nousevista hajuista, joten merkkauspaikka on hyvin hyvin harvoin suoraan merkatun paikan alla, haju kulkee virtausten mukana nousten samalla pintaa kohden.
Conan kirjoitti:Naisvihaa pitäisi alkaa ymmärtämään. Kyllähän naiset on ihan vitun ärsyttäviä, on täysin ok vihata niitä.
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10849
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Oksuteoria pätee edelleen=)

Pääpointti koko asiassa on se, että on kerrottu, että aikaisemminkin tyttöystävä oli nostanut metakan siitä, että baarista/viihteeltä tultiin kamalassa kännissä. Tämän vuoksi sisälle ei ollut menemistä, kun viimeiset kaljat/paukut alkoivat kunnolla yömarssin jälkeen vaikuttaa. Piti päästä jonnekin päätä selvittämään hetkiseksi. Ei ole merkitystä sillä, tuliko yrjöt siinä kotiportailla vai ei, vaan sillä, että huomattiin, että maisemat kieppuvat vähän turhan vauhdikkaasti ja sisälle ei ollut menemistä yrjöämään ja horjumaan. Poikaystävän huomaavaisuus koitui kohtaloksi. Rannassa on sitten alkanut oikein kunnolla vilisemään silmissä ja on pudottu.

Jos uhrilla oli vielä kaikki vaatteetkin päällä, niin itsemurha on vielä epätodennäköisempi. Yleensä/usein vaatteita riisutaan 1) merkiksi etsijöille 2) uppoamisen helpottamiseksi. Joku toppatakki tekee hommasta vielä ahdistavampaa, kun/jos pyrkii kelluttamaan. Lisäksi irronneet kengät viittaavat potkiskeluun (toki on mahdollista, että muutenkin irtoavat). Kengät löytyivät vedestä, eivät maalta.

Ja mahtaako se paskaiseen jäiseen veteen hukuttautuminen olla erityisen houkutteleva vaihtoehtokaan? Helpompiakin lienee. Ja mikäli on, miksi halu tuli vasta puolen tunnin kävelyn jälkeen kotiporteilla, vaikka joelle olisi päässyt jo aikaisemmin.

Puhelimen sulkemisessa ei ole mitään outoa, itsekin tekisin niin, enkä ole kovin outo. Ollaan menossa nukkumaan, kotona pian, eikä puhella enää lisää, eikä haluta, että kukaan soittaa. Sulkeminen säästää akkua ja estää typerät aamuyön soitot. Voit pitää kavereistasi, mutta kännissä ja huonovointisena kotiin marssiessasi et jaksa innostua kenenkään yhteydenotoista. Eikä tyttöystäväsi ainakaan niistä innostu.

No, ikävä että kävi näin, oli syy mikä tahansa.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Syskon S
Jane Marple
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe Touko 08, 2015 9:45 pm

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja Syskon S »

Aurajoen rannoilla on kesäisin laiva- ja veneliikennettä, joten aitaaminen jäisi joka tapauksessa vain osittaiseksi.
abrakadabra
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: To Joulu 11, 2014 5:00 pm

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja abrakadabra »

sskkll kirjoitti:
ora kirjoitti:
ncsaari kirjoitti:Minua kiinnostaa tässä tapauksessa se , että ruumiskoirathan oli merkanneet muutaman paikan, jos oikein ymmärsin. Olikohan ne merkkaukset lähelläkään tätä paikkaa missä ruumis löydettiin.
Kävelin jokirantaa Juuson löytymistä edeltävänä päivänä, ja silloin sukeltaja oli vedessä Varvintorin ja Marinumin välissä, Chrichtoninkadun päässä. Noilla kohdin on leveät portaat veteen. Kuulin ihmisten puhuvan että koira olisi merkannut kohdan. Sukeltaja tuli lopulta ylös ja etsintä päättyi siltä päivältä, hämärää jo olikin. Onko tuo nyt sitten lähellä, no ei hirveän kaukanakaan. En tiedä voivatko jotkut asiat sotkea koiran vainuamista. Tuo kaikki on minulle ihan vierasta.
Pariin otteeseenkin sukeltelivat tossa crichtoninkadun päässä. Sunnuntaina illalla oli iso operaatio Boren kohdalla vastarannalla, siellä koirat oli antanut vahvoja merkkejä koko päivän. Kolmen sukeltajan voimin sukeltelivat siinä edestakaisin tuloksetta. Koirat merkkailivat, näin maallikon silmin, useitakin kohtia joesta, innokkain koira hyppäsi vainun perässä kerran veteenkin.

Sama homma oli tiistaina, siis Borea vastapäätä vastarannalla. Viistoluotainkin piippaili useaan otteeseen. Pitkään tutkivat siinä, lopulta ajelivat hiljaksiin edestakaisin Martinsillalta joen alajuoksulle... Sen ajan mitä itse jaksoi siinä töllöttää, niin kerran kävivät Sotalaiva Karjalan kyljessä.
Sierra
Lauri Hanhivaara
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Elo 13, 2014 12:42 am

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja Sierra »

Juuson työpaikasta en tiedä, minkälaista hommaa on ollut. Tytsäkaverista on välittynyt ketjun perusteella sellainen kuva, että kännissä on turha kotiin tulla. Olisiko kannattanut/kannattaisiko vastaisen varalle vähän löysätä nutturaa...? Hyvähän se on jälkeenpäin kaikella jossitella, mutta jos sinne "uuteen, yhteiseen kotiin" olisi ollu kiva tulla, vaikka miten kännissä/pahoinvoivana, niin miksi olisi hitonmoista kyytiä mennyt ohi?
Vastaa Viestiin