Käräjäoikeuden päätös

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Oliko käräjäoikeuden päästös miestäsi oikea?

Kyllä, aineisto viittasi selvästi syyttömyyteen
23
32%
Todistusaineistoa ei ollut riittävästi, jolloin jouduttiin hylkäämään syyte
35
49%
Aineisto viittasi syyllisyyteen, oikeus teki virheen
13
18%
 
Ääniä yhteensä: 71

yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Käräjäoikeuden päätös

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

KO pitää vähintään keskivaikeaa aivovammaa ristiriidattomana. Neurologisen osaston ylilääkärin on kerrottu makuuttaneen potilaitaan pitkään, lisänä olivat ilmakallo kuvauksen jälkitila.

Keskivaikea aivovammapotilas siis päästetiin 18vrk kuluttua vammastaan ajelulle, kuulusteluun ja käynnille niemeen kävelemään, reissulta saapunut Gustafsson nousee autosta lehtipinon kanssa yhden jalan varaan hyvinvoivan näköisenä. Keskivaikea aivovamma!
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Ron_Burgundy
Nikke Knakkertton
Viestit: 177
Liittynyt: Su Heinä 08, 2007 9:04 pm

Re: Käräjäoikeuden päätös

Viesti Kirjoittaja Ron_Burgundy »

No tässäpä esimerkki Top Gear-juontaja Richard Hammondista. Hän sai vakavan aivovamman otsalohkoon 2006. Nykyään miehestä ei huomaa mitään päällepäin. Hän oli sairaslomalla 4kk ja mm. käveli viikon kuluttua onnettomuudesta. Jostain lehdestä, en kuollaksenikaan muista mistä, luin Hammondin haastattelun, niin oireet olivat yllättävän samankaltaiset kuin Gustafsson on kertonut. Sivulle tai alas katsottaessa huimaus, sekä ärtyneisyys.

http://www.stara.fi/?p=4783
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Käräjäoikeuden päätös

Viesti Kirjoittaja awa »

Ron_Burgundy kirjoitti: Jostain lehdestä, en kuollaksenikaan muista mistä, luin Hammondin haastattelun, niin oireet olivat yllättävän samankaltaiset kuin Gustafsson on kertonut. Sivulle tai alas katsottaessa huimaus, sekä ärtyneisyys.
Mistäpäs sinä tiedät Gustafssonin oireita noihin verrata?
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Käräjäoikeuden päätös

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

awa kirjoitti:
Ron_Burgundy kirjoitti: Jostain lehdestä, en kuollaksenikaan muista mistä, luin Hammondin haastattelun, niin oireet olivat yllättävän samankaltaiset kuin Gustafsson on kertonut. Sivulle tai alas katsottaessa huimaus, sekä ärtyneisyys.
Mistäpäs sinä tiedät Gustafssonin oireita noihin verrata?
Jos ihmistä pidetään useita päiviä vatsaremmillä kiinni vuoteessa (mikä oli senaikainen hoitokäytäntö), ja ihminen vielä pyytää äitiään tuomaan tupakkaa polteltuaan sitä ennen huonetovereiden kessuja, ei liene mikään ihme että vetää vähän joka suuntaan, kun ensimmäisen kerran liikkeelle pääsee.

Ärtyneisyydestä ei taida olla mainintoja? Paitsi tietysti se ensimmäinen 20 vuotta hermostutti, sitten helpotti, pystyi antamaan jo Alibille haastattelun ja matkustamaan ulkomaille. Omien puheidensa mukaan.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Käräjäoikeuden päätös

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Joo varsinkin jollei sitä " vatsaremmiä "ole huomattu avata ennen liikkeelle lähtöä, huippaahan se, heteka selässä. :lol:
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Re: Käräjäoikeuden päätös

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Niin, oliko sitä remmiä kun NG taisi itse kuitenkin liikkeelle eka kerran lähteä? Vai näpräsikö itse remmin auki? Jos 2-3 päivääkin sitten remmissä on kiinni niin taatusti aiemmin tervettäkin nuortamiestä huimaa kun liikkeelle lähtee. Tämän olen aiemminkin tuonut esille mutta ajatus tyrmättiin vedoten työmies taustaani. 8)
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Re: Käräjäoikeuden päätös

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Oulunmies kirjoitti:Tämän olen aiemminkin tuonut esille mutta ajatus tyrmättiin vedoten työmies taustaani. 8)
Herätys. Ei se toki sitä ole kiinni. Kysymys on perimmiltään, että olet kärppä-fani.
:D :D :D :D
yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Käräjäoikeuden päätös

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Gustafsson kertoo jotakuinkin näin heräämisestään huomailin olevani sairaalassa, vierustoveri kysyi otatko tupakkaa (pilliklubi?), ylösnousu, koska pissahätä oli kova, sitten romahdus sängyn viereen, hoitajat nosti ylös ja remmit laitettiin ja lasisorsa avuksi (Varjo).
Tuo eritystoiminta, ei ilmeisesti ollut katetria, ?

Sitten kävelyharjoituksia aluksi hoitajien tukemana, huimausta ja poispäästyä reippahasti käypi askeleet niemeen.Kotona lyhyehkön aikaa, sitten Mankkaalle tädin maatilalle hoitoon. Eli kotikuvat melko pian kotiutumisen jälkeen otettuja, isä Otto pian kielsikin kuvaamisen.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Re: Käräjäoikeuden päätös

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

2-0, helppo olla Kärppä fani. 8)
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Käräjäoikeuden päätös

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Luotettavaa kuvausta NG:n kunnon kehittymisestä sairaalassa oloajalta ei ole käytettävissä. Taisi olla tiistaina, jolloin vanhemmat olivat sairaalassa katsomassa, ja potilas yritti keskustella, mutta menetti tajuntansa. Keskiviikkona äiti oli tapaamassa poikaansa, ja potilas luuli ensin äitiään poliisiksi, mutta lääkäri totesi siihen, että äitihän se siinä on ja sitten NG tunsi äitinsä. Tämä on muistin mukaista tietoa. Lehdissä oli kerrottu näin.

Vaikuttaa hyvin uskottavalta, että oli tasapainovaikeuksia alussa - korva oli vioittunut. Minusta se on hyvin luonnollista tässä tapauksessa muutenkin. Ihmettelen, että täällä väitetään, että NG käveli pian tapauksen jälkeen, vaikka siitä ei ole missään mustaa valkoisella. Ei ole varmaa tietoa. Sairaalan hoitajat tietäisivät, mutta eivät kerro.

23. päivänä NG oli poliisien kanssa siellä niemessä näyttämässä paikkoja, ja näytti jo melko hyväkuntoiselta valokuvissa. Valokuva ei kuitenkaan kerro totuutta. Aikaakin oli kulunut jo 18 päivää tapauksesta, joten oli ollut aikaa parantua. Tuo olikin jo kotiutuspäivä.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Käräjäoikeuden päätös

Viesti Kirjoittaja papillon »

Sariola kirjoitti:

23. päivänä NG oli poliisien kanssa siellä niemessä näyttämässä paikkoja, ja näytti jo melko hyväkuntoiselta valokuvissa. Valokuva ei kuitenkaan kerro totuutta. Aikaakin oli kulunut jo 18 päivää tapauksesta, joten oli ollut aikaa parantua. Tuo olikin jo kotiutuspäivä.
Minusta NG näyttää niin niemikuvissa kuin myös kotiintulokuvissa melkoiselta Kanki-Gustafssonilta, jäykältä, kömpelöltä.
Voi kuitenkin että vaan näyttää siltä , harmi kun ei ole elävää kuvaa.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Käräjäoikeuden päätös

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Luotettavaa kuvausta NG:n kunnon kehittymisestä sairaalassa oloajalta ei ole käytettävissä. Taisi olla tiistaina, jolloin vanhemmat olivat sairaalassa katsomassa, ja potilas yritti keskustella, mutta menetti tajuntansa.
Potilas menetti yllättäen tajuntansa, mikäs sairaus hänellä mahtoi olla?
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Käräjäoikeuden päätös

Viesti Kirjoittaja Sariola »

awa kirjoitti:
Sariola kirjoitti:Luotettavaa kuvausta NG:n kunnon kehittymisestä sairaalassa oloajalta ei ole käytettävissä. Taisi olla tiistaina, jolloin vanhemmat olivat sairaalassa katsomassa, ja potilas yritti keskustella, mutta menetti tajuntansa.
Potilas menetti yllättäen tajuntansa, mikäs sairaus hänellä mahtoi olla?
Lääkäri voisi arvioida tarkemmin, minä voin vain veikata.

Aivovamman jälkitila. Tuo "houriminen" eli että luulee omaa äitiään poliisiksi, ja tuo tajunnan menetys kun yrittää keskustella, voisivat mielestäni olla oireita aivovammasta, jota myös sen ajan lääkärit jo tuolloin epäilivät, koskapa juuri tuona tiistaina 7. kesäkuuta, potilas siirrettiin neurologian poliklinikkaan tavalliselta osastolta.
yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Käräjäoikeuden päätös

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

"Houriminen" ja sekavuus vertaansa vailla olevan tragedian jälkeen voi ihan mahdollisesti olla psyykkisperäistäkin, shokki, tilanteen epävarmuus, pelko.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Re: Käräjäoikeuden päätös

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

yövuoro kirjoitti:"Houriminen" ja sekavuus vertaansa vailla olevan tragedian jälkeen voi ihan mahdollisesti olla psyykkisperäistäkin, shokki, tilanteen epävarmuus, pelko.
Poliisin pelko? Aika outoa käytöstä, kun potilas herättyään olettaa ensimmäisen vierailijan olevan poliisi. Vai onko sittenkään?
Vastaa Viestiin