tarot-kortit

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

tarot-kortit

Viesti Kirjoittaja esmes- »

hankin tarot-kortit ja kirjan muutamia vuosia sitten. siis sellaiset aleister crowley-kortit (näitähän on monenlaisia: i ching-tarot, kalevala-tarot jne). harrastan korteista katsomista kavereille ja tuttaville, viihdemielessä. mitään ehdottomia totuuksiahan niistä ei anneta, vaan näyttävät lähinnä todennäköisyyksiä eri tapahtumien kuluille ja ohjeita kuinka kannattaisi toimia että saisi jotakin asiaa edistettyä. muutamille tuntemattomillekin olen korteista katsonut ja kaikki ovat ihmetelleet kuinka hyvin ne pitävät paikkaansa, vaikka kyseiset ihmiset eivät ole minulle mitään itsestään kertoneet.
tavassa, jolla kortteja luen, nostetaan pakasta 7 korttia nurin päin pöydälle. kortti 1 edustaa menneisyyttä, 2 nykyisyyttä, 3 tulevaisuutta, 4 omia sisäisiä toiveita tai pelkoja, 5 ulkopuolelta tulevia edesauttavia/häiritseviä tekijöitä, 6 kuinka tulisi toimia ja 7. kortti edustaa todennäköisintä lopputulosta edellisten korttien pohjalta.
todella tulkinnanvaraisia kortit ja niiden edustamat asiat ovat ja helposti liitettävissä omaan elämään. ei siinä mielestäni mitään kauhean yliluonnollista ole.. mutta itsetutkiskeluun ne ovat parhaita välineitä. näkee omat asiansa ikäänkuin ulkopuolelta ja eri tavalla pystyy punnitsemaan vaihtoehtoja toimia. monesti ollaan esmes ystävien kanssa ennen viikonlopun baarikierrosta nostettu korteista mitä missäkin kapakassa tapahtuu: missä voisi olla odotettavissa romantiikkaa, minne katoaa rahat ja mistä baarista todennäköisimmin lähdetään jatkoille :wink:
eli oma suhtautumiseni tähän on todellakin viihdepohjalla.
oon kuitenkin huomannut, että kaikki ei suhtaudu tähän yhtä kevyesti. muutama ihminen on kieltäytynyt kauhuissaan, ettei halua "tietää tulevaisuutta" tai "leikkiä saatanan kanssa" :shock:
onko joku muu tutustunut taroteihin ja mitä niistä ajatellaan?
minä näen kortit samanlaisena itsetutkiskelun välineenä kuin luonnehoroskoopitkin. iltapäivälehtien horoskoopit ja mustalaisten korteista ennustamat kuolinpäivät ovat sitten jotain ihan muuta, niitä en allekirjoita.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tarot-kortit
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
msMarple
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: To Helmi 21, 2008 3:58 pm

Viesti Kirjoittaja msMarple »

Itsekin hankin samaiset kortit muutama vuosi sitten. Ja kyllä niitä tulee viihdemielessä katsottua.
Tosin aika usein ne tuntuvan tietävän totuuden asioiden takana.

Käytän myös 7 kortin tapaa. Tosin minun korteissani 4. kortti kysyy mitä tehdä ja 6. kertoo omista sisäisistä toiveista ja peloista.
En lähtisi muuttamaan elämääni korttien neuvosta, koska ne ohjeet ainakin omassa kirjassani ovat enemmän kuin tulkinnanvaraisia.

Ehkä korttien tarkoitus onkin sysäistä ihmistä eteenpäin jo olemassa olevalle tielle. Ikäänkuin rohkaista jatkamaan.
Everything below you, nothing above
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

mun äiti katsoo tarot-korteista mutta ei tee sitä rahaa vastaan vaan ihan vaan muuten. tarot-korttejahan ei voi valita vaan ne valitsevat sinut... äiti säilyttää niitä sellaisen kankaan sisällä, en nyt muista tarkkaan mitä siltä kankaalta vaadittiin...muiden ei kauheesti pitäisi niihin kortteihin koskea.

äiti on katsonut mulle joskus, ei pyynnöstä vaan kysyi että sopiiko mulle, että katsoo...no sehän sopi, minulle oli just katsonut korteista yksi sitä ammatikseen tekevä yhdessä tilaisuudessa...ja ihan samat kortit tulivat kummallakin kertaa :shock: ja täytyy sanoa että aika spookymainen olo tuli...

mun äiti jotenkin "meditoi" päivittäin niiden korttien kanssa....eli mietiskelee ja kyselee niitä juttujaan niiltä omassa hiljaisuudessaan...mielenkiintoisia nuo tarot-kortit, en ole vielä ehtinyt siihen aiheeseen paremmin syventymään mutta kunhan aikaa joskus on niin sitten!
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

mullekin tää kiinnostus on tullu mutsin kautta: niillä on ollut suvussa kiertämässä tarot-kortit ja ouija-lauta, jotka mun pappa (äidin isä) eräänä päivänä tullessaan uskoon poltti leivinuunissa :shock:
sääli että meni hävittämään, ties mitä kansallisaarteita noi ois voinu olla, vanhoja ainakin olivat (mutsi sanoi et saattoi olla jopa satoja vuosia)..
onneks löytyi kirjakaupasta uudet kortit, saatan laittaa ne tulevaisuudessa uuteen kiertoon suvun sisällä (mikäli säilyvät ehjänä).
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Ed
Neuvoja-Jack
Viestit: 547
Liittynyt: Su Heinä 29, 2007 11:52 pm

Viesti Kirjoittaja Ed »

Tarpeen vaatiessa käytän tätä sivua:
http://www.thothweb.com/tarot-reading.html
Hyvin toimii virtuaalipakallakin.
Is it not fine to dance and sing
while the bells of death do ring?
Napsu
Alibin satunnaislukija
Viestit: 53
Liittynyt: Ke Marras 14, 2007 9:36 pm
Paikkakunta: Maaseutu

Viesti Kirjoittaja Napsu »

Mulla on crowlin kortit ja aivan ihanat positiivareiden TAROT kortit. Kortit on siis aivan ihanan näköisiä.. Nostelen tarpeen mukaan kortteja. Joskus nostan joka aamu yhden ja tutkailen että mitä se kertoo..

http://puoti.positiivarit.fi/ProductGro ... ViewMode=1 :roll:
Mata Hari
Agentti Scully
Viestit: 655
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:06 pm

Viesti Kirjoittaja Mata Hari »

En oikein tiedä, miten tarot-juttuihin suhtaudun, mutta on ne kuitenkin mieltä kiehtovia, kiintoisia ja jännittäviä.
Lydia07
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Tre

Re: tarot-kortit

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

Kaikille tarot-korteista kiinnostuneille!
Tässä olisi suomenkielinen sivusto, jolla voi nostaa Tarot-kortin.
:wink:

http://www.astro.fi/future/tarot_future
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
Judge Dredd
Hetty Wainthropp
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2008 9:14 pm

Re: tarot-kortit

Viesti Kirjoittaja Judge Dredd »

Lydia07 kirjoitti:Kaikille tarot-korteista kiinnostuneille!
Tässä olisi suomenkielinen sivusto, jolla voi nostaa Tarot-kortin.
:wink:

http://www.astro.fi/future/tarot_future
Aika hyvin muka tiesi kun on tappiota tullut vedonlyönnistä viime aikoina. Ja varoitti vielä tulevista tappioista.
On vaikea katsoa, kun Stalin makaa vain murtuneena sohvalla.
"Ovatko suomalaiset pystyneet tekemään niin suuria tuhoja kunniakkaalle puna-armeijalle? Selittäkää minulle," vaatii Stalin.
Lydia07
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Tre

Re: tarot-kortit

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

Judge Dredd kirjoitti: Aika hyvin muka tiesi kun on tappiota tullut vedonlyönnistä viime aikoina. Ja varoitti vielä tulevista tappioista.
Ihmeellinen sattuma? :?: Muistatko vielä minkä niminen kortti nousi?
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Re: tarot-kortit

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Höh, yritin kolmesti kysyä neuvoa työhön liittyvässä asiassa mutta sain joka kerta vastaukseksi jotain rakkaushömpötystä :?
Nanika ga tooku matteiru to
hister
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Loka 26, 2011 11:51 am

Re: tarot-kortit

Viesti Kirjoittaja hister »

Tarotkortit eivät todellakaan ole humpuukia, jos niitä osaa käyttää. Itsellä on mennyt korttien haltuunottoon vuosikausia. Itse aloitin aikoinaan viihdemielessä mutta enää en kehtaisi huvin vuoksi kortteja katsella. Se on energiaavievää touhua ja jos haluaa jotain tuloksia, keskittyä täytyy ihan toden teolla.

En tiedä kuuluuko näistä omista tekniikoista puhua mitään, mutta itsekin käytän useimmiten tuota seitsemän kortin yksinkertaista lukua, ja luulen että luennan onnistuminen on kovasti kiinni siitäkin, onko menetelmä tuttu. Avain onnistumiseen on minulla ollut ennen kaikkea se, etten itse liikuta kättäni korttien yllä, vaan annan sen levätä rennosti ja keskittyessäni kysymykseen se liikkuu kyllä sitten itse. Täysin vieraille ihmisille en pystyisi lukemaan, koska korttien valikoituminen vaatii todella hyvän tuntuman ihmiseen tai tilanteeseen jota kysymys koskee. Itselle lukiessa laitan jotain oikein "oman tuntuista" musiikkia soimaan, ja muille lukiessa sellaista joka tuo mieleen kyseisen ihmisen. Jos mahdollista, laitan joskus valokuvan esiin kyseisestä ihmisestä ja pidän hänen kasvonsa, äänensä jne. koko ajan mielessäni.

Kortit eivät minun mielestäni ole ollenkaan monitulkintaisia, tai sellaisina ne kieltämättä näyttäytyvät jos ei niihin jaksa perehtyä, mutta nyt olen jo joidenkin vuosien ajan saanut hyvinkin tarkkoja vastauksia. Yleensä kysyn jostain ihmisestä ja kortit nostavat hänestä esiin asioita jotka kenties jo tiesinkin, joskus sellaisia asioita jotka tulen vasta ajan kuluessa huomaamaan. Siis ihan konkreettisia asioita, kuten päihdeongelmat, luonteenpiirteet, rahankäyttö, seksuaalisuus jne.

Ja sellainen juttu vielä, että vaikka en ajattele korttien katsomisen olevan ennustamista, korttien kertomat asiat pitävät yleensä kutinsa vasta 6kk-12kk luennan jälkeen. En yritä yleensä lukea tai ymmärtää kortteja heti luennan perään, koska niistä on hyvin vaikea päätellä mitään konkreettista. Niiden merkityksen kyllä tajuaa sitten yleensä perästä päin.
Nemesia
Neuvoja-Jack
Viestit: 574
Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:54 pm

Re: tarot-kortit

Viesti Kirjoittaja Nemesia »

Rupes tympii ku mulle nousi tarot-korteista vain kuolemaa ja paholaista.
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: tarot-kortit

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

hister kirjoitti:Tarotkortit eivät todellakaan ole humpuukia, jos niitä osaa käyttää. Itsellä on mennyt korttien haltuunottoon vuosikausia. Itse aloitin aikoinaan viihdemielessä mutta enää en kehtaisi huvin vuoksi kortteja katsella. Se on energiaavievää touhua ja jos haluaa jotain tuloksia, keskittyä täytyy ihan toden teolla.

En tiedä kuuluuko näistä omista tekniikoista puhua mitään, mutta itsekin käytän useimmiten tuota seitsemän kortin yksinkertaista lukua, ja luulen että luennan onnistuminen on kovasti kiinni siitäkin, onko menetelmä tuttu. Avain onnistumiseen on minulla ollut ennen kaikkea se, etten itse liikuta kättäni korttien yllä, vaan annan sen levätä rennosti ja keskittyessäni kysymykseen se liikkuu kyllä sitten itse. Täysin vieraille ihmisille en pystyisi lukemaan, koska korttien valikoituminen vaatii todella hyvän tuntuman ihmiseen tai tilanteeseen jota kysymys koskee. Itselle lukiessa laitan jotain oikein "oman tuntuista" musiikkia soimaan, ja muille lukiessa sellaista joka tuo mieleen kyseisen ihmisen. Jos mahdollista, laitan joskus valokuvan esiin kyseisestä ihmisestä ja pidän hänen kasvonsa, äänensä jne. koko ajan mielessäni.

Kortit eivät minun mielestäni ole ollenkaan monitulkintaisia, tai sellaisina ne kieltämättä näyttäytyvät jos ei niihin jaksa perehtyä, mutta nyt olen jo joidenkin vuosien ajan saanut hyvinkin tarkkoja vastauksia. Yleensä kysyn jostain ihmisestä ja kortit nostavat hänestä esiin asioita jotka kenties jo tiesinkin, joskus sellaisia asioita jotka tulen vasta ajan kuluessa huomaamaan. Siis ihan konkreettisia asioita, kuten päihdeongelmat, luonteenpiirteet, rahankäyttö, seksuaalisuus jne.

Ja sellainen juttu vielä, että vaikka en ajattele korttien katsomisen olevan ennustamista, korttien kertomat asiat pitävät yleensä kutinsa vasta 6kk-12kk luennan jälkeen. En yritä yleensä lukea tai ymmärtää kortteja heti luennan perään, koska niistä on hyvin vaikea päätellä mitään konkreettista. Niiden merkityksen kyllä tajuaa sitten yleensä perästä päin.
Miksiköhän vasta kuukausien kuluessa? Oliskohan ihan vaan siksi, että puolessa vuodessa ehtii tapahtua noin miljoona asiaa ja silloin joku natsaa aina, edes väljästi tulkiten?
Vastaa Viestiin