Maija-Liisa Lahtinen

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
PitBull
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 2:05 am
Paikkakunta: Uusimaa

Maija-Liisa Lahtinen

Viesti Kirjoittaja PitBull »

Yleisradio vaikenee ensi maanantaina nähtävän ohjelman sisällöstä, mutta ennakkotietojen mukaan Lahtinen kertoo siinä "rankasta matkastaan". Ohjelman toimitus ei halua kertoa missä ja miten he ovat Lahtisen tavoittaneet.

Lakia pitkään pakoilleen naisen on yleisesti epäilty majailevan Sveitsin-asunnollaan.

Lahtisesta on annettu kansainvälinen etsintäkuulutus, sillä hän ei ole suosiolla ilmoittautunut kärsimään hovioikeuden kesäkuussa 2006 vahvistamaa lähes kolmen vuoden ehdotonta vankeustuomiota törkeästä kavalluksesta.

Kyse on lehtikustantaja Urpo Lahtisen kuolinpesästä kadonneesta yli viidestä miljoonasta eurosta.

Lahtista useamman vuoden jahdanneessa keskusrikospoliisissa Ylen ohjelma ei herätä sen suurempia intohimoja.

- Täytyy varmaan katsoa se ohjelma, rikostarkastaja Tapio Kalliokoski tyytyy toteamaan.
otus
Axel Foley
Viestit: 2329
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 7:00 pm
Paikkakunta: Youranus

Viesti Kirjoittaja otus »

vai että yle nyt sen sitten löysi. Kyllä täytyy viraomaisten olla jokseenkin avuttomia..
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
PitBull
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 2:05 am
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja PitBull »

otus kirjoitti:vai että yle nyt sen sitten löysi. Kyllä täytyy viraomaisten olla jokseenkin avuttomia..
sanos muuta, tulee ihan tämä mainos mieleen joka kuvastaa erittäin hyvin muutaman poliisin ammatti taitoa http://www.youtube.com/watch?v=cvolodpWJV8 :D
Strato
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Joulu 21, 2007 2:57 am

Viesti Kirjoittaja Strato »

Kyllä poliisi varmasti tietää missä Maija Lahtinen asustaa, luulempa että Lahtisen Sveitsin kodin postilaatikkoon tipahtelee edelleen aika ajoin mukavan ulosottotädin tai sedän viestejä.

Yle vaan meni sinne missä Lahtinen asuu eli ilmeisesti rouvan Sveitsin kotiin ja kuten päivä lehdet etc uutisoivat, kyseisiä rikoksia joita Maija Lahtisen epäillään tehneen, ei tunneta Sveitsin lainsäädännössä, joten luovusta ei voi toteuttaa. Täytyy sanoa että odotan innolla Mottia tulevana maanantaina. :)

Eurooppa on edelleen suljettu paikka jos osaa valita kotipaikkakuntansa/maansa.
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

mä olen (harvinaista kyllä) tässä tapauksessa kyllä niin Lahtisen karkumatkan puolella, ettei ole tosikaan. toki on varmaan rva kavaltanut reippaan summan rahaa, mutta totta on myös, että uhrasi aikamoisen siivun omasta elämästään hoitaen edesmennyttä miestään, tämän halvaantuessa ja siinä kuntoutusvaiheessa. Toivon todella, että karkumatka onnistuu, mutta kymmenen vuotta on todella pitkä aika pakoilla ja pahoin pelkään että jossain vaiheessa jää kiinni ja joutuu sitten lipalle teostaan, mutta sitä odotellessa...
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
PitBull
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 2:05 am
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja PitBull »

Kalessin kirjoitti:mä olen (harvinaista kyllä) tässä tapauksessa kyllä niin Lahtisen karkumatkan puolella, ettei ole tosikaan. toki on varmaan rva kavaltanut reippaan summan rahaa, mutta totta on myös, että uhrasi aikamoisen siivun omasta elämästään hoitaen edesmennyttä miestään, tämän halvaantuessa ja siinä kuntoutusvaiheessa. Toivon todella, että karkumatka onnistuu, mutta kymmenen vuotta on todella pitkä aika pakoilla ja pahoin pelkään että jossain vaiheessa jää kiinni ja joutuu sitten lipalle teostaan, mutta sitä odotellessa...
Sama se vaikka tulisikin suomeen, miljoonia jemmassa kumminkin :wink:
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

näin on ja vaikka nyt tosiaan jäisikin kiinni niin niitä kavallettuja rahoja (käsitykseni mukaan tätäkään ei ole ihan aukottomasti pystytty todistamaan, että onko ne todellla puhallettuja, vai oliko Urpo oikeasti jättänyt rahat maijalle) ei koskaan saada takaisin. ehkä sitä voisi muutaman vuoden vankilassa istuakin, jos tietäisi, että ne rahat on ja pysyy tallessa.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

minä olen kanssa maija lahtisen puolella tässä jutussa erinäisistä syistä ja yksi on se, että juttua seuranneena..mun mielestä rahat kuuluvat hänelle...toivottavasti hänellä on mukava paikka missä viettää aikaa rahoineen ja ystävineen :D
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Kalessin kirjoitti:mä olen (harvinaista kyllä) tässä tapauksessa kyllä niin Lahtisen karkumatkan puolella, ettei ole tosikaan. toki on varmaan rva kavaltanut reippaan summan rahaa, mutta totta on myös, että uhrasi aikamoisen siivun omasta elämästään hoitaen edesmennyttä miestään, tämän halvaantuessa ja siinä kuntoutusvaiheessa. Toivon todella, että karkumatka onnistuu, mutta kymmenen vuotta on todella pitkä aika pakoilla ja pahoin pelkään että jossain vaiheessa jää kiinni ja joutuu sitten lipalle teostaan, mutta sitä odotellessa...
Oh, sielunsisko! Olen kuvitellut itseni monesti tuohon Lahtisen tilanteeseen, enkä voi sanoa ettenkö olisi toiminut samoin. Vaikka raha ei onnea tuokaan, tuossa tilanteessa kun on vaarana menettää koko itselleen luvattu omaisuus, olisin itsekin ryhtynyt jonkinnäköisiin toimiin.

Ja pidän myös erittäin todennäköisenä, että Lahtisen on mahdollista pakoilla viranomaisia niin kauan, että rikos vanhentuu. Suomessakin on nähty näitä useamman vuoden pakoiluja.

Puhumattakaan sitten siitä, kuinka olennaista on käyttää resursseja vuodesta toiseen jonkun näinkin huippuvaarallisen rikollisen jahtaamiseen...
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

niinpä..keskittyisivät vaikka pedofiilien paikantamiseen...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5191
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Maksun aika tulee varmaankin joskus.

Luin aika suuren reportaasin Aamulehden Sunnuntai-liitteestä viime syksynä. Siis Maijasta. Edellisellä viikolla oli Jepestä ja Hymystä yhtä suuri juttu.

Ei tämä mitään suuria tunteita minussa herätä, mutta periaatteesta toivon, että lusii tuomionsa ja maksaa rästinsä.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Hän on rikkonut lakia, ja tulisi saattaa edesvastuuseen. Ihan sama mitä selittelee.

Jos joku "uhrautuu" toiselle, häntä hoivaten jne. Siitä voi tehdä keskinäisen sopimuksen, jolla saa toiselta osapuolelta korvauksia. Ei siinä auta "säädellä" asioita oman mielensä ja oikeudentuntonsa mukaan.

Tiilenpäitä lukemaan ja rahat oikealle omistajalle!
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

niin ja kenelle ne rahat sitten kuuluisivat...käsittääkseni alkuperäisten asiakirjojen mukaan ne kuuluivat maijalle ja oikeus muutti asiaa jepen ja hymyn riitautettua asian....
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

cicero kirjoitti:niin ja kenelle ne rahat sitten kuuluisivat...käsittääkseni alkuperäisten asiakirjojen mukaan ne kuuluivat maijalle ja oikeus muutti asiaa jepen ja hymyn riitautettua asian....
Hehe eikö meillä nimenomaan ole oikeuslaitos riitatapauksia varten.

Kyllä mulle sekin sopii, että sen päätökset eivät olisi koskaan voimassa. Veikkaisin, että pärjäisin ihan ok. Muilla voipi sittten olla hankalampaa...
Harriet Makepeace

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

Onko tämä rouva nyt kavaltanut rahaa omalta aviomieltään :x
Voi voi sentään.
Ja tuomio 3 vuotta vankeutta :shock: reippaasti enemmän kun mitä Suomessa yleensä pedofiileille annetaan, joten kyseessä täytyy olla aika vakava rikos :o

Valtionsyyttäjä Ari Pekka Koivisto kommentoi Turun sanomissa 19.03.2006 Lahtisen lesken pakomatkaa näin:

"Hän ei näköjään kerta kaikkiaan halua joutua vangituksi.!

:roll:
Vastaa Viestiin