Sivu 3/3

Re: US Air Forcen C17 Kabulissa - ilman moottoria vai ei?

Lähetetty: Su Elo 22, 2021 4:47 pm
Kirjoittaja EricBlair
damfin kirjoitti: Su Elo 22, 2021 4:37 pm
EricBlair kirjoitti: Su Elo 22, 2021 3:58 pm
damfin kirjoitti: Su Elo 22, 2021 3:28 pm

Jaa että saksalaisetkin alkaneet maalaamaan koneisiinsa "U.S Air Force" tekstit kylkeen... no niin varmaan.
Saksa on NATO maa. Mitä veikkaat, onko niillä Jenkkien koneita käytössä?
No mitäpä luulet, onko saksalaisessa lentokoneessa teksti US Air Force siitä huolimatta että saksa on nato maa?

Entä montako C-17 Globemasteria Saksan ilmavoimilla on?
Rheinland-Pfalz

Re: US Air Forcen C17 Kabulissa - ilman moottoria vai ei?

Lähetetty: Ma Elo 23, 2021 12:16 am
Kirjoittaja Solttuetsivä
Suomalaiset sotilaat ei ole Afganistanissa koska Suomella ei ole Boeing C-17 Globemaster III konetta jolla sotilaat
muka menivät Afganistaniin.
Kuvassa kone, ja siinä ilmeisesti on turbiinit koska lentää ilmassa: https://hs.mediadelivery.fi/img/658/e9a ... a.jpg.webp
Kuva Hesarin jutussa: https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008208725.html

Totuus on että Suomi omistaa 100 tuntia vuodessa käyttöoikeuden kyseisiin koneisiin.
Ei noita lyhyen lainauksen koneita maalata Suomen tunnuksiin ja väreihin.
Vaan ihan omistajan tunnukset pysyy niissä lennon ajan kun Suomi käytti konetta.

Yksinkertaista, eli joka asiassa ei ole aina salaliittoa.
Kuviin pitää aina suhtautua epäillen.
Alkuperäistä kuvaa on joku voinut manipuloida,
Moottorit ehkä peitetty värjäämällä mustaksi kun olisi aiheuttanut kuvaan jonkinlaista vääristymää.
Tai kuvamanipuloija tietää että herättää jotain salaliittoteoretiikkoja kun piruuttaan vähän mustaa turbiineja kuvasta/filmistä.

Re: US Air Forcen C17 Kabulissa - ilman moottoria vai ei?

Lähetetty: Ma Elo 23, 2021 12:40 am
Kirjoittaja EricBlair
Alunperin juttua oli oudoista kuvista maailmalla.

Re: US Air Forcen C17 Kabulissa - ilman moottoria vai ei?

Lähetetty: Ma Elo 23, 2021 4:53 pm
Kirjoittaja Eki-setä
Ihme, ettei ukkoja imeytynyt moottoreiden sisään, eikä vastaavasti lakoontunut puhalluspuolella. Ehkä joku ilmailun asiantuntija voi kertoa kyseisen moottorityypin turvarajat. Niitähän Kabulissa taidettiin laiminlyödä :mrgreen:, koska kyseessä oli rullaava kone.

Tässä keskustelussa puhutaan kaiketi pienemmistä suihkumoottoreista https://www.flightforum.fi/topic/2002-s ... turvaraja/
..esim 737:ssä käytettävälle cfm:n motille turvaraja on 2,2 m moottorin ympäri. Sit siinä siiven etupuolella, moottorin vieressä on sellanen ns. entry corridor jolla alueella voi olla ihan käyvän moottorin vieressä. Taaksepäin vaarallisin alue ulottuu 25m koneen taakse ja vähemmän vaarallinen 61m.

Noi koski siis tyhjäkäynnillä olevaa mottia.