Mietteitä " Sakun yhteenvedosta " ... ??

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Onko sakun yhteenvedossa (alla) järke vai ei?

Äänestys päättyi To Elo 23, 2007 1:08 am

Sakun pohdinnassa on järkeä (KYLLÄ)
23
82%
Sakun pohdinnassa ei ole mitään järkeä (EI)
5
18%
 
Ääniä yhteensä: 28

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Loka kirjoitti:
Sariola kirjoitti: Sitäpaitsi alueella nähty kävelijä on ollut aivan eri näköinen. Kävelijä oli vaalea, keskimittainen ja NG on pitkänpuoleinen, tummatukkainen ja tumma. Ei sovi.
Korjaan, mies oli vaaleanruskeahiuksinen, ei vaalea. Kaksi eri asiaa, oleellista asiaa.
Sariola kirjoitti:Etsittiin Bodomin vaaleaa miestä. Ei pitkää ja hoikkaa tummatukkaista miestä.
:roll: :roll: :roll:
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

groot kirjoitti:Luettelit juuri ne epatodennakoisimmat vaihtoehdot Bodomiin liittyen. Sovitaan nyt sitten etta orava asui tai siili asui kengassa yon yli kun ei loytanyt oravien ja siilien hotellista sankya.

Lisataan viela, etta kaikki tavarat oli valmiiksi pakattu Gustafssonin laukkuun ja laitettu puunoksalle roikkumaan kunhan vain kiilusilma tulee paikalle.

Gustafssonin kello oli asetettu valmiiksi samalle oksalle roikkumaan kun sielta se on helppo loytaa pimeallakin tormaamalla oikeaan puuhun ja saamalla isku vasten kasvoja kassista, joka oli samalla oksalla. :lol:

Oikeuden pitaa katsoa epavarmoissa tilanteissa asia vastaanjan eduksi.
groot kirjoitti tuolla Sarioalan puuduttavasta jaaritteleusta. Mitä'hän tuo yllä oleva on? Sinänsä totta, että oikeuden pitää epävarmoissa tapauksissa katsoa asia vastaajan eduksi. Tässä tapauksessa tapaus oli varma :lol: , joten ei tarvinnut kauheasti edes miettiä.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Urho kirjoitti:
groot kirjoitti:Luettelit juuri ne epatodennakoisimmat vaihtoehdot Bodomiin liittyen. Sovitaan nyt sitten etta orava asui tai siili asui kengassa yon yli kun ei loytanyt oravien ja siilien hotellista sankya.

Lisataan viela, etta kaikki tavarat oli valmiiksi pakattu Gustafssonin laukkuun ja laitettu puunoksalle roikkumaan kunhan vain kiilusilma tulee paikalle.

Gustafssonin kello oli asetettu valmiiksi samalle oksalle roikkumaan kun sielta se on helppo loytaa pimeallakin tormaamalla oikeaan puuhun ja saamalla isku vasten kasvoja kassista, joka oli samalla oksalla. :lol:

Oikeuden pitaa katsoa epavarmoissa tilanteissa asia vastaanjan eduksi.
groot kirjoitti tuolla Sarioalan puuduttavasta jaaritteleusta. Mitä'hän tuo yllä oleva on? Sinänsä totta, että oikeuden pitää epävarmoissa tapauksissa katsoa asia vastaajan eduksi. Tässä tapauksessa tapaus oli varma :lol: , joten ei tarvinnut kauheasti edes miettiä.
No, munkin mielestä on puuduttavaa lukea Sariolan pitkiä lainauksia etp:sta. Kerro Poirotti ennemmin omin sanoin, paljon viihdyttävämpää luettavaa. Lisäksi vielä kappalejaot paikoilleen ja johan Loka tykkää.

Urholle, ei juttu ollut 100% varma mihinkään suuntaan. Juttu on 100% varma jos löydetään murha-ase ja syyllinen tunnustaa tmv. Nyt oikeus nojasi siihen mitä oli saatavilla eli ei kaikkeen mitä todellisuudessa on olemassa. Jossain. :pohtio: :nusio:
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Töölön sairaalan ylilääkäri, LKT, ortopedian ja traumatologian dosentti Eero Hirvensalon 30.6.2003 antamassa asiantuntijalausunnossa todetaan:

"Potilaan merkittävimmät vammat ovat sairauskertomusmerkintöjen perusteella aivotärähdys tai lievä aivoruhje, vasemman alaleukaluun ja yläleukaluun sekä poskiluun murtumat vasemmalla sekä ruhjehaavat vasemmassa poskessa, leuassa ja päänalueella ohimon seudussa. ...........".
-----------------------------------------

Jos minä kerron omin sanoin tuon saman, joudun sen kuitenkin perustelemaan, että mistä minä muka tiedän, "eihän se NG ole saanut kuin läpsäyksen poskelleen".

Tämä lausunnon antaja on Töölön sairaalan ylilääkäri, ortopedi, ja hän on lukenut alkuperäiset sairauskertomukset. Hänen lausuntoaan on vaikea kiistää - minun lausuntoni kumottaisiin saman tien. Kannattaa vielä kiinnittää huomiota sanaan merkittävimmät, siis tuossa luettelossa ei ole kaikkia vammoja vielä mainittukaan. Mm. ne vasemman korvan vammat puuttuvat tuosta luettelosta, mutta joista hän on kyllä kertonut oikeudessa käräjäoikeuden tuomion mukaan.

Painava on aivospesialisti Tenovuon lausunto, ja aikalaislääkärien arviot, sillä he ovat tutkineet potilasta käytännössä, ja tuntevat asian parhaiten. Samaan joukkoon liittyy sen ajan hammaslääkäri, joka oli hoitanut NG:n leukoja ja hampaita. Olihan korvaklinikallakin suoritettu myös leikkaus, kuten NG on kertonutkin.

Mielestäni on parempi, että Loka lukee ehdottoman ammattilaisen lausuntoa sellaisenaan, kuin minun tulkintaani siitä. Totuus astuu kuvaan mukaan, ja luu menee kurkkuun, niin "Lokalla" kuin "Grootillakin". On vaikea kiistää spesialistin lausuntoa! Se on tietysti näiden herrojen mielestä ikävää!
:x :P :) :D
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Sariola kirjoitti: Jos minä kerron omin sanoin tuon saman, joudun sen kuitenkin perustelemaan, että mistä minä muka tiedän, "eihän se NG ole saanut kuin läpsäyksen poskelleen".
Sariola kirjoitti: Mielestäni on parempi, että Loka lukee ehdottoman ammattilaisen lausuntoa sellaisenaan, kuin minun tulkintaani siitä. Totuus astuu kuvaan mukaan, ja luu menee kurkkuun, niin "Lokalla" kuin "Grootillakin". On vaikea kiistää spesialistin lausuntoa! Se on tietysti näiden herrojen mielestä ikävää!
:x :P :) :D
No mutta, jokainen tuntee mitä etp:ssa sanotaan, vetoa siihen mutta jätä pitkät lainaukset pois. (jos ne ei välttämättä ole oleellisia) Hyvin minäkin olen pärjännyt ilman yhtään etp -lainausta, muutaman lausunnon uutisista tms. olen tänne kopsannut.

Ehdottomien ammattilaisten lausunnot on ihan tuttuja, en tarvitse toistoa, heh. Totuus astuu kuvaan..? Häh? :lol: Jäänyt yöunet väliin ja koet elämän olevan sulle epäreilua? No, voin sanoa että totuutta tässä jokainen etsii mutta me ollaan keskustelupalstalla. Jos haluan lukea etp:aa olen jossain muualla, get it?

Ja ai joo, olen nainen. :wink:
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Loka, totuuden nimessä on todettava, että vaikka esim Hessu tai Awa tuntisivatkin ETPK:n sisällön(siis edes johdannon), niin heittelevät silti aivan levotonta läppää. Eihän tuossa sitten ole muuta mahdollisuutta, kuin lainata sitä, vaiikkakin nämä "asiantuntijat" panevat silti paremmaksi.

Kukaan täysjärkinen ei käsittääkseni miellellään edes lainaa ETPK:ta, joka on hyvin typistetty ja tarkoituhakuinen dokumentti.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Saahan sitä lainata, se vaan on aika tylsää luettavaa. Jokaisella on oma tyylinsä kirjoittaa, olkoon sariolan tyyli tuo. Ei se ole minulta pois, tietenkään. :)
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Samaa mieltä.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

konsta kirjoitti:Loka, totuuden nimessä on todettava, että vaikka esim Hessu tai Awa tuntisivatkin ETPK:n sisällön(siis edes johdannon), niin heittelevät silti aivan levotonta läppää.

Kukaan täysjärkinen ei käsittääkseni miellellään edes lainaa ETPK:ta, joka on hyvin typistetty ja tarkoituhakuinen dokumentti.
Ymmärrän hyvin konsta sen, että sinulle tuo ETPK johdanto on epämiellyttävää luettavaa - eihän siellä puhuta mitään moottoripyöräonnettomuus-teoriasta.

Se että minä ja Hessu hieman korjaamme sinun karkeaa vääristelyäsi ei ole meidän vika - vaan syy on sinun tietämättömyydessäsi - tekisi mieli sanoa - että olet ammattitaidoton vamma-asiantuntija :D
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

awa kirjoitti: Ymmärrän hyvin konsta sen, että sinulle tuo ETPK johdanto on epämiellyttävää luettavaa - eihän siellä puhuta mitään moottoripyöräonnettomuus-teoriasta.
Joo, se on perijuurin simmppeli eepos, ei mitään asiaa.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

konsta kirjoitti:
awa kirjoitti: Ymmärrän hyvin konsta sen, että sinulle tuo ETPK johdanto on epämiellyttävää luettavaa - eihän siellä puhuta mitään moottoripyöräonnettomuus-teoriasta.
Joo, se on perijuurin simmppeli eepos, ei mitään asiaa.
Faktat ovat aina tuottaneet sinulle konsta suurta tuskaa - fiktio on sinun ominta alaasi ja sen myötä on hyvä hengittää.

Huono oli uhrien hengittää telttakankaan alla - joten oli mukavampi olla ainoana - kieriskelemässä tuskissaan telttakankaan ulkopuolella - raikkaassa kevätsäässä.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Loka kirjoitti: ....
No mutta, jokainen tuntee mitä etp:ssa sanotaan, ....
:
Ei tunne! Tuo on mitä suurimmassa määrin puppua. Ei tunne jokainen - ei lähimainkaan. Otetaan esimerkki. Yksi keskustelija väitti, että NG:llä oli ainoastaan yksi haava poskessa. Ei muuta. Hän sai tukea eräiltä muilta keskustelijoilta. Selvästi 1. Esitutkintapöytäkirjasta ja 2. Käräjäoikeudentuomiosta käy ilmi että tuo väite oli täysin perätön.

Esimerkkejä on muitakin. Niistä käy ilmi, että noita asiakirjoja ei ole luettu, tai ei muisteta mitä siellä sanotaan.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Niin - onhan täällä muitakin kirjoittajia joiden asiantuntemus ei riitä omaan arviointiin - joka edes teoriass voisi olla totta. :D
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Sariola kirjoitti:
Loka kirjoitti: ....
No mutta, jokainen tuntee mitä etp:ssa sanotaan, ....
:
Ei tunne! Tuo on mitä suurimmassa määrin puppua. Ei tunne jokainen - ei lähimainkaan. Otetaan esimerkki. Yksi keskustelija väitti, että NG:llä oli ainoastaan yksi haava poskessa. Ei muuta. Hän sai tukea eräiltä muilta keskustelijoilta. Selvästi 1. Esitutkintapöytäkirjasta ja 2. Käräjäoikeudentuomiosta käy ilmi että tuo väite oli täysin perätön.

Esimerkkejä on muitakin. Niistä käy ilmi, että noita asiakirjoja ei ole luettu, tai ei muisteta mitä siellä sanotaan.
Whatever. Oletin että jokainen aktiivinen tällä palstalla on lukenut ainakin johdannon jotta pystyy osallistumaan keskusteluun millään tavalla. Uusille voi toki suositella linkkiä josta se löytyy, eikö? (tai lainata etp:aa, kuten yllä jo sanoin)

..tuosta Nissen haavasta, kai ymmärrät mikä on haavan määritelmä? Nus. Nissellä oli lisäksi ruhjeita, kita poikki, leuka säpäleinä, haava kädessä, korvan luut sökönä... Ihan puolikuollut mies! :o Mutta ei kuollut, eikä lähelläkään vammoja jotka olivat uhreilla. :wink:
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Loka kirjoitti: ......
Whatever. Oletin että jokainen aktiivinen tällä palstalla on lukenut ainakin johdannon jotta pystyy osallistumaan keskusteluun millään tavalla. Uusille voi toki suositella linkkiä josta se löytyy, eikö? (tai lainata etp:aa, kuten yllä jo sanoin)

..tuosta Nissen haavasta, kai ymmärrät mikä on haavan määritelmä? Nus. Nissellä oli lisäksi ruhjeita, kita poikki, leuka säpäleinä, haava kädessä, korvan luut sökönä... Ihan puolikuollut mies! :o Mutta ei kuollut, eikä lähelläkään vammoja jotka olivat uhreilla. :wink:
Tuohon toteaisin, että NG:llä itsellään on aivan virheelliset tiedot omista vammoistaan. Hänen puheitaan ei senvuoksi kannata käyttää lähteinä. Hän on ilmeisesti lukenut omista vammoistaan sanomalehdistä ja uskonut niissä olleita tietoja.

Senvuoksi olenkin käyttänyt mahdollisimman pätevien lääkärien lausuntoja. NG ei ole hyvä lähde kertomaan omista vammoistaan. Virheellinen käsitys omista vammoistaan ei ole rangaistava teko vaan tietämättömyyttä.

Että "haavan määritelmä"? Enpä tuota määritelmää tunne muuta kuin kansanomaisen käsityksen. Ortopedi Hirvensalo puhui kolmesta ruhjehaavasta pään alueella ja yhdestä viiltohaavasta käsivarressa. Terminologian vuoksi on parempi antaa pätevän lääkärin ilmaista asia, että turhanaikaiset takertumiset termien käyttöön eivät onnistu. Tavallinen kansalainen erehtyy käyttämään helposti eri termiä kuin alan erikoislääkäri. Asia pysyy silti samana, se ei muutu.
Vastaa Viestiin