Romanit kylpylähotelli Järvisydämessä

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

janita
Jane Marple
Viestit: 1015
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: Romanit kylpylähotelli Järvisydämessä

Viesti Kirjoittaja janita »

Lisäys edelliseen, että oon kohdannut itse tuon rasismin lähes aina liikkuessani jossain lapseni isän kanssa, vaikkkei hän edes pukeudu täysin kulttuurin mukaan, eikä todellakaan varasta. Koen sisimmässäni helpotusta, ettei lapseni näytä romanilta, mutta toisaalta vittumaisena ihmisenä annoin lapselleni isänsä valitseman juutalaisen etunimen ja isän romanisukunimen ajatuksella, että ehkä maailma muuttuu ja ihmiset kehittyvät tai minä sitten saakeli vieköön muutan maailmaa lapseni vuoksi, tai vähän vaatimattomampana tavoitteena annan lapselle jotain muuta millä se kääntää koko asian jotenkin edukseen.
Sapmi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 64
Liittynyt: La Heinä 18, 2020 10:32 am

Re: Romanit kylpylähotelli Järvisydämessä

Viesti Kirjoittaja Sapmi »

poikani kirjoitti: Ke Heinä 15, 2020 5:34 pm Vanha portsareiden ja muiden alan ihmisten keinohan on ei-toivottujen asiakkaiden kohdalla ensin provosoida näitä - kuitenkin lain sallimissa rajoissa. Töykeyttä, tahallista väärin ymmärtämistä, ym. Sitten kun persona non grata alkaa korottaa ääntään ja ehkä muutenkin käyttäytyä aggressiivisesti, on laillinen syy ohjata hänet ulos.
Tämä on nykyään yleinen tapa. Provosointi. Portsareilla ja muulla ravintolahenkilökunnalla on myös laiton kuvarekisteri asiakkaista puhelimissaan ja osa ravintolaväestä tekee palveluksia prosenttijengeille. Nämä samat henkilöt ovat langettaneet kollektiiviseen porttikiellon romaneille. Poliisikin olisi viisaampi, kun tutkisi laskettelukeskuksien ravintolatyöntekijöiden somekanavat.
laakerinena
Poliisikoira Rex
Viestit: 282
Liittynyt: To Loka 01, 2020 1:38 am

Re: Romanit kylpylähotelli Järvisydämessä

Viesti Kirjoittaja laakerinena »

Päästäpä romani hiihtokeskukseen. Kuinka hiihtovarusteiden käy?
jepulis82
Perry Mason
Viestit: 3918
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2017 5:28 am

Re: Romanit kylpylähotelli Järvisydämessä

Viesti Kirjoittaja jepulis82 »

laakerinena kirjoitti: Ke Tammi 06, 2021 7:08 am Päästäpä romani hiihtokeskukseen. Kuinka hiihtovarusteiden käy?
Hameiden alle ne vaan jotenkin häviää. Mystistä. :mrgreen:
"Those who want respect, give respect."
Kaikkiookoo
Nikke Knakkertton
Viestit: 177
Liittynyt: Su Joulu 09, 2018 6:36 pm

Re: Romanit kylpylähotelli Järvisydämessä

Viesti Kirjoittaja Kaikkiookoo »

janita kirjoitti: Ke Tammi 06, 2021 4:06 am Lisäys edelliseen, että oon kohdannut itse tuon rasismin lähes aina liikkuessani jossain lapseni isän kanssa, vaikkkei hän edes pukeudu täysin kulttuurin mukaan, eikä todellakaan varasta. Koen sisimmässäni helpotusta, ettei lapseni näytä romanilta, mutta toisaalta vittumaisena ihmisenä annoin lapselleni isänsä valitseman juutalaisen etunimen ja isän romanisukunimen ajatuksella, että ehkä maailma muuttuu ja ihmiset kehittyvät tai minä sitten saakeli vieköön muutan maailmaa lapseni vuoksi, tai vähän vaatimattomampana tavoitteena annan lapselle jotain muuta millä se kääntää koko asian jotenkin edukseen.
Ei tule onnistumaan, kun mannet jatkaa perseilyään vielä kauan sinun ja poikasi jälkeenkin.
Avatar
Jazzo
Remington Steele
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Elo 29, 2018 3:55 pm

Re: Romanit kylpylähotelli Järvisydämessä

Viesti Kirjoittaja Jazzo »

janita kirjoitti: Ke Tammi 06, 2021 4:06 am Lisäys edelliseen, että oon kohdannut itse tuon rasismin lähes aina liikkuessani jossain lapseni isän kanssa, vaikkkei hän edes pukeudu täysin kulttuurin mukaan, eikä todellakaan varasta. Koen sisimmässäni helpotusta, ettei lapseni näytä romanilta, mutta toisaalta vittumaisena ihmisenä annoin lapselleni isänsä valitseman juutalaisen etunimen ja isän romanisukunimen ajatuksella, että ehkä maailma muuttuu ja ihmiset kehittyvät tai minä sitten saakeli vieköön muutan maailmaa lapseni vuoksi, tai vähän vaatimattomampana tavoitteena annan lapselle jotain muuta millä se kääntää koko asian jotenkin edukseen.
Kuulostaa todella aikuismaiselta ajatusmaailmalta, että millä perusteilla päätöksiäsi teet. :roll: Toivottavasti kerrot myös lapsillesi tulevaisuudessa, että nimesi heidät kyseisiin nimiin vain siksi, koska olet vittumainen ihminen.
jepulis82
Perry Mason
Viestit: 3918
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2017 5:28 am

Re: Romanit kylpylähotelli Järvisydämessä

Viesti Kirjoittaja jepulis82 »

Kaikkiookoo kirjoitti: Ke Tammi 06, 2021 12:16 pm
janita kirjoitti: Ke Tammi 06, 2021 4:06 am Lisäys edelliseen, että oon kohdannut itse tuon rasismin lähes aina liikkuessani jossain lapseni isän kanssa, vaikkkei hän edes pukeudu täysin kulttuurin mukaan, eikä todellakaan varasta. Koen sisimmässäni helpotusta, ettei lapseni näytä romanilta, mutta toisaalta vittumaisena ihmisenä annoin lapselleni isänsä valitseman juutalaisen etunimen ja isän romanisukunimen ajatuksella, että ehkä maailma muuttuu ja ihmiset kehittyvät tai minä sitten saakeli vieköön muutan maailmaa lapseni vuoksi, tai vähän vaatimattomampana tavoitteena annan lapselle jotain muuta millä se kääntää koko asian jotenkin edukseen.
Ei tule onnistumaan, kun mannet jatkaa perseilyään vielä kauan sinun ja poikasi jälkeenkin.
Äläs nyt, kyllähän yksi janita nyt koko maailman muuttaa. Tällaiset sitten äänestää lisämamutuksen puolesta ja muut kiittää kun mutumbut makailee kotona kelamasseilla ja suomalaisia pakotetaan kokeiluihin ja harjoitteluihin. Siinä keppiä ja porkkanaa. Suomalaiset saa keppiä ja mamut porkkana. Ja maailma pelastuu toki. :mrgreen:
Viimeksi muokannut jepulis82, Ke Tammi 06, 2021 2:28 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Those who want respect, give respect."
Jaguaari
Vic Mackey
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 7:19 pm

Re: Romanit kylpylähotelli Järvisydämessä

Viesti Kirjoittaja Jaguaari »

Ja lehdet menee näihin kusetuksiin. Niin rottasakkia kaikki. Peseytyykö ne siis oikeasti? :shock:
Jaguaari
Vic Mackey
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 7:19 pm

Re: Romanit kylpylähotelli Järvisydämessä

Viesti Kirjoittaja Jaguaari »

NoRemorse kirjoitti: Ma Heinä 06, 2020 11:34 am Se on ikävää kun 99% pilaa sen hyvin käyttäytyvän 1%:n maineen. Kärjistäen näin se menee.
Tämä! Juuri näin. Ehkä prosentit hieman väärässä. Sanoisin että 99,9% pilaa sen 0,1% maineen. Tuus ny Hagertin Leif tännekin selittään kun olet tarkistanut faktat.
laakerinena
Poliisikoira Rex
Viestit: 282
Liittynyt: To Loka 01, 2020 1:38 am

Re: Romanit kylpylähotelli Järvisydämessä

Viesti Kirjoittaja laakerinena »

Ilokseni voin kertoa yhden asian, jossa romaniväestö on kyllä onnistunut kehittymään niin, että kansalaisaloitteelle olisi sijaa mielestäni. Selviytyminen ja pitäminen elintaso 40-70-lukuja huomattavasti korkeammalla tekemättä rehellistä työtä, ja kun suurmamutuksen aikanakaan he eivät ole saatavistaan mitään menettäneet. Ja pisteenä I.n päälle, koronasta on selvitty paremmin kuin ihan perussuomalaiset. Jonkinlainen EU. n romanisoiva tukirahastoaloite on mun prioriteeteista nyt numero yksi.
Vastaa Viestiin